הפרקים הקודמים בסדרת הפוסטים:

חופשה במזרח הרחוק, פרק 1: מבוא
חופשה במזרח הרחוק, פרק 2: הטיסה לבודפשט
חופשה במזרח הרחוק, פרק 3: בלאקליין


בודפשט, בעיניי, היא אחת הערים הכי פחות מוערכות באירופה. מה שנקרא באנגלית ׳Underrated׳. זה לא שהיא סובלת ממוניטין שלילי אלא שבעיניי היא לא מוערכת מספיק. בודפשט, לדעתי האישית, היא עיר בקליבר של ערים כמו וינה, רומא ומוסקבה. היא ממלכתית, מפוארת, מעניינת, עמוסת תרבות ונעימה מאוד עבור תיירים.

אפשר לומר שהבעיה הכי גדולה של בודפשט היא שהיא עיר זולה למחייה. כן, זה קצת מצחיק לכתוב את זה ככה, וכמה כולנו היינו רוצים שערים כמו פריס, לונדון ואמסטרדם יהיו זולות יותר גם כן. אבל בודפשט זולה מספיק כדי שרבים יתיחסו אליה כאילו הייתה וורשה, ברטיסלבה או בוקרשט. והיא לא דומה לאף אחת משלושת האחרונות (מלבד היותה עיר בירה גם כן).

Budapest at Night

נטע: אמנם לא ביקרתי בכל הערים לעיל אבל בהחלט הופתעתי מבודפשטגם בעיני היא נתפסה כיעד זול לסופ״ש קצר כשסתם רוצים קצת חופש. גיליתי משהו אחר לגמרי. בודפשט הייתה מדהימה ומרשימה לא פחות ממוסקבה (ואולי אף יותר) עם תחבורה ציבורית נוחה ותחושת בטחון מפתיעה בזמן שיטוט בעיר. תוסיפו לזה כמה מאות חדרי בריחה שמפוזרים ברחבי העיר ופרבריה וקיבלתם יעד שאשמח מאוד לחזור אליו לקצת יותר מ24 שעות.

עצירה ללילה אחד בבודפשט

כדי לא להידרש לקונקשיין קצר יחסית ולאמוגן בשדה של בודפשט בחרנו לטוס יום אחד מוקדם יותר ולהנות מלילה אחד במרכז העיר. זו התבררה כהחלטה נכונה.

הייתי בבודפשט מספר פעמים וניסיתי מספר מלונות שונים בעיר (לרבות האינטרקון, שני ההילטונים והרדיסוןבלו). המלון הבא שרציתי לנסות הוא המלון החדש (יחסית) של רשת ריץ קרלטון שנפתח בשנה שעברה לאחר שיפוץ מקיף (היה בעבר מלון של רשת להמרידיאן). המלון נחשב לאחד משני המלונות הטובים ביותר והיקרים ביותר בעיר לצד המלון של רשת פורסיזנס.

Ritz Budapest Building

נטע כמובן לא ידעה על הבחירה שלי והיא גילתה את זהות המלון רק כשהרכב שאיתו נסענו מהשדה חנה בכניסה למלון.

נטע: הריץ קרלטון היה חתיכת הפתעה בשבילי. תחשבו על זה רגע, גם אתם רגילים לקרוא על החוויות של ליאור, אבל עדיין, לא ממש ידעתי למה לצפות. שימו את עצמכם רגע בנעליים שלי: עוד לא ברור מה הטיול הזה יביא, אבל נחתנו ממש עכשיו מטיסה עם וויזאייר, אסף אותנו נהג שחיכה עם שלט ובו השם שלנו והוא מוריד אותנו חצי שעה אחרי זה בפתחו של המלון הזהוזו רק ההתחלהליאור שיתף אותי מאוחר יותר בתעריף הנמוך ששילמנו וממש הופתעתי איך לפעמים הכרות ובדיקה באתרים הנכונים יכולה להביא לחסכון כל כך משמעותי.

כמה עולה לילה במלון היוקרתי הזה? הנה המחירים באתר המלון לחדרים משתי הקטגוריות הנמוכות ביותר בלילה שבילינו במלון:

Ritz Budapest Asked Price

המחיר המופיע כאן למעלה הוא לחדר בתעריף גמיש הכולל ארוחת בוקר. המחירים לעיל לא כוללים מס מקומי בסכום של 70 עד 80 אירו נוספים. כלומר, חדר דלוקס (כמו זה שקיבלנו) עלה באותו לילה כמעט 500 אירו כולל מס.

ההזמנה

את התעריף הטוב ביותר מצאתי באתר ההזמנות Club1Hotels. אני כותב על האתר הזה מדי פעם ומציין שהוא מציע בהזדמנויות רבות את התעריפים הטובים ביותר ובפרט כשמדובר במלונות יוקרה.

לא תאמינו אבל אחד הספקים באתר הציע את החדר מקטגוריית הבסיס, סופריור, בתעריף זול במיוחד של 155$ בלבד. התעריף הזה היה גמיש וכלל ארוחת בוקר. לא פחות ממדהים! מדובר בהנחה של 70% מול המחיר שביקש המלון, וזה בלי לנצל נקודות או הטבות לסטטוס כלשהו.

Ritz Budapest Paid Price

אותו ספק ציין בתנאי התעריף ״Half Board״. אנחנו, כישראלים, מבינים שמדובר ב״חצי פנסיון״ ומבכן שהמחיר כנראה כולל גם ארוחת בוקר וארוחה נוספת. אלא שהמושג הזה לא מקובל בחו״ל כמו שהוא מקובל בישראל ובפרט לא מקובל במלונות יוקרה שאינם ריזורטים.

מיד לאחר ביצוע ההזמנה שלחתי שאילתא לאתר Club1Hotels כדי לקבל מהם תשובה למשמעות של ״Half Board״. קיבלתי מענה מהיר שהתעריף המוצע כולל ארוחת בוקר ובנוסף כיבוד ושתייה בערב. זו הייתה שאלה לימודית כי הייתי מספק גם בארוחת בוקר בלבדאבל שמחתי לגלות שאני כנראה זכאי להטבה נוספת שאולי תתגלה כשימושית.

Ritz Budapest Breakfast

Ritz Carlton Budapest – Breakfast Spread

כמה שבועות מאוחר יותר, בערך שבוע לפני השהייה עצמה, שלחתי למלון מייל בנוגע לחדרים הקיימים. התעניינתי לגבי שדרוג לחדר דלוקס. באותה הזדמנות שאלתי גם למשמעות של ״Half Board״ מתוך תקווה שהמלון יידע לתת לי פירוט נוסף. קיבלתי מענה מהיר שהשדרוג המבוקש יעלה 50 אירו ושהמלון לא מציע שום תעריף בדמות ״Half Board״ (בניסוח מתנצל במיוחד). המלון הציע שאפנה שוב לסוכן ממנו הזמנתי את החדר כדי לקבל תשובות נוספות, וכך עשיתי.

אתר Club1Hotels ערך בדיקה נוספת מול הספק וחזר אלי עם התנצלות. ככל הנראה הספק טעה ברישום התעריף ואהיה זכאי רק לארוחת בוקר. בשביל ההרגשה הטובהועל אף שלא ביקשתי כל פיצוי בשום שלבהציע לי שירות הלקוחות של Club1Hotels קרדיט לשימוש עתידי בסך 50$ (או החזר בסך 25$ מההזמנה הזאת, אבל בחרתי באפשרות הראשונה). כל הכבוד לשירות הלקוחות!

כתבתי שוב למלון שאתר ההזמנות הבין את הטעות ושהכל טופל. הודתי להם על העזרה. כמה שעות אח״כ קיבלתי תשובה נוספת בה בישרו לי שהשדרוג שביקשתי יינתן לי ללא עלות נוספת. ככה סתם, בשביל ההרגשה הטובה. לא יכלתי לסרב.

כך יצא שתמורת 155$ קיבלנו חדר דלוקס בקומה הגבוהה ביותר של המלון ו-50$ קרדיט לשימוש עתידי באתר Club1Hotels. 

ביקורת קצרה

אין ספק שזהו המלון הטוב ביותר שבו התארחתי בבודפשט ואחד הטובים ביותר בהם התארחתי באירופה בכלל. משזה נאמר, בעיר שבה ניתן להשיג חדר במלון טוב בפחות מ-100 אירו ללילה קצת קשה להצדיק מחיר של מעל 400 אירו ללילה בחדר רגיל. אבל אם אתם מוכנים לשלםכנראה שלא תתאכזבו.

המלון נהנה ממיקום מצוין במרכז העיר והוא במרחק הליכה מכמעט כל אתר תיירותי חשוב בבודפשט (למעט המצודה שמעבר לנהר, כמובן). מתחת למלון ישנה תחנת רכבת תחתית כך שהשימוש בתחבורה ציבורית כדאי מאוד (על אף שהמוניות לא יקרות במיוחד וגם כאלו יש בשפע).

Map of Budapest and Ritz Location

המלון שוכן בבניין היסטורי. השיפוץ המקיף שנעשה שמר במידה רבה על האופי של הבניין אבל במקביל הוטמעו שדרוגים טכנולוגיים רבים והוסרה כל עדות לגילו העתידי של המבנה. במרכז הלובי ניצבת מעין קפאלה עם תקרה גבוהה ומקושטת – וזה מקום מצוין לארוחת בוקר (שׁם היא מוגשת) או למשקה של אחה״צ.

Ritz Budapest Lobby Lounge

בשהייה הקצרה שלנו קיבלנו חדר דלוקס פינתי בקומה הגבוהה ביותר של המלון עם נוף נהדר לרחוב הראשי. החדר היה מרווח מאוד, יוקרתי, נקי וכלל מסדרון כניסה ארוך. תלונות בהחלט שלא היו לנו.

Ritz Budapest View

נטע: המיקום הפינתי והנוף של העיר, שבה אין הרבה בניה לגובה, היו מעבר למה שיכולתי לבקש. אבל חשוב ביותרהמיטה. בחיי שלא רציתי לצאת ממנה בבוקר. המזרן מצופה בעוד שכבה פלאפית (מלשון fluff) נעימה כל כך! ממש כמו שהייתי מדמיינת שינה על ענן. אולי המיטה שהכי נהנתי ממנה בכל הטיול הזה.

Ritz Budapest Deluxe Room

לסיכום

אני שמח מאוד שהזדמן לי ולנטע לנסות את המלון הנהדר הזה של רשת ריץ קרלטון. הוא החזיק במיקום גבוה ברשימת המלונות בהם רציתי לבקר באירופה. אני שמח עוד יותר לבשר שהמלון לא איכזב.

המחיר של הלילה הזה היה נמוך מאוד, תודות לאתר Club1Hotels, והתמורה למחיר היה פשוט פנטסטית. מקווה שתהיה לי הזדמנות לחזור לביקור נוסף.

17 תגובות

  1. אודי

    מקסים..
    הייתי בו כשהיה למרידיאן..

    האם קבלת הטבות סטטוס (אם יש לך) ברכישה דרך Club1Hotels?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      המלון עבר שיפוץ מקיף במשך חודשים רבים, אגב, כך שאולי תרצה לחזור לביקור נוסף כדי לראות מה השתנה. (:

      אין לי סטטוס גבוה במועדון של מאריוט, או במועדון של ריץ (היינו הך), ובכל מקרה מועדוני מלונות נוטים שלא לכבד סטטוס גבוה בהזמנות צד שלישי.

      הגב
  2. שלומי

    היי,
    יש דרך לעשות חיפוש מלונות באתר Club1Hotels ללא תשלום דמי חבר?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא ניסיתי אותו. הכניסה לא נראתה מרשימה במיוחד, אם להודות על האמת, אבל אין לי מושג לגבי איכות המלון. הוא אמור להיות אחד הטובים בעיר גם כן – אבל לא ברמה של הפור-סיזנס או הריץ קרלטון.

      הגב

השאר תגובה