הפוסט הזה דווקא לא מיועד לנוסעים תכופים שאוספים מאות אלפי נקודות בשנה משהיות במלונות. הפוסט הזה הוא עוד הוכחה שלפעמים כדאי לרכוש נקודות – בצורה ישירה, ממועדון הלקוחות – ואח״כ להשתמש בהן כדי לחסוך בהוצאות.


ישר לנקודה:

  • מועדוני מלונות מוכרים נקודות כדבר שבשיגרה.
  • הם גם נוהגים להציע נקודות במחיר נמוך יותר במסגרת מבצעים.
  • כל חבר מועדון יכול לרכוש נקודות – במבצע או שלא במבצע.
  • כל חבר מועדון יכול להשתמש בנקודות כדי לרכוש לילות-בונוס.
  • לפעמים משתלם יותר לרכוש נקודות ולהשתמש בהם לרכישת לילה-בונוס מאשר לשלם את התעריף הרגיל של המלון.

דוגמה מקומית

במסגרת הפוסט ״חופשה יוקרתית בישראל – לרכישה בנקודות״ כתבתי על מלון דויד אינטרקונטיננטל בת״א. סה״כ זהו אחד המלונות הטובים בעיר ובפרט מתאים לנוסעים עסקיים.

david-intercontinental-tel-aviv-room-with-a-view

המלון נמצא בקטגוריה 7 במועדון IHG Rewards ועל כן ניתן לרכוש בו לילה תמורת 40,000 נקודות מועדון. אין לכם יתרה כזאת? אין בעיה, המועדון ישמח למכור לכם נקודות ככל שתרצו. המחיר הרגיל מתחיל מ-11.5$ לכל 1,000 נקודות אך במסגרת מבצעים מיוחדים, בהם ניתן בונוס של עד 100%, המחיר יכול לרדת עד 5.75$ ל-1,000 נקודות. כלומר, תחת הבונוס המקסימלי ניתן לשלם 230$ על מנת לרכוש מספיק נקודות ללילה במלון. אגב, יש גם טריק לרכוש בשיגרה נקודות במחיר של החל מ-6$ ל-1,000 נקודות – וזה מתאים למקרים בהם אתם זקוקים לנקודות באופן מיידי ולא יכולים לחכות למבצע.

כדאי להשתמש בערוץ ההזמנה הזה? בדר״כ כן, אבל לא תמיד.

שלוש נקודות שכדאי להכיר ולזכור:

  1. לילות-בונוס במועדון זה אינם תקפים לטובת מבצעים תקופתיים ואינם מאפשרים צבירת נקודות. כלומר, בשימוש בנקודות לרכישת לילה-בונוס אתם מוותרים למעשה על צבירת נקודות אלטרנטיבית ויש לקחת את העובדה הזאת בחשבון. אם אין לכם עניין לצבור נקודות במועדון אז השיקול הזה אולי לא רלוונטי עבורכם. אבל לפעמים כדאי לנצל מבצעים תקופתיים אטרקטיביים.
    – – –
  2. לילות-בונוס כמעט תמיד ניתנים לביטול ללא קנס. כמובן שבמקרה כזה חוזרות הנקודות לחשבון ולא תוכלו לקבל כסף חזרה במידה ורכשתם את הנקודות קודם לכן (בעסקה נפרדת למעשה). כלומר, צריך להשוות את עלות הנקודות לתעריף הגמיש של המלון שמאפשר ביטול ללא קנס גם כן.
    – – –
  3. תושבי ישראל נדרשים לשלם מע״מ עבור שהיות במלונות בישראל. תשלום בנקודות אינו דורש תשלום נוסף. כלומר, במסגרת ההשוואה בין עלות הנקודות לתעריף הרגיל במלון יש להוסיף את המע״מ על המחיר המוצג באתר הבינ״ל של המלון.

ic-tlv-rates

מלונות באירופה בהם כדאי להשתמש בנקודות

למען הפשטות בחרתי תשעה מלונות אירופיים מתוך שלוש קטגוריות: תקציב נמוך (עד 75$ ללילה), תקציב בינוני (עד 150$ ללילה) ותקציב גבוה (ללא הגבלה).

בכל אחד מהמלונות האלו תוכלו להתארח במחיר אחיד לאורך כל השנה במסגרת התקציב כאמור תוך שימוש בטריק של רכישת נקודות ובאמצעותן רכישת לילות-בונוס. כמובן שישנם עוד מלונות רבים באירופה שבהם הטריק הזה יכול לחסוך כסף רב.

sheraton-dubrovnik

Sheraton Dubrovnik

תקציב נמוך: Sheraton Dubrovnik

מיקום: דוברובניק, קרואטיה.

עלות: 68.25$ ללילה בסופ״ש, 91$ ללילה באמצ״ש.

מלון חדש של רשת שרתון מקבוצת סטארווד שכבר הספיק לזכות במספר פרסים יוקרתיים. המלון הוא מקטגוריה 2 במועדון SPG ולכן דורש 3,000 נקודות ללילה בסופ״ש ו-4,000 נקודות ללילה באמצ״ש. מועדון SPG מוכר בשיגרה נקודות ב-35$ ל-1,000 אך במסגרת מבצעים ניתנת הנחה של עשרות אחוזים. ההנחה הגדולה ביותר שראינו לאחרונה – ולה היו זכאים רק קומץ מחברי המועדון – הייתה בגובה 50%, אבל, ההנחה הגבוהה ביותר שלה היו זכאים כל חברי המועדון בהזדמנות קודמת הייתה 35% ולכן בחרתי להתייחס אליה. תחת 35% הנחה תוכלו לרכוש נקודות לפי 22.75$ ל-1,000 ומכאן העלויות שציטטתי ללילה.

hampton-by-hilton-berlin-west-restaurant

תקציב נמוך: Hampton by Hilton Berlin City West

מיקום: ברלין, גרמניה.

עלות: 50$ ללילה.

התארחתי במלון הזה לפני מספר שבועות במסגרת הגיחה הקצרה שלי לברלין. סה״כ מלון נחמד מאוד שמספק תמורה גבוהה מאוד לכסף – ובמיקום נוח במערב ברלין. המלון, של רשת המפטון מקבוצת הילטון, הוא מקטגוריה 2 במועדון HHonors ולכן דורש 10,000 נקודות ללילה. המועדון מוכר בשיגרה נקודות ב-10$ ל-1,000 אך במסגרת מבצעים ניתן בונוס של עד 100% ברכישת נקודות. תחת הבונוס הזה המחיר יורד עד 5$ ל-1,000 נקודות ומכאן עלות הלילה כאמור. בעלי סטטוס גבוה במועדון יכולים גם להנות מלילה חמישי בחינם במימוש נקודות לחמישה לילות רצופים וכך להוריד את המחיר הממוצע ל-40$ ללילה בלבד.

תקציב נמוך: Sofia Hotel Balkan Luxury Collection

מיקום: סופיה, בולגריה.

עלות: 68.25$ ללילה בסופ״ש, 91$ ללילה באמצ״ש.

אחד המלונות הטןבים בבירת בולגריה ועל אף שלא מדובר בעיר יקרה המלון מציע את אחת העסקאות הטובות ביותר במימוש נקודות. המלון שייך לרשת היוקרתית של קבוצת סטארוורד והוא מקטגוריה 2 ולכן כל הכתוב לגבי שרתון דוברובניק לעיל חל כאן.

hyatt-regency-thessaloniki

תקציב בינוני: Hyatt Regency Thessaloniki

מיקום: סלוניקי, ייוון.

עלות: 136.8$ ללילה.

ריזורט עירוני מהטובים ביותר באזורו. נוח למדי עבור ישראלים בהתחשב במרחק הטיסה. המלון, של רשת הייאט רג׳נסי בקבוצת הייאט, הוא מקטגוריה 2 במועדון Gold Passport ולכן דורש 8,000 נקודות ללילה בלבד. המועדון מוכר בשיגרה נקודות ב-24$ ל-1,000 אך במסגרת מבצעים הוא מציע בונוס של עד 40% ברכישת נקודות. תחת הבונוס המקסימלי הזה מחיר הנקודות יורד ל-17.1$ ל-1,000. במחיר כזה עלותן של 8,000 נקודות היא 136.8$. אבל – במידה ואתם מעוניינים שהלילה ייספר לטובת הסטטוס ו/או לטובת מבצע תקופתי יוטב לכם לבדוק אם תעריף כסף ונקודות מוצע בלילות הרלוונטיים לכם כי אז המחיר הסופי יכול להיות אפילו נמוך יותר והלילות ייספרו לטובת סטטוס ומבצעים כאמור.

ac-palacio-del-carmen

תקציב בינוני: AC Palacio Del Carmen Autograph Collection

מיקום: סנטיאגו דה קומפוסטלה, ספרד.

עלות: 113.75$ ללילה.

מלון יוקרתי ומעניין בלב העיר. המלון שייך לאוסף היוקרתי של קבוצת מאריוט והוא מקטגוריה 3 במועדון Marriott Rewards ולכן דורש 15,000 נקודות ללילה. המועדון, ככלל, לא מציע מבצעים לרכישת נקודות ולכן מי שירצה לרכוש נקודות ייאלץ לשלם 12.5$ לכל 1,000 (או: 187.5$ כדי לרכוש מספיק נקודות ללילה אחד). אלא שכיום ניתן להעביר בצורה חופשית נקודות בין מועדון MR למועדון SPG (סטארווד) לפי יחס 1:3 לטובת האחרון – כך שבעצם תצטרכו לרכוש רק 5,000 נקודות של סטארווד כדי להמיר אותן ל-15,000 נקודות של מאריוט. כפי שציינתי מוקדם יותר: נקודות של סטארווד ניתן לרכוש במחיר של החל מ-22.75$ ל-1,000.

תקציב בינוני: Hyatt Regency Belgrad

מיקום: בלגרד, סרביה.

עלות: 136.8$ ללילה.

אולי המלון הטוב ביותר בבלגרד ואחד הוותיקים של קבוצת הייאט באירופה. כמו המלון של הרשת בסלוניקי גם המלון בבלגרד הוא מקטגוריה 2 במועדון Gold Passport ודורש רק 8,000 נקודות ללילה.

IC Amstel Main Hall 1

InterContinental Amstel Amsterdam

תקציב גבוה: InterContinental Amstel Amsterdam

מיקום: אמסטרדם, הולנד.

עלות: 287.5$ ללילה.

הנה ביקורת מקיפה שלי על המלון מהשנה האחרונה. בעיניי מדובר באחד המלונות הטובים ביותר באמסטרדם בפרט ובאירופה בכלל – ואחד המלונות החשובים ביותר של רשת אינטרקונטיננטל בעולם. המלון גובה ברוב השנה מעל 500 אירו ללילה עבור החדר הפשוט ביותר שלו. נכון להיום המלון הוא בקטגוריה 9 במועדון IHG Rewards ועל כן דורש 50,000 נקודות ללילה. המועדון מוכר בשיגרה נקודות החל מ-11.5$ ל-1,000 אך במסגרת מבצעים – שמגיעים מספר פעמים בשנה – המחיר יורד עד 5.75$ ל-1,000, כפי שציינתי מוקדם יותר בפוסט. כלומר, תוכלו לרכוש 50,000 נקודות תמורת 287.5$ בלבד ובסכום הזה לקבל חווייה מדהימה בחצי המחיר בערך.

park-hyatt-hamburg

Park Hyatt Hamburg

תקציב גבוה: Park Hyatt Hamburg

מיקום: המבורג, גרמניה.

עלות: 256.5$ ללילה.

אולי המלון הטוב ביותר בעיר ובכל מקרה מלון יוקרתי מאוד בעל מוניטין מכובד. אחד המלונות היחידים באירופה של רשת פארק הייאט – היא הרשת הבכירה ביותר בקבוצת הייאט. בניגוד לאחרים מרשת זו, וסה״כ באופן חריג, המלון נמצא בקטגוריה 4 בלבד במועדון Gold Passport ולכן דורש רק 15,000 נקודות ללילה. ניתן לרכוש נקודות של הייאט החל מ-17.1$ ל-1,000 ולכן העלות ללילה תהיה קצת מעל 250$. ברוב השנה זה ישתלם כי המלון לרוב גובה מעל 300 אירו ללילה עבור החדר הפשוט ביותר, אבל תמיד כדאי לבצע השוואה מסודרת כי לעיתים המלון מציע חדרים די בזול.

intercontinental-bordeaux

InterContinental Bordeaux Le Grand

תקציב גבוה: InterContinental Bordeaux Le Grand

מיקום: בורדו, צרפת.

עלות: 230$ ללילה.

מלון מרשים מאוד עם היסטוריה מפוארת שמתחילה במאה ה-18 ומסעדת שף של גורדון רמזי. כלומר, אם אתם בבורדו ורוצים יוקרה – זה המקום להגיע אליו. המלון, מקבוצת אינטרקונטיננטל, הוא רק מקטגוריה 7 במועדון IHG Rewards ולכן דורש 40,000 נקודות ללילה. המועדון מוכר נקודות החל מ-5.75$ ל-1,000 במסגרת מבצעים ולכן 230$ יספיקו לרכישת הנקודות הדרושות ללילה במלון האולטרה-יוקרתי הזה.

לסיכום

יש עשרות דוגמאות טובות למלונות שבהם כדאי להשתמש בנקודות כמעט בכל הלילות בשנה. הרבה מהם נמצאים בקטגוריה 2 של מועדון SPG, אגב. והם כולם רלוונטיים גם לנוסעים מזדמנים שאין להם בכלל נקודות בחשבון כנקודת מוצא – אבל יכולים לרכוש את הנקודות הדרושות. לפעמים הטריק הקטן הזה יכול לייצר חיסכון של עשרות אחוזים בעלויות הלינה, ובפרט אם אתם מעוניינים להתארח במלון מסוים מאוד.

משזה נאמר, חשוב לזכור שרכישת נקודות היא לעולם חד כיוונית. במידה ותבטלו את הנסיעה הרי שתמצאו את עצמכם עם יתרת נקודות, אולי גדולה למדי, בלי מימוש צפוי. זאת יכולה להיראות כמו בעיה גדולה לחלק מהאנשים אבל בעיניי זה סיכון די קטן. אחרי הכל ניתן לבטל לילות בונוס והנקודות לא נמחקות או נעלמות מהחשבון מיד אלא נשארות – אפילו שנים – בהמתנה למימוש המיוחל שלהן.

5 תגובות

    • Lior @ FlyingOut

      לצערי אני לא מכיר אפשרות טובה וזולה באמסטרדם תוך שימוש בנקודות. שוק המלונות של אמסטרדם הוא אחד היקרים ביותר באירופה. משזה נאמר, יש בעיר מבחר עשיר של מלונות בכל דרגות האירוח.

      חפש הזדמנויות BRG למלונות של סטארווד ומאריוט. כמו כן, בדוק את התעריפים באתר של מלון סוויסהוטל במרכז העיר – לפעמים הוא מציע תעריפים אטרקטיביים מאוד.

      הגב
  1. הזדמנות לרכוש בזול נקודות של IHG Rewards – ולמה זה כדאי… – FlyingOut

    […] בפוסט מתחילת השנה הצגתי אוסף מלונות באירופה שכדאי לרכו…. בין השאר הופיעו שם גם שני מלונות של רשת אינטרקונטיננטל: האמסטל באמסטרדם ולה-גרנד בבורדו. בפוסט אחר, מיוני 2016, הצגתי אוסף מלונות של הקבוצה בהם ישתלם להשתמש בנקודות גם כן – אם כי יתכן שחלקם שינו קטגוריה מאז פרסום הפוסט. […]

    הגב

השאר תגובה