האיסור על מכשירים אלקטרוניים לא יוחל לטיסות מאירופה לארה״ב

מוקדם יותר השנה הודיעה ארה״ב על איסור חדש להעלות מכשירים אלקטרוניים גדולים יותר מטלפון סלולרי לתא הנוסעים בטיסות שיעדן בארה״ב. האיסור החדש חל בינתיים רק על טיסות מרשימה קצרה של שדות תעופה במזרח התיכון. טענתי כבר אז שהאיסור החדש הוא בעיקרו פוליטי ומטרתו לפגוע בחברות תעופה מסוימות המפעילות טיסות מאותם שדות – ולראיה אף חברת תעופה אמריקנית לא טסה לשדות האלו. ובכן, השבועות האחרונים נודע שארה״ב שוקלת להרחיב את האיסור ההזוי שלה גם לטיסות מאירופה – דבר שייפגע קשות בחברות תעופה אירופיות רבות. החדשות הטובות הן שהבוע פורסם שבעקבות שיחות בין הצדדים הוחלט להקפיא בינתיים את ההחלטה הזו.

נסיעות המונית מנתב״ג יהפכו זולות יותר

חברת Gett (הידועה יותר בשם ׳גט טקסי׳) בשיתוף חברת המוניות הדר-לוד זכו במכרז החדש להפעלת מוניות מנתב״ג. כחלק מתנאי המכרז נדרשו המשתתפות להציע תעריפים מוזלים מאלו הקיימים כיום ובין השאר הדבר התאפשר בזכות שינוי מודל העמלות של רש״ת (המודל החדש צפוי להכניס לה יותר כסף בשורה התחתונה – אז שלא תחשבו שרש״ת רוצה בטובת הנוסעים). התעריפון החדש מוזל מאוד ביחס לנוכחי והוא צפוי להיכנס לתוקף בתחילת החודש הבא אם כי המועד המדויק טרם נקבע.

הירשמו למבצע החדש של מועדון Marriott Rewards

במסגרת המבצע, שדורש הרשמה ותקף לשהיות עד ה-30 לאוגוסט, חברי המועדון יהנו מבונוס של 2,000 נקודות לכל שהייה החל מהשהייה השניה ובונוס נוסף של 2,000 נקודות לכל רשת מתוך הקבוצה שבה יתארחו החל מהרשת השניה. קבוצת מאריוט מפעילה כיום כ-18 רשתות שונות כך שמקסום הבונוס השני, ואני קצת בספק שמישהו יוכל למקסם אותו, יוביל לצבירת 34,000 נקודות בונוס. אני מעריך נקודות של מאריוט לפי שווי של 7$ לכל 1,000 נקודות.

אלעל מחלקת בונוסים שמנים למנהליה הבכירים

לאלעל הייתה שנה קשה למדי שבמרכזה מלחמה מתוקשרת ומלוכלכת בין הנהלת החברה לבין וועד הטייסים שלה שהובילה לביטולים רבים של טיסות וחכירות רטובות על ימין ועל שמאל. זאת ועוד, מניית החברה מתנהגת כמו רכבת הרים, נתוני הפעילות של החברה ממשיכים להעמיד אותה אחרונה כמעט בכל דירוג, המטוסים המיושנים סובלים מתקלות טכניות רבות, נתח השוק של אלעל בנתב״ג צונח מחודש לחודש, המוניטין של החברה בשפל חסר תקדים… וכל זה לא מפריע לבעלי השליטה לאשר מענקים בהיקף של מליוני ש״ח לבכירי ההנהלה. המנכ״ל, דוד מימון, יקבל מענק בסך 2.1 מיליון ש״ח על פועלו בשנת 2016. כי זה הכל כ״כ הגיוני.

מתקפות טרור גורמות לנזק כספי עצום לחברות התעופה

מחקר כלכלי של יאט״א, ארגון חברות התעופה העולמי, קבע כי מתקפות הטרור שהתרחשו בפריס ובבריסל בשנים 2015 ו-2016 גרמו לנזק מצטבר בהיקף של 2.5 מיליארד דולר לחברות התעופה האירופיות. כמובן שלארגון יש אינטרס להציג מספרים מנופחים כדי לעודד מדינות להשקיע יותר בביטחון אבל עם מספרים קשה להתווכח. 

ברית התעופה סטאר מגרילה פרס בסך 1,000,000 מיילים

הברית הגדולה בעולם חוגגת עשרים שנות פעילות ומחלקת פרסים. במסגרת הברית פועלים 21 מועדוני תעופה שונים וכל מי שחבר באחד מהם יכול להשתתף (רק פעם אחת, ומי שחבר במספר מועדונים צריך לבחור אחד). בספטמבר ייבחר זוכה אחד מכל מועדון תעופה, כלומר סה״כ 21 זוכים, שכל אחד מהם יזכה בפרס של מיליון מיילים או שווה ערך (מועדון התעופה של החברה הסקנדינבית סאס, EuroBonus, הוא היחיד שמציע כרטיסי טיסה במקום מיילים). 

הירשמו למבצע החדש של מועדון SPG

במסגרת המבצע, שדורש הרשמה ותקף לשהיות עד ה-4 לספטמבר, חברי המועדון יהנו מצבירה של כפל נקודות משהיות של שני לילות ומעלה במהלך השבוע וצבירה של טריפל נקודות משהיות של שני לילות ומעלה במהלך הסופ״ש. הבונוס חל על הצבירה הבסיסית של 2 נקודות לכל 1$ בחיוב. לא כל מלונות הקבוצה משתתפים במבצע החדש.

מלך הולנד מתוודה: עובד כבר עשרים שנה כטייס אזרחי

יצא לכם לטוס בשנים האחרונות בטיסה של חברת התעופה ההולנדית ק.ל.מ? אולי בטיסה קצרה באירופה במטוסי הפוקר 70 של החברה? יכול מאוד להיות שהטיס אתכם לא אחר מאשר מלך הולנד בכבודו ובעצמו. המלך, וילם-אלכסנדר, ידוע כאדם צנוע למדי שמאוד מחובר לעמו וארצו – ובכלל בית המלוכה בהולנד הוא סמלי יותר מכל דבר אחר. אבל אף אחד לא היה מאמין שהוד מלכותו מחלטר בזמנו החופשי, פעמיים בחודש בשביל הכיף, כטייס אזרחי בחברות תעופה סדירות בארצו. כן, ממש ככה, לובש מדים, עובר בשדה התעופה, נכנס לקוקפיט ומטיס מטוס. הוא כמובן טייס מוסמך ומנוסה.

השאר תגובה