אולי ההשלכה החיובית ביותר היא על תיבת המייל של הבלוג (lior@flying-out.com) שרואה בכל יום עוד ועוד מיילים מקוראים המשתפים אותי בכתבות, טיפים, חוויות אישיות, תגובות לפוסטים, המלצות וכמובן גם שאלות ובקשות לייעוץ. אני שמח מאוד לקבל את המיילים האלו ושמח עוד יותר לעזור כשאפשר, וזו באמת הזדמנות טובה לציין שוב: אתם תמיד מוזמנים לשלוח אלי מייל עם כל שאלה, בקשה או המלצה שיש לכם!

מדי פעם אני נשאל לגבי הנסיעות שלי, היעדים בהם אני מבקר, חברות התעופה איתן אני מרבה לטוס וכיוצ״ב. אחת השאלות שנשאלתי לאחרונה מספר פעמים היא: באילו מועדוני תעופה אני משתמש באופן קבוע? או, במילים אחרות, אילו מועדוני תעופה אני מוצא כאטרקטיביים יותר לשימוש האישי שלי, ולמה בכלל להשתמש במספר מועדוני תעופה ולא לרכז את כל הפעילות לחשבון אחד בלבד? אז היום אענה לשאלות האלו בפוסט ואסכם הכל בטיפ אחד חשוב ובאופן שאני מיישם אותו בעצמי.

יש לי חשבון פעיל ב-21 מועדוני תעופה שונים!

אני לא מחשיב בספירה רישום לאתרים של חברות תעופה לצורכיי נוחות הזמנה בלבד, וחשבון שיש לי במועדון של WizzAir שאינו מאפשר צבירת נקודות כלשהי.

רק בעשרה מתוך עשרים ואחד מועדוני התעופה בהם יש לי חשבון פעיל אני מחזיק גם יתרת נקודות/מיילים. 

כדי לחסוך פירוט-יתר אחלק את המועדונים השונים, לטובת המשך הדיון בפוסט, לארבע קבוצות – מועדונים בברית OneWorld (הברית שאיתה אני טס הכי הרבה), מועדונים בברית Star Alliance (הברית שאיתה אני טס לפעמים), מועדונים בברית SkyTeam (הברית שאיתה אני טס לעיתים רחוקות) ומועדונים שאינם במסגרת ברית תעופה כלשהו.

Cathay Pacific Plane OneWorld Livery

Cathay Pacific Plane with OneWorld Livery

מועדוני התעופה מברית OneWorld

במהלך השנתיים האחרונות טסתי עם הברית הזאת מרחק מצטבר של מעל רבע מליון מיילים בקלות. לצורך האומדן המרחק הממוצע בין כדור הארץ לירח הוא 238,000 מיילים בלבד. עד היום טסתי עם 11 מתוך 15 חברות התעופה השותפות בברית (ומספר חברות-בנות).

מועדון התעופה הראשי שלי הוא AAdvantage (אמריקן) ובו יש לי יתרת מיילים בריאה. גם במועדון של בריטיש (Executive Club) אני שומר על יתרה מינימלית כי אני מוצא באוויוס כלי שימושי מאוד לטיסות קצרות עם הברית להן אני זקוק לעיתים תכופות. אני חבר גם במועדון של רויאל ג׳ורדניאן (Royal Plus), ולא צובר בו מיילים כלל, רק משום שזו הדרך הנוחה ביותר לחפש מושבי בונוס לטיסות של רויאל ג׳ורדניאן עצמה (האתר של בריטיש עושה עבודה טובה גם כן אבל לא בכל הקוים) וגם כי האתר של רויאל ג׳ורדניאן עושה עבודה מצויינת בהצגת כרטיסי טיסה של חברות שונות בברית.

סה״כ יש לי חשבון פעיל בשבעה מועדוני תעופה בברית.

Air China Plane Star Alliance Livery

Air China Plane with Star Alliance Livery

מועדוני התעופה מברית Star Alliance

זו ׳הברית המשנית שלי׳, אם תרצו, ובאופן מקרי גם בה אני מחזיק את הסטטוס הגבוה ביותר (Gold) שמקנה לי הטבות רבות אם וכאשר אני טס בטיסות הברית.

כברירת מחדל אני מקרדט את טיסותיי בברית למועדון של יונייטד (MileagePlus) כי הוא, באופן קטגורי, מאפשר לצבור הכי הרבה מיילים ביחס למרחק הטיסה מטיסות במחלקת התיירים. כמו כן, אני משתמש בכרטיס אשראי מולטי-פלטינום של לאומיקארד שמאפשר לי להמיר נקודות תעופה למיילים של יונייטד ביחס המרה מועדף שהוא, להערכתי, הטוב ביותר בתעשייה המקומית כיום.

יש לי יתרה גם במועדונים של טורקיש (Miles&Smiles, טיסות טורקיש עצמה), לופטהנזה (Miles&More, המרות מכרטיס אשראי) ואוויאנקה (LifeMiles, רכישות מיילים מזדמנות).

Korean Air Plane SkyTeam Livery

Korean Air Plane with SkyTeam Livery

מועדוני תעופה מברית SkyTeam

אני כמעט ולא טס עם הברית הזאת ורואה בה נחותה משמעותית לשתי האחרות מבחינת חברות התעופה השותפות בה, ההטבות לבעלי סטטוס גבוה, רמת הטרקלינים בשדות התעופה ועוד. אבל, במיוחד במקרים מסוימים, קשה להימנע מטיסות של הברית.

יש לי אומנם חשבון גם במועדון התעופה של אלאיטליה (MilleMiglia, ללא פעילות כלשהי) אבל בפועל החשבון היחיד שאני משתמש בו הוא במועדון FlyingBlue (אייר פראנס וק.ל.מ) שבו יש לי יתרת מיילים מסוימת לשימוש מזדמן. אפילו לא טרחתי מעולם לפתוח חשבון במועדון של דלתא (SkyMiles).

El-Al Plane

מועדוני תעופה מחוץ לכל ברית

יש לי חשבון פעיל בשישה מועדוני תעופה שאינם שייכים לברית כלשהי.

הראשון הוא כמובן המועדון של אלעל. אני אומנם טס עם החברה הלאומית בקושי פעם או פעמיים בשנה אבל איכשהו מצליח לצבור נקודות מועדון מדי פעם (המרה מכרטיסי אשראי, בעיקר). מועדון הנוסע המתמיד, לדעתי, עובר תהליך מעניין בשנה האחרונה ולמרות מספר שינויים שליליים שחלו בו (שינוי טבלאות המימוש, הקניית עודף-הטבות למחזיקי כרטיס האשראי הממותג ועוד) אני מאמין שהוא סה״כ מתקדם קדימה. הייתי רוצה לראות את היום שבו המועדון יהיה אטרקטיבי מספיק עבורי ובמקביל אלעל תהיה חברת תעופה טובה יותר.

מועדון נוסף שראוי מבחינתי לציון הוא המועדון של אתיהאד אירוויס (Etihad Guest). הוא טעון שיפור, בעיקר בסוגיות של ביצוע פעולות לבד בחשבון באינטרנט, אבל אני חושב שהוא יכול להיות אטרקטיבי מאוד לנוסעים רבים. אתיהאד עושה בשנתיים האחרונות מאמצים גדולים לגייס לקוחות קבועים של חברות תעופה ומציעה בין השאר בונוסים גדולים מאוד לצבירת המיילים וטבלאות מימוש אטרקטיביות (וללא היטל-דלק על מרבית כרטיסי הבונוס). אני משתמש באתר של אתיהאד איירוויס בעיקר כדי לחפש מושבי בונוס לטיסות החברה אשר אותם אני יכול לרכוש באמצעות המיילים שלי במועדון של אמריקן.

Etihad Airways A380 First Class Apartment 2

Etihad Airways A380 First Class Apartment

מה כדאי לכם ללמוד מכל זה – ומה לא כדאי לכם לעשות

ככלל, אני ממליץ בחום לנוסעים מזדמנים ואפילו לנוסעים תכופים לרכז את כל הפעילות שלהם, ובמיוחד את הפעילות התעופתית שלהם, למועדון תעופה אחד או שניים. פיזור הפעילות תחת חשבונות שונים מרחיקה את האפשרות להשיג סטטוס גבוה ומאריכה את הדרך לכרטיסי הבונוס. קל וחומר כשזה נוגע למועדוני תעופה שבהם למיילים יש תאריך תפוגה (אלעל, לופטהנזה…).

אני מחזיק יתרת נקודות/מיילים בעשרה מועדוני תעופה שונים רק משום שאני טס לעיתים תכופות ויש לי גמישות גבוהה מאוד בניצול המיילים. השילוב הזה מאפשר לי לשמור את המיילים של כל מועדון עד שאוכל לרכוש באמצעותם כרטיס בונוס שיקנה להם ערך גבוה. כך, לדוגמה, אני שומר את המיילים שלי במועדון של לופטהנזה למימוש עתידי ספציפי מאוד: כרטיס בכיוון-אחד חוף-לחוף במחלקת העסקים של יונייטד (17,000 מיילים ו-5$). זו רק שאלה של זמן עד שאדרש לכרטיס כזה.

משזה נאמר, אני כן משתדל לרכז את הפעילות שלי למספר מצומצם של מועדוני תעופה. בפועל יש לי בכל ברית מועדון תעופה אחד בלבד שאליו אני מקרדט טיסות באופן קבוע. במועדונים אחרים אני לעיתים מקרדט פעילות שונה (המרות מכרטיסי אשראי, השכרות רכב, מלונות, אתרי הזמנות, קניות בפורטלי קניות, מבצעים מיוחדים וכו׳).

6 תגובות

  1. ארם

    קודם כל תודה על הבלוג והמאמרים המועילים.
    רציתי להבין נקודה מסויימת. האם יש אפשרות לצבור מיילים בברית ובבוא היום לבחור עם איזה חברת תעופה לטוס (בהתאם לצורך)?
    לדוגמא, אני טס עכשיו עם לופטנזה (טיסה רגילה עליה שילמתי במזומן ולא במיילים), האם יש לי אפשרות -או אולי כדאי לי- לצבור את המיילים מהטיסה הזו בחברה אחרת מאותה הברית?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אחד היתרונות המרכזיים של ברית תעופה הוא בשיתופי הפעולה בין מועדוני הנוסעים של כל החברות בה. אין מועדון תעופה לברית כולה אלא כל חברת תעופה (או קבוצת חברות תעופה) מפעילה את המועדון שלה. אתה יכול לצבור במועדון אחד נקודות/מיילים מטיסות עם כל השותפות בברית ושותפות אחרות של אותה חברה. אח״כ, בבוא העת, אתה יכול להשתמש בנקודות/מיילים האלו כדי לרכוש כרטיסי בונוס בטיסות עם כל השותפות של החברה בברית או שותפות אחרות שלה – הכל ע״פ תנאי המועדון.

      מה כדאי יותר ממה – צריך לבדוק את את הכרטיס המסוים ואת המועדון המסוים.

      הגב

השאר תגובה