אני לקוח נאמן של קבוצת הייאט. מועדון גולד פספורט הוא מועדון המלונות הראשי שלי ובכל שנה אני עושה מאמץ כדי להבטיח את הסטטוס הגבוה ביותר שלו, דיימונד, שדורש מינימום של 50 לילות או 25 שהיות בשנה קלנדרית. תעריף נקודות+כסף שמציע המועדון בהחלט עוזר לי להשיג את היעד הזה, או לפחות מוזיל משמעותית את ההוצאה הכוללת שלי במלונות הקבוצה.

למה בכלל קיימים תעריפי נקודות+כסף?

מועדוני מלונות, כמו גם מועדוני תעופה, הם גופים רווחיים מאוד. למעשה, לא אחת מועדון הלקוחות הוא הגוף הרווחי ביותר לקבוצת המלונות. תכליתו של מועדון מלונות היא ליצור מסחר וירטואלי במטבע מומצא (הנקודות) על מנת לעודד נאמנות למותג ועל מנת לעזור לקבוצה למכור יותר חדרים ע״פ הצורך. מכיוון שהמועדון שולט על הביקוש וההיצע של הנקודות, במגוון דרכים, הוא אפקטיבית קובע את ערכן ובמידה מסוימת את כמותן בשוק.

אחת המשימות של מועדון מלונות היא ליצור אפשרויות רבות ואטרקטיביות למימוש הנקודות. ככל שיהיו יותר אפשרויות והן יהיו טובות יותר – כך יעלה ערכן של הנקודות וכך לקוחות רבים יותר, ובפרט נוסעים תכופים שמכירים את רזי המשחק, יעדיפו לבחור במלונות הקבוצה ע״פ מלונות אחרים. בתוך כך צריכות גם להיות הזדמנויות לממש נקודות בסכומים קטנים יחסית – כדי לייצר את התחושה, המוצדקת בפועל, שהמרחק למימוש יעיל של הנקודות הוא קצר. כך מועדון הלקוחות מנסה למשוך גם אורחים מזדמנים תוך הבטחה שהם יוכלו להגיע ללילה-בונוס, חינמי כביכול, כבר לאחר מספר מועט של לילות בתשלום.

club-carlson-pc-rates-start-from-5k

תעריפי נקודות+כסף מאפשרים לקצר את הדרך למימוש. מועדוני המלונות מדגישים את מרכיב הנקודות כדי ׳להוכיח׳ שהדרך ללילה-בונוס התקצרה אפילו יותר כי כעת נדרשות פחות נקודות. כמובן שזה טריק שיווקי יותר מכל דבר אחר כי חבר המועדון בעצם נדרש לשלם בכסף על יתרת הנקודות החסרה לעומת המחיר הרגיל.

שני סוגים עיקריים של תעריפי נקודות+כסף

סוג אחד, בו משתמש לדוגמה מועדון IHG Rewards, מציע לחבר המועדון לממש סכום נמוך יותר של נקודות ולרכוש את היתרה החסרה בעת ביצוע ההזמנה. ניתן לבחור באפשרות זו גם כאשר יש בחשבון את כל הנקודות הדרושות גם ככה. החיוב נעשה ע״י המועדון עצמו ולא ע״י המלון – ומבחינת המלון אין הבדל בין תעריף זה לתעריף נקודות בלבד, שכן חבר המועדון למעשה רכש בכסף את יתרת הנקודות שהייתה חסרה לו ואז השתמש בנקודות לרכישת לילה-בונוס במתכונתו הרגילה. כלומר, במקרה של ביטול הזמנה בתעריף נקודות+כסף יוחזרו לחשבון חבר המועדון סך הנקודות הנדרשות ללילה-בונוס באותו מלון וללא המרכיב הכספי ששילם.

IHG New Cash&Points Rate at a Category 9 Hotel

סוג אחר, הנפוץ יותר, מציע לחבר המועדון לממש סכום נמוך יותר של נקודות ולהוסיף לצידן סכום כסף כלשהו. הסכום הזה יכול להיות קבוע בהתאם לקטגוריה של המלון או להיות גמיש. החיוב על המרכיב הכספי נעשה במלון עצמו ולא בעת ביצוע ההזמנה. בדרך זו המלונות מקבלים הכנסה ישירה והתעריף הזה, לרוב, משתלם יותר עבורם מאשר תעריף נקודות בלבד.

waldorf-astoria-ny-rates-inc-pc

תעריף נקודות+כסף של הייאט

מועדון גולד פספורט נחשב ע״י רבים למועדון המלונות המוביל בתעשייה – במיוחד עבור נוסעים תכופים שמסוגלים להגיע לסטטוס הגבוה ביותר. תעריף נקודות+כסף הוא סיבה טובה לכך.

התעריף הזה אומנם לא זמין בכל מלון של הקבוצה בכל לילה – זמינותו נתונה לבחירת כל מלון ומלון – אבל המרכיב הכספי נשאר קבוע בהתאם לקטגוריה של המלון. הנה טבלת המחירים:

hyatt-pc-rate-table-1

שימו לב: המרכיב הכספי, בהיותו משולם ישירות למלון בעת השהייה, חשוף לכל המסים מקומיים. ברוב המובנים המרכיב הכספי מהווה את עלות הלילה במלון על כל הנגזר מכך.

המרכיב הכספי בתעריף הזה, אם נבחר לבחון אותו כך, מהווה דרך לרכוש נקודות של המועדון במחיר נמוך יחסית שהרי הוא מאפשר לנו לחסוך נקודות תמורת תשלום נוסף. לצורך חישוב הכדאיות אשאיר בצד את עלות המסים המקומיים משום שאלו שונים מאוד בין עיר לעיר – ובאופן גס ניתן לומר שהם מתקזזים בערכם עם הנקודות שנצברות כתוצאה מהתשלום הכספי (שהוא כמו תשלום רגיל במלון על הלילה, כאמור). אלו הערכים המתקבלים בחישוב:

hyatt-pc-rate-table-2

כפי שניתן לראות היחס לא נשמר בכל קטגוריות המימוש.

נהוג לתת לנקודות של הייאט שווי ריאלי של 1.5 סנט/נקודה, כלומר 15$ לכל 1,000 נקודות, ומכאן שבבחינת התמורה לכסף התעריף הזה אטרקטיבי רק במלונות מקטגוריות 2 עד 6 (כולל). במלונות מקטגוריות 1 ו-7 אנחנו בעצם משלמים יותר מדי כדי לחסוך חלק מהנקודות לעומת לילות בונוס סטנדרטיים (נקודות בלבד).

אבל כאן אנחנו מגיעים ליתרונות הגדולים של תעריף נקודות+כסף. יתרונות שיכולים להפוך את התעריף לכדאי מאוד גם במלונות מקטגוריות 1 ו-7.

תעריף נקודות+כסף נחשב לתעריף בכסף בגלל המרכיב הכספי שלו שמשולם ישירות למלון. המשמעות היא:

  • תעריף זה תקף לטובת כל מבצעי המועדון.
  • תעריף זה תקף לטובת צבירת לילות ושהיות לסטטוס.
  • תעריף זה מאפשר שימוש בשוברי שדרוג (DSU).

עבור חבר המועדון הממוצע, זה שאינו מחזיק בסטטוס גבוה ולא שואף להחזיק בסטטוס גבוה, שני היתרונות האחרונים לא משמעותיים במיוחד אבל היתרון הראשון בהחלט כן. עבור חבר המועדון בעל סטטוס גבוה, ובפרט סטטוס דיימונד, שלושת היתרונות האלו עצומים. יש לזכור שלילות-בונוס סטנדרטיים, בנקודות בלבד, אינם תקפים לטובת השגת סטטוס גבוה ועל כן חברי מועדון רבים עושים מאמץ כדי להימנע מהם היכן שאפשר.

כמובן שלא תמיד משתלם להשתמש בתעריף נקודות+כסף היכן שהוא זמין. במקרים רבים התעריפים הרגילים של המלון יהיו משתלמים יותר. אני מזכיר לכם את התעריפים המוזלים של הייאט ולצידם מלונות רבים מציעים תעריפים מוזלים לחברי מועדון בלבד (ההצטרפות למועדון, כמובן, בחינם).

לחפש להזמין לילות בתעריף נקודות+כסף

התעריף מופיע בתוצאות החיפוש גם באתר של הייאט וגם באפקליציה. שני אלו עברו שדרוג משמעותי בחודשים האחרונים אבל כמיטב המסורת הם עדיין סובלים מתקלות קלות אחת לכמה זמן. מזה נאמר, האפליקציה של הייאט היא אחת המועדפות עלי בקרב האפליקציות של מועדוני המלונות.

hyatt-app-screens-itunes-website

iPhone Screenshots – from iTunes

בתוצאות החיפוש באתר ובאפליקציה עולים כל המלונות הזמינים באותו יעד עם התעריפים הנמוכים ביותר שלהם בכסף ובנקודות בנפרד. תעריף נקודות+כסף יופיע רק לאחר בחירת המלון הרצוי וסקירת כל התעריפים הזמינים בו. באתר יש להוסיף סימון כדי שהתעריף יעלה לאחר שמוצגים התעריפים הכסף. באפליקציה תעריף נקודות+כסף עולה באופן אוטומטי כחלק מהתעריפים הזמינים במלון – במידה והוא זמין. כמובן שתעריף נקודות+כסף לא יהיה זמין כשאזלו במלון החדרים מקטגוריית הבסיס וגם לילות בונוס סטנדרטיים לא זמינים יותר.

rates-available-for-hr-tst

אני שוב מדגיש שהזמנת חדרים בתעריף נקודות+כסף אין חיוב כספי בעת ביצוע ההזמנה. החיוב נעשה במלון עצמו, לרוב המהלך הצ׳ק-אאוט, בדומה לתעריפים גמישים רגילים בכסף. הנקודות, לעומת זאת, נלקחות מהחשבון באופן מיידי. במידה וההזמנה מבוטלת הנקודות יוחזרו לחשבון באופן מיידי גם כן. תנאי הביטול של הזמנת נקודות+כסף כמעט תמיד זהים לחלוטין לתנאי הביטול של התעריף הגמיש הרגיל (Standard Rate, מה שהיה ידוע פעם בשם ״Hyatt Daily Rate״).

לסיכום

תעריף נקודות+כסף של הייאט הוא תעריף פנטסטי שמהווה יתרון גדול למועדון של הייאט מול מועדונים מתחרים. הוא גמיש, הוא זמין ברוב המלונות ובכל הלילות, והוא תקף לטובת מבצעים וקרדיט לסטטוס גבוה.

באופן אישי אני משתמש בתעריף הזה לעיתים תכופות מאוד. למעשה, בערך חצי מהלילות שלי מוזמנים באמצעות התעריף הזה ואני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הזמנתי לילה-בונוס סטנדרטי בנקודות בלבד. לדוגמה, התעריף המצוין הזה זמין תמיד במלון הקבוע שלי בהונג-קונג, Hyatt Regency Tsim Sha Tsui, והוא מאפשר לי להזמין לילות תמורת 7,500 נקודות ו-100$ בלבד (+10% במסים מקומיים, כנהוג בעיר). בהתחשב במחירים הרגילים של המלון, לרוב מעל 250$/לילה בתעריף גמיש, זו כמעט תמיד עסקה טובה.

15 תגובות

  1. שמונה מלונות חדשים של הייאט – FlyingOut

    […] ובכן, עכשיו יש חלופה לאותן שהיות לא-חגיגיות. המלון החדש ממוקדם במרכז העיר, ברובע העסקי מול מפרץ דרג׳ילינג, והוא מקטגוריה 5 במועדון של הייאט. כלומר, יידרשו רק 20,000 נקודות ללילה-בונוס או 10,000 נקודות ו-125$ (לפני מס) בבתעריף נקודות וכסף. […]

    הגב
  2. שמונה מלונות חדשים של הייאט - FlyingOut

    […] ובכן, עכשיו יש חלופה לאותן שהיות לא-חגיגיות. המלון החדש ממוקדם במרכז העיר, ברובע העסקי מול מפרץ דרג׳ילינג, והוא מקטגוריה 5 במועדון של הייאט. כלומר, יידרשו רק 20,000 נקודות ללילה-בונוס או 10,000 נקודות ו-125$ (לפני מס) בבתעריף נקודות וכסף. […]

    הגב

השאר תגובה