לפני שבוע כתבתי פוסט שהסביר כיצד מחליט המלון הממוצע מי מאורחיו ייקבל חדר טוב יותר ומי פחות. בפוסט הנוכחי, הצד השני של המטבע אם תרצו, אחלוק שישה טיפים לשדרוג החדר!

1. היו אדיבים וחברותיים במהלך הצ׳ק-אין

למעט במקרים מיוחדים, כפי שתיארתי בפוסט הקודם, המלון לא ישמור חדר ספציפי לאורח לפני מועד הצ׳ק-אין. כלומר, בידי הסוכן שיבצע עבורכם את הצ׳ק-אין יש את הכוח להפוך את השהייה שלכם לבלתי נשכחת – לטוב ולרע. ולסוכן הזה יש מרווח תמרון משמעותי יותר ממה שאתם חושבים.

רוצים שהוא ירצה בטובתכם? שאלו לשלומו בצורה הכי אנושית שאפשר, היו חברותיים ואולי הוסיפו איזו מחמאה קטנה על המלון (״כמה יפה הלובי שלכם!״ או ״שמעתי שהשירות פה יוצא מן הכלל״). אומרים שרושם ראשוני הוא הכל ואם נפלתם על סוכן במצב רוח טוב – יכול להיות שחיוך יספיק כדי להכניס אתכם לחדר הרבה יותר טוב מזה שהייתם אמורים לקבל.

באופן כללי אני ממליץ להיות חברותיים ואדיבים עם אנשי הצוות במלון. הם אומנם נותני שירות ואתם אומנם משלמים על השירות – אבל גם הם בני אדם וחשוב לכבד אותם. מה גם שאתם אף פעם לא יכולים לדעת איזו הפתעה טובה יסדר לכם עובד כלשהו סתם כי הייתם נחמדים בשעה שאורחים אחרים עשו לו את המוות.

2. היכן שמקובל ואם נוח לכם – תנו טיפ

בלאס-וגאס ידוע המושג ״20$ Trick״ שפרושו מתן טיפ של 20$ לסוכן במהלך הצ׳ק-אין בצמוד לשאלה המנומסת ״האם יש לכם במקרה חדרים טובים יותר פנויים?״. הטריק הזה נחשב לגיטימי לחלוטין, גם במקומות נוספים מלבד לאס-וגאס, ונהוג לבצע את העברת הכסף בצורה דיסקרטית. 20$ לא בטוח יקנו לכם המון התחשבות, במיוחד אם אתם מגיעים לשהייה של מספר ימים במלון יחסית יוקרתי, אז הסכום צריך להיות בהתאם לבקשה שלכם. תחשבו יותר על 100$ לשהייה של שלושה לילות.

הסוכן יבדוק את מלאי החדרים הזמינים. אם מצא חדר מתאים – יכניס את הכסף לכיס ויעדכן אתכם שזכיתם לשדרוג. אם לא מצא חדר מתאים – בדר״כ יחזיר לכם את הכסף, גם כן בצורה דיסקרטית.

הדרך המקובלת ביותר היא לקפל את השטר ולהצמיד אותו מתחת לכרטיס האשראי.

3. הודיעו למלון מראש שיש סיבה מיוחדת לביקור

אני לא ממליץ כאן לשקר רק כדי לחלץ הטבות או שדרוג מזדמן. אבל, הגזמה קלה במשמעות של אירוע כלשהו או חגיגה כלשהי זה לחלוטין בתחום ההוגן. יוצאים לחופשה שבועיים אחרי יום ההולדת שלכם? אין בעיה, תגידו שזו חופשה לכבוד יום ההולדת.

מלונות אוהבים להפתיע אורחים שמגיעים כדי לחגוג. זו דרך טובה עבור המלון להבטיח שהחוויה של האורח תהיה בלתי נשכחת ושאולי כמה ׳מעשים טובים׳ קטנים, שהרי עולים למלון פרוטות בפועל אם בכלל, יגרמו לאותו אורח לחזור בעתיד או לשתף את חבריו. רוב המלונות ייתנו שדרוג לחדר, ישאירו בחדר בקבוק יין או סלסלת פירות, יוסיפו קופון הנחה לארוחת ערב זוגית וכיוצ״ב.

4. שלחו לעצמכם פרחים

זו דרך טובה ׳לרמוז׳ למלון על אירוע חגיגי מבלי לבקש דבר באופן פורמלי. ברוב המדינות המתוקנות ניתן כיום לשלוח זר פרחים בעלות נמוכה ולקבוע את מועד המשלוח לרמת השעה. לכן בקשו לשלוח זר על שמכם למלון בשעת בוקר מאוחרת – סביב 11:00. המלון, שלבטח אין לו מחסן ייעודי לאחסון פרחים, בדר״כ יבצע פרה-צ׳ק-אין באותה שעה כדי שהפרחים יוכלו כבר להישלח לחדרם המיועד ולחכות לאורח.

בשעה כ״כ מוקדמת של היום, כשחדרים רבים כבר התפנו אבל מעט מאוד אורחים עשו צ׳ק-אין, לצוות הקבלה יש הזדמנות לבחור מבין הרבה מאוד חדרים זמינים. ועכשיו המלון גם יודע שמדובר בארוע חגיגי עבור האורח.

לטריק הזה יש בעצם שלושה יתרונות: (1) הוא מבטיח לאורח חדר גם בתקופה עמוסה כשעלול בהחלט להיווצר אובר-בוקינג בהמשך היום. (2) בדר״כ החדר שייבחר יהיה משמעותית טוב יותר מהחדר שהיה נבחר אחרת. (3) תהליך הצ׳ק-אין בפועל יהיה קצר יותר.

5. הגיעו מוקדם לצ׳ק-אין, או לפחות התקשרו

בהמשך לפוסט הקודם חשוב לזכור שהמלון ממלא את חדריו ככל שמתקדם היום. כלומר, הראשונים שיעשו צ׳ק-אין כנראה יזכו לחדרים טובים יותר משום שהמלאי הזמין באותה שעה יהיה גדול יותר.

כדי לשפר את סיכוייכם עדיף שתבצעו צ׳ק-אין מוקדם, אפילו לפני שעת הצ׳ק-אין הרשמית, ואפילו אם לא תקבלו חדר מיידית. אם אין לכם לחץ לאיזו מקלחת מרעננת אני ממליץ דווקא ליידע את צוות הקבלה שבמידת האפשר אתם מעדיפים לקבל חדר טוב יותר (למשל, עם נוף מסוים) בשעה מאוחרת יותר מאשר את החדר הראשון שמתפנה. בדר״כ הערה כזאת יכולה לתרום לא מעט.

אם אין לכם אפשרות להגיע מוקדם למלון אבל אתם כבר בדרך, למשל בעיר אחרת באותה מדינה, שווה להתקשר למלון בבוקר עם בקשה מיוחדת כלשהי. למה בבוקר ולא יום קודם? כי, כפי שהסברתי בפוסט הקודם, המלונות מכינים בכל בוקר את ההזמנות של אותו היום ולכן שיחה שתתקבל בשעות הבוקר כנראה תענה ע״י אותו הצוות שבדיוק הכין את ההזמנות ויכול גם לעדכן אותן. בשלב זה הצוות כבר יודע פחות או יותר איך ייראה מלאי החדרים להמשך היום והמוכנות שלו להיענות לבקשות מיוחדות גדלה. איזו בקשה מיוחדת כדי לבקש? בדר״כ בקשה שתצמצם היטב את מגוון החדרים האפשריים כמו נוף מסוים מהחדר, קומה מסוימת וכו׳.

6. פשוט שלמו על זה אבל בזול

מה החדר הכי יקר במלון? החדר שלא הצליחו למכור.

לא משנה איזה חדר תקבלו בצ׳ק-אין כמעט בטוח שיש חדרים בקטגוריות גבוהות יותר שצפויים להישאר ריקים באותו הלילה. אם אתם מוכנים להוציא עוד כסף מהארנק – כדאי לשאול בשלב זה על שדרוגים אפשריים ועלותם. מרבית הסיכויים שהמלון יציע את השדרוגים במחיר אטרקטיבי במיוחד שיהיה נמוך משמעותית מהפרש המחירים שהיה באתר המלון בעת שהקמתם את ההזמנה.

חשוב מאוד לעשות שיעורי בית בעניין. כנסו לאתר המלון כדי ללמוד את קטגוריות החדרים הקיימות ואת הפרש המחירים הסטנדרטי ביניהן. כך, כשתשאלו על שדרוג החדר תדעו בדיוק כמה אתם מוכנים להוסיף כדי לשדרג לכל קטגוריה גבוהה יותר. במלונות יקרים, אפילו בניו-יורק או טוקיו, ייתכן ש-100$ ללילה בלבד יספיקו כדי לשדרג את החדר הזול ביותר לסוויטה מפנקת.

תגובה אחת

השאר תגובה