שיקגו היא אחת הערים האהובות עלי בעולם ואני משתדל לקפוץ לבקר בה בכל הזדמנות. לאורך השנים ניסיתי לא מעט מלונות בעיר, על חלקם כתבתי ביקורות, ועכשיו אני שמח לפרסם את הביקורת המלאה על סוויטה נהדרת במלון הטוב ביותר שניסיתי בשיקגו עד כה.

לקבוצת הייאט יש נוכחות מרשימה מאוד בשיקגו. שישה מלונות ממש במרכז העיר ועוד כמה מלונות באזורים סמוכים. זה לא כ״כ מפתיע בהתחשב בעובדה שהמשרדים הראשיים של הקבוצה נמצאים בעיר.

שלושת המלונות ׳העיקריים׳ של הייאט בעיר: הייאט רג׳נסי, הייאט מגניפיסנט מייל ופארק הייאט. שלושתם מומלצים מאוד לתייר הממוצע. אתם מוזמנים לקרוא המלצות נוספות במאמר שכתבתי על מלונות בשיקגו.

אחרי שנים של המתנה זכיתי מוקדם יותר השנה לבלות ארבעה לילות בסוויטה נפלאה במלון היוקרתי ביותר של הייאט בעיר – הפארק הייאט.

PH Chicago - Address Sign

מיקום המלון

מלון פארק הייאט מאכלס את חלקו התחתון של מגדל ׳פארק טאואר׳ שנמצא על שדרת שיקגו במרחק של כמה עשרות מטרים מחלקה הצפוני של שדרת מישיגן (Magnificent Mile). בין המלון לשדרת מישיגן נמצא מגדל המים הישן – אחד הבניינים היחידים ששרדו את השריפה הגדולה מהמאה ה-19 והפך מאז לאתר היסטורי חשוב מאוד. רבים  מחדרי המלון צופים מזרחה לכיוון מגדל המים הישן, שדרת מישיגן וימת מישיגן.

המיקום, בעיניי, מצוין. הכניסה של המלון לא נמצאת על השדרה הראשית – שזה יתרון – אבל המלון בפועל צופה על השדרה. בסמוך למלון אפשר למצוא מרכזי קניות, מסעדות מעולות, פאבים אינסוף, חנויות מכולת ועוד. האזור כולו בטוח מאוד לשיטוט גם בלילה.

משזה נאמר, אני נוטה לחשוב שהמיקום האידיאלי למלון בשיקגו לתייר הממוצע צריך להיות קרוב יותר לנהר כדי שגם אזור הלופ וגם פארק מילניום יהיה במרחק הליכה. פארק הייאט, אם כן, נמצא בערך עשר דקות צפונית למיקום האידיאלי הזה. חיסרון קל בלבד כי יש בשיקגו רכבת תחתית וכבישים יחסית פנויים.

הזמנת החדר

זהו המלון היוקרתי והיקר ביותר של קבוצת הייאט בשיקגו. משכך הוא מוכר את החדרים הסטנדרטיים שלו במחירים שמתחילים מ-300$ ללילה מחוץ לעונה – מחיר גבוה מאוד בשוק המקומי שבו מלונות טובים לעיתים מוכרים חדרים באזור 100$ ללילה בלבד מחוץ לעונה. בחודשים מבוקשים יותר החדרים מתחילים לרוב מאזור 400$ ללילה. פארק הייאט שיקגו הוא מלון מקטגוריה 6 במועדון גולד-פספורט ולכן דורש 25,000 נקודות ללילה-בונוס או 12,500 נקודות ו-150$.

PH Chicago - Rates 2

PH Chicago - Rates 1

במהלך הביקור שלי מחירי החדרים היו גבוהים יחסית אך למזלי הצלחתי למצוא הזדמנות BRG שהורידה את המחיר ל-185$ ללילה בלבד (לפני מסים). עדיין לא זול במונחי שיקגו, לפחות לטעמי, אבל מחיר מציאה למלון מהשורה הראשונה.

כדי להוסיף כיף על כיף השתמשתי באחד משוברי השדרוג של הייאט (DSU, ארבעה כאלו מתקבלים עם השגת הסטטוס הגבוה במועדון גולד-פספורט). השובר איפשר לי לשדרג את כל ארבעת הלילות מהחדר הרגיל לסוויטת אקזקיוטיב נהדרת שמחירה מגיע בקלות לארבע ספרות בלילות מבוקשים.

בכל מקרה – אל תשכחו לבדוק את התעריפים המוזלים של הייאט לפני ההזמנה.

הגעה וצ׳ק-אין

נחחתי בשדה התעופה אוהרה (ORD) בשעות הצהריים. השדה הזה לא מחובר לעיר היטב בתחבורה ציבורית ולכן אני ממליץ לעצמי ולאחרים להשתמש באובר או במוניות מקומיות. מיד עם היציאה מהטרמינל הזמנתי נסיעה ב-UberX והנהג הגיע כעבור מספר דקות. הנסיעה ארכה קרוב ל-50 דקות, בגלל מעט פקקים בדרך, אבל עלתה רק 34$. מונית הייתה עולה קרוב יותר ל-50$ בזמן נסיעה דומה.

PH Chicago - UberX Ride from ORD

לזכותו ולחובתו של המלון אפשר לציין שהכניסה שלו אינה מרשימה במיוחד. יש סוכך גדול, יש עמדה לדורמן שמאויישת באופן קבוע והכל מסודר ונקי – אבל זה הכל מרגיש יותר כמו כניסה למועדון ג׳נטלמני סודי ויוקרתי ופחות כמו כניסה למלון. הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר במלון קטן יחסית, בקושי 200 חדרים ופחות מ-15 סוויטות, ותנועת האורחים בלובי די נמוכה.

PH Chicago - Entrance

הלובי, לעומת זאת, מעוצב לתפארת. הוא לא גדול אבל מאוד נעים, מאוד מרווח ומאוד פארק-הייאטי. הלובי נותן תחושה בייתית שכזאת אשר משתלבת היטב עם השירות המוקפד והמנומס של הצוות.

PH Chicago - Lobby 2

במרכז הלובי ניצב דלפק הקבלה ובסמוך אליו עמדת הקונסיירג׳ הקטנה. כשהגעתי מסרתי את כרטיס חבר המועדון שלי, כרגיל, ומיד נמצאה ההזמנה שלי. לאונרדו, פקיד הקבלה, נתן לי סקירה קצרה על המלון, על הסוויטה שאליה שודרגתי ועל ארוחת הבוקר. הוא גם שאל האם אני מעוניין לקבל נקודות כמתנת הגעה (עוד הטבה של הסטטוס) או לבחור במגש אוכל ושתייה מתוך כמה אפשרויות (חריג!). במלונות יוקרה תמיד עדיף לבחור במתנת ההגעה המקומית ולא בנקודות – וכך בחרתי.

כמה דקות אחרי שנכנסתי לחדר הגיע מלצר עם מנה של ירקות ומטבלים, בעיקר, כולל חומוס מצוין, ולצד כל אלו בקבוק יין לבן מבעבע (׳שמפנייה׳ באמריקנית).

PH Chicago - Welcome Amenity

החדר: Park Executive Suite

הדבר הראשון שצריך לדעת על הסוויטה הזאת הוא שיש לה נוף יוצא מן הכלל.

PH Chicago - View from the Suite

מעבר לנוף מדובר בסוויטה מצויינת מכל הבחינות.

מרווחת מאוד. לפי אתר המלון הסוויטות הן בגודל של 83 מ״ר

CHIPH_P357

PH Chicago - Dining Table

גם חדר המקלחת מרווח מאוד וכולל שני כיורים, תא שירותים, מקלחת גדולה, אמבטיה ושולחן איפור.

PH Chicago - Bathroom 3

PH Chicago - Bathroom 2

מעוצבת להפליא. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה נתקלתי ברמת גימור כזאת ותשומת לב לפרטים. לא מצאתי אפילו פגם קטנטן בפריט אחד בסוויטה הזאת – וזה מבחינתי מרשים מאוד.

PH Chicago - Bedroom 2

PH Chicago - Bedroom 1

עמוסה בטכנולוגיה. טלפונים אלחוטיים בכל החדרים, אייפד לשימוש חופשי עם אפליקצייה ייעודית לאורחי המלון, מסך טלויזיה בתוך המראה בחדר המקלחת, שקעי USB ועוד.

אטומה לרעש. אחת הבעיות הגדולות של מלונות במרכזי ערים היא מידת הרעש החיצוני שצריך לבודד. בנוסף, רצוי להוסיף בידוד לקירות בין החדרים כדי למנוע זיהום רעש מחדר לחדר. ובכן, פארק הייאט דאג לבידוד מושלם כי מהסוויטה שלי לא שמעתי אפילו את הרחש הקל ביותר של התנועה ברחוב.

לכל המאפיינים האלו יש להוסיף שולחן עבודה גדול ונוח (אם כי ללא נוף), כורסה מעולה בחדר השינה, תריסים חשמליים, מטבח מאובזר למחצה ואמבטיה ענקית לצד המקלחת המרווחת. מכונת הקפה, לצערי, לא נוחה לשימוש ודי רועשת.

PH Chicago - Mini Kitchen

PH Chicago - Coffee Machine

מתקנים במלון

גולת הכותרת היא מסעדת המלון שנקראת NoMi. היא נחשבת לאחת המסעדות הטובות ביותר בשיקגו, והמחירים בהתאם. נומי למעשה מחולקת לשלוש.

המסעדה עצמה, NoMi Kitchen, היא המקום לארוחות בוקר ובכלל לארוחות מלאות לאורך היום.

PH Chicago - NoMi 1

PH Chicago - NoMi 2

הבר, NoMi Lounge, הוא חלק מאותו חלל של המסעדה אך מציע אווירה אחרת וסידורי ישיבה שונים. מקום מצוין לקוקטייל של ערב מוקדם ומפגש חברתי.

PH Chicago - NoMi 3

מסעדת הגן, NoMi Garden, מציעה ישיבה במרפסת גג בקומה השביעית עם נוף לכיוון השדרה ותפריט קליל יותר. זה מקום פנטסטי לבראנצ׳ בסופ״ש.

PH Chicago - NoMi Garden

נומי מציעה גם גם חדרים פרטיים לאירוח והיא גם האחראית על שירות החדרים במלון. בעלי סטטוס דיימונד במועדון גולד-פספורט יכולים להזמין את ארוחת הבוקר שלהם כשירות חדרים במקום לשבת במסעדה עצמה – אבל באמת שהישיבה במסעדה נעימה מאוד. השירות, על כל פנים, יוצא מן הכלל.

כמובן שיש במלון היוקרתי גם חדר כושר משוכלל, בריכה מקורה, ספא (NoMi Spa) ואפילו מוצגים בו פרטי אומנות. בעניין האחרון כדאי לפנות לקונסיירג׳ ולבקש סיור אישי.

PH Chicago - Pool

הכלבה פארקר

מוקדם יותר השנה אימץ המלון כלבה מגזע פאג. קוראים לה פארקר, היא ידידותית מאוד ויש לה עין אחת.

PH Chicago - Parker 1

המלון פנה לארגון בשם PAWS שמפעיל את מקלט הכלבים הגדול בשיקגו. הוא ביקש לאמץ כלב שכנראה לא יימצא בקלות בית חם – ואחרי תקופת ניסיון של שבוע החליטו במלון לשמור על פארקר.

פארקר לפעמים מטיילת בלובי או עומדת בכניסה למלון, היא ישנה מאחורי דלפקי הצ׳ק-אין ומקבלת יחס חם מהצוות עשרים וארבע שעות ביממה.

PH Chicago - Parker 2

הנה קטע וידאו קצר:

לסיכום

פארק הייאט שיקגו הוא מלון יוקרתי מאוד, מפנק ונוח לתייר הממוצע. הנוף מהחדרים מצוין והשירות מוקפד ומקצועי. סה״כ מדובר במוצר מעולה – אבל הוא מגיע עם תג מחיר גבוה מאוד באופן יחסי. בשיקגו לא קל להצדיק הוצאה של 400$ או 500$ עבור חדר ללילה למעט ממש בתקופות השיא או כשיש כנס ענק במרכז העיר. המתחרים הגדולים שלו הם המלונות פנינסולה (השכן), לנגהאם וריץ-קרלטון. שני מתחרים נוספים, במיקום פחות אטרקטיבי, הם הפור-סיזנס והוולדורף אסטוריה. מידע נוסף תוכלו למצוא במאמר הזה.

נהנתי מאוד מהשהות שלי בסוויטה של פארק הייאט. הרגשתי שזכיתי לשירות מועדף, ואולי זה פשוט השירות הרגיל במלון לכל האורחים, וחשוב יותר הרגשתי מאוד בבית. על אף שיש לו קרוב ל-200 חדרים, והוא אינו מלון קטן, התחושה שמתקבלת היא יותר של מלון בוטיק שהוא בגדר סוד שמור בקרב יודעי דבר. אי של שקט בתוך עוד עיר צפופה ורועשת.

שיקגו מדהימה ויש בה הרבה מאוד מלונות טובים. פארק הייאט הוא בהחלט אחד הטובים שבהם.

CHIPH_W033 Chicago Downtown

4 תגובות

  1. ya-ya

    דווקא לדאון טאון אזור הלופ, ORD מחובר בצורה מעולה עם התחתית LOOP קו התכלת כמדומני, שרות נהדר ןממולץ,
    לשכונות צריך קונקשן פחות נוח אבל למרכז העיר אין ממש הצדקה למונית.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      נכון, הקו הכחול של ה-CTA. לנוסע יחיד שצריך להגיע לאזור הלופ זה יכול באמת להיות נוח מספיק – למרות שמדובר בחוויית נסיעה בינונית מאוד ולא מהירה במיוחד. זה לא דומה לרכבות המהירות שמקשרות שדות תעופה אירופיים למרכזי הערים לדוגמה. בשיקגו הרכבת הזאת משרתת בפועל בעיקר את המקומיים ופחות את התיירים.

      תודה על ההערה!

      הנה קישור למי שמעוניין במידע נוסף:
      http://www.transitchicago.com/blueline

      הגב

השאר תגובה