בפוסט מלפני חצי שנה שיתפתי שיש לי חשבון פעיל ב-23 מועדוני תעופה (רק ב-11 מהם יש לי יתרה כלשהי). שוק מועדוני המלונות מצומצם הרבה יותר, אז לכמה מועדונים שונים אני רשום? ובכמה מהם יש לי יתרה כלשהי או סטטוס? חשיפה שניה.


קוראי הבלוג הקבועים יודעים שאני מאנשי הייאט. לא רק, אבל קודם כל. אני מאמין שהמועדון של הייאט הוא הטוב ביותר עבור נוסעים תכופים ובמיוחד עבור נוסעים אולטרהתכופים (נגיד מעל מאה לילות בשנה). ב-2016 רשמתי בחשבון 59 לילות ב-23 שהיות.

hgp-account-stats-nov16

בנובמבר האחרון הודיעה הייאט על שינויים משמעותיים במועדון שלה לרבות החלפת שמו מ״Gold Passport״ ל״World of Hyatt״. כנגזרת הוחלפו גם שמות דרגות הסטטוס השונות במועדון וב-1 למרץ הסטטוס שלי התחלף מדיימונד לגלובליסט. השינויים במועדון שליליים מאוד עבור חברי מועדון רבים, ובפרט אלו שנהגו להשיג את הסטטוס הגבוה ביותר ע״י קרדיט שהיות (25) לעומת לילות (50), אך הם חיוביים מאוד עבור חברי מועדון אחרים. אני שמח על השינויים האלו ולכן כבר בנובמבר ידעתי שאמשיך להיות אורח קבוע במלונות הייאט גם ב-2017.

כדי לשמור על הסטטוס הגבוה ביותר של הייאט אצטרך לרשום השנה לפחות 60 לילות בחשבון. אתגר לא מבוטל בכלל ובמיוחד לאור העובדה שלילותבונוס (לרבות לילות חינם של שוברים) לא נספרים לטובת סטטוס במועדון זה בניגוד לרוב מתחריו. על אף שביליתי את רוב הרבעון הראשון של השנה בחו״ל רשמתי בינתיים רק 7 לילות במועדון.

באילו עוד מועדוני מלונות אני משתמש?

המועדון המשני שלי הוא Hilton Honors. הוא אחד המועדונים הטובים ביותר, כאמירה כללית, והוא מתאים מאוד לנוסעים מזדמנים בשל המבצעים התכופים, קצב צבירת הנקודות הגבוה ואפשרויות המימוש. נכון להיום אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר במועדון, דיימונד, שדורש 30 שהיות או 60 לילות בשנהאך בספק שאגיע ליעד הזה ב-2017. יש לי כמובן יתרת נקודות בחשבון אבל אני מקפיד להשתמש בנקודות ככל שאני צובר אותן ולא להגדיל את היתרה (בניגוד לחשבון שלי במועדון של הייאט שלרוב נהנה מיתרה של 100,000 נקודות ומעלה).

hh-diamond

מועדון משני נוסף עבורי הוא IHG Rewards. גם הוא מועדון מומלץ לנוסעים מזדמנים אך פחות מומלץ לנוסעים תכופים בשל האנמיות הנוראיות של ההטבות לסטטוס. בהתאם אני עושה אפס מאמץ להגיע לסטטוס גבוה במועדון אבל עדיין מחזיק בסטטוס פלטינום כתוצאה מחידוש קבוע של חברותי בתוכנית אמבסדור של רשת מלונות אינטרקונטיננטל (שפועלת במקביל למועדון של הקבוצה כולה). משזה נאמר, רשמתי כבר 9 לילות השנה במועדוןבעיקר בזכות המבצע לרבעון הראשון שהיה אטרקטיבי מספיק עבורי.

IHG Rewards Status - April 2017

מועדונים נוספים בהם אני מחזיק סטטוס ו/או נקודות:

Club Carlson (קבוצת קרלסוןרזידור). מעולם לא הגעתי לסטטוס גבוה במועדון אבל קיבלתי השוואת סטטוס לגולד לפני שנתיים וב-1 למרץ קיבלתי נחיתה רכה לסטטוס סילבר. זה מועדון נדיב מאוד לצבירת נקודות, לרבות מבצעים תקופתיים אטרקטיביים (על האחרון כתבתי השבוע) כך שמדי פעם מזדמן לי להגדיל את יתרת הנקודות שעומדת בדרך קבע בחמש ספרות.

SPG (קבוצת סטארווד). אני לא אורח קבוע במלונות הקבוצה, על אף שמדובר בקבוצה מובילה שמושכת אליה נוסעים תכופים רבים, אבל אני כן מחזיק יתרת נקודות לא קטנה במועדון. חלק מהנקודות רכשתי במסגרת מבצע לפני מספר חודשים וחלק מהנקודות צברתי בדרכים אחרות. מדי פעם אני מעביר נקודות מ-SPG למועדון תעופה כלשהו ע״פ הצורך.

Leaders Club (תוכנית המלונות של LHW). זה לא בדיוק מועדון מלונות קלאסי אבל הסטטוס כן מקנה הטבות ויש אפשרות לצבור לילותחינם על בסיס שהיות. חברות במועדון עולה 150$ לשנה אבל אני נרשמתי בחינם במסגרת מבצע שהתקיים לפני מספר חודשים (עליו כתבתי בשעתו).

…ורק בשביל הפרוטוקול,

יש לי גם יתרת נקודות קטנה במועדון BW Rewards (קבוצת בסט ווסטרן). אני בקושי זוכר איך או למה, אבל יש. הסיכוי שאי פעם אשתמש בנקודות האלו שואף לאפס.

אני גם משום מה עדיין מחזיק בסטטוס וויאג׳ר (השני הגבוה ביותר) במועדון 1865 של קבוצת לנגהאם. הסטטוס הזה ניתן לי בחינם לפני כמה שנים והוא ממשיך להישאר בתוקף על אף שלאורך הזמן הייתה לי רק שהייה אחת במלונות הקבוצה. בדף החשבון שלי כתוב שהסטטוס יפוג בסוף 2017 אבל לתחושתי הוא יחודש שוב.

לסיכום

אני רשום למספר לא מבוטל של מועדוני מלונות שאת רובם לא ציינתי משום שאין לי כל פעילות בחשבון שלהם או אפילו כוונה לפעילות כזאת. בין השאר יש לי חשבון במועדונים של מאריוט, אקור, מלייה ופיירמונט. ההרשמה למועדון האחרון דווקא כדאית כי כבר בדרגת הבסיס ניתנות כמה הטבות.

לנוסעים מזדמנים יוטב לרכז את הפעילות שלהם למספר מצומצם יחסית של מועדונים אם כי אין סיבה אמיתית להישאר נאמנים למועדון אחד בלבד במידה ואין סיכוי אמיתי להגיע לסטטוס גבוה בו. עדיף להתמקד במבצעים תקופתיים ולנסות לנצל אותם בצורה מיטבית. כדאי גם תמיד לשים לב לתפוגת הנקודות בחשבון ולזכור שלפעמים קל מאוד ליצור פעילות מינימלית בחשבון, גם ללא שהייה במלון, כדי להאריך את תוקף הנקודות. כך, לדוגמה, נקודות של מועדון IHGR פגות תוקף לאחר 12 חודשים של חוסר פעילות בחשבוןתקופה קצרה מאוד של חייםאך מספיק להקים הזמנה ללילהבונוס ולבטלה כדי ליצור פעילות בתאריך את תוקף הנקודות.

השאר תגובה