חלק ממועדוני התעופה, כמו מועדון Miles&More של קבוצת לופטהנזה, קובעים תוקף למיילים שלהם. בדר״כ, כמו בדוגמה הנ״ל, המיילים תקפים לשלוש שנים מחודש צבירתם. לפעמים ישנן דרכים להאריך את תוקפם של המיילים אבל לא תמיד.

רוב מועדוני התעופה לא קובעים תוקף למיילים שלהם אלא קובעים שהמיילים יישארו בתוקף כל עוד החשבון יישאר פעיל. לפי התנאים הסטנדרטים כל פעולה בחשבון – צבירה או מימוש של נקודה אחת אפילו – ׳מאפסת את השעון׳ ל-18 או 24 חודשים. מכיוון שניתן לצבור נקודות גם באמצעות פעילות לא-תעופתית הרי שניתן לשמור על פעילות בחשבון גם בלי לעלות על מטוס.

אז אם אתם נוסעים מזדמנים שרוצים לשמור על החשבונות שלכם פעילים ולמנוע את תפוגת המיילים שצברתם לפני חודשים רבים או אם אתם סתם מעוניינים ללמוד איך לצבור עוד מיילים מבלי לטוס – הנה כמה דרכים טובות לעשות את זה:

פורטלי קניות

כתבתי בעבר על אתרי קאשבק ובפרט אני ממליץ על שימוש באתר TopCashBach (אתם מוזמנים להירשם אליו באמצעות הקישור שלי ולקבל בונוס של 10$). אתרי הקאשבק מאפשרים לקבל החזר כספי על קניות באתרי אינטרנט שונים וביניהם אתרי הזמנות, אתרי חברות תעופה, מלונות, אמזון, איביי ועוד. למה לא לקבל החזר מסוים מכל הוצאה שממילא תכננתם להוציא?

TCB - Earn Up-To 10% on Amazon

מועדוני תעופה רבים מפעילים פורטלי קניות. הפורטלים האלו עובדים בצורה דומה לאתרי קאשבק רק שבמקום החזר כספי מקבלים מיילים. ברוב המקרים ההחזר הכספי דרך אתרי הקאשבק יהיה כדאי יותר אבל לא תמיד. ואם אתם זקוקים למיילים האלו כדי ליצור פעילות בחשבון -הרי שהפורטלים האלו הם הדרך הקלה ביותר לעשות זאת.

United MileagePlus Shopping Portal

פורטלי קניות רבים מציעים, לדוגמה, צבירת מיילים על רכישות בחנות המוזיקה של אפל אייטונס. בדר״כ יחס הצבירה יהיה 1 מייל לכל 1$ בחיוב. כלומר, רכישת שיר אחד באייטונס יכולה לצבור מייל אחד של מועדון התעופה ולהשאיר את החשבון פעיל. אם מועדון התעופה מחייב פעילות בחשבון אחת ל-18 חודשים אתם יכולים לראות את המהלך בתור תשלום של 1$ פעם בשנה וחצי כדי להשאיר את המיילים שלכם בתוקף.

ההרשמה לפורטלי הקניות היא פשוטה והיא מקושרת לחשבון במועדון התעופה.

הנה פורטלי קניות של כמה מועדוני תעופה גדולים:

אייר פראנס וק.ל.מ – FlyingBlue

יונייטד איירליינס – MileagePlus

אמריקן איירליינס – AAdvantage

דלתא איירליינס – SkyMiles

בריטיש איירוויס – Executive Club

איבריה – IberiaPlus

קוונטס – Frequent Flyer

כרטיסי אשראי

שוק האשראי הישראלי לא מפותח כמו השוק האמריקני, אומנם, אבל גם בישראל ניתן לצבור מיילים או נקודות למגוון מועדוני תעופה באמצעות כרטיסי אשראי. יחס הצבירה לא תמיד אטרקטיבי אבל אם המטרה היא לייצר פעילות מינימלית בחשבון אחת לשנה, למשל, אז יחס הצבירה פחות מהותי.

לאחרונה פרסמתי סקירה מקיפה על כרטיסי אשראי ישראלים הכדאיים לנוסעים תכופים ומזדמנים. מהסקירה ניתן לראות שקיים בשוק האשראי הישראלי יחס צבירה אטרקטיבי רק לשלושה מועדוני תעופה: מועדון הנוסע המתמיד של אלעל (מגוון כרטיסים ובראשם כרטיסי פליי-קארד), מועדון MileagePlus של יונייטד (כרטיסי לאומיקארד) ומועדון Miles&More של קבוצת לופטהנזה (הכרטיס הממותג של המועדון המונפק ע״י כאל).

Cal Miles&More Credit Card

כרטיסי אמקס מאפשרים צבירת נקודות (Membership Rewards) שאותן ניתן להמיר למיילים ונקודות של מגוון מועדוני תעופה. יחס הצבירה הוא נמוך מאוד ולחלוטין לא אטרקטיבי אבל זו כן דרך שימושית לצבור מיילים בודדים פה ושם כדי ליצור פעילות בחשבון.

אתרי הזמנת מלונות

נכון להיום שלושה אתרים מציעים מיילים עבור הזמנת חדרים במלונות: רוקטמיילס, פוינטס-האונד וקליגו. האתרים האלו מתחרים בין השאר באתרי ההזמנות הגדולים כמו אקספדיה, בוקינג, הוטלס, פרייסליין ואחרים – אבל חשוב מאוד לבצע השוואת מחירים לפני ביצוע ההזמנה כדי לבדוק האם המחיר המוצע בשלושת האתרים האלו דומה למחיר המוצע באתרי ההזמנות הקלאסיים.

הראשון, RocketMiles, היה החלוץ בתחום. הוא מציע מינימום של 500 מיילים ללילה במגוון רחב מאוד של מועדוני מלונות – אך מספר המיילים תלוי  בעיקר במחיר החדר ועל כן לפעמים לילה אחד יכול לצבור כמה אלפי מיילים. מדי פעם מוצע בונוס נדיב למצטרפים חדשים. אם תרשמו באמצעות הקישור שלי תקבלו בונוס של 1,000 מיילים להזמנה ראשונה. להרשמה בחינם לאתר.

RocketMiles Partners - July 16

RocketMiles Airline Partners

השני, PointsHound, פועל במתכונת דומה אבל מציע גם ׳דרגות חברות׳. כלומר, אלו שמזמינים דרכו באופן קבוע יהנו מצבירה מואצת של מיילים. אחד מקוראי הבלוג הקבועים משתמש באתר לעיתים תכופות ומספר לי על שירות לקוחות מצוין, נוחות בהזמנה וצבירת מיילים אטרקטיבית. אני עצמי ניצלתי בשנה האחרונה בונוס נדיב שהציע האתר וצברתי לא פחות מ-10,700 נקודות של פינאייר מלילה אחד בהונג-קונג עליו שילמתי רק 102$. להרשמה בחינם לאתר.

PointsHound 10700p for 102 USD

האתר השלישי, Kaligo, הוא במידה מסוימת האח הקטן של שני האתרים הקודמים. גם הוא מציע מיילים במגוון מועדוני תעופה, גם הוא מציע בונוס נדיב למצטרפים חדשים וגם הוא מציע מבצעים מזדמנים לצבירה מואצת של מיילים. להרשמה בחינם לאתר.

המרת נקודות

לכל מועדוני התעופה הגדולים יש שיתופי פעולה עם מועדוני מלונות גדולים ומועדוני לקוחות אחרים. במסגרת שיתופי הפעולה האלו ניתן להמיר נקודות של המועדונים השותפים למיילים.

בדר״כ יחס ההמרה לא אטרקטיבי ועל כן אני לא ממליץ להשתמש באפשרות הזאת באופן שכיח כדרך לצבור מיילים. הנקודות יהיו שוות יותר בחשבון של מועדון המלונות. אבל, המרת נקודות כאמור היא דרך נוחה ליצור פעילות במועדון התעופה או להוסיף לחשבון כמה אלפי מיילים הדרושים לכרטיס בונוס מיוחל.

Transfer SPG Points to Miles

שיתופי הפעולה בין מועדוני התעופה למועדוני המלונות מאפשרים גם צבירת מיילים משהיות במלונות במקום צבירת נקודות במועדון המלונות. זו מעין המרה-אוטומטית של נקודות אלא שבדרך זו אין מינימום לכמות הנקודות שיש להמיר. מועדון מלונות אחד, HHonors של הילטון, מאפשר לחברי המועדון לבחור אפשרות של דאבל-דיפ (Points & Miles) במסגרתה ניתן לצבור גם נקודות מועדון וגם מיילים. אם כן, כדאי לצבור מיילים משהיות במלונות בעיקר כאשר יש צורך ברישום פעילות בחשבון מועדון התעופה.

HHonors Earning Options

רכישת מיילים

רוב מועדוני המלונות מאפשרים רכישת מיילים בכל עת, לרוב עם הגבלה שנתית גבוהה למדי, אם כי המחיר אינו אטרקטיבי. במסגרת מבצעים מיוחדים המחיר יכול לרדת אפילו ב-50% או יותר. רכישת נקודות במחירי מבצע יכולה להיות כדאית מאוד והיא נחשבת בדר״כ לפעילות בחשבון (חשוב לוודא שזה אכן המצב לפני הרכישה!).

אני נוהג להקדיש פוסט מיוחד לכל מבצע אטרקטיבי לרכישת מיילים שמקיים אחד ממועדוני התעופה הגדולים עם פירוט מלא של תנאי המבצע והכדאיות שלו. כשאני לא מקדיש פוסט נפרד למבצע מסוים אני נוהג לעדכן על המבצע בעמוד החדשות והמבצעים כאן באתר.

AAdvantage Buy Miles - June 2016

לסיכום

ישנן מגוון דרכים לצבור מיילים ונקודות שלא באמצעות טיסות. פרטתי כאן את החמש העיקריות, אבל ישנן דרכים נוספות ופחות ישירות.

אני לא ממליץ להשתמש בדרכים האלו כדי לצבור מיילים באופן שיגרתי אלא להשתמש בהן כשיש צורך ליצור פעילות בחשבון של מועדון תעופה כדי למנוע מהמיילים שבו להימחק. לכל אחת מהדרכים שציינתי בפוסט יש ׳טרייד-אוף׳ שהופך אותה לא כדאית לאורך זמן. לדוגמה: שימוש בפורטל הקניות של מועדון תעופה בא על חשבון שימוש באתר קאשבק (שהוא אטרקטיבי יותר).

מטרת הפוסט הזה היא להראות כמה קל לשמור על פעילות מינימלית במועדון תעופה. כך יכולים נוסעים מזדמנים לשמור על המיילים לאורך שנים עד שיאספו מספיק לטובת כרטיס בונוס. מועדוני תעופה אינם רק נחלתם של הנוסעים התכופים.

4 תגובות

השאר תגובה