אתמול נחתתי בדלהי. בשבועיים הקרובים אני אמור להיות בחופשה. אבל בינתיים זו הזדמנות טובה לשתף אתכם בכמה דברים שאולי תרצו לדעת על מלונות בהודו – כי באמת שמדובר בשוק ייחודי למדי

שימו לב למסים שאתם משלמים

על הזמנת חדר במלון בהודו תצטרכו לשלם עד ארבעה מסים שונים: שני מקומיים נמוכים (0.3% כל אחד), מס שירות (8.4%) ומס יוקרה (15%). האחרון נדרש רק במלונות מדרגת אירוח מסוימת.

אבל זיכרו: המסים בהודו נגבים ע״פ מחיר החדר שבו התארחתם בפועל ולא ע״פ מחיר החדר שאותו הזמנתם.

כלומר, אם מלון החליט לשדרג אתכם חינם לסוויטה מפוארתדבר משמח מאוד באופן כלליבהודו זה אומר שתדרשו לשלם מסים בסכום גדול בהרבה מהמקורי. השיטה הזאת מציעה הזדמנות למלונות לרמות את האורחים ו/או את הממשלה ואני יכול להניח שתופעה קיימת. רוצה לומר, מלונות שמשדרגים אורחים לחדרים יוקרתיים וגובים את המסים בהתאםאבל מצהירים לרשויות המס שהאורח התארח בחדר המקורי ושילם את המסים על החדר המקורי.

לכן,

אם מציעים לכם שדרוג כלשהו במלון בהודו מומלץ בחום שתשאלו קודם כל מה תהיה התוספת במחיר הסופי של השהייה. כך תוכלו לעשות את החישוב מראש האם השדרוג כדאי. מלונות רבים לא יסבירו את העניין במהלך הצ׳קאין משום שהם מבחינתם לא גובים תוספת כספית כלשהי על השדרוג. זה כביכול באותה מידה שפקיד קבלה במלון אמריקני לא יטרח לפרט את המסים המדינתיים שחלים על ההזמנה ורק יציין את מחיר החדר לפני המסים (כך מקובל).

Park Hyatt Chennai Suite

Park Hyatt Chennai – Park Suite

כך, לדוגמה, אתמול בלילה עשיתי צ׳קאין במלון הייאט רג׳נסי בדלהי ופקיד הקבלה הודיע לי בחיוך שקיבלתי שדרוג לסוויטה מפנקת. אמרתי תודה ושאלתי על התוספת הכספית במסים. הוא עדכן אותי שאאלץ לשלם בערך 60$ נוספים לכל לילה. ויתרתי על התענוגכי לפעמים אפשר וכדאי לוותר על שדרוגים.

שימו לב מה כלול בתעריפים השונים

מלונות בהודו, ובפרט מלונות היוקרה, נוטים לגבות מחירים גבוהים על שירותים נוספים פופולריים כמו הסעות מ/אל שדה התעופה, ארוחת בוקר, יום סיור מודרך וכדומה. אבל, במקביל, הם נוטים להציע תעריפים הכוללים שירותים נוספים בחינם ו/או להציע שירותים נוספים כהטבה של חדרי פרימיום וסוויטות.

כך, לדוגמה, יכול להיות שאם תזמינו חדר בקומת הטרקלין במלוןשמחירו יכול להיות 20$ מעל מחירו של החדר הרגילתקבלו כהטבה איסוף פרטי משדה התעופה. אפילו אם השירות הזה, האיסוף הפרטי, עולה 30$ בשירות מוסף. כלומר, אם ממילא תכננתם להזמין את האיסוף מהשדה אז יהיה לכם משתלם יותר להזמין את החדר המשודרג מאשר לשלם על השירות כתוספת לחדר הרגיל. אבסורד, כן, אבל זה נפוץ מאוד.

לדוגמה, באחד הביקורים הקודמים בהודו התארחתי ללילה אחד במלון של רשת קאנטרי אין (קבוצת קרלסוןרזידור) ליד שדה התעופה של דלהי. שילמתי על הלילה בנקודות של מועדון קלאב קרלסון. חדר רגיל במלון עולה 15,000 נקודות בלבד אבל העדפתי לשלם 22,500 נקודות (50% יותר) כדי להזמין סוויטת ג׳וניור. לא כי הייתי צריך את הפינוק הנוסףסה״כ ביליתי במלון פחות מ-10 שעותאבל הזמנת החדר המשודרג הבטיחה לי איסוף פרטי מהשדה וחזרה אליו למחרת בבוקר ללא עלות נוספות. אז, בעצם, שילמתי 7,500 נקודות עבור הסעות.

כדאי לכם להכיר את המותגים המקומיים

בהודו קיימות לא מעט רשתות מלונות גדולות שכמעט אינן מוכרות לזרים. לחלקן אין נכסים מחוץ להודו בכלל וחלקן נכסים רק בהודו ובמדינות הסמוכות לה.

קבוצת המלונות ההודית המפורסמת ביותר, ככל הנראה, היא טאז׳. לקבוצה מספר רשתות כך שהיא מציעה מלונות במגוון דרגות אירוח. רוב מלונות הקבוצה נמצאים בהודו אבל חלקם במדינות שכנות ויש לקבוצה אפילו נוכחות ראשונית בארה״ב (סןפרנסיסקו ובוסטון). המלונות של הרשת הבכירה, שגם היא נקראת טאז׳, הם בדרגת אירוח גבוהה של חמישה כוכבים בדר״כ.

Vivanta by Taj

על כל פנים, רשתות מקומיות לרוב מציעות את התמורה הגבוהה ביותר למחיר בהודו. אז גם אם אתם נוסעים תכופים שמכירים היטב את כל הרשתות הבינ״ל הגדולותבהודו, עשו לעצמכם טובה גדולה והכירו גם את הרשתות המקומיות. זה יחסוך לכם כסף וישדרג את החוויה.

בהודו, אגב, פועלת גם רשת ITC המוכרת והיוקרתית שרוב מלונותיה, ואולי כולם בעצם, הם חלק מאוסף מלונות היוקרה של קבוצת סטארווד (Luxury Collection). כלומר, על שהייה במלונות הרשת תוכלו לצבור קרדיט מלא במועדון SPG.

5 תגובות

  1. רובי

    לאלו שמטיילים בהודו ( יותר מ 10 שעות 🙂 אני ממליץ על האתר של MakeMyTrip ( ישנה גם אפליקציה מעולה )
    מעבר לאפשרות להזמין חדרי מלון / טיסות / רכבת ישנם הנחות רציניות.
    כבר קרה לי שהגעתי למלון, ומול פקיד הקבלה הזמנתי שהייה ליומיים במחיר הרשמי של יום.
    לרוב, ההנחות היותר גדולות הן על מלונות של רשתות מקומיות מדרגה בינונית.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      תודה על הטיפ!

      בהחלט מקובל שספקים מקומיים גדולים מקבלים הנחות משמעותיות על שירותי תיירות מקומיים. זאת משום שהספקים האלו משווקים את השירותים האלו קודם כל למקומיים – והרי נהוג שבמדינות עולם שלישי מקומיים משלמים פחות מתיירים על כמעט כל שירות (ואפילו על כרטיסי טיסה).

      דוגמה נוספת היא סוכנות הנסיעות הסינית Ctrip.

      הגב

השאר תגובה