הביטוח של ׳טריפ גרנטי׳ עם השם הקליט ״ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שהיא״ התחיל את דרכו רק בשנה האחרונה בשיתוף חברת הביטוח הפניקס. מדובר במוצר מעניין מאוד, אולי כדאי לומר יצירתי אפילו, שמספק שירות שלא הוצע בשוק עד כה.

הביטוח מאפשר לנוסע לבטל את סידורי הנסיעה שלו – לא רק את כרטיס הטיסה – ולקבל החזר עבור רוב ההוצאות שנגרמו לו עקב הביטול. ואני מדגיש: לא מדובר על מקרים שבהם חברת התעופה ביטלה את טיסותיה, כמו במקרה של טרנסאירו שהודיעה החודש על פשיטת רגל, אלא על מקרים בהם הנוסע עצמו מעוניין לבטל את הנסיעה מסיבה כזאת או אחרת.

תנאי הפוליסה

הערה: מדובר במוצר פיננסי ואני לא מומחה למוצרים פיננסיים או מוסמך לתת עצות בעניינים אלו. כל מי שמעוניין לרכוש את הביטוח חשוב שיקרא את תנאי הפוליסה המלאים ובכל שאלה, תהייה או אי-הבנה יפנה לעמוד FAQ באתר ׳טריפ גרנטי׳ או ייצור קשר עם נציגי החברה (הכי נוח במייל: info@tripguaranty.co.il).

TripGuaranty Terms 1

מחיר הפוליסה

מוקדם יותר השנה רכשתי בעצמי פוליסת ביטוח לאחת מנסיעותיי הקרובות. בחרתי לבטח מספר כרטיסי טיסה, לרבות כרטיס בונוס אחד (כן, אפשר!), בעלות כוללת של קרוב ל-1800$. עלות הביטוח אז הייתה בדיוק 5% מהסכום שביקשתי לבטח. ייתכן שהמחיר שניתן לי היה במסגרת מבצע תקופתי כלשהו או שפשוט המחירים עלו בחודשים האחרונים.

מחיר הביטוח תלוי במספר פרמטרים ולכן קיים מחשבון באתר החברה שבעזרתו ניתן לדעת בדיוק כמה תעלה הפוליסה הרצויה. לפניכם מספר דוגמאות:

פוליסה לדוגמה א׳: זוג שטס לארה״ב עם בריטיש איירוויס.

הסכום המבוטח: 2000$.

עלות הפוליסה: 120$ (כ-6% מהסכום המבוטח).

פוליסה לדוגמה ב׳: נוסע יחיד שטס לסין עם אייר פראנס.

הסכום המבוטח: 1500$.

עלות הפוליסה: 90$ (כ-6% מהסכום המבוטח).

פוליסה לדוגמה ג׳: נוסע יחיד שטס לנורווגיה עם איזיג׳ט.

הסכום המבוטח: 400$.

עלות הפוליסה: 30$ (כ-7.5% מהסכום המבוטח).

שיתוף הפעולה עם מועדון הנוסע המתמיד של אלעל

אלעל ממשיכה להוכיח שמבחינתה חברי מועדון שאינם מחזיקים בכרטיס האשראי הממותג של המועדון הם חברי מועדון סוג ב׳. במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם ׳טריפ גרנטי׳ אלעל מציעה את האפשרות לרכוש את הביטוח באמצעות נקודות – אך רק למחזיקי כרטיס האשראי ולחברי מועדון בעלי סטטוס גבוה.

TripGuaranty Cost with LY Points

עסקה כדאית?

כפי שניתן לראות המחיר בנקודות מבוסס על פי מדרגות ולא נגזר כאחוז מסוים מהסכום המבוטח. לפיכך יוטב לחברי המועדון שבוחרים לנצל את הנקודות שלהם לבטח לפי הסכום המקסימלי של המדרגה הרצויה להם ולא דולר אחד יותר. אם נניח שעלות הביטוח היא תמיד 6% מהסכום המבוטח – ניתן לגזור את הערך המתקבל ממימוש הנקודות:

TripGuaranty Cost with Points Value

בעיניי זוהי אפשרות מעניינת למימוש הנקודות, לזכאים בלבד כמובן, והערך המתקבל מהמימוש הוא סה״כ אטרקטיבי.

הניסיון שלי

כאמור, מוקדם יותר השנה רכשתי פוליסת ביטוח בפעם הראשונה והיחידה עד כה. מדוע? כי באותה נקודת זמן רציתי לרכוש כרטיס טיסה לארה״ב אך בדיוק הייתי בתהליך של חידוש הויזה כך שעדיין היה חשש מסוים שמא לא אקבל את הויזה ואאלץ לבטל את הנסיעה (חשש שהתבדה כמובן).

לפני רכישת הביטוח פנימי במייל לחברה וביקשתי מענה למספר שאלות כשהעיקרית נגעה לביטוח של כרטיס בונוס במסגרת כלל הטיסות. בתוך זמן קצר ענה לי בחור בשם אלון עם תשובות מפורטות ומקצועיות. למחרת התקשרתי לרכוש את הביטוח והנציגה הטלפונית, שגם היא הייתה מקצועית ונחמדה במיוחד, ציפתה לשיחה ממני לאחר ההתכתבות עם אלון. שירות מצוין ויעיל.

לסיכום

כרטיסי טיסה, ברובם המוחלט, הם מוצר שלא ניתן לקבל עבורו החזר. מרבית הכרטיסים כן ניתנים לביטול ע״פ תנאיהם אלא שעמלת הביטול לפעמים גבוהה יותר מעלות הכרטיס כולו ובכך חסרת משמעות. באופן טבעי ככל שהכרטיס זול יותר כך התנאים יהיו גמישים פחות.

ובכל זאת, נוסעים רבים מעדיפים להזמין את כרטיסי הטיסה שלהם חודשים רבים לפני הנסיעה המתוכננת גם כדי להבטיח מקום על הטיסות הנוחות להם ביותר וגם כדי לשים ידם על הכרטיסים הזולים ביותר מתוך הנחה, נכונה סה״כ, שמחירם של כרטיסי טיסה רק עולה ככל שמתקרב מועד הטיסה. אותם נוסעים חושפים את עצמם לתקופה של חודשים ארוכים שבהם עלולה להתעורר לה סיבה מדוע יוטב להם לבטל את נסיעתם, או פשוט הכרח לבטל אותה, ובמצב כזה מרבית כספם יירד לטימיון.

בדיוק עבורם, ובעצם עבור כל אחד שמעדיף לשלם קצת יותר ולישון בשקט, מגיע הביטוח המעניין של ׳טריפ גרנטי׳. יתרונו הגדול ביותר, לטעמי, הוא בתמחור הנכון שלו: בערך 6% מהסכום המבוטח תמורת הבטחה להחזר של 80% מהסכום שלא יוחזר.

אני ממליץ.

6 תגובות

  1. מה אפשר לעשות עם מאה נקודות של אלעל? – FlyingOut

    […] בסוף 2015 כתבתי פוסט על אפשרות מימוש זאת ולכן לא ארחיב עליה כאן שוב. השורה התחתונה היא שניתן לרכוש ביטוח בנקודות והמדרגה הנמוכה ביותר, שמבטחת כרטיס שעלותו עד 500$, דורשת רק 60 נקודות. להבנתי המימוש הוא לשובר חופשי לשימוש עם TripGuaranty, החברה שאחראית על המיזם תחת חברת הביטוח הפניקס, ואין התנייה שהטיסות המבוטחות יהיו טיסות אלעל. […]

    הגב

השאר תגובה