הפרקים הקודמים בסדרת הפוסטים:

חופשה במזרח הרחוק, פרק 1: מבוא
חופשה במזרח הרחוק, פרק 2: ת״א לבודפשט
חופשה במזרח הרחוק, פרק 3: בלאקליין
חופשה במזרח הרחוק, פרק 4: ריץ קרלטון
חופשה במזרח הרחוק, פרק 5: פינאייר
חופשה במזרח הרחוק, פרק 6: אובר בבנגקוק
חופשה במזרח הרחוק, פרק 7: גראנד הייאט
חופשה במזרח הרחוק, פרק 8: קתאי פסיפיק


הייתי סקרן לראות איך נטע תתרשם מהונגקונג. העיר הזאת מאוד יקרה לליבי אבל אני יכול להבין אם חלק מהמבקרים בה מוצאים אותה מנוכרת מדי, עמוסה מדי, רועשת מדי וכו׳.

הונגקונג עמוסה במלונות טובים ומניסיוני תמיד אפשר למצוא בעיר עסקאות כדאיות. המלונות מרוכזים בשני אזורים עיקריים: בשכונות סנטרל, וואן צ׳אי ואדמירלטי שנמצאות על האי (דרומית למפרץ) ואזור צ׳ים שה צ׳וי בחלקו הדרומי של קאולון (צפונית למפרץ). אני מחסידי צ׳ים שה צ׳וי ולכן אני בדר״כ בוחר במלון שנמצא באזור זה. ׳מלון הבית׳ שלי בהונגקונג הוא הייאט רג׳נסי שנמצא מעל קניון K11 המחובר לתחנת הרכבת התחתית צ׳ים שה צ׳וי אבל מדי פעם, כשיש סיבה טובה, אני בוחר באינטרקונטיננטל שנמצא כמה דקות הליכה משם.

Hong Kong Map

לא אכתוב בפוסט זה ביקורת מלאה על האינטרקונטיננטל כי כבר כתבתי אחת כזאת בעבר הלא רחוק (לחצו כאן).

ראוי לציין שלרשת אינטרקונטיננטל יש שני מלונות בהונגקונג, במרחק הליכה אחד מהשני, והפוסט הזה עוסק במלון ׳אינטרקונטיננטל הונג-קונג׳ (InterContinental Hong Kong) ולא למלון גראנד סאנפורד (InterContinental Grand Sanford).

ההזמנה

האינטרקונטיננטל הוא מלון של וירטואוזו. באופן שיגרתי הזמנה דרך סוכן של וירטואוזו תבטיח הטבות רבות כמו: שדרוג לחדר (על בסיס זמינות), ארוחת בוקר זוגית וקרדיט בסך 100$ לשימוש במלון. תעריף וירטואוזו אינו נחשב לתעריף סוכן רגיל ולכן חברי תוכנית אמבסדור ובעלי סטטוס גבוה במועדון IHG Rewards יוכלו להנות מכל ההטבות המגיעות להם במקביל להטבות וירטואוזו. כלומר, אם אתם מוכנים לשלם את המחיר הרגיל שדורש המלון (לרוב מעל 400$/לילה בחדר מקטגוריית הבסיס) אז בהחלט מוטב לכם לבצע את ההזמנה דרך סוכן של וירטואוזו.

Virtuoso Logo

אלא שהקיץ היה מבצע מיוחד של וירטואוזו (לשהיות עד ה-29 לספטמבר) במסגרתו נוספה הטבה אחת משמעותית: כניסה לטרקלין של המלון. זאת ועוד, הסוכן הקבוע שלי (CubeTravel) הוסיף הטבה נוספת משלו: שדרוג מובטח מראש לחדר עם נוף למפרץ. בדר״כ צריך לשלם הרבה מאוד על שתי ההטבות האלו.

סל ההטבות המורחב, אם כן, היה אטרקטיבי מדי בעיניי. במיוחד לאור העובדה שבתאריכים המסוימים בהם רציתי להיות בהונגקונג המלון הציע חדרים במחיר נמוך מאוד באופן יחסי.

ההזמנה במקור הייתה לפי מחיר של 1850HKD ללילה לפני מס (237$) אך בשבועות שלפני השהייה ירד המחיר מעט ל-1750HKD ללילה לפני מס (224$). הסוכן שינה בקלות את ההזמנה לבקשתי. כך יצא שהמחיר הסופי של ההזמנה, כולל 10% מס, היה 3850HKD בלבד (492$). ללא ספק העסקה הכדאית ביותר שראיתי בהונגקונג עד כה, ושמח שיצא לי לנצל אותה.

ICHK Paid Rate

אני מבהיר שהמחירים לעיל הם לא תוצאה של סטטוס גבוה, שימוש בנקודות או הטבות של אורח חוזר. המחירים הם המחירים הרגילים של המלון וכל ההטבות שקיבלנו בפועל היו כתוצאה מתעריף וירטואוזו שהוא תעריף פומבי שכל אחד יכול להשתמש בו (באמצעות סוכן וירטואוזו, כמובן).

הנה המחיר המלא לאותו חדר שקיבלנו בתעריף הכולל כניסה לטרקלין:

ICHK 2

כלומר, בהזמנה דרך סוכן של וירטואוזו גם חסכנו בערך 40% מהמחיר הרגיל וגם קיבלנו 100$ קרדיט לשימוש במלון.

הגעה מהשדה וצ׳קאין

ביציאה מהשדה המצוין של הונגקונג, ולאחר שנטע רכשה כרטיס אוקטופוס, עלינו על הרכבת המהירה למרכז העיר (Airport Express). זו בהחלט הדרך המועדפת עלי להגיע מהשדה לעיר ובחזרה. לקבוצה של יותר משני נוסעים אולי יוטב לבחור במונית משיקולי עלות בלבד.

חצי שעה אח״כ היינו בתחנת קאולון שבמרכז העיר ומשם לקחנו מונית לאינטרקונטיננטל. כמובן שנטע לא ידעה באיזה מלון נתארח אבל ייתכן שהיא ניחשה מבעוד מועד.

במרכז הלובי ישנן עמדות קבלה רגילות אך חברי תוכנית אמבסדור יכולים לעשות את הצ׳קאין בעמדות ייעודיות שנמצאות משמאל לכניסה (בישיבה, לא בעמידה). בהחלט אפשרות נוחה יותר ושם אני בדר״כ עושה את הצ׳קאין.

ICHK Ambassador Check-in

אך הפעם, ברגע שמצאו את ההזמנה במערכת, הוזמנו לעשות צ׳קאין בטרקלין שנמצא בקומה השניה. הטרקלין פשוט נהדר ומשקיף גם על הכניסה למלון וגם על הבר שבלובי.

ICHK Lounge 3

אחרי צ׳קאין קצר, ואחרי שישבנו לשתות משהו בטרקלין, ליוותה אותנו אחת מהצוות אל החדר שלנו. כצפוי זה היה חדר דלוקס עם נוף מלא למפרץכפי שהובטח ע״י הסוכן.

ICHK Room

אני מאוד אוהב את החדרים במלון הזה. הם לא גדולים במיוחד והם לא מפוארים בצורה מוגזמת אבל יש בהם כל מה שאפשר לרצות מחדר במלון חמישה כוכבים.

האינטרקונטיננטל, כמו מלונות טובים אחרים בעיר, מציע בכל חדר טלפון סלולרי של האנדי (Handy) לשימוש חופשי במהלך השהייהבמלון ומחוצה לו. האנדי הוא טלפון סלולרי מבוסס אנדרואיד שמגיע עמוס באפליקציות שימושיות לטיול בעיר וכולל גם שימוש חופשי באינטרנט סלולרי, הודעות ושיחות חינם למספרים מקומיים ולמספרים יבשתיים ברשימה קצרה של מדינות (ישראל לא ביניהן). וכן, זה טוב כמו שזה נשמע.

ICHK Handy

נטע: לא ניחשתי או בדקתי באיזה מלון אולי נתארח והאינטרקונטיננטל היה הפתעה מדהימה. החדר שלנו הרגיש כמו הנקודה הכי טובה בעיר. לא גדול אבל מכיל המון. אפילו הסבונים במקלחת היו בעיני הטובים ביותר בכל הטיול.

השהות במלון ורשמים מהטרקלין

יש טרקלינים ויש טרקלינים. זה של האינטרקונטיננטל הוא מהסוג הטוב יותר.

הטרקלין מרווח, נקי, אלגנטי, צופה על הקומה התחתונה של המלון וכולל ספריית סרטים (להשאלה), ספריית ספרים ועוד. בטרקלין תמיד נוכחים מספר אנשי צוות כדי לעזור לאורחים עם כל שאלה או בקשה. בטרקלין מוגשת ארוחת בוקר, עוגות ותה בשעות אחה״צ ואוכל ושתייה חריפה בשעות הערב. כלומר, כל מה שהייתם מצפים למצוא בטרקלין טוב ואז קצת יותר.

ICHK Lounge 1

ICHK Lounge 4

ICHK Lounge 2

הצוות של הטרקלין היה אדיב ומקצועי בצורה בלתי רגילה. באחד הבקרים ביקשנו המלצה לשייט במפרץ וקיבלנו המלצה שאח״כ התבררה כפנטסטית.

Hong-Kong Boat

את ארוחת הבוקר הראשונה שלנו, ביוםההולדת של נטע, אכלנו במסעדת המלון. המבחר היה מרשים מאוד אז נטע הייתה מרוצה עד הגג. המסעדה, אגב, פתוחה גם למי שאינו אורח המלון (במחיר מעט מופקע אבל עדיין…).

ICHK Breakfast

ואם כבר עסקינן באוכל

המסעדות של המלון

לאינטרקונטיננטל, בהיותו אחד המלונות הטובים ביותר בהונגקונג, יש לא פחות מארבע מסעדות שף. זה בנוסף למסעדה ׳הרגילה׳ של המלון ולבר שבלובי.

ICHK Dining 2

תעריף וירטואוזו הבטיח לנו קרדיט בסך 100$ לשימוש במלון. מכיוון שגם ככה היינו זכאים לארוחת בוקר ולכניסה לטרקלין הרי שתכננתי מראש שנהנה מארוחת ערב טובה באחת המסעדות של המלון כדי לנצל את הקרדיט. לא באמת חשבתי שהסכום הזה יספיק כדי לכסות ארוחת ערב מלאה לשני סועדים באחת המסעדות האלו אלא רק שיהפוך את החשבון הסופי לכזה שנהיה מוכנים לשלם. אני לא יודע מה איתכם אבל אני באופן שיגרתי לא מוציא מאות ש״ח לארוחת ערב.

נטע כמובן לא הייתה שותפה להתלבטות בבחירת המסעדה ולא ידעה על הקרדיט עד שהגענו למלון. ידעתי שהיא לא אכלה אף פעם במסעדה עם כוכב מישלן אז חשבתי שארוחת ערב באחת כזאת תהיה הפתעה מצוינת לערב היוםהולדת שלה. אבל למה לבחור במסעדה עם כוכב מישלן כשאפשר לבחור במסעדה עם שניים?

ICHK Dining 1

אז הזמנתי שולחן במסעדת יאן טו הין (Yan Toh Heen). שלה שני כוכבי מישלן. המסעדה נמצאת קומה אחת מתחת ללובי של המלון (לא בדיוק מתחתיו, אבל בקומה מתחתיו) עם נוף למפרץ כמובן. לתפריט המלא של המסעדה לחצו כאן.

ההזמנה הייתה לשעה 20:30, כדי שנוכל להספיק לראות קודם את ׳סימפוניית האורות׳ שמתקיימת כל יום בשעה 20:00, ובשעה זו המסעדה לא הייתה מלאה לגמרי כך שקיבלנו שולחן נוח במיוחד במיקום שקט יחסית.

זו הייתה ארוחת ערב מושלמת. השירות, ההקפדה על הפרטים הקטנים, התפריט, האוכל, הנימוסהכל היה מעל המצופה. היה גם ׳אירוע׳ קל במהלך הארוחה שהוביל להתנצלות עמוקה מצד המלצר והמנהל ובהמשך הוביל גם להנחה משמעותית בעלות הארוחה. פרטים נוספים על הארוחה הזאת מוטב שתקראו בבלוג של נטעכאן.

הנה כמה תמונות:

ICHK Dinner 1

ICHK Dinner 1.1

ICHK Dinner 4

ICHK Dinner 5

ICHK Dinner 2

ICHK Dinner 6

ICHK Dinner 3

נטע: ארוחת הערב של יום ההולדת שלי הייתה פשוט חוויה מטורפת! השירות היה מעבר לכל מה שאי פעם חוויתי. האוכל נשען על המטבח הסיני הקלאסי (קנטונזי ליתר דיוק) ולקח אותו לרמה הכי גבוהה שאפשר. התפריט עמוס ומגוון והבחירה הייתה קשה. למרות שניסינו לשמור על יום ׳קל׳ מבחינת אוכל, לא הגענו רעבים. המקום מציע ארוחת טעימות בשלוש דרגות מחיר (הזולה ביותר עדיין ממש יקרה – בערך 1600HKD לאדם) ותפריט אה-לה-קארט ממנו דגמנו מספר מנות. אני יכולה לכתוב על זה פוסט שלם, אבל בקיצור – מומלץ!

לפני שיצאנו לארוחת הערב, אגב, נטע קיבלה עוגת יוםהולדת מהמלון עם כיתוב אישי. כדי להמתיק עוד יותר את היום שהיה.

ICHK Cake

לסיכום

השהייה שלנו באינטרקונטיננטל הייתה פשוט מעולה. החדר, השירות, ארוחות הבוקר, הטרקלין, ארוחת הערב במסעדה היוקרתיתהכל היה על הצד הטוב ביותר. גם הזדמן לנו להיפגש עם יונתן, חבר וקורא קבוע של הבלוג שגר בהונגקונג, ומבחינתי זה השלים את החוויה.

תעריף וירטואוזו הוא ששידרג את כל השהייה במלון. בביקורים קודמים השתמשתי בנקודות או בשובר ללילהחינם על מנת להזמין חדר מקטגוריית הבסיס. גם אז קיבלתי חדר נהדר במלון נהדר, אבל, ללא כניסה לטרקלין וללא קרדיט לשימוש במלון. זו הייתה חוויה אחרת.

נטע: היה לנו ביקור מדהים בהונג קונג. מעניין איך המקום הזה לא היה גבוה ברשימת היעדים שלי ועכשיו אני ממליצה עליו בחום לכל מי שיכול להאריך את הקונקשן שם. לא יכולתי לבחור מקום מושלם יותר לחגיגות יום ההולדת שלי!

6 תגובות

  1. חן

    יש גם לחלק מבתי המלון ברשת הולידיי-הין את המכשיר אנדי, רעיון מצוין.

    הגב
  2. יי

    אגב הונג קונג ומסעדות מישלן. מסעדת מישלן הכי זולה בעולם דווקא נמצאת בעיר הזו באופן די מפתיע. קוראים לה Tim Ho Wan וזה מקום מגניב של דים סאם ב-6 דולר.

    הגב
  3. חופשה במזרח-הרחוק, פרק 10: הונג-קונג – FlyingOut

    […] חופשה במזרח הרחוק, פרק 1: מבוא חופשה במזרח הרחוק, פרק 2: ת״א לבודפשט חופשה במזרח הרחוק, פרק 3: בלאקליין חופשה במזרח הרחוק, פרק 4: ריץ קרלטון חופשה במזרח הרחוק, פרק 5: פינאייר חופשה במזרח הרחוק, פרק 6: אובר בבנגקוק חופשה במזרח הרחוק, פרק 7: גראנד הייאט חופשה במזרח הרחוק, פרק 8: קתאי פסיפיק חופשה במזרח הרחוק, פרק 9: האינטרקון […]

    הגב

השאר תגובה