מבצעים-ממוקדים הם טרנד בולט בקרב מועדוני מלונות בשנים האחרונות. המועדון של קבוצת אינטרקונטיננטל, IHG Rewards, היה בחזית הטרנד הזה מתחילתו וכנראה שהמבצעים האלו עושים את העבודה כמו שצריך כי הם לא מפסיקים להגיע.

במסגרת מבצע-ממוקד כל חבר מועדון מקבל הצעה או אוסף הצעות שייחודיים לו. בדר״כ יש נוסחה כלשהי שקובעת אילו הצעות יקבל כל חבר מועדון, בהתאם לפעילות העבר שלו, אבל הנוסחה הזאת נשארה חסויה כך שבמבט ראשון ההצעות נראות רנדומליות. בגין השלמת כל הצעה (׳משימה׳, אם תרצו) חבר המועדון מקבל תגמול כלשהו שבדר״כ מגיע בצורת נקודות בונוס. כמובן שכל מבצע מוגבל לתקופת זמן וכולל אוסף תנאים מפורטים.

המבצעים האלו, אם כן, מעודדים גמיפיקציה (משחקיות, בעברית). הם מעודדים את חבר המועדון לבחון מקרוב את צורכיי השהיות שלו במהלך תקופת המבצע ולשנות את ההעדפות הרגילות שלו, ואולי בכלל את סידורי הנסיעה שלו, כדי להשלים את ההצעות שקיבל במידה והתגמול אטרקטיבי מספיק. ואנחנו יודעים שלפעמים מבצעים מצליחים לשנות את הבחירה שלנו במלונות אפילו בהיעדר גמיפיקציה, אבל המבצעים-הממוקדים, להערכתי, מעניינים יותר ולרוב כדאיים יותר.

המבצע החדש: Accelerate 2017

זהו מבצע לרבעון הראשון של השנה והוא יהיה בתוקף מה-1 לינואר 2017 ועד ה-15 לאפריל 2017. נדרשת הרשמה מראש.

לעמוד ההרשמה לחצו כאן.

לפרטי המבצע המלאים לחצו כאן.

המבצע החדש מבטיח לכל חבר מועדון מינימום של 30,000 נקודות אם ישלים את כל ההצעות שנבחרו עבורו במהלך תקופת המבצע. נראה שכל חבר מועדון מקבל חמש או שש הצעות ובונוס נוסף אם ישלים את כולן או מרביתן (לרוב ניתן לוותר על הצעה אחת, כחלק מהגפיקיציה). אם נניח שלנקודות המועדון יש שווי שוק ריאלי של 6$ לכל 1,000 אזי הבונוס המינימלי מהמבצע הוא בשווי 180$. לא רע, אבל כמובן שזה תלוי באוסף ההצעות שקיבלתם.

ניתן להשלים מספר הצעות במקביל וכמובן שאין צורך להשלים אותן בסדר מסוים. כלומר, כל הצעה עומדת בפניה עצמה ומבטיחה תגמול נפרד ובלתי תלוי בשאר ההצעות. שימו לב לתנאי כל הצעה בדיוק רב כי במבצעים המורכבים האלו השטן הוא בפרטים הקטנים ותיקון קרדיט רטרואקטיבי במקרה הצורך עלול להיות כאב ראש אמיתי.

ההצעה שלי: עד 52,500 נקודות בונוס

את המבצע הקודם של המועדון לא השלמתי. גם כי אוסף ההצעות שלי לא היה מושך במיוחד וגם כי המועדון של הייאט, שהוא המועדון העיקרי שבו אני משתמש, הציע מבצע אטרקטיבי הרבה יותר. כנראה מהסיבה הזאת הפעם קיבלתי אוסף הצעות קל מאוד להשלמה (אם כי הבונוס הכללי לא דרמטי).

ihg-accelerate-2017-2

אלו ההצעות שלי:

accelerate-2017-my-offer

בתרגום מקוצר ופשוט:

  • הצעה ראשונה: להזמין ולהשלים שהייה אחת. פשוט וקל. שימו לב שאם תלחצו על המילה ״Terms״ לצד כל הצעה תוכלו לראות את התנאים המדויקים של אותה הצעה. במקרה הזה ההצעה מחייבת שגם ההזמנה וגם השהייה יהיו במהלך תקופת המבצע ולכן הזמנות שיוקמו לפני ה-1 לינואר לא יהיו תקפות.
    – – –
  • הצעה שניה: להשלים חמישה לילות. גם זו משימה קלה מאוד יחסית בהתחשב באורך תקופת המבצע (שלושה וחצי חודשים). במקרה הזה גם הזמנות שהוקמו לפני ה-1 לינואר יהיו תקפות, ואין צורך שחמשת הלילות יהיו רצופים במלון אחד.
    – – –
  • הצעה שלישית: להזמין שלוש שהיות באמצעות האפליקציה של המועדון. כמובן שחובה להשלים את השהיות האלו במהלך תקופת המבצע כדי להשלים את ההצעה.
    – – –
  • הצעה רביעית: להשלים שהייה אחת בסופ״ש. ישנן הגדרות לאילו ימים נחשבים סופ״ש בכל אזור בעולם, ובכל מקרה מדובר על שהייה של שני לילות לכל הפחות.
    – – –
  • הצעה חמישית: להתארח בארבעה מלונות מחוץ לישראל. מוקש קטן. בקריאה שיטחית ניתן להבין כי כל שהייה מחוץ לישראל תהיה תקפה אלא בתנאי ההצעה קובעים כי למעשה כל שהייה צריכה להיות במדינה אחרת. כלומר, ביקור במינימום ארבע מדינות. זו הצעה שרוב חברי המועדון לא היו מצליחים להשלים להערכתי בתקופת זמן קצרה כ״כ.
    – – –
  • הצעה שישית: להשלים ארבע מתוך חמשת ההצעות לעיל. הצעה כזאת יכולה לאפשר לחבר מועדון להימנע מהצעה מאתגרת כמו ההצעה החמישית – ואז ייקבל סה״כ את רוב נקודות הבונוס מהמבצע.
    – – –
  • הצעה שביעית: להזמין ולהשלים שהייה אחת בחודש ינואר. זו הצעת בונוס וניתן לראות שהיא מסומנת בצורה שונה בדף המבצע. תנאי ההצעה לא מפרטים אבל אני חושש שההצעה הזאת לא יכולה להיספר במסגרת ארבע ההצעות הדרושות להשלמת ההצעה השישית.

סה״כ אני יכול לצבור עד 52,500 נקודות מהשלמת כל ההצעות.

עכשיו נתחיל לשחק.

הנחת העבודה הראשונה שלי היא שכנראה אבלה עשרים עד שלושים לילות במלונות במהלך תקופת המבצע. ככל הנראה אבקר במספר מדינות שונות, אבל טרם ידוע באילו. כלומר, יש לי את הגמישות שאין לרוב חברי המועדון ואני יכול לבחור בפינצטה אילו שהיות לקרדט למועדון כדי להשלים אסטרטגית את כל ההצעות. המבצע לא מציע לי תמריץ נוסף להתארח במלונות הקבוצה מעבר למינימום הנדרש.

על מנת למקסם את המבצע אני מחפש את הנקודה שבה נמצא היחס הטוב ביותר בין סך נקודות הבונוס לבין מספר הלילות שעלי לקרדט. שם ההחזר היחסי הוא הגבוה ביותר. לא בהכרח שעלי להשלים את כל ההצעות כדי להגיע לנקודה הזאת. לצורך החישוב נניח שכל לילה יעלה 100$ ושווי הנקודות הוא 6$ ל-1,000.

איפה נקודת המקסימום?

אני יכול, באופן עקרוני, להשלים את כל ההצעות כבר לאחר חמישה לילות בלבד בצורה הבאה:

  • שהייה של לילה אחד במדינה א׳ במהלך חודש ינואר בהזמנה דרך האפליקציה (השלמת משימות 1 ו-7).
  • שהייה של לילה אחד במדינה ב׳ בהזמנה דרך האפליקציה.
  • שהייה של לילה אחד במדינה ג׳ בהזמנה דרך האפליקציה (השלמת משימה 3)
  • שהייה של שני לילות בסופ״ש במדינה ד׳ (השלמות משימות 2, 4, 5 ו-6).

כלומר, תמורת הוצאה של 500$ אקבל החזר בשווי 315$. זה החזר של 63% על הכסף. מעולה!

האם יש נקודת מקסימום טובה יותר?

לא. ההצעה ׳התובענית׳ ביותר, מבחינת עלות, היא להשלמת חמישה לילות. אם אתעלם ממנה (תוך ויתור על 10,000 נקודות בונוס) אצטרך להשלים ארבע לילות לפחות (בשלוש שהיות) כדי לעמוד בשאר ההצעות ואז אקבל החזר בשווי 215$ אחרי הוצאה מוערכת של 400$ (בערך 54% החזר).

לסיכום

ברמת העקרון הניתוח לעיל נכון לכל חבר מועדון שקיבל אוסף הצעות כמו שלי. אבל – לא לכל חבר מועדון יש את הגמישות שאני נהנה ממנה ולכן חלק מההצעות האלו יהיו מאתגרות יותר. זה בעצם הרעיון מאחורי מבצעים כאלו: לגרום לנו להאמין שאנחנו יכולים להשלים את כל ההצעות בקלות עם מעט מאוד לילות זולים. בפועל, אני משוכנע, רוב חברי המועדון שבוחרים להשלים את ההצעות שלהם מוסיפים עוד לילות במהלך תקופת המבצע מטעמי נוחות – כי רוב הנוסעים, ובפרט המזדמנים, לא מבלים לילה אחד בכל מלון במהלך הנסיעות שלהם.

הירשמו למבצע ובידקו את ההצעות שלכם. אולי תוכלו גם אתם להשלים את כולן, או רובן, במאמץ סביר מאוד ומבלי לשנות תוכניות. או שאולי ההצעות שלהם יהיו מספיק אטרקטיביות כדי לעודד אתכם לטוס לאיזה סופ״ש אירופי קצר וקריר בסוף החורף ולקבל בסופו החזר נקודות כ״כ גדול שהוא יכסה בשוויו את החשבון על אותה נסיעה (זה לא תרחיש מופרך).

אילו הצעות קיבלתם?
חושבים שתוכלו להשלים אותן?
שתפו בתגובות!

8 תגובות

  1. תשעה מלונות באירופה בהם כדאי להשתמש בנקודות (גם אם אין לכם) – FlyingOut

    […] לילות-בונוס במועדון זה אינם תקפים לטובת מבצעים תקופתיים ואינם מאפשרים צבירת נקודות. כלומר, בשימוש בנקודות לרכישת לילה-בונוס אתם מוותרים למעשה על צבירת נקודות אלטרנטיבית ויש לקחת את העובדה הזאת בחשבון. אם אין לכם עניין לצבור נקודות במועדון אז השיקול הזה אולי לא רלוונטי עבורכם. אבל לפעמים כדאי לנצל מבצעים תקופתיים אטרקטיביים. […]

    הגב

השאר תגובה