מועדון הלקוחות של קבוצת הייאט משתנה. ב-1 למרץ 2017 יפסיק להתקיים מועדון Gold Passport (ר״ת: HGP) ויחל לפעול מועדון World of Hyatt (ר״ת: WoH). זה לא שינוי קוסמטי אלא מועדון חדש עם תנאים חדשים והטבות חדשות.

אחד השינויים: המועדון יציע מספר אפשרויות לצבירת שוברים שונים ללילות-חינם. מרבית השוברים יהיו מוגבלים למלונות מקטגוריה 1 עד 4 אבל חלקם יהיו פתוחים לכל המלונות בקבוצה. לכל השוברים יהיה תוקף עד ארבעה חודשים ממועד קבלתם.

park-hyatt-hamburg

Park Hyatt Hamburg – HGP Category 4 Hotel

שוברים לילה-חינם

חבר מועדון שהשיג בשנת 2016 סטטוס דיימונד ויצליח לרשום בחשבונו 60 לילות במהלך 2017 כדי לשמור על הסטטוס (שייקרא בקרוב ׳גלובליסט׳) יוכל לצבור במהלך השנה הקרובה לא פחות מחמישה שוברים:

  • שובר ראשון יימסר אוטומטית ב-1 למרץ לכל חברי המועדון בסטטוס דיימונד. שובר זה יהיה תקף לכל המלונות בקבוצה.
    – – –
  • שובר שני ייתקבל לאחר רישום של 30 לילות בחשבון. שובר זה יהיה תקף למלונות מקטגוריה 1 עד 4.
    – – –
  • שובר שלישי ייתקבל לאחר רישום של 60 לילות בחשבון – שימור הסטטוס. שובר זה יהיה תקף לכל המלונות בקבוצה.
    – – –
  • שובר רביעי ייתקבל לאחר שהייה בחמישה מותגים שונים של הקבוצה. שובר זה ניתן לצבירה פעמיים בלבד בחיי החשבון והוא תקף למלונות מקטגוריה 1 עד 4.
    – – –
  • שובר חמישי ייתקבל לאחר שהייה בחמישה מותגים נוספים של הקבוצה. שובר זה ניתן לצבירה פעמיים בלבד בחיי החשבון והוא תקף למלונות מקטגוריה 1 עד 4. לקבוצה יש סה״כ אחד-עשרה מותגים ולכן לא ניתן יהיה לקבל שובר שלישי בדרך זו.

hyatt-brands

אני מאמין שמרבית חברי המועדון לא יגיעו לבקר במלונות של עשר רשתות שונות בקבוצה – זה כמעט דמיוני בדפוס נסיעות סטנדרטי – אז ריאלית חבר המועדון שתיארתי ישיג במהלך 2017 ארבעה שוברים המקנים לילה-חינם.

הבעיה לכאורה…

עבור רוב חברי המועדון, אפילו אלו ששומרים באדיקות על הסטטוס הגבוה ביותר כבר שנים, יהיה מעט מאתגר להגיע לסטטוס הגבוה ביותר ב-2017. מדוע? כי דרישות הסף לסטטוס השתנו משמעותית: עד כה היה ניתן להשיג את הסטטוס באמצעות רישום 25 שהיות או 50 לילות בשנה וכעת רק באמצעות רישום 60 לילות בשנה (או 55 לילות החל מ-2018 לשם חידוש הסטטוס). עבור חלק מחברי המועדון – אלו שהיו רגילים להשיג את הסטטוס באמצעות שהיות – זה יהיה פשוט בלתי אפשרי, בעוד עבור השאר הדרישה החדשה פשוט מעלה את הרף ב-20%. אני, לצורך הדוגמה, רשמתי 59 לילות בחשבון במהלך 2016 וגם זה היה לאחר מאמץ מיוחד.

hgp-account-stats-nov16

לילות-חינם, במימוש שוברים או תוך שימוש בנקודות, אינם נספרים לטובת סטטוס גבוה במועדון. על כן חברי מועדון רבים נמנעים מלממש את הנקודות שלהם ומעדיפים להשתמש בתעריף כסף ונקודות הפופולרי שהוא תעריף תקף לטובת סטטוס ולטובת מבצעים תקופתיים.

במילים אחרות: עבור חבר המועדון הטיפוסי עם סטטוס דיימונד, שרושם בדר״כ בין 50 ל-60 לילות בשנה במועדון, יהיו ארבעה או חמישה שוברים ללילה-חינם שהוא יצטרך למצוא איך ומתי לנצל. הרי מצד אחד מדובר על לילות-חינם – פוטנציאלית במלונות מעולים וסופר-יוקרתיים – ומצד שני כל לילה כזה במלון של הקבוצה יהיה לילה אחד שלא ייספר לסטטוס. כך, למעשה, ייתכן שאותם חברי מועדון ימצוא את עצמם מבלים במלונות הקבוצה לכל הפחות 65 לילות במהלך 2017.

Grand Hyatt Bangkok Lobby 2

Grand Hyatt Bangkok – HGP Category 4 Hotel

או, לחילופין, שהלקוחות הבכירים של הייאט יהפכו להיות נדיבים במיוחד בשנה הקרובה ויחלקו את השוברים האלו לבני משפחתם וחבריהם הקרובים.

כתבתי מהתחלה שמדובר בבעיית עולם ראשון, כן?

ארבעה חודשים למימוש השוברים

שימו לב: כל שובר יהיה תקף לשהייה בתוך 120 ימים מיום קבלתו. הכוונה היא לא למימוש השובר בתוך 120 ימים לשהיות בכל מועד עתידי רצוי אלא שמועד השהייה יהיה בתוך 120 ימים.

המשמעות הסמויה היא שהרבה מהשוברים האלו יימחקו לפני מימושם. או לפחות זו ההערכה שלי. הרבה חברי מועדון שישיגו שובר לא ימצאו מועד מתאים לנצל אותו בתוך פרק זמן כ״כ קצר אלא אם יחליטו מראש למסור אותו במתנה (למיטב ידיעתי זה אפשרי).

park-hyatt-maldives

Park Hyatt Maldives – HGP Category 7 Hotel

כמו כן, סביר מאוד להניח שלא תהיה זמינות גבוהה לחדרים המתאימים במלונות המבוקשים ביותר בקבוצה להזמנה של שבועות בודדים מראש.

לסיכום

יהיה מעניין לראות איך השוברים האלו ינוצלו ע״י חברי המועדון במהלך השנה הקרובה. סה״כ מדובר בהטבה נהדרת של המועדון החדש כשכל שובר הוא בעל ערך פוטנציאלי של מאות דולרים, ומצד שני תוקפם הקצר של השוברים ואי-ספירת הלילות לטובת הסטטוס יהוו אתגר אמיתי למימושם.

מחזיקים בסטטוס דיימונד במועדון של הייאט?
מתרגשים מההטבות החדשות והשוברים ללילות-חינם?

תגובה אחת

השאר תגובה