המועדון של בריטיש, Executive Club, הוא אחד הפופולריים בין נוסעים ישראלים. ובאמת יש לו יתרונות רבים כמו האפשרות לחשבון משפחתי, מימוש נוח של כרטיסי בונוס, עמלות נמוכות יחסית לכרטיסי בונוס ועוד. אני ממליץ עליו לעיתים תכופות במועדון התעופה המתאים ביותר בברית OneWorld לפחות עבור נוסעים מזדמנים.

בעונת הקיץ בריטיש תפעיל לא פחות מ-19 טיסות שבועיות בין לונדון הית׳רו לת״א. אך לעובדה זו לבדה אין משמעות לבחירת מועדון תעופה שכן ניתן לקרדט טיסות של בריטיש לכל מועדון בברית OneWorld ואף למספר מועדונים של חברות שאינן בברית כמו מועדון MileagePlan של אלסקה איירליינס (שגם הוא מועדון מומלץ).

אבל נגיד ולקחתם את המלצתי ובחרתם לקרדט את הפעילות שלכם בברית למועדון של בריטיש מאי אלו סיבות טובות. למה שתרצו להחזיק חשבון פעיל גם במועדון של איבריה? או, לפחות בהנחה שאתם לא טסים לעיתים תכופות עם חברת הלואוקוסט וולינג כי המועדון של בריטיש לא מאפשר לקבל קרדיט על טיסותיה בעוד המועדון של איבריה כן.

הכל שאלה של צבירה ומימוש

האמת הפשוטה היא ששני מועדוני התעופה האלו, זה של בריטיש וזה של איבריה, אומנם דומים מאוד ומשתמשים באותו מטבע (אוויוס) אבל הם לא זהים. לכל מועדון יש טבלאות צבירה ומימוש משלו והוא משנה אותן מדי פעם ע״פ שיקול דעתו.

או, במילים אחרות: ישנם מקרים בהם תקבלו קרדיט שונה בין המועדונים עבור אותו כרטיס בדיוק. לאור העובדה שניתן להעביר בחופשיות אוויוס בין חשבונות בשני המועדונים האלו (תחת התנאים המתאימים) המשמעות בפועל היא שעדיף תמיד לבדוק איזה מועדון ייתן קרדיט גבוה יותר ולקרדט את הטיסות הרלוונטיות אליו. כך, בעצם, אפשר להנות משני העולמות.

רוצים דוגמאות?

על מחלקות הכרטוס S ו-G של אמריקן, שהן די פופולריות עם תעריפים לא מוזלים במיוחד אבל גם לא יקרים, המועדון של בריטיש ייתן אוויוס לפי 25% ממרחק הטיסה בעוד המועדון של איבריה לפי 50% ממרחק הטיסה.

על מחלקות הכרטוס S ו-N של פינאייר, שתיים מהמוזלות של החברה, המועדון של בריטיש ייתן אוויוס לפי 25% ממרחק הטיסה בעוד המועדון של איבריה לפי 50% ממרחק הטיסה.

על מחלקות הכרטוס K, L, M, N, Q, S, V של קתאי פסיפיק המועדון של בריטיש ייתן אוויוס לפי 25% ממרחק הטיסה בלבד בעוד המועדון של איבריה ייתן לפי 50% על מחלקות הכרטוס K, M, L ו-V אבל לא ייתן כלל על מחלקות הכרטוס N, Q ו-S. על מחלקת הכרטוס H תקבלו גם כן 50% ממרחק הטיסה במועדון של איבריה אבל 100% ממרחק הטיסה במועדון של בריטיש.

BAEC Credit for CX Flights

IberiaPlus Credit for CX Flights

לסיכום

עבור הנוסע הממוצע לפתוח חשבונות במועדוני תעופה רבים זה בעיקר כאב ראש. עוד חשבונות שצריך לעקוב אחר הפעילות שלהם, עוד מיילים לקבל באופן תדיר ועוד התעסקות. אני מבין ומסכים, וזאת אחת הסיבות שאני ממליץ לנוסעים מזדמנים לרכז את הפעילות שלהם למספר מצומצם ככל האפשר של מועדוני תעופה (רצוי אחד בכל ברית, בפשטות).

משזה נאמר, ישנם יתרונות להחזקת חשבונות פעילים במועדונים של בריטיש ואיבריה. אני עושה את זה כבר שנים וזה בהחלט משתלם לי.כמובן שלא עולה כסף לפתוח חשבון בכל אחד מהמועדונים האלו וכל עוד יש פעילות בחשבון (לא בהכרח פעילות תעופתית) האוויוס נשארים בתוקף. מה שם שתמיד ניתן להעביר אוויוס ממועדון אחד לשני כדי לייצר ׳פעילות׳ בחשבון.

דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שהמועדון של איבריה גובה היטל-דלק בסכום נמוך יותר על רובם המוחלט של כרטיסי הבונוס על אף שהוא מתמחר אותם בצורה דומה למועדון של בריטיש. כלומר, במקרים רבים משתלם מאוד להעביר אוויוס מהמועדון של בריטיש לזה של איבריה רק לטובת מימושם לכרטיס בונוס. צריך לבדוק כל מקרה לגופו ואציין באותה הזדמנות שדווקא נוח יותר לממש אוויוס במועדון של בריטיש.

9 תגובות

  1. חן

    האם המרת נקודות מכרטיס האשראי למועדון ברייטיש נחשב גם כפעילות בחשבון?

    הגב
  2. שירה

    אם יש לי סטטוס סילבר בבריטיש בטיסות אמריקן אהיה זכאית להטבות one world sapphire. אם אבחר לקרדט את טיסות אמריקן על מועדון איבריה בו אין לי סטטוס יאבדו לי למעשה ההטבות, לא?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא בדיוק.

      מה שכדאי לך לעשות במצב כזה הוא לרשום את מספר חבר המועדון שלך בבריטיש בהזמנה כך שתוכלי להנות מכל ההטבות לרבות בחירת מושבים מועדפים ללא תשלום וכיוצ״ב. אפילו להגיע למצב שעל הכרטיס עלייה למטוס שלך מופיע הסטטוס שלך כך שתוכלי להיכנס לטרקלין ללא בעיה. אח״כ, בשדה, אולי אפילו ממש בשער הטיסה, לבקש להחליף את מספר חבר המועדון לזה של איבריה. לרוב אין בעיה לעשות את זה עצמאית באינטרנט. כך תבטיחי לעצמך את כל ההטבות אבל הצבירה בפועל תהיה למועדון של איבריה שהוא המועדון שהיה מעודכן בהזמנה אחרון.

      הגב

השאר תגובה