אני זוכר ימים שבהם כרטיס הלוך/חזור לארה״ב ב-900$ היה נחשב למציאה. ככלל, כרטיסים עם החברות המובילות הגיעו עם מחיר של ארבע ספרות לפני הנקודה.

בשנים האחרונות חלו מספר שינויים. מחירי הדלק צנחו, חברות הלואוקוסט גדלו, הצרכנים הפכו חכמים יותר בעזרתם של אינספור כלים ואתרים באינטרנט, חברות תעופה מובילות שינוי את מבנה התעריפים שלהן ועוד. התוצאה המיידית: מחירי כרטיסי טיסה ירדו, ובשוק הישראלי המהלך הורגש באופן יחסית בולט. בשוק הטיסות לארה״ב – השוק הגדול והחשוב ביותר ליציאה מת״א – ניתן למצוא כיום בקלות כרטיסים החל מ-650$ עם חברות מובילות כמו בריטיש איירוויס, אלאיטליה, לופטהנזה, סוויס, איבריה, ק.ל.מ, טורקיש ועוד. אפילו אלעל מתקרבת (מלמעלה) לרף ה-800$ במסגרת מבצעים מיוחדים מחוץ לעונה – בטיסות ישירות כמובן.

ואז הגיעה אייר-פראנס

כמו החברות לעיל גם אייר-פראנס מציעה בשנתיים האחרונות כרטיסים החל מ-650$ למגוון יעדים בארה״ב שלא בעונת הקיץ. במסגרת כרטיסים אלו ניתן לשלב טיסות עם השותפות השונות של החברה בברית SkyTeam כמו אלאיטליה ודלתא.

אלא שעכשיו אייר-פראנס מציעה כרטיסים לבוסטון החל מ-469$.

Air France Promotion Fares - May 2016

בתוצאות החיפוש של ITA Matrix הן אפילו יופיעו ב-459$, ויש לי תחושה שניתן יהיה לכרטס אותם אפילו בפחות מ-450$ עם אתר ההזמנות המתאים – אבל אני ממליץ להשתמש באתר הזמנות גדול ומוכר במחיר של עוד כמה דולרים.

Air France 459$ Tickets TLV-BOS Nov16

Air France 459$ Ticket TLV-BOS Nov16

זאת לא טעות והמחיר זמין למגוון תאריכים בחודשים ספטמבר, אוקטובר, נובמבר ועד ה-10 לדצמבר. באופן טבעי אין תאריכים זמינים במחיר הזה בתקופת החגים, אבל בחודש נובמבר ובתחילת דצמבר קל מאוד למצוא את המחיר המוזל.

Air France 469$ Fare to Boston Sep-Oct

Air France 469$ Fare to Boston Nov-Dec

תנאי הכרטיס לבוסטון

  • ליציאה מה-1 לספטמבר ועד ה-10 לדצמבר.
  • מקסימום שהייה ביעד: שלושה חודשים.
  • להזמנה וכרטוס עד ה-17 למאי.
  • ניתן לעצור באירופה (Stopover) תמורת 75 אירו.
  • שינוי הכרטיס או ביטולו אינם אפשריים.
  • למקצוענים: יש בכרטיס הזה 261$ של היטל-דלק.

צבירת מיילים

הכרטיסים המוזלים מכורטסים במחלקת כרטוס L בטיסות הפנים-אירופיות (ישראל נחשבת חלק מאירופה) ובמחלקת כרטוס V בטיסות הטרנסאטלנטיות.

מחלקות כרטוס אלו יצברו מיילים לפי 25% ממרחק הטיסה כמעט בכל מועדוני התעופה ובכלל זה במועדונים flyingBlue (אייר-פראנס וק.ל.מ), MileagePlan (אלסקה איירליינס) ו-SkyMiles (דלתא). יחד עם זאת – במועדון של דלתא הם יצברו 100% ממרחק הטיסה לטובת סטטוס (MQM).

במועדון של קוריאן, SkyPass, מחלקת כרטוס L תצבור 50% ומחלקת כרטוס V לא תצבור כלל.

השאר תגובה