המועדון האמריקני הוא אולי הנדיב ביותר בתעשייה מבחינת צבירת המיילים מטיסות. כך, למשל, המועדון מבטיח צבירת מיילים מלאה (100% ממרחק הטיסה) לכל מחלקות הכרטוס של בריטיש.

AAdvantage Earn Miles Flying British Airways 2015

לצורך השוואה אפילו המועדון הבריטי לא מאפשר לחבריו צבירת מיילים מלאה במחלקות הכרטוס הזולות ביותר.

Executive Club Earn Miles Flying British Airways 2015

בשל כך כרטיס הלוך/חזור מת״א ללוס-אנג׳לס, דרך לונדון כמובן, יצבור כ-15,377 מיילים במועדון AAdvantage לפי אתר Great Circle Mapper.


אני מעריך מיילים של אמריקן בשווי שבין 14$ (נוסעים מזדמנים) ל-25$ (נוסעים אולטרה-תכופים)
. מכאן שכרטיס הלוך/חזור לת״א ללוס-אנג׳לס יכול לצבור מיילים בשווי שבין 215$ ל-385$, וכל זה במידה ואין לנוסע סטטוס גבוה במועדון שמעניק בונוס של עד 100% בצבירת המיילים. נוסע המחזיק באחד משני הסטטוסים הגבוהים במועדון האמריקני – פלטינום או אקזיוטיוב פלטינום – יצבור מיילים בשווי ריאלי גבוה יותר ממחיר הכרטיס.

מה אפשר לעשות עם יתרה של 15,000 מיילים?

הנה כמה דוגמאות לכרטיסי בונוס אפשריים…

כרטיס בכיוון-אחד בתוך צפון-אמריקה

עלות: 12,500 מיילים  

רבים מאלו שנוסעים לטייל בארה״ב או קנדה בוחרים נדרשים לטיסה פנימית אחת לפחות במהלך הטיול שלהם. מפאת גודלה של צפון-אמיקה טיסה פנימית יכולה לעלות בקלות מעל 200$, קל וחומר כשהכרטיס נרכש בשבועות שלפני הטיסה כשתוכניות הטיול התגבשו. כרטיס הבונוס יכול לכלול מספר קטעי טיסה (תחת מגבלות) ובתמורה לעמלה של 150$ ניתן לבטל אותו ולהחזיר את המיילים לחשבון.

כרטיס בכיוון-אחד בין האיים של הוואי

עלות: 5,000 מיילים

הוואייאן איירליינס היא שותפה של אמריקן ומציעה מספר טיסות בין האיים השונים של הוואי. כרטיס בכיוון-אחד עולה רק 5,000 מיילים וזמינות המושבים גבוהה מאוד בדר״כ. ניתן כמובן להשתמש במיילים מחשבון אחד לטובת מספר כרטיסי בונוס באותה טיסה. טיסות פנימיות בהוואי עולות לרוב סביב 100$ כך שמימוש המיילים הוא לפי שווי של בערך 20$ ל-1,000 מיילים.

כרטיס בכיוון-אחד ממרכז אמריקה לדרום אמריקה

עלות: 15,000 מיילים

מטיילים רבים בוחרים לשלב טיול במרכז-אמריקה יחד עם טיול בדרום-אמריקה. בוגרי טיול-תרמילאי ביבשת הדרומית מכירים לבטח את המונח ״הגל העולה״ שפרושו לדלג בין המדינות השונות ביבשת בכיוון צפון בהתאם למזג האוויר, ורבים בוחרים לסיים את הגל באחת ממדינות מרכז אמריקה: פנמה, קוסטה ריקה או גואטלמלה. כרטיס בונוס, שעלות שינוי תאריך בו מתחילה מ-75$, יכול להחזיר אתכם לנקודת ההתחלה בקלות ובנוחות – מכל יעד לכל יעד – ולחסוך מאות רבות של דולרים.

כרטיס בכיוון-אחד בתוך אירופה

עלות: 10,000 מיילים

חולמים לבקר באיסלנד, האיים הקנריים של ספרד או אפילו בישוב הקבע הצפוני ביותר בעולם לונגיירבין? טיסות ליעדים אלו, בקצוות אירופה, עלולות להיות יקרות במיוחד. אלא שחברות מברית OneWorld משרתות של שלושתם.

כרטיס בכיוון-אחד במחלקת עסקים בתוך יפן

עלות: 12,500 מיילים

יפן היא לא מדינה קטנה. כך, לדוגמה, טיסה מטוקיו לנהאה בירת אוקינאווה אורכת כמעט שלוש שעות. את הקו מפעילה ג׳פאן איירליינס (JAL), השותפה בברית OneWorld, באמצעות מטוסים רחבי-גוף מדגמי בואינג 767 ו-777 הכוללים מחלקת עסקים מלאה. כרטיס הלוך/חזור במחלקת העסקים עולה החל מ-750$, ולכן שימוש במיילים כ״כ כדאי.

כרטיס בכיוון-אחד בתוך אסיה

עלות: 15,000 מיילים

מחיר מצוין לכרטיס בין כל שני שדות ברשת של ברית OneWorld במדינות ׳אסיה אזור 2׳ שביניהן: קמבודיה, סין, הונג-קונג, לאוס, פיליפינים, סינגפור, סרי לנקה, טייוואן, ויטנאם ותאילנד.

השאר תגובה