המלונות בישראל יקרים בצורה מטרידה. במיוחד בתקופות החגים, כמו זו הנוכחית. המלונאים בוכים על מר גורלם ומאשימים את הממשלה ברגולציה עודפת, מיסוי לא סביר ושאר מרעין בישין. אני חושב שהבעיה מתחילה דווקא בניהול כושל ומנטליות גרועה. ביקרתי במספר מלונות ישראליים של רשתות בינ״ל גדולות ובכולם קיבלתי יחס מתחת לסטנדרט העולמי של הרשת שלהם – וזו לא בעיה של רגולציה ממשלתית או מיסוי עודף אלא בעיה של תרבות מלונאית מקומית ומקצועיות של הדרג המנהל. אז שלא יספרו לכם סיפורים.

בישראל יש לא מעט מלונות טובים באמת. חמישה כוכבים ומעלה, בכל שיטת דירוג שתבחרו. הם כמובן מתמחרים חדרים בהתאם – הרבה מעל המחירים של מלונות מקבילים להם בחו״ל – אבל הם בכל זאת כאן ובכל זאת מצליחים. היום בחרתי להתמקד בשלושה מהם השייכים לרשתות בינ״ל גדולות ולפיכך ניתן לרכוש בהם חדרים בנקודות בלבד. השניים הראשונים מפוארים יותר מהשלישי, קצת בליגה אחרת, אבל החלטתי לכתוב על שלושתם.

וולדורף אסטוריה ירושלים

המלון המיוחד הזה נפתח במרץ 2014 אחרי שיפוץ שהוערך ב-150 מליון דולר למבנה הקיים ששימש גם בעברו מלון יוקרה. הקירות החיצוניים של המבנה נשארו, כדי לשמור על הארכיטקטורה, אבל כל חלקו הפנימי של המבנה נהרס ונבנה מחדש. כלומר, המלון הוא מודרני לחלוטין וכל החדרים בו נבנו מאפס בסטנדרט גבוה. כיום הוולדורף אסטוריה הוא ללא ספק אחד המלונות הטובים בירושלים ובישראל בכלל. המלון זכה במקום ה-7 בעולם (!) בשנה שעברה בדירוג הקוראים של המגזין היוקרתי קונדה נסט טרוולר.

waldorf-astoria-jerusalem-conde-nest-website

רשת וולדורף אסטוריה שייכת לקבוצת המלונות הילטון. המלון בירושלים הוא מקטגוריה 9 במועדון HHonors ודורש 80,000 נקודות ללילה. המלון לא מציע בשלב זה לילות בתעריף כסף+נקודות, לצערנו. זמינות לילות הבונוס חיה וקיימת – אבל אם תרצו להשתמש בנקודות כדי להתארח בלילות מבוקשים, נגיד בתקופות חגים או בשיא הקיץ, תאלצו להזמין את הלילות חודשים רבים מראש. לילות בונוס ניתנים לביטול ללא קנס אז איך בכך סיכון בהנחה שיש לכם מספיק נקודות בחשבון.

שימו לב: כחלק מעדכון טבלאות המימוש של המועדון המלון יעבור לקטגוריה 10, היקרה ביותר, ב-12 לאוקטובר. ככל הנראה החל מתאריך זה המלון ידרוש לא פחות מ-95,000 נקודות ללילה  שזו עלייה של מעל 20% מול המצב הקיים. לכן, אם אתם מתלבטים לגבי הזמנת לילות – זה הזמן להתלבט מהר יותר.

האם כדאי להשתמש בנקודות במלון זה? אני מעריך נקודות של הילטון לפי 4$ ל-1,000 נקודות כך שמבחינתי המלון דורש כיום נקודות בשווי 320$ ללילה. זו עסקה פנטסטית למלון ברמה כזאת! בקרוב המלון ידרוש נקודות בשווי 380$, ועדיין מדובר בעסקה טובה יחסית למחירים הרגילים של המלון בו החדר הזול ביותר מתחיל לרוב בסביבות 350$ לפני מע״מ (אותו חייבים לשלם תושבים מקומיים).

ריץ קרלטון הרצליה

המלון, שנפתח בסוף 2013 אחרי ארבע שנים של הקמה, ממוקם במרינה בהרצליה וכולל בתוכו שלל מתקנים יוקרתיים. הוא מיועד לנוסעים בעלי תקציב בריא שמעוניינים ביוקרה ברמה הגבוהה ביותר אבל לא במרכז ת״א הסואן. המלון מתגאה באחת הסוויטות המפוארות ביותר בארץ.

ritz-carlton-herzliya

רשת ריץ קרלטון שייכת לקבוצת המלונות מאריוט שהפכה לאחרונה לקבוצת המלונות הגדולה בעולם לאחר רכישת קבוצת המלונות סטארווד. רשת ריץ קרלטון מפעילה מועדון לקוחות עצמאי אבל הוא פועל בצמוד ובמקביל למועדון הלקוחות של קבוצת מאריוט. המלון בהרצליה הוא מקטגוריה 3 במועדון של הרשת (מתוך 5) ולפיכך דורש 50,000 נקודות ללילה. המלון גם מציע לעיתים תכופות תעריף של נקודות+כסף הדורש 26,000 נקודות ללילה ו-170$ בתשלום נוסף (עליו חל מע״מ לתושבים מקומיים, כלומר 199$ בפועל לישראלים).

שימו לב שבעקבות המיזוג בין הקבוצות לעיל ניתן להעביר נקודות בצורה חופשית בין המועדונים Marriott Rewards ו-SPG (סטארווד) ביחס של 1:3 לטובת האחרון. כלומר, לילה במלון ריץ קרלטון הרצליה יכול לעלות קצת פחות מ-17,000 נקודות של SPG.

האם כדאי להשתמש בנקודות במלון זה? גבולי מאוד. אני מעריך נקודות של מאריוט לפי 8$ ל-1,000 נקודות כך שמבחינתי המלון דורש נקודות בשווי 400$ ללילה. לחילופין, נקודות של SPG שוות קרוב יותר ל-25$ ל-1,000 והעלות סה״כ דומה. בחורף ובסופ״שים המלון מוכר חדרים החל מאזור 350$ (לפני מע״מ לישראלים) בעוד בקיץ ובאמצע שבוע המחירים מטפסים לאזור 450$ ומעלה. כלומר, בחישוב היבש השימוש בנקודות יכול להשתלם אך בפועל אם נשקלל פנימה של הויתור האלטרנטיבי בנקודות ובקרדיט לשהייה – כנראה שעדיף יהיה לשלם בכסף. אלא אם יש לכם בחשבון יותר מדי נקודות ואתם מעדיפים לממש אותן מוקדם יותר ממאוחר.

אינטרקונטיננטל דויד תל אביב

נכון, הוא לא מפואר כמו השניים הקודמים והוא ותיק הרבה יותר. בכל זאת מדובר באחד המלונות הטובים ביותר בת״א – והוא אפילו זכה בתואר המלון המוביל בישראל בתחרות השנתית של WTA (ר״ת: World Travel Awards). זו הפעם השישית שהמלון זוכה בתואר הזה מאז תחילת דרכו של הפרס בשוק המקומי ב-2004. רק לשם האומדן: מלון המלך דוד היוקרתי בירושלים, אחד האייקונים ביותר בישראל, זכה בפרס הזה רק פעמיים עד כה.

הנה ביקורת מלאה שכתבתי על המלון.

david-intercontinental-tel-aviv-room-with-a-view

רשת אינטרקונטיננטל שייכת, איך לא, לקבוצת המלונות אינטרקונטיננטל המפעילה את מועדון המלונות IHG Rewards (ובמקביל את מועדון אמבסדור הרלוונטי לרשת זו בלבד ולא לקבוצה כולה, אך מועדון זה אינו כולל צבירת נקודות). המלון בת״א הוא בקטגוריה 7 בלבד במועדון ודורש 40,000 נקודות ללילה. המועדון מציע באופן תמידי גם תעריף נקודות+כסף בתעריף קבוע של 25,000 נקודות ו-99$ למלונות מקטגוריה זו (לא אטרקטיבי במיוחד).

האם כדאי להשתמש בנקודות במלון זה? בהחלט כן, למעט במקרים מיוחדים. אני מעריך נקודות של IHGR לפי 6$ ל-1,000 נקודות כך שמבחינתי המלון דורש נקודות בשווי 240$ בלבד. זיכרו שאתם יכולים תמיד לרכוש נקודות במחיר של 6$ ל-1,000 באמצעות טריק קטן או לחכות למבצע לרכישת נקודות הכולל בונוס של 100% (מספר פעמים בשנה, הנה לדוגמה) במסגרתו המחיר יורד עד 5.75$ ל-1,000 נקודות בלבד. המלון מתמחר את החדר הזול ביותר שלו באופן שגרתי מעל 250$ (לפני מע״מ לישראלים) כך שמימוש נקודות הוא ככלל הדבר הנכון לעשות אפילו אם אתם צריכים לרכוש את הנקודות קודם. החריג לכלל הוא כאשר הלילות האלו יכולים להרוויח לכם נקודות רבות במסגרת מבצע תקופתי של המועדון, ואז יכול להיות משתלם לשלם בכסף.

לסיכום

חופשה בישראל היא בדר״כ הרפתקה לא זולה בעליל. קל וחומר אם אתם מעוניינים בחופשה במלון יוקרה אמיתי על שלל הפינוקים שלו. אם כן – כדאי לכם לשקול ברצינות להשתמש בנקודות בשביל לחסוך אחוז ניכר מההוצאה.

משזה נאמר, כדאי לזכור שפועלים בישראל עוד מלונות רבים, יוקרתיים פחות אומנם, שבהם ניתן להזמין חדרים בנקודות בלבד. רבים מהם נמצאים בת״א אך אפשר למצוא אותם גם בחיפה, אשקלון, ירושלים ואילת. הזול ביותר מביניהם הוא הולידיי-אין אשקלון שעבר לאחרונה שיפוץ מקיף ועדיין נמצא בקטגוריה 1 של מועדון IHG Rewards ודורש רק 10,000 נקודות ללילה בחדר רגיל (215 ש״ח בלבד ללילה אם תרכשו את הנקודות במסגרת מבצע).

2 תגובות

השאר תגובה