עולם השכרות הרכבים שונה בתכלית מעולם מועדוני הלקוחות של חברות התעופה וקבוצות המלונות. נכון שיש מועדוני לקוחות לחברות השכרות רכב, יש סטטוסים גבוהים לשוכרים תכופים, יש מבצעים ויש אפילו אפשרות לצבור נקודות או מיילים למועדוני לקוחות אחרים. אבל הגמיפיקציה בתחום נמוכה מאוד, המבצעים אנמיים בדר״כ והמשחק האמיתי הוא על גובה ההנחה ממחיר המחירון וכל התוספות שניתנות בחינם (נהג שני ללא תשלום, ביטוח מקיף, מערכת ניווט, מושב לתינוק וכו׳).

כמות הנקודות או המיילים שתוכלו לצבור מהשכרה ממוצעת תהיה די נמוכה והשווי הריאלי יהווה אחוז קטן מהעלות. כלומר, בדר״כ מבצע שמקנה הנחה גדולה יותר על התשלום (דרך קאשבק, הנחה של חברת אשראי וכו׳) יהיה עדיף על מבצע שמציע צבירת נקודות גבוהה יותר.

TopCashBack 7% for Europcar

זאת ועוד, לרוב חברות ההשכרה הגדולות מציעות באותו מיקום את אותו המוצר. ציי הרכבים דומים, אבזור הרכב דומה, סוגי הביטוח דומים ואפילו המחירים דומים בדר״כאז מה זה באמת משנה לנו מאיזו חברה נשכור את הרכב? ברוב המקרים, אם כן, המחיר יהיה הגורם המכריע לשוכר הממוצע. קשה לטעון את אותו טיעון על בחירת מלון או בחירת כרטיס טיסה כי החברות השונות לא מציעות לנו את אותו המוצר בדיוק.

ולעניין,

במידה ותדרשו לשכור רכב בחודשים הקרובים ישנם שלושה מבצעים שאולי תרצו להכיר. במיוחד אם לא אתם משלמים את החשבון על ההשכרה והמחיר הסופי פחות משנה לכם (כל עוד הוא במסגרת התקציב כמובן). כדאי לבצע השוואת מחירים מסודרת בכל מקרה.

מבצע ראשון: נקודות של מאריוט או סטארווד

בחודש ינואר שכרתי רכב בניוזילנד למשך כמעט שבועיים. אחרי השוואת מחירים מסודרת בחרתי לשכור רכב מחברת הרץ שהציעה את המחיר האטרקטיבי ביותר לסוג הרכב שחיפשתי. שיקול צבירת הנקודות היה שולי במיוחד אבל כמובן שמחתי שיכלתי לצבור קצת נקודות בכל זאת.

השתמשתי במבצע של מועדון Marriott Rewards (קבוצת מאריוט) שמציע בונוס נדיב של 5,000 נקודות לכל השכרה של חמישה ימים ומעלה או בונוס של 2,000 נקודות לכל השכרה של יומיים עד ארבעה ימים. בנוסף מבטיח המבצע הנחה של עד 35% על מחיר המחירוןשזו הנחה יפה אם כי סטנדרטית.

המבצע תקף להשכרות בארה״ב, קנדה, מקסיקו, פורטו ריקו, אוסטרליה וניוזילנד. המבצע בתוקף עד ה-31 לאוגוסט 2017 אבל ייתכן שיוארך (כבר הוארך פעם אחת).

לפרטים נוספים לחצו כאן.

Hertz and Marriott Promotion

המבצע הזה מצוין במידה ואתם צריכים רכב לחמישה ימים, או נגיד לשבוע, וקצת פחות מצוין להשכרות ארוכות טווח של שבועיים ומעלה (כי אז עדיף לחפש מבצע שמאפשר צבירת נקודות או מיילים ע״פ ימים במקום בונוס חדפעמי לכל התקופה). בהשכרה של חמישה ימים באמת תקבלו 1,00 נקודות של מאריוט לכל יום השכרה.

זיכרו שניתן להעביר בצורה חופשית נקודות בין המועדונים של מאריוט וסטארוורד (SPG) ביחס של 1:3 לטובת המועדון של סטארווד. כלומר, 5,000 נקודות של מאריוט שוות בעצם 1,666 נקודות של סטארווד. נקודות של סטארווד ניתן להמיר ביחס של 1:1 למגוון רחב של מועדוני תעופה כך שבעצם השכרה אחת יכולה לייצר לכם 1,666 מיילים (או אוויוס, לדוגמה). זה לא המון אבל זה עדיין משהו.

מבצע שני: נקודות של אלעל למחזיקי פלייקארד

המבצע של שלמה סיקסטי די אטרקטיבי משום שהוא תקף, ככל הנראה, גם להשכרות של יום אחד בלבד. אבל הוא רלוונטי רק למחזיקי כרטיס פלייקארד ו/או לכל מי שמטפח יתרת נקודות במועדון הנוסע המתמיד.

במסגרת המבצע צוברים מחזיקי כרטיס פלייקארד 30 נקודות מכל השכרה ובנוסף נהנים מ-14% הנחה. חברי מועדון שאינם מחזיקים בכרטיס האשראי נהנים מאותה הנחה אך צוברים רק 15 נקודות. המבצע להזמנות עד ה-1 למאי ולהשכרות עד ה-31 לאוגוסט.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

SIXT and ElAl Promotion

שלמה סיקסטי (SIXT) היא חברה ישראלית, שלוחה של SIXT העולמית, המשווקת השכרות רכב בחו״ל. המבצע הנ״ל אינו חל על השכרות בישראל.

השווי הריאלי לנקודה של אלעל, לחבר המועדון הממוצע, הוא בין שליש לחצי דולר. נוסעים תכופים המשתמשים בנקודות לכרטיסי בונוס במחלקות הפרימיום או לשדרוגים אולי ייתנו לנקודות שלהם ערך גבוה יותר של דולר ומעלה לנקודה. כלומר, חבר המועדון הממוצע יכול לקבל מכל השכרה נקודות בשווי ריאלי של 10$ עד 15$ – וזה החזר מצוין להשכרות קצרות וזולות.

מבצע שלישי: נקודות של סאס איירליינס

אוקיי, אני יודע, מעטים הישראלים החברים במועדון EuroBonus (סאס איירליינס) אבל המבצע הזה הוא אחד האטרקטיביים ביותר שצצו בשנים האחרונות אז חשבתי שיהיה טוב לציין אותו. בעיקר עבור מי ששוכר רכב לעיתים תכופות ויוכל להנות מהבונוס מספר פעמים.

המבצע להשכרות מחברת הרץ, שיצא לכבוד חגיגות 25 שנה למועדון התעופה, מציע בונוס נדיב במיוחד של 5,000 נקודות מכל השכרה של יום אחד ומעלה ברוב העולם או שלושה ימים ומעלה בארה״ב וקנדה. המבצע להזמנות עד ה-30 ליוני ולהשכרות עד ה-30 לספטמבר.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

Hertz and SAS Promotion

הנחה של 15% היא לא גבוהה בכלל, ובמיוחד כשמבצעים אחרים (כמו זה של מאריוט, כאן למעלה) מציעים הנחה של עד 35%, אבל האפשרות לצבור 5,000 נקודות של מועדון תעופה מכל השכרה היא פשוט פנטסטית. זה כאשר אין מגבלה למספר הפעמים שניתן להנות מהבונוס.

המועדון של סאס הוא דווקא אחד המתקדמים באירופה והחברה שותפה בברית סטאר כך שניתן להשתמש בנקודות של המועדון לרכישת כרטיסי בונוס בטיסות הברית. את טבלת מימוש הנקודות תוכלו למצוא כאן. סאס הפעילה טיסות לת״א עד לאחרונה אבל כיום לא נוחתת בנתב״ג.

כשיש יתרת נקודות מספקת אני מעריך שנקודותשל סאס יכולות להיות שוות בקלות 1.5 סנט לנקודה. או, במילים אחרות, 75$ לכל 5,000 נקודות.

כך, לדוגמה, כרטיס בונוס בטיסות של ברית סטאר מישראל (באזור המזרח התיכון) לאוסטרליה או ניוזילנד (באזור הפסיפי) יעלה 100,000 נקודות במחלקת התיירים או 150,000 נקודות במחלקת העסקים. זה אומר שתוכלו לצבור מספיק נקודות לכרטיס כזה לאחר 20 או 25 השכרות. זה אולי נשמע המון אבל בהתחשב בעובדה שניתן לשכור רכב ליום אחד תמורת פחות מ-50$, אפילו בישראל, תעשו את החישוב ותגיעו לפוטנציאל העצום של המבצע.

4 תגובות

  1. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון – FlyingOut

    […] המבצע מתוכנן להיות בתוקף לכל שנת 2017 והוא אטרקטיבי במיוחד למחזיקי כרטיס האשראי פלייקארד (רגיל, עסקי או פרימיום). חברי מועדון הנוסע המתמיד של אלעל יהנו מהנחה של 13% על הזמנות דרך חברת ׳קשר רנט א-קאר׳, המפעילה את הרץ-ישראל, וישירות באתר הישראלי של הרץ. מלבד ההנחה יהנו מחזיקי כרטיס אשראי פלייקארד מצבירה מוגדלת במיוחד של 40 נקודות לכל השכרה בעוד חברי המועדון האחרים יהנו מצבירה של 20 נקודות לכל השכרה. ההטבה אינה תקפה להשכרות בישראל וככל הנראה אין מינימום ימים לכל השכרה. למבצעים נוספים ראו את הפוסט הזה. […]

    הגב
  2. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון - FlyingOut

    […] המבצע מתוכנן להיות בתוקף לכל שנת 2017 והוא אטרקטיבי במיוחד למחזיקי כרטיס האשראי פלייקארד (רגיל, עסקי או פרימיום). חברי מועדון הנוסע המתמיד של אלעל יהנו מהנחה של 13% על הזמנות דרך חברת ׳קשר רנט א-קאר׳, המפעילה את הרץ-ישראל, וישירות באתר הישראלי של הרץ. מלבד ההנחה יהנו מחזיקי כרטיס אשראי פלייקארד מצבירה מוגדלת במיוחד של 40 נקודות לכל השכרה בעוד חברי המועדון האחרים יהנו מצבירה של 20 נקודות לכל השכרה. ההטבה אינה תקפה להשכרות בישראל וככל הנראה אין מינימום ימים לכל השכרה. למבצעים נוספים ראו את הפוסט הזה. […]

    הגב

השאר תגובה