כלל האצבע הוא שככל שקטגוריית החדר גבוהה יותר כך הוא בקומה גבוהה יותר עם נוף עדיף, גדול יותר ומאובזר יותר. חדרים מועדפים, החל מקטגוריה שנקראת בדר״כ ״אקזקיוטיב״ או ״קלאב״, מציעים לרוב גם הטבות לאורחים כמו הנחה על מזון ומשקאות, כניסה לטרקלין של המלון במידה ויש, שירותי כביסה מוזלים ועוד. מכאן, באופן טבעי, שדרוג חינמי הוא צ׳ופר רציני.

כל זה נכון לבערך 99% מהמקרים.

מתי עדיף לוותר על השדרוג?

אתחיל מדוגמה מאוד מסוימת.

בהודו אורח במלון נדרש לשלם שלושה מסים המצטברים ל-18.7%. אחד המסים (10%) נקרא ׳מס יוקרה׳ ותכליתו למסות מוצרים שנחשבים מוצרי יוקרה ובכלל זה חדרים במלונות מדרגת תיירות גבוהה. אלא שהמס מוגדר כך שהוא חל על המוצר שהלקוח צרך בפועל ולא על המוצר שהוא הזמין.

Grand Hyatt Mumbai - Rate Details

Grand Hyatt Mumbai – Rate Details

אפשר להבין את ההגיון של המחוקק ההודי עם המס הזה לאור העובדה שבהודו, ובפרט בשוק התעופה, שדרוגים הם עניין שבשיגרה לבעלי תפקיד פוליטי, מקורבים וחברים. ולא כתבתי כאן את המילה ׳שחיתות׳ אבל תקראו את זה איך שתרצו.

התוצאה היא: אם קיבלתם שדרוג לחדר במלון הודי – צפו לשלם מס בהתאם למחיר של החדר אליו שודרגתם ולא בהתאם למחיר החדר שאותו הזמנתם (כפי שהוא מופיע לכם בהזמנה). ההפרש יכול להיות דרמוטי למדי אם למשל שודרגתם מחדר בקטגוריה הנמוכה ביותר לסוויטה מפנקת שיקרה ממנו פי כמה. זה נכתב מניסיון, לצערי. אפשר לראות את תוספת המחיר, במס, כעלות השדרוג שרק נראה חינמי מהצד.

Park Hyatt Chennai Suite

Park Hyatt Chennai – Suite, Living Room

אבל גם מחוץ להודו אפשר לתאר תרחישים שבהם שדרוג יהיה פחות רצוי. הנה שלוש דוגמאות:

  • אם השדרוג הוא לסוויטה ואתם מעדיפים חדר קטן יותר. והרי לפעמים סוויטה היא פשוט גדולה מדי.
    – – –
  • אם השדרוג ידרוש מכם לעבור לקומה פחות רצויה של המלון או לאזור אחר של המלון (לפעמים ממש בניין אחר). ישנם מלונות בהם דווקא חדרים מקטגוריות גבוהות יותר נמצאים בקומות נמוכות יותר, לדוגמה, והם אולי גדולים יותר ומאובזרים יותר אבל מציעים נוף נחות. לחילופין, אם אתם שוהים במלון יחד עם בני משפחה, חברים או קולגות – לבטח תעדיפו להיות יחד איתם באותה הקומה.
    – – –
  • אם דווקא החדרים מהקטגוריה הנמוכה עברו שיפוץ לאחרונה. לא יודע מה איתכם אבל אני לא אוהב ׳חדרים עייפים׳ ומעדיף חדר מודרני, טכנולוגי ובעל ריהוט שנראה ומרגיש חדש. נהוג במלונות שתהליך של שיפוץ וחידוש נעשה בהדרגה ותוך כדי פעילות – וברוב המקרים התהליך מתחיל מקטגוריית החדרים הנמוכה ביותר וממשיך משם הלאה, ולכן ייתכן בהחלט שדווקא החדרים הזולים ביותר יהיו החדרים החדשים ביותר במלון.

לסיכום

כשמציעים לכם שדרוג במלון – כמעט תמיד עדיף לכם להסכים. אלא אם אתם בהודו. ובכל מקרה אני מציע שבמעמד ההצעה או הבשורה, כלומר בעת הצ׳ק-אין, תרגישו חופשי לשאול שאלות לגבי ההבדל בין החדר שהזמנתם לחדר המשודרג שמוצע לכם. במקרים מסוימים, ואומנם פחות שכיחים, תגלו שלמעשה השדרוג אינו שדרוג מבחינתכם ועדיף לוותר בנימוס.

וכפי שכתבתי בפוסט בחודש שעבר: כדאי לבחור בחדר שאתם צריכים לפני החדר שאתם רוצים.

3 תגובות

  1. שלושה טיפים על מלונות בהודו – FlyingOut

    […] כך, לדוגמה, אתמול בלילה עשיתי צ׳ק–אין במלון הייאט רג׳נסי בדלהי ופקיד הקבלה הודיע לי בחיוך שקיבלתי שדרוג לסוויטה מפנקת. אמרתי תודה ושאלתי על התוספת הכספית במסים. הוא עדכן אותי שאאלץ לשלם בערך 60$ נוספים לכל לילה. ויתרתי על התענוג – כי לפעמים אפשר וכדאי לוותר על שדרוגים. […]

    הגב
  2. שלושה טיפים על מלונות בהודו - FlyingOut

    […] כך, לדוגמה, אתמול בלילה עשיתי צ׳ק–אין במלון הייאט רג׳נסי בדלהי ופקיד הקבלה הודיע לי בחיוך שקיבלתי שדרוג לסוויטה מפנקת. אמרתי תודה ושאלתי על התוספת הכספית במסים. הוא עדכן אותי שאאלץ לשלם בערך 60$ נוספים לכל לילה. ויתרתי על התענוג – כי לפעמים אפשר וכדאי לוותר על שדרוגים. […]

    הגב

השאר תגובה