נתחיל מעובדה קטנה אך מהותית: מנוע המטריקס של ITA הוא מנוע לחיפוש טיסות בלבד. הוא לא מציע השוואת מחירים בין סוכנים, הוא לא מקשר החוצה לאתרי הזמנות והוא לא מאפשר ביצוע הזמנה דרכו. הוא אך ורק מחפש ומציג את ׳מה שקיים בשוק׳.

המנוע הזה פותח ע״י חברת ITA שהוקמה ב-1996 ונמכרה לגוגל תמורת 700 מליון דולר ב-2010 (עסקה שאושרה ב-2011 ע״י הרגולטור האמריקני). כיום המנוע של ITA מפעיל, בין השאר, את גוגל-פלייטס שגם הוא כלי חשוב ושימושי לקהל הרחב.

tickets-cannot-be-purchased-directly-from-ita-software

למה כדאי לכם להכיר את היכולות של המטריקס?

המנוע ׳שותה׳ מחירים, תעריפים ונתונים אחרים ממספר רב של מקורות בזמן אמת. היתרון הזה מאפשר למנוע להציג תוצאות רבות ומגוונות יותר שמנועי חיפוש אחרים ומנועי השוואת מחירים לא תמיד רואים. המטריקס לא חף מטעויות, ועם הניסיון לומדים איך לצמצם אותן, אבל הוא בהחלט המקור הטוב ביותר כיום לחיפוש טיסות מדויק ככל האפשר.

הפוסט הזה מהווה מדריך למתחילים. אם אתם מנוסים ומכירים את אפשרויות החיפוש של המטריקס אז הפוסט הזה אולי יהווה רענון קל עבורכם. על כל פנים, מטרתי כאן היא לעבור על אפשרויות החיפוש הכי בסיסיות של המטריקס בצורה מסודרת ומוסברת כדי שכל אחד, גם מי שלא נתקל במנוע הזה מעולם, יוכל להפוך למשתמש מן השורה.

בפוסט הזה אשתמש בחופשיות בקודים מעולם התעופה. אם אתם לא בטוחים על מה ולמה מדובר – אנא קראו את הפוסט ״לדבר את השפה: המדריך המלא לקודים בעולם התעופה״ שפרסמתי לאחרונה. כמו כן, ניתן להעזר במילון המונחים.

חיפוש בסיסי באמצעות המטריקס

כך נראה מסך החיפוש הנקי שהוא ברירת המחדל:

ita-matrix-search-page

כעת נעבור מלמעלה למטה על כל המרכיבים של מסך החיפוש.

ראשית, עלינו לבחור את סוג הכרטיס הרצוי: הלוך/חזור קלאסי (Round trip), כיוון-אחד (One-way) או כרטיס רב-יעדים (Multi-city). כרטיס מהסוג השלישי מאפשר לנו לפרק את החיפוש לחמישה מקטעים שונים (כל מקטע יכול לכלול מספר קטעי טיסה) ובפועל להרכיב כרטיס מתוחכם בכיוון-אחד, כרטיס הלוך/חזור, כרטיס מסוג Open-Jaw (ר״ת: OJ) וכרטיס מסוג Double Open-Jaw (ר״ת: DOJ).

(דוגמה לכרטיס OJ תהיה: TLV-JFK / BOS-TLV. כלומר, לטוס מת״א לניו-יורק ולחזור מבוסטון לת״א. דוגמה לכרטיס DOJ תהיה: TLV-JFK / BOS-CDG. כלומר, לטוס מת״א לניו-יורק ולחזור מבוסטון לפריס. וכן, כרטיס DOJ הוא למעשה שני כרטיסים בכיוון-אחד שמכורטסים יחד תחת אותו כרטיס).

מסך החיפוש זהה לשלושת סוגי הכרטיסים מלבד העובדה שבמסך החיפוש לכרטיס רב-יעדים תופיע האפשרות ״Add another flight״ בעזרתה ניתן להוסיף עוד מקטעים (עד חמישה סה״כ, כאמור).

ita-matrix-search-multi-city

מתחת ללשונית סוג הכרטיס נמצאות שורות החיפוש למוצא ויעד (״Departing from״ ו-״Destination״).

ita-matrix-search-1

מתחתיהן נמצאות האפשרויות ״Reverse route״ (כפשוטו: הפיכת המוצא ליעד והיעד למוצא) ו-״Advanced routing codes״. לאפשרות השניה אתייחס באריכות בפוסט נפרד ולכן לא ארחיב עליה בשלב זה. אם תלחצו על אפשרות זו במסך החיפוש תתווסף שורה מתחת לשורת המוצא. בחיפוש כרטיס מסוג הלוך/חזור יתווספו שתי שורות משום שהיעד של מקטע ההלוך הוא המוצא של מקטע החזור.

ita-matrix-search-3

ברגע שתבחרו שדה מסוים באחת משורות החיפוש האלו תיפתח האפשרות ״Nearby״ בעזרתה תוכלו לראות שדות תעופה נוספים הסמוכים לשדה שבחרתם ע״פ מרחק שתגדירו. ניתן להוסיף שדות לאותו חיפוש (בין השאר ע״י בחירתם מתוך הרשימה שתיפתח) ועל כך ארחיב בפוסט הבא. בכל מקרה, אפשרות זו פחות רלוונטית ליציאה מישראל, כי אין ממש שדה חלופי לנתב״ג, אבל מאוד שימושית ליציאה מאזורים בעולם שבהם יש ריכוז גבוה של שדות בינ״ל קרובים ונגישים.

ita-matrix-search-nearby

כעת תצטרכו להזין תאריכים לחיפוש (״Dates״). המרכיב הזה כולל חמש אפשרויות שונות למיקוד אך רק הראשונה היא הכרחית לחיפוש הבסיסי. אלו האפשרויות:

  • בחירת תאריך מתוך לוח השנה. המטריקס מאפשר לחפש טיסות עד 331 ימים קדימה (בערך 11 חודשים) בהתאם למה שמקובל במערכות ההזמנה של רוב חברות התעופה בעולם.
    – – –
  • הגדרת התאריך כיציאה (״Departure״) או הגעה (״Arrival״). זו אפשרות שימושיות מאוד במידה ויש לכם גמישות מוגבלת בימי הנסיעה האפשריים לכם.
    – – –
  • גמישות התאריך. ניתן להרחיב את החיפוש למסגרת של חמישה ימים סה״כ – התאריך הנבחר, יומיים לפניו ויומיים אחריו.
    – – –
  • בחירת השעה המדויקת. האפשרות הזאת נגזרת בעצם משתי האפשרויות הראשונות ובעזרתה תוכלו לחפש אך ורק טיסות שממריאות בשעות מסוימות בתאריך שאותו הגדרתם כתאריך יציאה או נוחתות בשעות מסוימות בתאריך שאותו הגדרתם כתאריך הגעה.
    – – –
  • חיפוש גמיש בלוח השנה. אפשרות זו זמינה רק בחיפוש כרטיסים מסוג כיוון-אחד או הלוך/חזור. בחיפוש כרטיסים מסוג הלוך/חזור תתבקשו להגדיר את אורך השהייה ביעד בטווח שלא יעלה על שבעה לילות (לדוגמה: ״0-7״ או ״12-16״). החיפוש יציג את המחיר הנמוך ביותר ליציאה (בלבד) בתאריך שבחרתם וב-31 הימים שאחריו.

ita-matrix-search-4

(שימו לב: חיפוש לא-ממוקד ובטווח תאריכים גמיש, בפרט לכרטיסים מסוג הלוך/חזור, כנראה יספק תוצאות לא מדויקות לגמרי וגם ייקח זמן ממושך יותר (אם כי מדובר על פחות מעשרים שניות לרוב, אלא אם החיפוש רחב מדי ומגיע למגבלת הזמן).

הלאה.

בהמשך מסך החיפוש תצטרכו לבחור את מספר וסוג הנוסעים. ניתן לחפש עד תשעה נוסעים יחד, אם כי חלק מחברות התעופה מגבילות את החיפוש לשמונה נוסעים בלבד. תינוקות (מתחת לגיל שנתיים) זוכים לתעריף מוזל בדר״כ – וטסים כמעט בחינם כשאין להם מושב.

בחיפוש ראשוני אני מציע לדלג על שלב זה ולחפש קודם כל לנוסע יחיד בוגר (ברירת המחדל). רק אחרי שמצאתם תעריף שמתאים לכם נסו לחפש שוב, בצורה ממוקדת, עם מספר הנפשות המדויק. זאת משום שבחיפוש למספר נוסעים אתם למעשה מחפשים את מחלקת הכרטוס הזולה ביותר (הרלוונטיות ביותר) שבה יש מספיק מושבים לקבוצה כולה. לפעמים יוטב לפצל את הקבוצה לשתי הזמנות נפרדות, אולי אפילו שלוש, מה שיביא לחיסכון כספי גדול. כל מקרה לגופו, כמובן, ולפעמים יש חסרונות לפיצול כאמור אז זו לא המלצה גורפת.

ita-matrix-search-passengers

אחרי שתבחרו את סוג הכרטיס, המוצא, היעד, מאפייני החיפוש המתקדמים (על כך בפוסט הבא), תאריך הנסיעה וההגדרות הצמודות לו ואת סוג הנוסעים… תוכלו לתת את הדעת על מספר הגדרות חיפוש נוספות, טכניות בעיקרן, שלא תמיד כדאי להשאיר במתכונת ברירת המחדל.

הגדרת חיפוש: ״Cabin״. כאן תוכלו לבחור את מחלקת השירות הרצויה לכם וכברירת מחדל המטריקס יחפש את הכרטיס הזול ביותר (כמעט תמיד במחלקת התיירים, באופן טבעי). במידה ומחלקת השירות שבחרתם קיימת רק בחלק מהטיסות במסלול – ואין דרך להביא אתכם ליעד אך ורק במחלקת הכרטוס הרצויה – תקבלו בתוצאות כרטיסים ׳מעורבים׳ שבהן תופיע מחלקת השירות הרצויה בחלק מהטיסות בלבד ומחלקות שירות אחרות בשאר. בתוצאות החיפוש, בצד ימין למעלה, יופיע משולש אזהרה שנועד להסב את תשומת הלב שהכרטיס אינו עונה במלואו על הגדרות החיפוש. כך זה נראה, לדוגמה, אם תנסו לחפש כרטיס במחלקה הראשונה מת״א לדאבלין:

ba-tlv-dub-in-fj

הגדרת חיפוש: ״Stops״. נוגעת למספר הקונקשיינים שאתם מוכנים לסבול בדרך אל היעד. בחיפוש רב-יעדים ההגדרה הזאת תתייחס לכל מקטע בנפרד. אני ממליץ, כברירת מחדל, לא להגביל את מספר העצירות בחיפוש הבסיסי.

הגדרת חיפוש: ״Extra stops״. נוגעת למספר הקונקשיינים שאתם מוכנים לסבול בדרך ליעד מעבר למספר המינימלי הדרוש. כך, לדוגמה, כדי להגיע מת״א לאיי פסחא תאלצו לבצע לפחות שני קונקשיינים בדרך ואם זה גבול הסיבולת שלכם תוכלו לבחור באפשרות ״No extra stops״ כדי לסנן ישר מהתחלה רק את הכרטיסים שכוללים את מספר הקונקשיינים המינימלי הזה (שניים). גם כאן המלצתי היא, כברירת מחדל, לא להגביל את המספר כלל.

ita-matrix-search-6

הגדרת חיפוש: ״Allow airport changes״. מלכודת קטנה. ברירת המחדל היא לאפשר ׳החלפת שדות׳. מה זה אומר? בפוסט על קודים בעולם התעופה התייחסתי למושג ״Co-Terminals״ שפרושו הוא שמספר שדות תעופה של עיר אחרת יכולים להיחשב, במידה מסוימת, כאילו היו שדה אחד ולאפשר לחברות התעופה למכור כרטיסים עם קונקשיין שמחייב מעבר יבשתי ביניהם. כך, לדוגמה, אייר פראנס מוכרת כרטיסים שדורשים מהנוסע לעבור יבשתית ועצמאית (אפילו לא בחינם) בין שדות התעופה של פריס – שארל דה-גול (CDG) ואורלי (ORY). אותו דבר שבריטיש עושה בלונדון, דלתא עושה בניו-יורק וכו׳. אם אתם מוכנים לקונקשיין כאמור, ואולי זה יוזיל משמעותית את עלות הנסיעה כולה, אז הישארו עם ברירת המחדל. אם קונקשיין כאמור נשמע לכם בלתי נסבל – הורידו את הסימון לפני כל חיפוש.

ita-matrix-search-allow-airport-change

הגדרת חיפוש: ״Only show flights and prices with available seats״. ככלל – אל תשנו את ההגדרה הזאת שבאופן הגיוני, כברירת מחדל, מופעלת בחיפוש. כלומר, יעלו בתוצאות החיפוש רק כרטיסים שהמטריקס זיהה שזמינים למכירה. כך, לדוגמה, לאחרונה אחד מקוראי הבלוג פנה אלי במייל בטענה שהוא מצא כרטיס בתוצאות החיפוש של המטריקס במחיר נמוך משמעותית ממחירו באתרי הזמנות ולא הבין כיצד להזמין אותו – והתעלומה נפתרה כשהבנו שהוא מחפש באפליקציה של ITA (קיימת, אבל לא כ״כ ידידותית למשתמש) וברירת המחדל הייתה לחפש גם כרטיסים שאינם מוצעים למכירה (בפרט אלו שאזלו במלאי). למי כן רלוונטית האפשרות הזאת? למי שרוצה להשתמש במטריקס לא לחיפוש כרטיס קיים אלא לחיפוש תעריף קיים.

הגדרת חיפוש: ״Currency״. כברירת מחדל בתוצאות החיפוש יוצג כל כרטיס עם מחירו במטבע הנהוג לתמחור כרטיסי טיסה במדינת המוצא (לדוגמה: דולר אמריקני ליציאה מת״א). אני מניח שגם אתם לא יודעים בע״פ את כל שערי המט״ח בעולם ולכן למען הנוחות עדיף לבחור מראש מטבע שאת ערכו אתם מכירים. נגיד, דולר אמריקני (USD) או אירו (EUR). המטריקס לא ייחפש אתר הזמנות שמשתמש במטבע הזה אלא פשוט יתרגם ע״פ שער החליפין את המטבע המקורי למטבע שבחרתם.

ita-matrix-search-currency

הגדרת חיפוש: ״Sales city״. זו אפשרות מתקדמת יחסית שידועה יותר בשמה המקצועי ״Point of Sale״ (ר״ת מקובלים: POS). בפשטות, הכוונה היא לנקודה הגאוגרפית (מדינה, למעשה) שבה תרצו לרכוש את הכרטיס. יותר בפשטות, למדינה שממנה פועל אתר ההזמנות שממנו אתם מעוניינים לרכוש את הכרטיס. למה שתרצו דבר כזה בכלל? מבלי להיכנס להסבר טכני מדי נגיד שמחירם של כרטיסי טיסה מושפע גם ממקום מכירתם (וממנו נגזר מטבע מכירתם) ולכן לפעמים רכישת כרטיס במדינה אחת יהיה זול יותר מרכישת אותו כרטיס בדיוק במדינה אחרת. אם קצת הלכתם לאיבוד בהסבר הזה אז עדיף שתשארו עם ברירת המחדל (ההמלצה הכללית).

ו… Search.

נמשיך בדוגמה פשוטה לחיפוש קלאסי

שני נוסעים מעוניינים לטוס יחד מת״א ללוס-אנג׳לס ולחזור כעבור שבועיים (בגמישות קלה) מניו-יורק לת״א. הם לא אוהדים גדולים של מעבר בשדות תעופה ולכן מעדיפים מספר קונקשיינים מינימלי ועם זאת מוכנים להוסיף קונקשיין אחד למסלול, מעל הנדרש, אם זה יוזיל משמעותית את המחיר. הם מעוניינים לטוס בימים הראשונים של חודש מאי.

סה״כ כי סטנדרטי. וכך צריך להיראות מסך החיפוש שלהם:

ita-matrix-random-search

אגב, התוצאות אולי יפתיעו אתכם:

ita-matrix-random-search-and-results

שימו לב שתוצאות החיפוש מוגבלות לקונקשיין אחד בכל כיוון. למה? כי יש טיסות נון-סטופ מת״א גם ללוס-אנג׳לס וגם לניו-יורק ובמסך החיפוש בחרנו לאפשר עד קונקשיין אחד מעבר למינימום הדרוש (שהוא אפס במקרה הזה).

הבנת תוצאות החיפוש

דוגמה אחרת. הפרמטרים: נוסע יחיד, הלוך/חזור לדאבלין, קונקשיין אחד בלבד בכל כיוון (המינימום הנדרש), חיפוש גמיש לשלושה או ארבעה לילות ליציאה בחודש יוני. מסך החיפוש ייראה כך:

ita-matrix-random-search-2

בגלל שבחרנו בחיפוש גמיש (תאריך התחלה ו-32 ימים אחריו) נקבל את המסך הזה:

tlv-dub-flexible-search-results

נניח ואנו מוכנים לצאת באמצע החודש, 16 ליוני, ולבלות ביעד ארבעה לילות. נבחר את האפשרות הזאת מתוך לוח התוצאות:

tlv-dub-flexible-search-results-2

במסך הבא ידורגו כל תוצאות החיפוש בתאריך המסוים שבחרנו לפי מחיר מהנמוך לגבוה. ניתן לשנות את סדר הצגת התוצאות לפי משתנים אחרים כמו חברת התעופה המשווקת, מועד היציאה, מועד ההגעה, אורך זמן הנסיעה (כלל הטיסות וכלל הקונקשיינים), מוצא/יעד (רלוונטי כאשר בוחרים יותר מאחד), מספר עצירות ומשתנים נוספים.

tlv-dub-flexible-search-results-3

אתם יכולים להשתמש במשתנים האלו כדי להוציא מתוצאות החיפוש כרטיסים שלא מעניינים אתכם על אף שהם עומדים בהגדרות החיפוש הראשוניות. לדוגמה, חברות תעופה שאתם לא מוכנים לטוס איתן או שעות שאתם לא מוכנים להמריא בהן (כי זה אומר להגיע מוקדם מאוד לשדה התעופה).

ישנן גם שלוש אפשרויות תצוגה לתוצאות: אני מעדיף את האפשרות השניה (״Individual flights״), שבה מוצג כל מקטע בנפרד, כי זה נראה לי הכי נוח, אבל תוכלו גם לבחור באפשרות ״Complete trips״ כדי לראות כרטיסי הלוך/חזור עם שני המקטעים יחד או באפשרות ״Time bars״ שמציגה כל מקטע בנפרד אבל בצורה שהופכת את אורך הקונקשיין לבולט יותר. האפשרות האחרונה נראית כך:

tlv-dub-flexible-search-results-4

אם תלחצו על שמה של חברת תעופה מסוימת מהרשימה למעלה או על הסכום שמופיע מתחת לסמל שלה תקבלו רק את הכרטיסים שלה בתוצאות החיפוש.

tlv-dub-flexible-search-results-5

אם אתם משתמשים באפשרות התצוגה כמוני, כל מקטע בנפרד, לאחר שתבחרו את הראשון מהרשימה תעבור למסך נוסף שבו תצטרכו לבחור את המקטע השני. לפעמים במסך הזה תהיה רק תוצאה אפשרית אחת אבל לפעמים יהיו תוצאות רבות. זה, לדוגמה, המסך הבא לאחר שבחרתי בטיסת ההלוך הזולה ביותר:

tlv-dub-flexible-search-results-6

נבחר טיסה אחת מתוך הרשימה של מקטע החזור, למשל זו עם הקונקשיין הקצר ביותר, ונגיע למסך האחרון של מנוע החיפוש שמציג את כל נתוני הכרטיס:

tlv-dub-flexible-search-results-7

והטיסות עצמן בקירוב:

tlv-dub-flexible-search-results-8

במסך האחרון, בהצגת הכרטיס שבחרתם, תוכלו למצוא את כל המידע שאתם יכולים לרצות. ובפרט:

  • נתוני הטיסות בכרטיס. שדות התעופה, התאריכים, השעות, סוגי המטוסים, אורך הטיסות, אורך הקונקשיינים, מחלקות הכרטוס של כל טיסה, זהות החברה המפעילה וזהות החברה המשווקת ועוד.
  • נתוני הכרטיס המצרפיים. שדות התעופה המעורבים בכרטיס (עם קישור למפה של גוגל), מרחק הטיסה המצטבר (נתון יעיל מאוד לאספני מיילים ונקודות) ומידת הפגיעה הסביבתית של הטיסות (נתון יעיל מאוד למעריצי גרינפיס, אני מניח).
  • פירוט מחיר הכרטיס. מלבד מחירו הכולל המטריקס יודע להציג את כל המרכיבים בעלות הכרטיס עד הסנט האחרון. הנתונים האלו בעיקר שימושיים לשחקנים מנוסים ולטובת תמחור עלויות של כרטיסי בונוס.

tlv-dub-flexible-search-results-9

ואחרון חביב: המטריקס מציג לנו את קוד התעריף של הכרטיס. או, נכון יותר, קוד התעריף של כל מקטע בכרטיס – ולא בהכרח מספר המקטעים שאנחנו בחרנו לחפש. בכרטיס הלוך/חזור קלאסי, כמעט תמיד, כל טיסות ההלוך יהיו תחת קוד תעריף אחד וכל טיסות החזור יהיו תחת קוד תעריף אחר (שהוא אולי זהה לראשון, אבל לא בהכרח). קוד התעריף הוא בעצם הנתון הטכני שמאחוריו עומדים כל התנאים של הכרטיס לרבות אפשרויות הביטול והשינוי, אפשרויות המסלול, הנחות לאוכלוסיות זכאיות, אפשרויות לקונקשיינים וכיוצ״ב.

קוד התעריף, באמירה גסה, הוא תעודת הזהות של הכרטיס. אם, למשל, תרצו להזמין את הכרטיס שמצאתם במטריקס דרך סוכן נסיעות – קוד התעריף הוא הנתון החשוב ביותר . אבל, למען הנוחות, הכי פשוט להדפיס את המסך האחרון כולו ולהראות לסוכן.

קוד התעריף נראה ככה:

tlv-dub-flexible-search-results-10

אם תלחצו על המילה ״rules״, זו שמופיעה ליד קוד התעריף, תעברו למסך נוסף שבו יוצגו כל תנאי הכרטיס המלאים כפי שמסרה חברת התעופה. זה מסמך שיגרום לרוב האנשים להקציף מהפה, אלא אם הם בוגרי לימודי משפטים או קורס סוכני נסיעות, אז אני לא מציע לכם לנסות לקרוא אותו אלא אם יש לכם סיבה מאוד מסוימת או שאתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים.

tlv-dub-flexible-search-results-11

איך להזמין כרטיס שמצאתם במטריקס?

כפי שציינתי בתחילת הפוסט: המטריקס הוא מנוע חיפוש טיסות בלבד ואינו מוכר או משווק כרטיסים. המטריקס לא מקשר החוצה לאף אתר הזמנות ואפילו לא ׳מגלה׳ למשתמש מאיזה מקור הוא משך את הכרטיס ואת המחיר.

האפשרות הנוחה ביותר להזמין כרטיס שמצאתם במטריקס היא באמצעות האתר BookWithMatrix עליו המלצתי בעבר. זו משימה פשוטה למדי:

  1. סמנו את המסך האחרון בו מוצג הכרטיס (כן, קונטרול-A).
    – – –
  2. לחצו ׳העתק׳ (קונטרול-C).
    – – –
  3. היכנסו לאתר, בחרו בשורת החיפוש ולחצו ׳הדבק׳ (קונטרול-V).
    – – –
  4. האתר יציג את הכרטיס ויכין עבורכם קישורים ישירים למספר אתרים.

bookwithmatrix

אפשרות אחרת, כמובן, היא להזין את מקטעי הטיסות שמצאתם במנועי השוואת מחירים כמו קיאק, סקייסקאנר, מומונדו, היפמונק ואחרים. אם מדובר בכרטיס פשוט, ובפרט הלוך/חזור בין שדות מרכזיים, מרבית הסיכויים שמנועי השוואת המחירים יימצאו את הכרטיס הרצוי לכם ולפעמים אפילו במחיר נמוך יותר ממה שראיתם במטריקס.

לחילופין, תוכלו לקחת את נתוני הכרטיס שמצאתם (הדפס של הדף האחרון) לסוכן נסיעות ולשאול האם תוכלו לקבל דרכו מחיר זהה. הזמנה דרך סוכן אינה חפה מבעיות אז זו אינה המלצה כללית להשתמש בסוכן נסיעות להזמנה פשוטה – אבל כל אחד ומה שנוח לך.

לסיכום

המטריקס הוא כלי מתוחכם מאוד, נוח מאוד וכמעט נטול טעויות (רק כמעט). אם אתם מחפשים טיסות, אחת לכמה ימים או אחת לכמה חודשים, אני ממליץ לכם בחום להשקיע את הזמן וללמוד קצת את רזי מנוע החיפוש הזה כי בהמשך הדרך הוא יחסוך לכם זמן רב וטירחה אינסוף. הוא, עבורי, המקור הראשון לחיפוש כרטיסי טיסה כמעט בכל המקרים.

משזה נאמר, כדאי לדעת שהמטריקס לא כולל את כל חברות התעופה בעולם ובפרט נעדרות ממנו בצורה גורפת למדי חברות שכר וגם חלק מחברות הלואוקוסט. למה? כי מרבית החברות האלו לא משווקות את הכרטיסים שלהן דרך מערכות ההפצה הגלובליות (GDS) או דרך אתרי הזמנות גדולים (שממילא עובדים עם ה-GDS) והמטריקס לא יודע לחפש עצמאית ישירות באתרים שלהן. כך, לדוגמה, טיסות של איזיג׳ט או מונארך מישראל לאנגליה לא יופיעו בתוצאות החיפוש. אם מדובר בטיסות קצרות יחסית ליעד שיש אליו טיסות לואוקוסט – אני ממליץ לכם בחום לבדוק את מנועי השוואת המחירים במקביל למטריקס.

כולי תקווה שההסברים במדריך הזה היו ממצים ומדויקים. אם מצאתם טעות כלשהי, נתקלתם בבעיה כלשהי או סתם נותרתם עם שאלה פתוחה – אתם מוזמנים להגיב לפוסט הזה, ממש כאן למטה, ו/או לשלוח אלי מייל לכתובת lior@flying-out.com.

חיפוש נעים!

5 תגובות

השאר תגובה