הפעם נתחיל מהשורה התחתונה: כן, אפשר וכדאי לקבל חבילות במהלך שהיות במלונות בחו״ל. אבל עדיף לעשות את זה בצורה נכונה ומחושבת כדי למנוע תקלות לא נעימות.

האם המוכר מוכן לשלוח למלון שבו תשהו?

מוטב לברר מראש אם המוכר מוכן לשלוח את החבילה למלון בכלל ולכתובת של המלון שבחרתם בפרט. חנויות מקוונות כמו אמזון, וולמארט, טארגט וכו׳ כמובן ישלחו כל חבילה שתרצו לאיזו כתובת שתרצו, כמובן במסגרת אזורי המשלוח שלהם, אבל חנויות קטנות יותר או מוכרים פרטיים באיביי לא תמיד יהיו מוכנים לשלוח חבילה לכתובת עסקית.

ישנם מוכרים באיביי שמגבילים את המכירות שלהם רק לתושבי המדינה, למשל בתוך ארה״ב, אבל ההגבלה לרוב נובעת משיקולי משלוח (הרי לא איכפת להם מאיפה מגיע הכסף כל עוד הוא מגיע). במקרים כאלו כדאי לפנות למוכר לפני הרכישה ולהסביר שאומנם כתובת חשבונכם לא במדינתו אבל הכתובת למשלוח דווקא כן – ולקבל את אישורו למכירה.

האם ניתן לעקוב אחרי המשלוח?

כשאני מזמין משלוח למלון אני מעדיף שתהיה אפשרות מעקב אחר החבילה. אפילו בתוספת של כמה דולרים כי מבחינתי זה שקט נפשי. אמזון, לדוגמה, מציעה מעקב לכל החבילות שלה. זאת ועוד – עדכון הסטטוס של החבילה אפילו כולל לפעמים את שם הפקיד במלון שחתם על קבלת החבילה.

Package Delivery Confirmation - Amazon

בעוד אפשרות מעקב אחר החבילה אינה הכרחית, אלא רק מומלצת, כן הכרחי לקבל מראש הערכה מדויקת של זמן הגעת החבילה. עדיף לא לבחור במשלוח איטי שמציע שיעור גס מדי של זמן הגעה (בנוסח: ״תוך שלושה עד חמישה שבועות״). המלצתי היא לכוון את המשלוח שיגיע בשבוע שלפני מועד הצ׳ק-אין, אידיאלית רק יום או יומיים לפני מועד הצ׳ק-אין, והעיקר שהערכת מועד המשלוח לא תחרוג מעבר למועד הצ׳ק-אאוט.

כלומר, אם המוכר מציע משלוח שמגיע ״בתוך חמישה ימי עסקים״ אז כדאי לספור את הימים כך שיום העסקים החמישי יהיה יום שבו עדיין תתארחו במלון.

האם המלון גובה תשלום עבור קבלת חבילות?

כן, חלק מהמלונות גובים תשלום של כמה דולרים לכל חבילה (בגודל סטנדרטי). מלונות קטנים, מלונות שאינם שייכים לרשת ומלונות של רשתות מוזלות בדר״כ לא יגבו תשלום בעוד מלונות יוקרתיים יותר או מלונות עם אוריינטציה עסקית כמעט תמיד יגבו לפחות 5$ לכל חבילה.

בנוסף, אם חבילה מגיעה ימים רבים לפני האורח סביר שהמלון יבקש גם עמלת איחסון. סה״כ מדובר במלון ולא בארון לשימוש האורחים העתידיים.

כדאי לברר את העלויות האלו מראש. כדאי גם לאחד משלוחים ככל שניתן ולהעדיף, לדוגמה, לשלם עוד כמה דולרים על משלוח יקר יותר אם פירוש הדבר שמספר פריטים שהזמנתם יגיעו ביחד בחבילה אחת ולא במספר חבילות נפרדות.

עדכנו את המלון מראש

בכל מקרה, גם אם הזמנתם משלוח מהיר בעל מעקב שיגיע בדיוק בזמן, מומלץ בחום לעדכן את המלון מראש שאתם מצפים לקבל חבילה על שמכם. לא חודשים שלמים מראש, כמובן, אבל עדיף לפני הזמנת המשלוח.

מלון שיקבל חבילה על שם אורח שלא מתארח באותו יום עלול להתייחס אליה כחבילה שהגיעה בטעות ולהיפטר ממנה בהקדם.

לאסוף את החבילה

האפשרות הנוחה ביותר היא לציין במהלך הצ׳ק-אין שאתם מצפים לחבילה על שמכם ושהיא כנראה נמצאת כבר במלון. במקרה הטוב החבילה תישמר עבורכם בקבלה, או בחדר קרוב, כך שתוכלו לאסוף אותה באותה עת ולהמשיך לחדר.

ברוב המקרים החבילה לא תימצא בהישג-יד של פקיד הקבלה והיא תשלח לחדר מאוחר יותר. במיוחד במקרה כזה נהוג לתת טיפ של כמה דולרים לאיש הצוות שיביא את החבילה. קל וחומר אם מדובר בחבילה גדולה או כבדה במיוחד.

בקשות מחברים ובני משפחה

לעזור לחברים ובני משפחה, כאפשר, זה מצוין. נוסעים לארה״ב? חבר טוב מאוד רוצה אייפון חדש, אז למה לא לעזור לו?

הבעיה מתחילה עם בקשות ׳קנה לי׳. עכשיו הטירחה המבוקשת היא לא רק ׳לסחוב׳ את הפריט הנוצץ בדרכו לארץ אלא גם למצוא את החנות הקרובה ולבזבז זמן יקר מהחופשה כדי להגיע אליה. במקום כל כאב הראש הזה – לא פשוט יותר להגיד ״קנה אתה, שלח למלון שבו אשהה״? לכל היותר זה יעלה לחבר או לבן המשפחה בכמה דולרים של משלוח – אבל יחסוך לכם את הזמן והטירחה.

כמובן חשוב להבהיר מתי בדיוק תתארחו במלון ולהנחות את המשלוח בהתאם לטיפים שציינתי כאן בפוסט.

טיפ אחרון: הכירו את אמזון-פריים

שירות פריים של אמזון הוא פשוט נפלא. ההטבה העיקרית של השירות היא בשדרוג כל המשלוחים של בעל החשבון, בחינם, למשלוחים מהירים של 48 שעות (בשפת אמזון: 2-Day Shipping). כלומר, עם שירות פריים של אמזון קל מאוד לתזמן חבילות כדי שיגיעו בול בזמן. מקורו של השירות בארה״ב אבל הוא מורחב כעת למדינות נוספות.

העניין הוא ששירות פריים, בארה״ב לפחות, עולה 99$ לשנה. מכאן שהוא לא משתלם לנוסע המזדמן. אבל אמזון נוהגת להציע לכלל לקוחותיה חודש התנסות ראשון בשירות פריים ללא עלות! אז אם אתם נוסעים לארה״ב ומעוניינים להזמין פריטים רבים מאמזון – בידקו את זכאותכם להתנסות בשירות פריים, או אפילו פנו לאמזון בבקשה מתאימה. רק שימו לב: ההרשמה לשירות כן דורשת הזנת פרטי תשלום ויש הוראה ראשונית לחידוש אוטומטי – כך שחובה עליכם לזכור לעדכן את ההעדפה בחשבון.

לסיכום

כמעט בכל נסיעה שלי לארה״ב אני אוסף מספר חבילות עבורי ועבור חברים או בני משפחה. לפעמים גם בנסיעות ליעדים אחרים בעולם שבהם פועלות חנויות מקוונות נוחות (בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, יפן, הונג-קונג ועוד). זה מאפשר לי לרכוש מוצרים רבים ׳ללא עלות משלוח׳ כביכול.

רוב המלונות לא דורשים תשלום עבור קבלת החבילה, קל וחומר אם היא מגיעה ביום שבו האורח כבר מתארח במלון, אבל מדי פעם אני נדרש לשלם על כך.

הזמנת חבילה למלון היא עניין שיגרתי לגמרי. מלונות גדולים בערים מרכזיות מקבלים חבילות רבות מדי יום ומתורגלים היטב בתהליך. תזמון נכון, מעקב והודעה מראש למלון – ואתם מסודרים. בהצלחה!

4 תגובות

  1. דור

    יש עוד אפשרות טובה בארה"ב ובחלק מאירופה: להזמין ללוקר. בוחרים לאיזה לוקר לשלוח, מקבלים קוד, הולכים לשם כשהחבילה מגיעה ומוציאים מהלוקר ע"י הקלדת הקוד. בניו יורק לדוגמא יש הרבה לוקרים כאלה. היתרון הוא האיסוף כשנוח לכם ובלי תלות באף אחד.

    הגב
  2. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון – FlyingOut

    […] המבצע מיועד למחזיקי חשבון פייפל (אפשר לפתוח אחד בחינם, כמובן) וככל הנראה לא מוגבל למדינות כלשהן. אתר ShopRunner מציע משלוח חינם מ-140 אתרי הזמנות מקוונים בארה״ב – וזה שימושי ביותר למי שמעוניין לשלוח חבילות למלונות במהלך טיול בארה״ב. לקריאת פוסט שלי על הזמנת חבילות למלונות – לחצו כאן. […]

    הגב
  3. מדריך: איך לחסוך על רכישות באמזון - FlyingOut

    […] זו אפשרות מצוינת עבור מי ששולח חבילות לכתובת של חבר בשבועות לפני הגעתו לארה״ב, למי שמבלה תקופה ארוכה יחסית במלון אחד וגמיש במועד קבלת החבילה ולמי שמתארח במלון שמוכן לקבל עבורו חבילה בימים שלפני הצ׳ק-אין ולשמור עליה ללא עלות נוספת (שימו לב שרוב המלונות בערים הגדולות דורשים עמלה על קבלת חבילות, וכתבתי על כך פוסט בעבר). […]

    הגב

השאר תגובה