במסגרת סדרת הפוסטים הזאת אני סוקר ׳סטטוס מטרה׳ אחד בכל מועדון לקוחות ומפרט את ההטבות שלו, איך להשיג אותו בקלות ולמה. והפעם: הסטטוס המשתלם ביותר במועדון התעופה הצרפתי-הולנדי FlyingBlue שהוא אחד המועדונים המומלצים לנוסעים ישראלים.


FlyingBlue הוא מועדון התעופה המשותף של החברות אייר פראנס וק.ל.מ (החברות בבעלות אחת אך פועלות בנפרד). הוא נחשב לאחד המועדונים המובילים בברית סקיי (SkyTeam) ואחד המועדונים המומלצים ביותר לנוסעים ישראלים משום שהוא גם אחד היחידים שמקטלגים את ישראל כחלק מאירופה לצורך צבירה ומימוש של מיילים. זה יתרון אמיתי בעיקר למי שרוצה להשתמש במיילים שלו לכרטיסי בונוס ושדרוגים בכיוון מערב (אירופה ואמריקה).

flyingblue-logo

המועדון מציע שלושה סטטוסים גבוהים עם דרישות הסף הבאות:

  1. סילבר – – – 25,000 מיילים לסטטוס או 15 קטעי טיסה
    – – –
  2. גולד – – – 40,000 מיילים לסטטוס או 30 קטעי טיסה
    – – –
  3. פלטינום – – – 70,000 מיילים לסטטוס או 60 קטעי טיסה

המועדון מציע הטבה ייחודית של ׳מיילים מתגלגלים׳ (Carry over Level Miles). חבר מועדון שצבר יותר מיילים לסטטוס מהנדרש לחידוש הסטטוס שלו, ולא הגיע לסטטוס גבוה יותר, יתחיל את השנה הקלנדרית הבאה עם היתרה העודפת. כך, לדוגמה, בעל סטטוס גולד שסיים את שנת 2016 עם 50,000 מיילים לסטטוס יתחיל את 2017 עם יתרה של 10,000 מיילים לסטטוס.

flyingblue-elite-tiers

סטטוס המטרה במועדון: גולד

לקרדט 40,000 מיילים לסטטוס בשנה קלנדרית זה לא פיקניק לנוסע הממוצע. קל וחומר בהתחשב בעובדה שרוב מחלקות הכרטוס המוזלות בברית סקיי מקנות מיילים לסטטוס לפי 25% או לכל היותר 50% ממרחק הטיסה. במקרים מסוימים אפילו לא תהיה צבירה כלל. לקרדט 30 קטעי טיסה נשמע לי אפילו דימיוני יותר לנוסע ממוצע – וזו בעצם אפשרות שמכוונת ישירות לקהל הנוסעים העסקיים.

אבל זו מטרה ריאלית מאוד עבור מי שמוכן לשקול כרטיסים מעט יקרים יותר במחלקות כרטוס גבוהות. נמשיך בדוגמה.

אלאיטליה, השותפה בברית סקיי, מציעה באופן עקבי מחירים אטרקטיביים לטיסות במחלקת התיירים-פרימיום שלה. אם אתם רוצים לקרוא על מחלקת השירות הזאת ולהתרשם מפרטים נוספים אנא קראו את הפוסט שפרסמתי בנושא בחודש מאי.

ובכן, לצורך הדוגמה, הנה כרטיס הלוך/חזור מת״א לניו-יורק בעונת החורף במחלקה זו של אלאיטליה:

alitalia-tlv-jfk-premium-economy

במועדון FlyingBlue תצברו 150% ממרחק הטיסה במחלקת הכרטוס A (תיירים-פרימיום) ו-200% ממרחק הטיסה במחלקת כרטוס C (מחלקת עסקים). בחישוב פשוט, בעזרת אתר GCM, תגלו שהכרטיס הזה יצבור 18,500 מיילים לסטטוס במועדון. כלומר, בפחות מ-1000$ עבור כרטיס נוח אחד אתם יכולים להיות ב-74% מהדרך לסטטוס סילבר ו-46% מהדרך לסטטטוס גולד. לא רע, נכון? ואם אתם רוצים לדחוף את המעטפת אתם יכולים גם לבחור בטיסות מעט שונות שיכללו קונקשיין נוסף במילאן בכל כיוון ואז הכרטיס יצבור לכם מעל 20,000 מיילים לסטטוס. שניים כאלו ואתם בסטטוס גולד!

Alitalia Premium Economy Cabin

כמובן שאפשר להמשיך בדוגמאות אבל הרעיון ברור: בחירה במחלקת כרטוס גבוהות יותר, ובפרט במחלקות שירות גבוהות יותר מסוג תיירים-פרימיום, יכולה לקצר דרמטית את הדרך לסטטוס גבוה. לדעתי במקרים רבים זה בהחלט שווה את ההפרש במחיר אפילו ללא התחשבות במיילים. אבל צריך לבחון כל מקרה לגופו.

בדוגמה אחרת, פרסמתי מוקדם יותר החודש על מכירה מיוחדת לכרטיסי הלוך/חזור במחלקת העסקים של אלאיטליה מת״א ליעדים באירופה. כרטיסים אלו יצברו לחברי מועדון FlyingBlue לכל הפחות 5,700 מיילים לסטטוס (תמורת פחות מ-500$).

כלומר, ריאלית, תוכלו להגיע לסטטוס גולד במועדון הצרפתי-הולנדי עם הוצאה כוללת של 2000$ ומטה.

המועדון, ככלל, לא מציע תוכנית השוואת-סטטוס לבעלי סטטוס גבוה במועדונים מתחרים. למרות שכן ראו אור הצעות כאלו לאורך השנים.

מהן ההטבות של סטטוס גולד?

חמשת ההטבות החשובות ביותר של הסטטוס, בעיניי, לפי סדר חשיבות:

  • כניסה לטרקלינים בכל טיסה עם הברית (עם כל כרטיס, מלווה אחד בחינם).
  • בונוס של 75% לצבירת מיילים למימוש (Award Miles, בשונה ממיילים לסטטוס).
  • שירותי פריוריטי בשדות תעופה (צ׳ק-אין, מסלולים מהירים ועלייה מוקדמת למטוס).
  • מושבים מועדפים בחינם או ב-50% הנחה (תלוי בחברה, תלוי בסוג המושב).
  • פריט כבודה אחד נוסף בחינם (לבטן המטוס, בכל טיסה עם הברית).

אתם יכולים למצוא פרטים נוספים על סטטוס גולד בקישור הזה. שאר הטבות הסטטוס, בעיניי, הן פחות משמעותיות לנוסעים מזדמנים או אפילו תכופים שבסיסם אינו בשדות הבית של המועדון בפריס ואמסטרדם.

air-france-business-class-lounge

בעלי סטטוס גולד במועדון נהנים מזמינות גבוהה יותר של מושבי בונוס במחלקת העסקים בטיסות אייר פראנס וק.ל.מ, כלומר מעבר לזמינות הפתוחה לחברי המועדון ללא סטטוס, וכמו כן רק בעלי סטטוס גבוה יכולים להזמין מושבי בונוס במחלקה הראשונה של אייר פראנס.

כדאי גם לדעת: הטבה מעניינת נוספת של המועדון נוגעת לשנמוך סטטוס. הכלל אומר שחבר מועדון שהחזיק בסטטוס גבוה ולא עמד בקריטריון לשימורו או אפילו לא עמד בקריטריון לסטטוס נמוך יותר ישונמך בדרגת סטטוס אחת בלבד ב-1 לינואר בתנאי שטס לפחות טיסה אחת שזיכתה אותו במיילים במהלך השנה הקודמת. כך, לדוגמה, חבר מועדון שהתחיל את שנת 2016 בסטטוס גולד ובמהלך השנה טס טיסה אחת בלבד עם אייר פראנס מת״א לפריס ישונמך ב-1 לינואר 2017 לסטטוס סילבר בלבד. אם לא היה טס את אותה הטיסה היה ׳נופל׳ ישירות למעמד הבסיס במועדון (Ivory).

sky-priority

לסיכום

סטטוס גולד של FlyingBlue הוא מטרה נוחה יחסית לכוון אליה אם אתם נוסעים מזדמנים עם תקציב סביר שמאפשר לכם לשקול ברצינות גם כרטיסים מעט יקרים יותר כמו אלו במחלקת תיירים-פרימיום של אלאיטליה (שלדעתי מציעים תמורה מצוינת למחיר אפילו ללא צבירת מיילים). כך שתיים או שלוש נסיעות ליעדים רחוקים יכולות להספיק לשימור סטטוס גולד במועדון שמקנה הטבות לא מבוטלות בכלל.

אני במיוחד אוהב את הבונוס לצבירת מיילים (75%, יחסית נדיב לסטטוס ביניים), את האפשרות להיכנס לטרקלינים עם כל כרטיס של הברית, את ׳המיילים המתגלגלים׳ שהופכים את שימור הסטטוס לקל יותר משנה לשנה והכי חשוב – את העובדה שמבחינת המועדון ישראל היא חלק מאירופה ועל כן כרטיסי בונוס מזדמנים ליעדים באירופה וארה״ב הופכים לזולים משמעותית לעומת מה שנהוג ברוב מועדוני התעופה המתחרים (למעט אולי Miles&More’, כמקרה חריג).

די מרשים שניתן להשיג את סל ההטבות הזה תמורת הוצאה שנתית פוטנציאלית של 2000$ בלבד.

15 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור,
    האם היית מציע את מועדון FlyBlue כמועדון שלך ב Star-Alliance על פני אלטרנטיבות אחרות בברית? האם אתה מוצא את המועדון אטרקטיבי במימשו מיילים והאם נכון להיום יש הטל דלק גבוה? אני מניח שהם כמו רוב המועדונים מאפשרים מיילים ללא מועד פקיעה כל עוד יש אירוע בחשבון במהלך 18/36 חודשים

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      העלת כאן מספר נושאים אז אתייחס אליהם אחד אחד.

      (1) אייר פראנס וק.ל.מ שותפות בברית סקיי ולא סטאר. FlyingBlue הוא אחד המועדונים המומלצים ביותר בברית סקיי ובמיוחד לנוסעים ישראלים בגלל קיטלוגה של ישראל כחלק מאירופה (מעגל שלישי). זה יתרון למי שטס בעיקר מערבה (אירופה ואמריקה) ולנוסעים מזדמנים שמכוונים למימוש מיילים בכרטיסי בונוס זולים יחסית ליעדים קרובים.

      (2) המועדון גובה היטל-דלק. לא גבוה בצורה מיוחדת.

      (3) מיילים במועדון נשארים בתוקף כל עוד חבר המועדון מקרדט לפחות טיסה אחת (מזכה במיילים) בכל 20 חודשים. כלומר, טיסה אחת מאפסת את השעון.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאר
    שתי שאלות בבקשה (אחלה פוסט דרך אגב)

    1. האם יש לך לינק נוח שאתה משתמש בו בשביל להבין כמה מיילים יצברו לסטטוס / למימוש בכל חברת תעופה בברית מסוימת עבור טיסה עם חברה מסויימת לפי מחלקה ונתיב (בשביל להבין לאיזה חברה עדיף לקרדט את הטיסה?)

    2. איזה עוד חברות למיטב ידיעתך מציעות Roll-Over למיילים של סטטוס (אני יודע ש TK מציעה סוג של משהו דומה בזה שהם פורסים את האפשרות לשמר סטטוס על חלון של שנתיים או שנה ופעם היה גם לדלתא משהו דומה אם אני זוכר נכון) לא בהכרח בברית של סקיי.

    הגב
  3. אופיר

    טרקיש גם מאפשרת לקנות (באופן חלקי) מיילים לסטוטס וגם זה אני חושב די חריג.

    הגב

השאר תגובה