קוראים רבים שואלים האם כדאי גם להם להתמקד במועדון של אלסקה, לקרדט אליו טיסות ולצבור בו מיילים בכל הזדמנות. לכאורה התשובה המתבקשת היא חיובית אבל בפועל התשובה מורכבת יותר.

האם כדאי לכל אחד לבחור במועדון של אלסקה?

לא.

ראשיתחשוב לזכור שאלסקה אינה שותפה בברית תעופה. נכון שיש למועדון MileagePlan שורה של חברות שותפותרבות מהן מעניינות מאוד וחלקן גם נוחתות בנתב״גאבל עדיין יש חיסרון מובנה ולא מבוטל עבור מועדון תעופה שאינו חלק בברית. כך, לדוגמה, סטטוס גבוה במועדון של אסקה מציע מעט מאוד הטבות בטיסות עם חברות שותפות (בעיקר עם בריטיש). סטטוס גבוה מציע הטבות רבות בטיסות של אלסקה, כמובן, אבל הנוסע הישראלי הממוצע כנראה שלא יגיע לטוס עם אלסקה בכלל.

שניתהמועדון מאוד מכווןפרימיום. גם בצבירה וגם במימוש המיילים. כלומר, אם החלום שלכם הוא להגיע לכרטיס בונוס במחלקת התיירים לאירופה אז זה כנראה לא המועדון האידיאלי עבורכם. לעומת זאת, אם החלום שלכם הוא להקיף את העולם במחלקת העסקיםזה בדיוק המועדון בשבילכם.

שלישיתרוב השותפות של המועדון לא נוחתות בת״א. למועדון אומנם יש רשימה קצרה של שותפות אבל זו רשימה איכותית מאוד. הבעיה היא שהרשימה האיכותית הזאת אינה רלוונטית במיוחד לשוק המקומי. אילו שותפות של אלסקה נוחתות בת״א? קתאי, בריטיש, אייר פראנס, ק.ל.מ, פינאייר, היינאן וקוריאן. לכאורה לא מעט אלא שהשמועות אומרות שבקרוב תסתיים השותפות של המועדון עם אייר פראנס וק.ל.מ כך שהרשימה עוד תתקצר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

עכשיו תשאלו את עצמכם כמה המאפיינים האלו רלוונטיים עבורכם. האם תסכימו לוותר על הטבות סטטוס בשביל צבירת מיילים גבוהה יותר? האם תעדיפו להמתין בסבלנות עם מימוש המיילים כדי להגיע לכרטיס בונוס אטרקטיבי מספיק במחלקות הפרימיום? האם השותפות הקיימות של המועדון הן חברות שאתם מעדיפים לטוס איתן?

התחלתי מהטענה שמדובר במועדון תעופה מתקדם ואטרקטיבי. זה עדיין נכון. אני רק רוצה להדגיש שהוא אטרקטיבי בעיקר לקהלים מסוימים ולא לכלל הקהלים.

למידע כללי נוסף על המועדון של אלסקה ראו את הפוסט שפרסמתי בסוף השנה שעברה.

השנה שלי עם מועדון MileagePlan

אחרי התלבטויות רבות בחרתי מוקדם יותר השנה לעזוב את מועדון AAdvantage (אמריקן) ולעבור למועדון MileagePlan (אלסקה). זו באמת לא הייתה החלטה פשוטה או ׳נעימה׳. עוד אתגעגע רבות לסטטוס שלי במועדון של אמריקן. אבל אני שמח על הדרך החדשה.

המטרה המוצהרת הייתה להגיע לסטטוס הגבוה ביותר במועדון, MVP Gold 75K, שדורש צבירת 90,000 מיילים לסטטוס בשנה קלנדרית. המועדון אף נתן לי השוואת סטטוס מוקדם יותר השנה כדי להקל על כל התהליך. אם גם אתם מכוונים לסטטוס גבוה במועדוןהנה מספר טיפים עבורכם. הטיסה שבה אטוס מחר תזכה אותי ביתרת המיילים הדרושה לסטטוס.

alaska-mp-elite-cards

אחד היתרונות הגדולים של המועדון הוא באפשרויות צבירת המיילים. או, אם לדייק, בבונוסים הנדיבים שמציע המועדון לטיסות במחלקות הפרימיום עם חלק מהשותפות שלו. זאת ועוד, המועדון מציע לעיתים קרובות יחסית מבצעים כאלו ואחרים שמציעים בונוס מיילים בטיסות מסוימות (בכל מחלקות השירות או בחלק מהן). כמובן שניתן לצבור מיילים גם מטיסות במחלקת התייריםולפעמים גם אז המועדון מציע קרדיט נדיב יותר מכל מועדון אחראבל עיקר הבונוסים הם לטיסות במחלקות הפרימיום. מכאן שהמועדון מתאים יותר לאלו שמרבים לטוס במחלקות הפרימיום עם החברות השותפות של המועדון.

עד כה ב-2017 צברתי קרוב ל-190,000 מיילים למימוש (RDM). עד סוף השנה אגיע לכמעט 250,000 מיילים למימוש בזכות בונוס בסך 50,000 מיילים שאקבל על השגת הסטטוס הגבוה במועדון. יתרה לא מבוטלת לצבור במספר חודשים בלבד.

mileageplan-status-bonus

איך צברתי כ״כ הרבה מיילים השנה?

  • המועדון מציע קרדיט נדיב בצורה חריגה עבור טיסות במחלקות הפרימיום של מספר חברות שותפות. כך, לדוגמה, אם תטוסו במחלקת העסקים של בריטישגם בכרטיסים המוזלים ביותרתצברו מיילים לסטטוס לפי 150% ממרחק הטיסה ומיילים למימוש לפי 250% ממרחק הטיסה. במחלקות כרטוס גבוהות יותר הקרדיט יהיה 250% ו-350% בהתאמה. מספרים כאלו הם חריגים בעולם מועדוני התעופה.
    – – –
  • המועדון נתן לי השוואת סטטוס והסטטוס הגבוה נותן בונוס בצבירת המיילים. 125% תוספת לצבירת המיילים הבסיסית מכל טיסה, אם לדייק. כך, לדוגמה, טיסה של 1,000 מייל במחלקת העסקים של בריטיש תצבור לנוסע חסר סטטוס כ-2,500 מיילים למימוש אבל אני אצבור מאותה טיסה כ-3,750 מיילים למימוש.
    – – – 
  • בחצי השני של השנה המועדון הציע כפל מיילים על טיסות בקוים מסוימים במחלקת התיירים. יכלתי לנצל את הבונוס הזה כשטסתי הלוך/חזור מאירופה לארה״ב במחלקת פרימיוםאקונומי של בריטיש. מהכרטיס הזה לבדו, שעלה פחות מ-800 (ראו כאן), צברתי קרוב ל-40,000 מיילים למימוש.

MileagePlan Promo Double Miles

אני נותן למיילים של אלסקה ערך של 2 סנט/מייל לכל הפחות, ועבורי הם שווים אפילו יותר, כך שרבע מיליון מיילים שווים בערך 5,000$. החזר בריא מאוד על הכרטיסים שרכשתי השנה.

לסיכום

אפשר לומר הרבה דברים טובים על מועדון MileagePlan, ובצדק, אבל כמו כל מועדון תעופה אחר גם הוא מטיב יותר עם נוסעים מסוימים מאשר עם אחרים. האם הוא מתאים עבורכם? כן, אולי, אבל יכול בהחלט להיות שלא. כדי לענות על השאלה הסתכלו מקרוב על דפוסי הנסיעות שלכם, על ההעדפות שלכם לחברות תעופה, על טבלאות צבירת המיילים של המועדון עם השותפות המועדפות, על טבלאות המימוש וכו׳. קצת שיעורי בית יכולים ליצור הבדל גדול לאורך זמן.

אם אתם נוסעים מזדמנים שמעדיפים תמיד לבחור את הכרטיס הזול ביותר, ללא שמירת נאמנות לחברת תעופה כלשהי, אז סביר להניח שהמועדון של אלסקה הוא לא הכתובת. לעומת זאת אם אתם נוסעים תכופים שנהנים מגמישות מסוימת בבחירת הכרטיסים שלכם ומעדיפים את מחלקות הפרימיום אז סביר להניח שהמועדון של אלסקה יציע לכם תמורה גבוהה יותר מכל מועדון אחר.

11 תגובות

  1. צבי

    חושב שלאור השינויים שחלו בו בשנה האחרונה, אתה קצת מפריז בערכו.
    ההטבות עם אמריקן היו סופר משמעותיות – היו ממש כמו סטטוס באמריקן – והם נגוזו, ועכשיו שגם קלמ ואיר פראנס נעלמים – מה בעצם נשאר?
    לפדות על אמירטס? המחיר הפך למופרז. הדובדבן היחידי שנשאר זה קתאי.

    קתאי? הזמינות בעסקים מהארץ להונג קונג לא קיימת. מארה״ב? נאיבי לחשוב שזה ישאר לאורך זמן.

    אז צברת כמות יפה מאוד של מיילים, השאלה הגדולה מה אתה עושה איתם….

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      הלכת מקצה לקצה.

      ההטבות עם אמריקן, והשותפות עם דלתא, היו בעיקר רלוונטיים לנוסעים עם הרבה טיסות פנים בארה״ב. לנוסעים אלו יש עכשיו את הברירה של טיסה של אלסקה עצמה שהרחיבה משמעותית את הרשת שלה עם הרכישה של וירג׳ן אמריקה. אבל הנוסע הישראלי הממוצע לא טס לעיתים תכופות בתוך צפון-אמריקה.

      אייר פראנס וק.ל.מ עדיין שותפות, ועוד לא נמסר שהן יעזבו, אבל גם אם כן אז ישנן שותפות רלוונטיות אחרות מבחינתי עם אפשרויות מימוש מעולות: קוונטס, קתאי, ג׳אל, בריטיש ובקרוב גם פינאייר וסינגפור איירליינס (שכבר שותפות אבל טרם פורסמו טבלאות המימוש לטיסותיהן). אני אפילו מתכנן לטוס עם פיג׳י איירוויס בשנה הבאה. לא נשכח גם חברות כמו היינאן וקוריאן שגם נוחתות בת״א. בינתיים קתאי היא הכוכבת הגדולה, זה נכון, והיא מציאה זמינות די גבוהה של מושבי בונוס ברוב הקוים שלה אם כי לא בקו לת״א (בשלב זה, אני מאמין שנראה שינוי דרמטי בקרוב).

      הגב
  2. noamfiruz

    שלום. לא ידעתי בדיוק באיזה פוסט לכתוב את זה.
    אז אני פשוט כותב כאן.

    נראה שאתה ממש מבין בכל התחום הזה ואשמח להתייעץ איתך על איזה כרטיס הכי כדאי לי לעשות ואם בכלל.

    היו הרבה שינויים בתקופות האחרונות
    ורציתי לדעת נכון להיום על איזה כרטיס אתה ממליץ- על כרטיס אשראי.
    Miles&More
    MileagePlus (יונייטד)
    כרגע יש לי את הFlyCard אבל מרגיש לי שעובדים עלי, לא יוצא שהוא משתלם בכלל. לכן אני מתכוון לבטל אותו ולעבור לחברות אחרת.

    אז אני מתלבט, ואם זה לא כרטיס אשראי, אז לפחות להצטרף לSkyTeam ואם אתה ממליץ אז לאיזה מחברות התעופה הכי כדי לדעתך.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      מבחינת שווי ההחזר, כלומר מכפלת מספר הנקודות שאפשר לצבור ושווי הנקודות האלו, אף כרטיס אשראי בשוק הישראלי לא מתחרה עם הפלייקארד. אבל אם אתה לא מרוצה מהכרטיס או לא מעוניין לטוס עם אלעל בכלל – מוטב לך לחפש כרטיס אחר. פשוט אל תניח שעם כרטיס אחר הדרך לכרטיס בונוס תהיה קצרה יותר.

      הכרטיס של M&M סה״כ מציע הצעה טובה ובפרט עם בונוס ההצטרפות הנוכחי של 15,000 מיילים (עד סוף השנה בלבד).

      לא הבנתי את הקשר של כרטיסי אשראי לבחירת חברת תעופה או ברית תעופה. אלו לא דברים סותרים. אני לא יכול להמליץ על חברה אחת או ברית אחת בצורה רחבה וגסה – זה משהו שצריך לבחון לפי דפוס הנסיעות שלך וההעדפות שלך. סקייטים, בעיניי, היא הברית החלשה ביותר כיום.

      הגב
  3. שירה

    ליאור, במקרה פרסמת את הפוסט באותו יום שבו חוותה אלסקה אייר ליין סקנדל תקשורתי לא קטן…אשמח לשמוע את דעתך בנושא. גם בעניין אחריות חברות התעופה לנוסעים סוררים ואיך להתייחס אליהם וגם ליהול משברים ברשתות חברתיות (אחרי פרשת יוניטייד גייט והנוסע הנגרר)

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אין ספק שניהול משברים ברשתות חברתיות הוא נושא חשוב מאוד בימינו אבל זה נושא שאני לא מבין בו דבר.

      אני לא חושב שחברה מסחרית, ובכלל זה חברת תעופה, חייבת בהכרח להתקפל אם לקוח מתלונן או אפילו עושה לה שיימינג. אם החברה פעלה ע״פ נהלים מוסדרים שנכתבו מלכתחילה בצורה נכונה אז היא לא צריכה להגן על עצמה. לפעמים אנשים מתנהגים בצורה לא סבירה – מבחינה כזאת או אחרת – ולגיטימי שהם ישלמו את המחיר.

      ניקח לדוגמה את הנוסע מטיסת יונייטד. האם הוא צדק שעשו לו עוול? סביר להניח שכן. האם הוא יכל בקלות להימנע מהתוצאה של האירוע? לחלוטין כן. האם אדם סביר במצבו היה מתנהג אחרת? אני הייתי מתנהג אחרת בוודאות ולדעתי גם רוב האנשים. עם כל הכבוד הבנאדם התעקש לעכב טיסה, ולפגוע תוך כדי בזמנם של מעל מאה אנשים אחרים, כדי להוכיח את צדקתו על אף שהוא ידע בבירור שאין סיכוי ריאלי שהוא ימריא באותה טיסה. אחרי זה אנחנו, כחברה, אמורים להגן עליו ברשתות החברתיות? אמורים לצאת לעזרתו בגלל שבמקור הטענה שלו מוצדקת? יש דרכים לקבל צדק בעולם הזה ואת הסעד שלו הוא כנראה היה אמור לקבל בבית משפט בדרך אחרת לגמרי. אני לא מוריד בכך אחריות מיונייטד, ואני בהחלט מקווה שהחברה תשלם, אבל דברים לא היו צריכים להיפתח כמו שהם התפתחו.

      הגב

השאר תגובה