נוסעים עסקיים, כאמירה כללית, מעדיפים להתארח במלונות של רשתות בינ״ל. יש משהו נוח במונוטוניות שלהם. נוסע עסקי שמבלה עשרות לילות בשנה במלונות רשת מאריוט, לדוגמה, יוכל להגיע לכל מלון חדש של הרשת בעולם ולהרגיש מיד בבית – כי הוא ימצא את אותם סטנדרטים של שירות, אותו עיצוב, אותם מאפיינים, אותו אופי וכיוצ״ב. כמובן שבזכות מועדון הלקוחות של הקבוצה הוא גם יהנה מהטבות של אורח קבוע.

אבל נוסעים רבים, עסקיים או לא, מעדיפים דווקא מלונות מקומיים ויחודיים. מלונות בוטיק פרטיים, פחות ממוסחרים, יוקרתיים ובעלי אופי אחר. המלונות האלו, אפשר לומר, משקפים את אופי המקום טוב יותר ממלונות של רשתות בינ״ל גדולות.

קבוצות מלונות יוקרה

אולי הקבוצה המוכרת ביותר בתחום היא Leading Hotels of the World (ר״ת: LHW). הקבוצה משווקת כ-375 מלונות ברחבי העולם, פחות מקבוצת SLH, אבל בפורטפוליו של LHW אפשר למצוא כמה מלונות יוקרתיים וידועים במיוחד כמו הוטל דה-קאפ בריביירה הצרפתית, אדלון קמפינסקי בברלין, סן קלמנטה פאלאס בונציה, קינג דיוויד בירושלים, לנגהאם בלונדון ואחרים. כתבתי בעבר על מועדון הלקוחות של הקבוצה.

קבוצת SLH גדולה יותר כאמור אבל משום מה מפורסמת פחות. אולי בגלל שפורטפוליו המלונות שלה הוא פחות ׳קיצוני׳ ברמת היוקרתיות והמחירים שלו. גם בקבוצה זו המלונות נבחרים בקפידה עם דגש מיוחד על מלונות קטנים עם טעם מקומי ויוקרה ברמה גבוהה. אבל כנראה של-LHW יש סטנדרטיים מעט שונים.

ישנן קבוצות דומות אחרות, ביניהן:

מועדון הלקוחות של קבוצת SLH

הוא נקרא בפשטות ״The Club״ והוא באמת די פשוט. אבל על אף הפשטות מדובר במועדון שיכול להיות אטרקטיבי מאוד – והוא חינמי.

חברי מועדון ללא סטטוס נהנים משתי הטבות:

  1. גישה למבצעי מועדון המציעים מחירים מיוחדים.
    – – –
  2. שדרוג אפשרי לחדר במלונות החברים בקבוצה ע״פ זמינות.

כבר אחרי שהייה אחת תקבלו סטטוס ׳Loved׳ שיהיה בתוקף ל-12 חודשים לפחות. עם הסטטוס יתווספו שתי הטבות:

  1. ארוחת בוקר זוגית בחינם לכל השהיות.
    – – –
  2. צ׳ק-אאוט מאוחר ע״פ זמינות.

פרטים מלאים בקישור הזה.

רוצים את הסטטוס מההרשמה? היכנסו לקישור והירשמו. כן, ככה פשוט, במתנה.

slh-join-the-club

חמש שהיות אחרי שתשיגו את הסטטוס הראשון תקבלו את סטטוס ׳Honoured׳. גם הוא יהיה בתוקף ל-12 חודשים (אלא אם, כמובן, הוא יחודש בזמן זה). בנוסף לכל ההטבות הקודמות יתווספו שלוש הטבות משמעותיות:

  1. האפשרות לצבור שוברי לילה-חינם. שובר אחד יתקבל ברגע השגת הסטטוס ושובר נוסף יתקבל לאחר כל חמש שהיות נוספות ללא הגבלת מספר שוברים שניתן להשיג סה״כ. כל שובר מקנה לילה בחינם בכל מלון של הקבוצה בעולם – מה שמאפשר גמיפיקציה רצינית של השגת לילה בחינם במלון סופר-יקר לאחר חמש שהיות קצרות במלונות זולים יחסית.
    – – –
  2. קדימות גבוהה לשדרוגים ע״פ זמינות.
    – – –
  3. צ׳ק-אין מוקדם ע״פ זמינות.

פרטים מלאים בקישור הזה.

שלושה פרטים נוספים

  • על מנת להנות מהטבות המועדון יש לבצע את ההזמנה למלונות בערוצים ישירים או דרך סוכני נסיעות מתאימים (תחת התנאים המתאימים). אם המלון מציע מחירים נמוכים יותר לחברי מועדון זה יכול גם ככה להשתלם, אבל, אם המחירים להזמנה ישירה זהים למחירים באתרי ההזמנות הרי שתצטרכו לוותר על הטבות אפשריות של הזמנה דרך אתרי ההזמנות (קאשבק, צבירת נקודות, קרדיט לילות וכיוצ״ב) כדי להנות מהטבות המועדון של SLH. להערכתי רק ההטבה של ארוחת בוקר בחינם שווה את זה ברוב המקרים.
    – – –
  • אומנם לא ניתן לקבל קאשבק על הזמנות דרך SLH אבל כן ניתן לצבור מיילים ונקודות מהשהיות האלו שמוזמנות בערוצים ישירים. כך, לדוגמה, תוכלו לצבור 500 אוויוס מכל שהייה.
    – – –
  • במסגרת שת״פ עם אמריקן אקספרס מחזיקי כרטיס פלטינום נהנים מהטבות השמורות לבעלי סטטוס ׳Loved׳ ובפרט צ׳ק-אאוט מאוחר עד 16:00, שדרוגים ע״פ זמינות וארוחת בוקר בחינם. כדאי גם לדעת שחלק ממלונות קבוצת SLH משתייכים גם לתוכנית Fine Hotels & Resorts, ולהערכתי יהיה עדיף לבצע את ההזמנה דרך ערוץ זה ולהנות מההטבות הנוספות.

לסיכום

אם אתם אוהבים מלונות בוטיק יוקרתיים עם המון אופי מקומי אתם חייבים להכיר את המועדון של SLH. הוא פשוט מאוד, ישיר ופוטנציאלית מתגמל מאוד. בלי צבירת נקודות מתוחכמת שדורשת מעקב, בלי תוכנית סטטוס מתוחכמת ובלי מגבלות על מימוש הקרדיט שנצבר.

ועדיין, כדאי לזכור את המגבלות. עם קצת יותר מ-500 מלונות ברחבי העולם, רובם יקרים מאוד, מדובר בחתימה גם קטנה וגם מאתגרת לבעלי תקציב מוגבל. לזה יש להוסיף את היעדר האפשרות לקאשבק ומיעוט השותפים העסקיים בקבוצה.

6 תגובות

  1. דיוויד

    פוסט נהדר !
    נכון שלמועדון יש מספר חסרונות ביחס להטבות המוצעות על ידי המועדונים של הרשתות הגדולות, אולם יש כאן ערך מוסף שאינו מדיד בכסף והוא היחס האישי. כל אורח מעדיף כי יברכו אותו בברכת בוקר טוב בשמו בעוד הצוות פונה אליו כאל חבר וותיק לעומת הפנייה הלאקונית שהיא כטבע שני בבתי מלון גדולי המידות.
    רק דעתי הקטנה.

    הגב

השאר תגובה