הכרטיסים שבהם בחרתי להתמקד הם כולם ליעדים רחוקים. זה אולי פחות מתאים למי שמחפש חופשה קצרה לשלושה או ארבעה ימים. משזה נאמר, מחירים אטרקטיביים מאוד זמינים גם ליעדי אירופה החל מ-200$ לכרטיס הלוך/חזור עם החברות המובילות ליעדים מרכזיים בטיסות ישירות. ראו למשל את הכתבה הזאת שפורסמה אתמול.

שימו לב: המבצע של אתר ׳טסתי׳ (ויזה) עדיין בתוקף! כתבתי על המבצע מוקדם יותר השנה ואם טרם ניצלתם אותו אולי זו ההזדמנות. 100$ הנחה פוטנציאלית על כל כרטיס.

עם אייר פראנס ללוס-אנג׳לס החל מ-680$

המחיר המוזל מוצע במסגרת מבצע שמסתיים מחר (ה-10 לנובמבר) אז מהרו להזמין. שימו לב לאורך הקונקשיין בפריס – עושה רושם שבכיוון מערב אי אפשר להימנע מקונקשיין מינימלי של חמש שעות בגלל לו״ז הטיסות של החברה. ניתן, פחות או יותר באותו מחיר, גם להוסיף קונקשיינים ולשלב טיסות המשך של דלתא – למי שרוצה לטוס מרחק גדול יותר ולשפר את ה-CPM.

כמה נקודות/מיילים תצברו? הטיסות בין ת״א לפריס הן במחלקות כרטוס L והטיסות הטרנסאטלנטיות הן במחלקות כרטוס N. שתיהן, כמובן, מחלקות כרטוס מוזלות שמאפשרות לצבור בין 25% ל-50% ממרחק הטיסה ברוב מועדוני התעופה. במועדון של דלתא, SkyMiles, תוכלו לצבור 15,380 מיילים לסטטוס (MQM) ו-7,690 מיילים למימוש (RDM).

עם סוויס לבנגקוק החל מ-660$

המחיר הזה זמין ליציאות עד סוף חודש מרץ אם כי בפועל רוב התאריכים הזמינים הם רק בחודש מרץ. לרכישה עד ה-18 לנובמבר בלבד. הכרטיס ניתן לביטול תמורת עמלה של 240$ ולשינוי תמורת עמלה של 160$. כל הדרך במטוסים רחבי-גוף.

כמה נקודות/מיילים תצברו? הטיסות הן במחלקת כרטוס K. רוב מועדוני התעופה בברית סטאר לא נותנים מיילים על מחלקת כרטוס זו של סוויס אבל המועדון של יונייטד, MilesgaPlus, ייתן מיילים לפי 50% ממרחק הטיסה – סה״כ 14,740 מיילים לסטטוס (PQM) ו-7,370 מיילים למימוש (RDM).

עם בריטיש לבואנוס איירס החל מ-800$

נראה שהמחיר האטרקטיבי הזה זמין רק בתאריכים נבחרים בחודש מרץ למרות שלפי תנאי התעריף הוא אמור להיות זמין בכל עונת החורף. להזמנה רק ביומיים הקרובים – עד ה-11 לנובמבר. בריטיש שולחת מטוסי בואינג 777 לבואנוס איירס.

כמה נקודות/מיילים תצברו? הטיסות הן במחלקת כרטוס O שהיא אחת המוזלות ביותר של בריטיש. כל מועדוני התעופה בברית, וגם המועדון של אלסקה, ייתנו מיילים לפי 25% ממרחק הטיסה – סה״כ 4570 מיילים או נקודות למימוש. המועדון של אמריקן יינתן מיילים לסטטוס (EQM) לפי 50% ממרחק הטיסה – סה״כ 9,140.

עם אלאיטליה לטוקיו החל מ-660$

אלאיטליה היא אחת החברות שמציעות באופן קבוע ואגרסיבי תעריפים אטרקטיביים לשוק הישראלי. כרטיסי הלוך/חזור מת״א לרומא או מילנו, למשל, נמכרים החל מ-229$ בעונת החורף. משזה נאמר, שימו לב לאורך הקונקשיין ברומא – מומלץ בחום שלא לבחור קונקשיין של פחות משעה וחצי. במהלך קונקשיין ארוך אפשר וכדאי לבלות במלון בסמוך לשדה.

כמה נקודות/מיילים תצברו? הטיסות הן במחלקת כרטוס O – המוזלת ביותר של אלאיטליה. כמעט כל מועדוני התעופה בברית ייתנו מיילים לפי 25% ממרחק הטיסה אם בכלל. החריג הוא מועדון הבית של אלאיטליה, MilleMiglia, שייתן מיילים לפי 35% ממרחק הטיסה בטיסות בין ת״א לרומא ו-50% ממרחק הטיסה בטיסות בין רומא לטוקיו.

עם טורקיש ליוהנסבורג החל מ-570$

טורקיש אומנם נמצאת בצרות כלכליות עצומות (הפסידה כמה מאות מליוני אירו בשנה האחרונה בזמן שכל מתחרותיה מרוויחות) אבל היא עדיין חברת תעופה מובילה שמציעה תמורה גבוהה מאוד למחיר. החברה שולחת לת״א גם מטוסים רחבי-גוף כך שניתן לטוס כל הדרך ליוהנסבורג בצורה נוחה למדי. מחירים האטרקטיביים של טורקיש ידועים אבל יחסית חריג למצוא כרטיסים ליעדים רחוקים מתחת לרף 600$.

כמה נקודות/מיילים תצברו? הטיסות הן במחלקות כרטוס P ולא יצברו נקודות או מיילים באף מועדון תעופה למעט המועדון של טורקיש, Miles&Smiles, שייתן מיילים לפי 25% ממרחק הטיסה – סה״כ 2,650.

עם איבריה להוואנה החל מ-800$

בירת קובה הפכה ליעד תיירותי מבוקש בחודשים האחרונים במיוחד לאחר שארה״ב חידשה את היחסים והתירה לחברות התעופה שלה להתחיל לטוס לקובה אחרי עשרות שנים של איסור גורף. מעט חברות אירופיות טסות להוואנה ולרוב דורשות מחירים גבוהים לכרטיסים האלו – והנה באה איבריה ומציעה את הטיסות במחירים אטרקטיביים למדי לשוק הישראלי. הבעיה – החיפוש צריך להתבצע באתר של איבריה באופן מתיש משהו כי רוב מנועי החיפוש, לרבות גוגל, לא מקבלים את הוואנה בתור יעד ליציאה מת״א.

כמה נקודות/מיילים תצברו? האתר של איבריה מסרב לחשוף את מחלקת הכרטוס של הטיסות אבל אני מוכן להמר שזו מחלקת כרטוס O. כל מועדוני התעופה בברית ייתנו מיילים לפי 25% ממרחק הטיסה.

עם היינאן איירליינס לצ׳נגדו החל מ-500$

החברה הסינית, שמטיסה כיום יותר נוסעים מאלעל בקו לבייג׳ינג וכבר הוסיפה טיסה שבועית רביעית לאור הביקוש, ממשיכה להציע מחירי ריצפה לטיסות מת״א ליעדים בסין. לאחרונה הוצעו כרטיסי הלוך/חזור לבייג׳ינג ב-400$ בלבד וליעדי המשך בסין החל מ-430$ בלבד… אבל כעת המחירים עלו בכמה עשרות דולרים. צ׳נגדו, עיר מעניינת במערב המדינה, היא אחד היעדים המעניינים שאפשר להגיע אליהם בטיסות של היינאן עם קונקשיין נוח יחסית בבייג׳ינג.

כמה נקודות/מיילים תצברו? הטיסות הארוכות, בין ת״א לבייג׳ינג, הן במחלקת כרטוס Q בעוד הטיסות הפנימיות הן במחלקת כרטוס Y. הראשונה תאפשר לכם לצבור מיילים לפי 50% ממרחק הטיסה במועדונים של היינאן, אלסקה ואתיהאד. השניה, מחלקת כרטוס הגמישה ביותר במחלקת התיירים, תאפשר לכם לצבור מיילים לפי 125% ממרחק הטיסה במועדונים האלו ובמועדון של אייר ברלין. כלומר, סה״כ, תוכלו לצבור לא פחות מ-6,850 מיילים מכרטיס הלוך/חזור כזה.

עם אלעל לבוסטון החל מ-650$

מתי ראיתם מחיר כזה בטיסות אלעל לצפון-אמריקה? רק שימו לב שהרבה מטיסות לבוסטון מופעלות בפועל בחכירה רטובה ולא במטוסי אלעל. כשאלעל כן מפעילה את הטיסות שהיא מוכרת היא שולחת לבוסטון מטוסי בואינג 767 מיושנים למדי. ועדיין – מדובר באפשרות נוחה מאוד אם יעדכם הוא בוסטון כי אלעל היא החברה היחידה שמציעה טיסות ישירות בקו.

כמה נקודות/מיילים תצברו? הטיסות הן במחלקת כרטוס W, כצפוי, ותזכו ל-40 נקודות לכיוון במועדון הנוסע המתמיד לפני בונוסים (למחזיקי כרטיס האשראי ולסטטוס).

לסיכום

עונת החורף מציעה הזדמנויות מעניינות לטוס ליעדים קרובים ורחוקים במחירים משתלמים מאוד. כמובן ביעדים רבים, בעיקר באירופה וצפון-אמריקה, אלו חודשים קרים מאוד. לעומת זאת ביעדים בחצי הכדור הדרומי, וביעדים טרופיים, זו יכולה להיות תקופה מצויינת לטיול. אם יש לכם את הזמן לטוס רחוק.

לנוסעים תכופים: שימו לב שבמקרים רבים ישתלם לשלם כמה עשרות או אפילו מאות דולרים יותר לכרטיס כדי לקבל מחלקת כרטוס גבוהה יותר שתאפשר צבירת מיילים עדיפה (גם לסטטוס וגם למימוש, ובמיוחד אטרקטיבי אם אתם נהנים מבונוס צבירה במועדון התעופה שלכם).

2 תגובות

השאר תגובה