באנגלית זה נקרא ״Breakage״. אני לא מתכוון לתרגום המילולי של המילה (שבירה) אלא לשימוש הכלכלי שלה שמשמעותו בשפה חופשית: רווח, או איהפסד, שנוצר מאיניצול של יתרת זכות כלשהי או הטבה כלשהי. אני מזמין כלכלנים לתקן את ההגדרה השטחית הזאת כראות עיניהם.

איך זה בא לידיי ביטוי בתחום שלנו?

מועדוני הלקוחות יודעים שרוב חברי המועדון מחזיקים בכל רגע נתון ביתרה שהיא קטנה מדי למימוש אפקטיבי או שפשוט אין להם מספיק הזדמנויות לממש את היתרה הקיימת גם אם היא גדולה מספיק למימוש אפקטיבי.

כך, לדוגמה, אם הייתי עורך סקר ביניכם, קוראי הבלוג, לגבי מספר הנקודות שיש לכם כרגע בחשבון מועדון הנוסע המתמיד של אלעל (מאמין שכמעט לכולכם יש חשבון במועדון) אני מהמר שהממוצע היה מתחת ל-200 נקודות. חלק מקוראי הבלוג הזה מחזיקים ביתרה של אלפי נקודות, אין כל ספק, והם ישפיעו משמעותית על הממוצע, אבל מולם יהיו עשרות אם לא מאות קוראים שיתרתם אפס נקודות או קרוב לאפס נקודות. 200 נקודות אומנם מספיקות לכרטיס בונוס, קל וחומר במסגרת מבצעים מיוחדים, אבל מרבית הסיכויים שחבר מועדון עם פחות מ-200 נקודות לא יגיע לנצל אותן בפועל. ככה זה.

מועדוני הלקוחות יודעים שזה המצב. כל אותן נקודות שפגות תוקף, וערכן נמחק מהחוב התיאורתי של המועדון כלפי חבריו, הן בגדר Breakage. לכן יש למועדונים אינטרס ברור שחברי המועדון לא יעבירו נקודות ביניהם בצורה חופשית.

מועדונים מאפשרים העברת נקודות חינמית

המועדון של סטארווד, SPG, מאפשר העברת חופשית של נקודות בין חברי מועדון הרשומים תחת כתובת מגורים אחת. זה מאפשר, אפקטיבית, ליצור חשבון משפחתי. התנאי היחיד הוא שכתובת המגורים לא שונתה ב-30 הימים שקדמו להעברת הנקודות.

קלאב קרלסון, המועדון של קבוצת קרלסוןרזידור, מציע את אותה אפשרות ובנוסף מאפשר לחברי מועדון בעלי סטטוס גבוה להעביר נקודות מחשבונם החוצה לכל חשבון שירצו.

המועדון של הייאט, World of Hyatt, מאפשר העברת נקודות חופשית אבל לכאורה רק לשם מימוש רצוי. כלומר, המועדון לא יתיר סתם העברת נקודות ללא סיבה ובכמות אקראית אבל כן יתיר העברת כמות מדויקת של נקודות לחשבון של חבר מועדון אחר במטרה לממש אותן באופן מיידי בדרך כלשהי. שזה מאוד כמו להגיד שהמועדון מאפשר לחבר מועדון אחד להשתמש בנקודות מחשבונו עבור חבר אחר. בעלי הסטטוס הגבוה במועדון, שהיום נקרא ׳גלובליסט׳, יכולים פשוט להשתמש בתוכנית Guest of Honor

המועדון של מאריוט, אחיו החורג של SPG, מאפשר העברת נקודות תמורת עמלה של 10$ בלבד. חברי מועדון בעלי סטטוס גבוה פטורים מעמלה זו. מכיוון שכרגע ניתן להעביר נקודות בין חשבונות במועדונים של מאריוט וסטארווד הרי שאין סיבה אמיתית לשלם את העמלה כי ניתן להעביר את הנקודות חינם בערוץ עקיף כפי שתיארתי למעלה.

רוב המועדונים האחרים, קטנים וגדולים, דורשים עמלה על העברת נקודות. לפעמים זו עמלה אחת לכל העברה (ללא תלות במספר הנקודות המועברות) ולפעמים זו עמלה שנגזרת ממספר הנקודות המועברות.

כהערת אגב: כמעט כל מועדוני התעופה מאפשרים להעביר מיילים/נקודות אבל דורשים עמלה גבוהה שלרוב נעה בין 10$ ל-20$ לכל 1,000 מיילים/נקודות בהעברה. כלומר, זה בדר״כ מאוד לא משתלם.

המועדון של הילטון משנה את המשחק

בצעד מעניין, כהטבה חדשה, החליט מועדון Hilton Honors (שמו החדש, הוסרה שם ״H״ אחת) לאפשר העברת נקודות חינמית וכמעט חופשית לגמרי בין חברי מועדון. גם כאלו שאין להם סטטוס גבוה.

ההטבה נקראת ״Points Pooling״.

Hilton Points Pooling 2

תנאי ההטבה:

  • כל חבר מועדון יכול לקבל או למסור נקודות למקסימום של עשרה חברי מועדון אחרים. לא נדרשת קירבה משפחתית ביניהם או כתובת מגורים זהה.
    – – –
  • חבר מועדון אחד צריך ליזום את השיתוף, הוא מקבל הנקודות, והוא יכול להזמין עד עשרה חברי מועדון אחרים להעביר אליו נקודות.
    – – –
  • אין צורך להקים חשבון חדש לטובת ההעברה.
    – – –
  • נדרשת יתרה מינימלית של 1,000 נקודות בלבד לשם העברת נקודות.
    – – –
  • ניתן להעביר עד 500,000 נקודות בשנה קלנדרית.
    – – –
  • ניתן לקבל עד 2,000,000 נקודות בשנה קלנדרית.
    – – –
  • כל ההעברות הן חינמיות לחלוטין.

כדי ליזום שיתוף נקודות לתוך החשבון שלכם לחצו כאן.

לקריאת ה-FAQ על ההטבה החדשה לחצו כאן.

לסיכום

אומנם מספר מועדוני מלונות כבר מאפשרים העברת נקודות חינמית, בתנאים כאלו או אחרים, המועדון של הילטון באמת עשה צעד גדול לטובת חברי המועדון עם האפשרות החדשה והנוחה הזאת. בעיניי זו הטבה נהדרת במיוחד לנוסעים מזדמנים שהופכת את המועדון של הילטון לאטרקטיבי יותר למרות שבעיניי הוא כבר אחד מהטובים ביותר לנוסעים מזדמנים.

Hilton Points Pooling

7 תגובות

השאר תגובה