לאמריקן יש כמה עשרות שותפות. רובן בברית OneWorld, הברית אותה מובילה אמריקן יחד עם בריטיש, אך חלקן אינן בברית. אתיהאד איירוויס היא אחת מאותן חברות שותפות של אמריקן והיא אולי המעניינת ביותר מביניהן.

כתוצאה משיתוף הפעולה בין החברות יכולים חברי מועדון AAdvantage לצבור מיילים מטיסות אתיהאד וגם לממש מיילים לכרטיסי בונוס הכוללים טיסות של אתיהאד. בהתאם יכולים חברי המועדון של אתיהאד, Etihad Guest, לצבור מיילים מטיסות של אמריקן ולממש אותם לכרטיסי בונוס הכוללים טיסות של אמריקן. לכל מועדון תנאי הצבירה והמימוש הייחודיים לו. שימו לב שבשני המקרים מדובר רק בצבירה של מיילים למימוש (Award Miles) ולא מיילים לסטטוס.

AAdvantage Earn Miles for Etihad Flights

אתיהאד מציעה מחלקת עסקים טובה מאוד ומחלקה ראשונה שנחשבת, גם בעיניי, לטובה ביותר בעולם. בשל כך שיתוף הפעולה בין החברות אטרקטיבי מאוד לחברי מועדון AAdvantage שצוברים מספיק מיילים לכרטיסי בונוס במחלקות הפרימיום.

איך לחפש את מושבי הבונוס

האתר של אמריקן לא מסוגל להציג את מלאי מושבי הבונוס של אתיהאד. תוצאות החיפוש לא יציגו מושבים זמינים גם אם אלו קיימים.

הדרך לחפש מושבי בונוס של אתיהאד היא באמצעות האתר של אתיהאד. ניתן לבצע את החיפוש גם ללא הרשמה למועדון של אתיהאד באמצעות העמוד הזה.

Etihad.com Search for Award Seats

תוצאות החיפוש באתר של אתיהאד מחולקות לשלוש: Freedom, Saver ו-Guest. הקטגוריה היחידה שמעניינת במקרה הזה היא ״Guest״ משום שהיא מציגה את מלאי המושבים הזמין להזמנה ע״י מועדוני תעופה שותפים כמו AAdvantage. שתי הקטגוריות האחרות רלוונטיות אך ורק לחברי המועדון של אתיהאד.

Etihad.com Search for Award Seats 1

Etihad Award Search – No Availability for Partners

רק הזמינות מעניינת. תוצאות החיפוש יציגו את כמות מיילים הנדרשת וסכום כלשהו (המטבע לפי שדה המוצא) אך לשני המספרים האלו אין חשיבות אמיתית למי שמעוניין להזמין את הטיסות עם מיילים של אמריקן.

Etihad.com Search for Award Seats 2

איך להזמין את מושבי הבונוס

מכיוון שהאתר של אמריקן לא מסוגל להציג מושבי בונוס של אתיהאד לא ניתן להשלים את תהליך הזמנת כרטיס הבונוס באינטרנט ויש להתקשר לשירות הלקוחות של מועדון AAdvantage. אני מציע להסביר לסוכן מראש שהמטרה היא להזמין מושבים בטיסות של אתיהאד ולמסור לו את מועדי ומספר הטיסות הרצויות אחת-אחת.

ניתן לשלב בכרטיס בונוס אחד טיסות של אתיהאד וטיסות של שותפות אחרות של אמריקן רק במידה והכרטיס כולל שני אזורים בלבד. כך, לדוגמה, טסתי מוקדם יותר השנה עם כרטיס בונוס שכלל טיסות של בריטיש ואתיהאד בין אירופה לאזור תת-היבשת ההודית (שבאותה עת היה מאוחד עם אזור המזרח התיכון). לעומת זאת מי שמעוניין לטוס מאירופה לאוסטרליה, לדוגמה, בטיסות של אתיהאד ייאלץ להזמין שני כרטיסי בונוס נפרדים (אירופה למזרח התיכון והמזרח התיכון לאוסטרליה).

Etihad A380 First Class Apartment

Etihad A380 First Class to Sydney

הסוכן יצטט בסוף התהליך את כמות המיילים הנדרשת לכרטיס ואת המסים. אמריקן לא גובה היטל-דלק על טיסות של אתיהאד ועל כן המסים בדר״כ מסתכמים בכמה עשרות דולרים. אמריקן, ככלל, מאפשרת ׳הולד׳ של חמישה ימים לכרטיסי בונוס בין הזמנה לכרטוס כך שאין צורך לקבל החלטה באופן מיידי וניתן לשמור את הכרטיס שצוטט. ניתן גם לערוך בכרטיס שינויים מבלי לבטל אותו בשלב זה.

במקרים מסוימים הסוכנים של אמריקן במוקד האמריקני לא מצליחים לראות את המושבים הפנויים של אתיהאד על אף שהם קיימים (ומוצגים באתר של אתיהאד). אני לא יודע להסביר למה זה קורה אבל זה קורה. לא מדובר בטעות כלשהי של הסוכן אלא בבעיה קיימת במערכת החיפוש שאיתה עובדים הסוכנים של אמריקן במוקד האמריקני. אבל יש פתרון: במקרה כזה אפשר להתקשר למוקד האוסטרלי של מועדון AAdvantage. המוקד האוסטרלי, משום מה, רואה את כל המושבים הפנויים בדיוק כפי שהם מוצגים באתר של אתיהאד.

לסיכום

אתיהאד היא אחת מחברות התעופה הטובות בעולם – במיוחד בגזרת מחלקות הפרימיום. לכן השותפות שלה עם אמריקן היא אטרקטיבית מאוד לחברי מועדון AAdvantage שיכולים להשתמש במיילים שלהם כדי לטוס במחלקה ראשונה פנטסטית שבעיניי היא הטובה בעולם.

תהליך הזמנת כרטיס הבונוס אינו פשוט במיוחד ולכן אני מקווה שהמדריך הזה יעזור לכל המעוניין. מי שעדיין זקוק לייעוץ בהזמנת כרטיסי בונוס, עם כל מועדון תעופה, אשמח לתת את השירות המתאים.

5 תגובות

  1. ישראל והאמירויוות, פרק 2: אתיהאד - FlyingOut

    […] אתיהאד אינה שותפה בברית תעופה כלשהי אבל יש לה רשימה מכובדת של שותפות, וביניהן: אמריקן, אייר-קנדה ואול-ניפון. מועדוני התעופה של שלושת החברות האלו מאפשרים רכישת מושבי בונוס בטיסות אתיהאד, אבל הפוקוס על הראשון, מועדון AAdvantage, שהוא סה״כ פופולרי בישראל ולישראלים רבים יש בו יתרה בריאה. כדי לדעת איך לחפש ואיך להזמין – קראו את הפוסט הזה. […]

    הגב

השאר תגובה