אתחיל מלפרט על המבצע אבל באמת שהוא לא הסיבה לפוסט הזה. שימו לב שבמייל הוא משווק כמבצע לחזיקי כרטיס פלייקארד אך באתר אלעל אין כל אזכור לכרטיס והמבצע, לכאורה, פתוח לכלל חברי המועדון.

תנאי המבצע:

מותנה בהצגת שובר אל על המונפק מחשבון הנוסע המתמיד באתר המועדון. הנפקת השובר בתוקף עד 30.11.17. השובר תקף למימוש עד 28.2.18. המבצע על רכישת הספרים בנקודות מתוך המגוון שבמבצע הראשי הקיים בחנות באותו חודש, עד 98 ש"ח מחיר קטלוגי. אין כפל מבצעים והנחות. קוד קופון אחד לספר. לא תקף בירידים ובאתר בוקנט. המוצר והשירות באחריות צומת ספרים. המבצע לא תקף על אתר הסחר של צומת ספרים. המכירה הינה ליחידים בלבד ולא תותר מכירה סיטונאית. אל על תהיה רשאית לסיים את תקופת המבצע בכל עת. כפוף לתקנוני התוכנית, המועדונים והתנאים הנלווים לכרטיס האשראי. ט.ל.ח.

Redeem 20 LY Points for a Book 1

עמוד המבצע.

כלומר, בתמורה ל-20 נקודות מועדון ניתן להנפיק שובר שתמורתו ניתן לקבל ספר באחת החנויות של רשת צומת ספרים. איזה ספר? ככל הנראה יש מבחר כלשהו, שמשתנה בכל חודש, ובכל מקרה מדובר בספרים שמחירם המלא הוא עד 98 ש״ח.

אני מעריך נקודות של אלעל לפי שווי ריאלי של 45 סנט האחת (בערך 1.60 ש״ח) כך ש-20 נקודות שוות בעיניי בערך 32 ש״ח. לשלם 32 ש״ח על ספר זה מחיר הוגן לכל הפחות על אף שבימינו רשתות הספרים מציעות לפעמים מבצעים שמורידים את מחירם של חלק מהספרים לרמת 20 ש״ח ומטה.

יש מבצע נוסף.

ניתן להצטרף למועדון החברים של רשת צומת ספרים, שנקרא ״מה קורא״, תמורת 20 נקודות גם כן. אחת ההטבות היא שובר בסך 40 ש״ח לשימוש ברשת (תחת מגוון הגבלות). לכאורה המבצע הזה כדאי יותר משום שהערך המתקבל לנקודות גבוה יותרבהנחה שתשתמשו בשובר בערכו המלא למוצר שגם ככה אתם מעוניינים לרכושאבל כאן מדובר על מימוש חדפעמי משום שכנראה לא ניתן להצטרף למועדון יותר מספר פעמים.

Redeem 20 LY Points for a Book 3

תנאי המבצע:

מותנה בהצגת שובר אל על המונפק מחשבון הנוסע המתמיד באתר המועדון. הנפקת השובר בתוקף עד 30.11.17. השובר תקף למימוש עד 28.2.18. המוצר והשירות באחריות צומת ספרים. המבצע לא תקף על אתר הסחר של צומת ספרים. 40 השקלים הינם למימוש בחודש העוקב להצטרפות ולא ניתנים על ספרים בהגנה לפי החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל, ספרי לימוד, עיתונים, מגזינים וכתבי עת, כרטיסי הגרלה, תווי שי ואקולוקו. אל על תהיה רשאית לסיים את תקופת המבצע בכל עת. כפוף לתקנוני התוכנית, המועדונים והתנאים הנלווים לכרטיס האשראי. ט.ל.ח.

עמוד המבצע.

למה המבצעים האלו ׳חשובים׳ בעיניי?

כל מועדון לקוחות שמאפשר צבירה ומימוש של נקודות, ולא משנה באיזה מועדון מדובר, צריך להציג לחברי המועדון שתי אפשרויות מימוש עיקריות:

  • מימוש חלומיעליו כתבתי בפוסט השבוע ותכליתו לאפשר לחברי המועדון לרכוש באמצעות הנקודות שלהם מוצרים, שירותים וחוויות שלא היו רוכשים בכסף.
    – – – 
  • מימוש מזערישתכליתו לאפשר לחברי המועדון להשתמש בסך נקודות נמוך מאוד לטובת מימוש כלשהו גם אם ערכו הכספי זניח יחסית.

למימוש מהסוג השני יש משמעות פסיכלוגית ושיווקית, לפחות לדעתי, ולכן הוא כ״כ הכרחי בארסנל המימושים שמציע המועדון. זה אומנם מימוש לא כדאי למועדון מבחינה חשבונאית, נגיד ככה, אבל מצוין למועדון מבחינה תדמיתית ולהערכתי הוא גם מטיב עם המועדון בטווח הארוך. אני אסביר.

מועדון לקוחות מנפיק נקודות, כמו שבנק מרכזי מדפיס כסף, ואז מאפשר לחברי המועדון להשתמש בנקודות שלהם כדי לרכוש מוצרים, שירותים וחויות. אחד העקרונות החשבונאיים המנחים של כל מועדון הוא שרוב חברי המועדון לא מגיעים לצבור מספיק נקודות כדי באמת להשתמש בהן בצורה אפקטיביתמה שנקרא ברייקאג׳ועל כן רוב ה׳חוב׳ שלו כלפי ציבור חבריו הוא דמיוני ובפועל יימחק תוך זמן קצר. במילים אחרות: רוב חברי המועדון צוברים מעט מאוד נקודות ולא עושים איתן שום דבר. אפשר לומר, אם כן, שזה אינטרס של מועדוני הלקוחות שלא יהיו אפשרויות מימוש נוחות לכמות קטנה של נקודות כי מבחינתם טוב יותר שהנקודות האלו יימחקו שהרי ההצעה כבר מומשה (כלומר, המהלך השיווקי במסגרתו המועדון מציע תמורה עבור פעילות עם החברההאם או עם אחד השותפים שלו).

זה בפועל בדיוק מה שקורה עם החשבונות של חברי מועדון הנוסע המתמיד. רוב חברי המועדון צוברים מעט נקודות בשנה, לרוב מתחת ל-50 נקודות, ומכיוון שהנקודות נמחקות לאחר שלוש שנים הם אינם מוצאים הזדמנות להשתמש בנקודות האלו לטובת כרטיסי בונוס. אפילו במבצעים, אפילו ליעדי אפ, אפילו ואפילו. הנקודות נמחקות.

בפוסט ״מה אפשר לעשות עם מאה נקודות של אלעל?״ התייחסתי בדיוק לעניין הזה. נתתי שם דוגמאות למימושים אפשריים של יתרת נקודות נמוכה יחסית במועדוןכי, כפי שטענתי קודם, בעיניי מדובר במימושים חשובים מאוד.

אז עכשיו, במסגרת שני המבצעים החדשים, יש אפשרות נוחה למימוש נקודות גם למי שיש בחשבונו אפילו פחות ממאה נקודות. מעולה.

מעניין, אגב, שניתן לצבור מינימום של עשרים נקודות מכל כרטיס הלוך/חזור של אפ לכל אחד מיעדי החברה. לא משנה כמה זול הכרטיסהוא יצבור מספיק נקודות לספר חינם ברשת צומת ספרים. זה גימיק טוב: טוס לחופשה וקבל ספר בחינם.

לסיכום

שני מבצעים לא חשובים של אלעל מציגים עקרון פעילות חשוב מאוד של כל מועדון תעופה. העקרון הזה, למען הסר ספק, הוא עיקר הפוסט והוא המסר שניסיתי להעביר. אבל היי, אם יש לכם נקודות שעומדות להימחק אז למה שלא תנפיקו לעצמכם שובר ותלכו לקחת ספר חדש? ספרים זה טוב, גם בעולם דיגיטלי.

3 תגובות

  1. יהויכין פרידלנדר

    באמת מבצע נחמד- השתמשתי בו כדי לנצל 80 נקודות שעמד לפוג תוקפן.
    המגוון אכן מוגבל (לפני 3 שבועות היה מדובר רק על הספרים שמבצע 1+2 או 1+1), אבל בחנויות גדולות של צומת ספרים הוא בהחלט גדול מספיק- אז אני ממליץ להתאמץ קצת וללכת לסניפים הגדולים, ולא בהכרח הקרובים ביותר.
    כאמור, לפני 3 שבועות המבצע היה טרי-טרי ובסניף הגדול שהלכתי אליו עוד לא שמעו עליו, אז היה קצת בלגן, אבל כנראה שעכשיו כבר צריך להיות בסדר.

    ובדיוק כמו שאמרת, בעיקר נחמד שסוף סוף יש מה לעשות עם מעט נקודות שעומדות לפוג תוקפן חוץ מלתת להן להתבזבז- גם לאלעל, כשמגיע ח"ח אז מגיע.

    הגב

השאר תגובה