כברירת מחדל אני בוחר להתארח במלונות של קבוצת הייאט. הבעיה היא שלקבוצה הזאת יש קצת יותר מ-700 מלונות ברחבי העולם ׳בלבד׳ מה שאומר שהיא שחקנית בינונית בשוק. לקבוצת הילטון, לצורך האומדן, יש כמעט 5000 מלונות ברחבי העולם. ביעדים רבים אליהם אני מגיע פשוט אין מלונות מקבוצת הייאט אז אני נאלץ להתארח במלונות של קבוצות אחרות. כחלופה ראשונה אני מעדיף את קבוצת הילטון, שמועדון הלקוחות שלה מומלץ מאוד לנוסעים מזדמנים, וכיום אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר במועדון הזה.

מועדון Hilton Honors, אגב, רק ממשיך להשתפר. הוא גם ככה מציע דרך קצרה יחסית ללילותבונוס וכיום הוא גם מאפשר לחבריו להעביר נקודות בצורה חופשית וחינמית.

לטובת סטטוס דיימונד

המבצע הנוכחי של המועדון, שיתקיים עד ה-31 לאוגוסט, מציע כפל נקודות מכל שהייה במלונות קבוצת הילטון ברחבי העולם. סה״כ הצעה נדיבה ושיגרתית. חברי מועדון ללא סטטוס יכולים לצבור עד 25 נקודות עבור כל 1$ בחיוב וזה משקף החזר של בערך 10% על ההוצאה בהינתן שווי ריאלי של 4$ ל-1,000 נקודות.

בעלי סטטוס דיימונד במועדון נהנים מטריפל נקודות במסגרת המבצע. כלומר, בונוס נוסף של 100% על הצבירה הרגילה (כנקודות בונוס, לא נקודות בסיס, כמובן). לאור העובדה שאחת מהטבות הסטטוס היא בונוס של 50% בצבירת נקודות הרי שחברי מועדון בעלי הסטטוס הזה צוברים במסגרת המבצע לפחות 40 נקודות עבור כל 1$ בחיוב. החישוב: 10 נקודות בסיס, 5 נקודות דאבלדיפ, 5 נקודות בונוס לסטטוס, 20 נקודות במבצע התקופתי.

Hilton Promo 2017Q2

כלומר, המבצע מפלה לטובת בעלי סטטוס דיימונד שנהנים מבונוס כפול למעשה.

מעניין שהמועדון בחר ביתרון יחסי כ״כ בולט. הוא יכל, למשל, להציע את הבונוס המוגבל גם לבעלי סטטוס גולד במועדון או להציע בונוס מדורג כך שכל דרגת סטטוס תקבל בונוס מוגבל כלשהו. אבל המועדון בחר לצייר את הקו דווקא לפני סטטוס דיימונדואני הרי לא יכול להתלונן.

לרעת סטטוס דימונד

אחת ההמלצות עליהן אני חוזר לעיתים תכופות בבלוג היא להשתמש באתרי קאשבק. האתר עליו אני ממליץ בכל פעם מחדש הוא TopCashBack שבו אני משתמש בעצמי (בגירסתו האמריקנית, בעיקר, למרות שקיימת גם גירסה בריטית).

אם אין לכם מושג על מה מדוברראו את הפוסט הזה.

אתר הקאשבק הנ״ל, TCB, מציע החזר נדיב של עד 12% להזמנות באתר קבוצת הילטון ובאתרי חלק מרשתות הקבוצה.

Hilton Brands TCB

אבל מה?

גובה ההחזר שמציע אתר הקאשבקוזה מצב ייחודי שלא ניתקלתי בו מעולם לפני כןתלוי בסטטוס חבר המועדון שמבצע את ההזמנה. ואם לדייק: ככל שסטטוס החבר גבוה יותר כך גובה ההחזר נמוך יותר!

  • חברי מועדון ללא סטטוס נהנים מהחזר של 10% עבור הזמנת מלונות בארה״ב ו-12% עבור הזמנת מלונות בשאר העולם.
    – – –
  • חברי מועדון בסטטוס סילבר נהנים מהחזר של 2% בלבד בהזמנת מלונות ברחבי העולם.
    – – –
  • חברי מועדון בסטטוס גולד או בסטטוס דיימונד נהנים מהחזר של 1% בלבד בהזמנת מלונות ברחבי העולם.

Hilton Cashback by Status

מפתיע שמועדון Hilton Honors בחר לפגוע כך בלקוחותיו הבכירים ביותר. ולא ברור מה ההסבר.

זאת ועוד, כדאי לדעת שתעריפים מסוימים של הילטון לא מזכים בקאשבק וכמו כן מלונות רבים של הקבוצה מוחרגים כליל ולא ניתן לקבל קאשבק על הזמנות בהם. הנה רשימת המלונות המוחרגים:

Hilton Properties with no Cashback

לסיכום

מעניין ומפתיע שקבוצת הילטון, ומועדון הלקוחות שלה, בוחרים ׳לשחק משחקים׳ כאלו שלפעמים באים לטובת ולפעמים באים לרעת הלקוחות התכופים ביותר.

מה גם שההפרש במידת ההחזר באתר TCB כ״כ גבוה שאני יכול לחשוב על מצבים שהם גובה ההחזר יעלה משמעותית על גובה ההטבות לסטטוס. כלומר, שבעל סטטוס דיימונד שמתארח במלון ביחד עם אורח נוסףבן/בת זוג או קולגה למשליעדיף שההזמנה תצא מחשבונו של האורח הנוסף (חסר סטטוס) כי החיסכון הכספי יהיה משמעותי מדי ויהיה שווה ׳להקריב׳ את נקודות הבונוס וכל ההטבות הנוספות.

אני גם מאמין שהבחירה הזאת תגרום ללקוחות רבים של הקבוצה להעדיף מלונות של קבוצות אחרות אם עבורם יוכלו להנות מהחזר גבוה יותר וללא אפלייה על בסיס סטטוס (ועוד כזאת שמרעה את התנאים). זה נכון במיוחד לאורחים שלא הם משלמים את החשבון מכיסם.

תגובה אחת

השאר תגובה