מלונות בישראל, ובמיוחד בת״א, הם יקרים מאוד. לא בגלל הוצאות על כשרות, לא בגלל אבטחה, לא בגלל שכר עובדים גבוה – כל התירוצים הקבועים. מלונות בישראל יקרים כי המלונאים בישראל לא עושים את העבודה שלהם כמו שצריך. שוק המלונות המקומי צריך להטריד את כולנו כי מצבו הרעוע הוא אחת הסיבות שהרבה תיירים לא מגיעים לבקר בישראל ואחת הסיבות שחלקם עוזבים עם טעם רע בפה.

רשת אינטרקונטיננטל מפעילה מלון אחד בישראל – ליד מתחם הדולפינריום הישן בת״א, על קו החוף של שכונת נווה צדק היוקרתית. לדעת רבים, וגם לדעתי, הוא המלון היוקרתי ביותר בעיר והמתאים ביותר לנוסעים עסקיים. במשך שנים רציתי לנסות אותו בעצמי אבל לא הייתה לי הזדמנות טובה מספיק. עד עכשיו.

הגעה וצ׳ק-אין

הדבר הראשון שכדאי לדעת הוא שבסביבת המלון יש מספר לא מבוטל של חניונים בתשלום אבל מעט מאוד מקומות חנייה עירוניים (כחול-לבן). כלומר, קל מאוד למצוא מקום חנייה אבל זה לא זול במיוחד. בסופ״ש שילמתי 20 ש״ח עבור חנייה של שעתיים ו-40 ש״ח עבור חנייה של קרוב ליממה.

למלון יש גם חניון פרטי – נוח במיוחד, כי הוא חלק מהמתחם – במחיר של 14$ בתוספת מע״מ ליום אבל ללא חיוב נוסף על כניסות ויציאות. כלומר, מי שצופה להשתמש ברכב לעיתים תכופות במהלך השהייה שלו כנראה שיוטב לו להשתמש בחניון של המלון.

מהחניון שממול למלון הייתה לי הליכה קצרה מאוד, דרך כניסה צדדית, לקומת הקרקע של המלון. למי שמגיע עם מזוודות כבדות: ניתן להגיע ממש עד הכניסה עם הרכב, להוריד את המזוודות (ליד השומר שנמצא שם בדרך קבע) ולצאת חזרה כדי למצוא חנייה.

InterContinental Tel-Aviv Lobby

הלובי, שנמצא קומה אחת מעל קומת הקרקע, מרשים ומפואר בדיוק כפי שהייתם מצפים ממלון שמרשה לעצמו לדרוש מעל $400 עבור החדר הפשוט ביותר בלילות רבים בשנה. מול עמדות הצ׳ק-אין האלגנטיות נמצא מתחם ישיבה נעים ופתוח. בצידה השני של הקומה נמצאת המסעדה, הבר ואחד הטרקלינים של המלון כשביניהם לבין מתחם הכניסה ממוקמות המעליות. בסופ״שים ובחגים לפחות אחת המעליות פועלת במתכונת שבת.

לאחר שהגעתי לעמדות הצ׳ק-אין מיד התפנתה נציגה לטפל בי כך שלא נאלצתי להמתין. הליך הצ׳ק-אין היה יעיל למדי ואינפורמטיבי (לנוכח מספר שאלות מצידי). בזכות הסטטוס שלי, פלטינום אמבסדור, זכיתי לשדרוג לחדר מקטגוריית אקזקיוטיב בקומה ה-19 עם נוף לים. כל הקומות החל מהקומה ה-20 הן קומות קלאב במלון והטרקלין עצמו נמצא בקומה ה-23 ונהנה מנוף מרשים במיוחד.

החדר: Executive Room

רגשות מעורבים. סה״כ החדר היה לטעמי – אבל אני חושב שיש לו כמה מגרעות בולטות. החדר גם לא גדול מבחינת שטח אבל בגלל התצורה שלו הוא לא מרגיש צפוף מדי.

InterContinental Tel-Aviv - Executive Room 1

InterContinental Tel-Aviv - Executive Room 2

InterContinental Tel-Aviv - Executive Room 4

InterContinental Tel-Aviv - Executive Room 3

InterContinental Tel-Aviv - Executive Room 5

InterContinental Tel-Aviv - Bathroom Amenities

מספר הערות:

  • הריהוט עייף. נראה כאילו החדר היה יפה מאוד – לפני כמעט עשור. המנורות כאילו יצאו מקטלוג בוטיק בשנות ה-70, אבל לפחות מאירות את החדר גם ב-2016. הטלויזיה גם היא לא מודרנית כמו שהיה אפשר לצפות ממלון ברמה כזאת. ראוי לציין שהמלון טוען כי נעשה שיפוץ מקיף לחברי הקלאב והסוויטות.
  • דלת הכניסה מבודדת קול בצורה נאותה אבל בגלל פער בין הדלת לריצפה אפשר לראות מהמסדרון בדיוק באילו חדרים דלוק אור – ואין סיבה שככה זה יהיה. בנוסף, אין בריח על הדלת.
  • בחדר הותקן מיני-בר ממוחשב. זה בפני עצמו בסדר גמור אלא שהמיני-בר מלא כמעט לגמרי והמלון דורש תשלום של 10$ (בתוספת מע״מ) לשבוע כדי לרוקן אותו.
  • בחדר כמעט ואין שקעי חשמל. ליד המיטה אין אפילו אחד. כמו כן, בכל החדר אין אפילו שקע USB אחד לטעינת מכשירים. העובדות האלו אבסורדיות בעיניי בחדר משודרג של מלון ברמה הזאת.
  • יחידת המיזוג אינה דיגיטלית. נו, באמת.
  • אין בקרת תאורה ליד המיטה ששולטת על כל החדר. אפילו מתג-על אחד שמכבה את כל המנורות אין. אלמנטרי משהו.
  • אין מכונת קפה. אני חושב שזו פעם ראשונה שלא מצאתי מכונת קפה בחדר שנקרא ׳אקזקיוטיב׳ במלון עסקים יוקרתי. הקומקום היה בסיסי להחריד.

השירות והצוות

הליך הצ׳ק-אין, כאמור, היה נוח למדי. הנציגה שטיפלה בי הייתה אדיבה מאוד, נתנה לי את הההסברים הנדרשים על המלון וידעה לענות על השאלות שלי.

בשעה שלאחר הצ׳ק-אין קיבלתי טלפון ממנהל שירות הלקוחות במלון שרצה לבדוק שאני מרוצה מהחדר שניתן לי ומהמלון בכלל. זה אולי נשמע מיותר אבל בעיניי זו עדות לרמת שירות גבוהה ע״פ מדיניות מכוונות של המלון – אולי כלפי כל האורחים ואולי כלפי הלקוחות המועדפים בלבד.

בהמשך השהות נתקלתי במספר עובדים נוספים, לרוב בלובי, וכולם היו אדיבים מאוד. בעיניי עובדים של מלון הם צוות וכצוות הם מארחים את האורחים במלון – ולכן ראוי שכל אחד מהם, בין אם הוא מנהל משמרת ובין אם הוא מלצר במסעדה, ייתן לאורחים את התחושה שהוא עומד לשירותם ושמח לראות אותם כאורחים שלו. בצער רב אני מודה שמניסיוני זה לא המצב השכיח במלונות ישראלים ועל כן זו הייתה הפתעה חיובית.

המיקום המנצח

האינטרקון ניצב בקו ראשון לים ולכן מרבית חדריו נהנים מנוף מרשים מאוד. המלון גם נמצא בחלק הצפוני של רצועת בניינים על החוף כך שחדרים הפונים (גם) צפונה נהנים מנוף ׳פתוח׳ משהו כשאין להם בניינים גבוהים בסביבה הקרובה. מתחם הדולפינריום, ותחילת הטיילת, נמצאים ממש מעבר לכביש.

InterContinental Tel-Aviv - Executive Room View

מזרחית למלון שוכנת שכונת נווה צדק שהיא, למקרה שלא ידעתם, פנינה אמיתית בת״א. הסמטאות והרחובות הצרים של נווה צדק מזכירים כמה מהערים האקזוטיות ביותר בעולם וביניהם פזורים אינספור מסעדות, בתי קפה, חנויות ועוד. אחד המקומות המפורסמים בשכונה הוא מרכז סוזן דלל שבו מתקיימים מופעי תרבות לרוב. נסו את המסעדה האיטלקית בליני שנמצאת ברחבה הגדולה של המרכז.

אתרים מפורסמים אחרים של העיר הלבנה נמצאים במרחק הליכה מהמלון.

טריק קטן שיכול לחסוך הרבה כסף

האינטרקון הוא אחד המלונות היקרים בת״א – עיר שבה מלונות גם ככה יקרים – ובחלק מהלילות בשנה תדרשו לשלם מחירים גבוהים למדי שיכולים לעלות צפונה מ-500$ ללילה עבור החדר הפשוט ביותר (Classic Room). מחוץ לעונה ניתן למצוא את החדר הפשוט ביותר מתומחר מתחת ל-300$. ראוי לציין שאורחים ישראלים נדרשים לשלם מע״מ בתוספת למחיר הנקוב באתרי הזמנות בינ״ל ובאתר הבינ״ל של המלון.

InterContinental Tel-Aviv Rate for June1st

אני מציע בחום תמיד להשוות בין המחיר באתר הבינ״ל של המלון לבין אתרי ההזמנות הישראלים והאתר הישראלי של המלון. לפעמים קיים פער מחירים מסוים.

ולמרות המחירים הגבוהים – המלון עדיין נמצא בקטגוריה 7 במועדון IHG Rewards ותדרשו לשלם ׳רק׳ 40,000 נקודות עבור לילה (המחיר אחיד לאורך כל לילות השנה, כמובן). הסברתי בעבר כיצד ניתן לרכוש נקודות של המועדון במחיר של 6$ ל-1,000 נקודות כך שרכישת כל יתרת הנקודות הדרושה ללילה יכולה לעלות רק 240$. מכיוון שאין מע״מ עבור לילות-בונוס זה גם יהיה המחיר הסופי אפילו לאורחים ישראלים. נכון, זה לא זול… אבל לפעמים מדובר בחיסכון עצום.

InterContinental Tel-Aviv Classic Room Rates for June1st

עבור השהייה שלי שילמתי 40,000 נקודות במקום לשלם את המחיר הנקוב באתר המלון לאותו לילה –  455$ בתוספת מע״מ. בנוסף, אני עדיין נהנה מהטבה של 10% החזר על מימוש נקודות כחלק מחבילות חידוש הסטטוס שלי – כך שלמעשה שילמתי רק 36,000 נקודות.

לסיכום

אם אתם מחפשים מלון מפנק בת״א עם מיקום מנצח, נוכחות מרשימה, שירות ברמה גבוהה ומתקנים מהשורה הראשונה בעיר – האינטרקון הוא כנראה הבחירה הנכונה. החיסרון היחיד של המלון הוא באיכות החדרים (אולי מלבד חדרי הקלאב והסוויטות) שיכולה וצריכה להשתפר בעתיד הקרוב כדי להפוך את המלון למודרני יותר ונעים יותר לתיירים ואנשי עסקים ב-2016.

6 תגובות

  1. מאיר

    באמת מעניין שתפרסם איזו כתבה על מצב המלונאות המביש בארץ..מהם הגורמים לכך?
    בדיוק אני מחפש מלון בירושלים לקרובי משפחה מארהב. המחירים גבוהים להחריד..

    הגב
    • FlyingOut

      שוק המלונות הישראלי במצב עגום בעיקר בגלל התרבות הניהולית. הכשרת העובדים בישראל, לעומת מה שמקובל בחו״ל, היא בכי רע ובהתאם רמת השירות נמוכה מאוד. לפחות במלונות בהם ביקרתי – ואני רוצה להאמין שבמלונות הבוטיק של ת״א המצב שונה. מלון שמנוהל היטב יכול להצליח בכל מקום בעולם – במיוחד בעידן של ביקורות מקוונות ודירוגי אורחים.

      באשר למלונות בירושלים,

      בדוק את מלןן קראון פלאזה. לא מפואר, לא מצוין, אבל עושה את העבודה. המיקום פחות מתאים לתייר הקלאסי אבל נוח מאוד לתייר המנוסה או לתייר שיש לו משפחה בארץ (קרוב לתחנה המרכזית, חנייה נוחה, אזור בטוח…). המלון עולה 20,000 נקודות של מועדון IHG Rewards ואתה יכול לרכוש את היתרה הזאת ב-120$ בלבד באמצעות טריק פשוט – ראה קישור למטה.

      http://www.flying-out.com/2016/01/03/how-to-buy-ihg-points

      ליאור.

      הגב

השאר תגובה