הסאגה של היינאן איירליינס ראשיתה לפני כשנה וחצי כשחברת התעופה, אולי הטובה ביותר בסין, הודיעה על כוונתה לפתוח קו מבייג׳ינג לת״א. אחרי דחייה או שתיים ההודעה הרשמית הגיעה בספטמבר 2015 ולקראת סוף אותה שנה נפתחה מכירת הכרטיסים לטיסות שיחלו ב-28 לאפריל 2016. החברה תפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו במטוסי איירבאס A330-200 שכוללים, בין השאר, 36 מושבי מיטה-שטוחה במחלקת העסקים. גם אלעל מפעילה שלוש טיסות שבועיות בקו אבל משתמשת במטוסי בואינג 767 מיושבים עם מחלקת עסקים שנמצאת דור או שניים מאחורי זו של היינאן איירליינס (שגם היא, אגב, נמצאת דור אחד מאחורי הסטנדרט הגבוה של החברות המובילות בעולם).

היינאן איירליינס מורידיה מחירים

הקו של אלעל לבייג׳ינג מעולם לא היה אחד היקרים של החברה. קל וחומר באופן יחסי למרחק הטיסה, אם כי מרחק הטיסה הוא לא תמיד אינדיקטור טוב למחירה. במשך שנים אלעל משווקת חבילות נופש לבייג׳ינג במחירים אטרקטיביים, כוללת את הקו במבצעים מזדמנים לכרטיסי בונוס ובכלל מציעה כרטיסים בפחות מ-1000$ לעיתים די תכופות.

ElAl Award Ticket Promotion TLV-PEK 

עם תחילת מכירת הטיסות הציעה היינאן איירליינס כרטיסים מוזלים לבייג׳ינג החל מ-740$.כרטיסים ליעדי המשך בסין ניתן היה למצוא בתוספת של כמה עשרות דולרים בלבד, וניתן גם לנחות ביעד אחד ולחזור מאחר (Open-Jaw). בחודשים האחרונים כמה וכמה קוראים התייעצו איתי בנוגע לכרטיסים של היינאן ואני יכול רק לקחת את זה כאינדיקציה לחדירת השוק המוצלחת של היינאן איירליינס. החברה, להערכתי, זוממת להתחיל גם טיסות נון-סטופ משנגחאי לת״א אם הטיסות לבייג׳ינג יוכיחו את עצמן.

היינאן איירליינס בינתיים השיקה אתר לשוק הישראלי, באנגלית, וכעת מפרסמת כרטיסים עם מחיר התחלתי של 686$ בלבד לכרטיס הלוך/חזור במחלקת התיירים. אלא שהמחיר הזה תקף אף ורק לשלושת הטיסות הראשונות בקו.

Hainan Airlines 690$ Fare for the First Three Flights to PEK 

בפועל המחיר ההתחלתי לכרטיס הוא 780$ (בתוקף עד ה-30 לספטמבר, מחלקת כרטוס Q). הנה המחירים הנמוכים ביותר לנסיעות של 15-10 ימים בחודש יוני לפי החיפוש ב-ITA Matrix:

TLV-PEK on Hainan Airlines in June16 

תגובת אלעל: הנחות לקהלים נבחרים

אלעל הורידה לכאורה את המחיר לכרטיס הלוך/חזור בקו מ-899$ ל-789$ בלבד. לצערי לא הצלחתי להבין האם זו מכירה המוגבלת הזמן או שזה התעריף המוזל הקבוע אבל הכרטיסים זמינים במגוון תאריכים עד סוף 2016. הנה התאריכים הזמינים במחיר המוזל לחודשים יוני וספטמבר, לדוגמה:

ElAl 790$ Fare to Pek - June Availability 

במקביל יצאה החברה בשלושה מבצעים כדי למשוך שלוש קבוצות נפרדות: תרמילאים, זוגות ומשפחות עם ילדים קטנים. אפשר להניח שנוסעים משלושת הקבוצות האלו מהווים את רוב הנוסעים בטיסות אלעל לבייג׳ינג לאור העובדה שלא מדובר ביעד מרכזי לאנשי עסקים או ביעד מרכזי לחופשות קיץ.

ElAl Three Promotions to PEK 

המבצע הראשון: לתרמילאים

כרטיס הלוך/חזור החל מ-789$. מעניין שהמבצע מיועד לתרמילאים אך תנאי המבצע לא כוללים הגבלת גיל כלשהי (על אף שמנוע החיפוש של אלעל מכיר במגוון מדרגות גיל). הכרטיס מחייב מינימום שהייה ביעד של 14 ימים לצד מקסימום שהייה ביעד של שנה אחת ומאפשר שינוי תאריך ראשון בחינם.

הכרטיסים במחלקת כרטוס W.

המבצע השני: לזוגות

כרטיס הלוך/חזור החל מ-699$ בלבד ברכישת שני כרטיסים יחד. המחיר המוזל תקף רק להמראות מת״א בימי רביעי והמראות חזרה מבייג׳ינג בימי ראשון, ולכאורה מדובר בהנחה של 90$ לנוסע מול המחיר המוזל לצעירים של 789$ לכרטיס. שימו לב שתחת המבצע הזה ניתנת גם מזוודה שניה בחינם.

הכרטיסים במחלקת כרטוס W.

המבצע השלישי: למשפחות

הנחה נדיבה של 50% לילדים הטסים עם הוריהם. תנאי המבצע לא מגדירים גילאים אבל קבוצות הגיל בשנים ע״פ אלעל הן: תינוקת (0 עד 2), ילדים (2 עד 11), נוער (13 עד 14) וצעירים (15 עד 27). אם אני חייב לנחש המבצע בתוקף לילדים עד יום הולדת חמש-עשרה. יש לרכוש את הכרטיסים עד סוף החודש, ליציאות עד ה-24 לספטמבר.

הכרטיסים במחלקות כרטוס O ו-U.

השאר תגובה