אלסקה היא לא חברת תעופה קטנה כ״כ. בפרט לאחר שרכשה את וירג׳ן אמריקה בסוף השנה שעברה (תמורת 2.6 מליארד דולריותר מפי עשר מהשווי הנוכחי של אלעל). אלסקה מחזיקה צי של למעלה מ-150 מטוסים מדגם בואינג 737 ובבעלותה החברות וירג׳ן אמריקה והורייזן אייר שמפעילות יחדיו למעלה מ-100 מטוסים נוספים. שלושת החברות האלו טסות אך ורק בתחומי צפוןאמריקה ומרכזאמריקה. ב-2016 הטיסה אלסקה קרוב ל-42 מיליון נוסעים (בערך פי 2.5 מאלעל, לצורך האומדן).

על אף היותה חברת תעופה לאקטנה מצליחה אלסקה לשמור על אופי של חברה צעירה, מעניינת, חדשנית ובעלת נתוני פעילות מצוינים.

בדו״ח השנתי האחרון של ׳Airline Quality Rating׳, שנחשב למסמך מוביל בתעשייה ומצוטט בין השאר ע״י עיתונים מובילים כמו פורבס וביזנסאינסיידר, קיבלה אלסקה איירליינס את המקום הראשון בארה״ב כשעקפה את 11 חברות התעופה הגדולות האחרות. אם תרצו לקרואהנה הדו״ח המלא בקובץ PDF.

alaska-and-virgin-american-together

בסקר האחרון של מגזין התיירות ׳Conde Nest Traveler׳ קיבלה אלסקה את המקום השלישי בדירוג הקוראים כשאת המקום הראשון קיבלה וירג׳ן אמריקה שנמצאת כעת בבעלותה. למקום השני, אגב, הצליחה להתברג ג׳ט בלו שנחשבת גם היא לחברה עם אופי צעיר ומעניין.

המבצע החדש להעברת מיילים

השבוע קיבלתי שני אימיילים מעניינים מהמועדון.

האימייל הראשון היה לכבוד השגת הסטטוס הגבוה. אהבתי את הכיתוב.

MileagePlan Congrats on Status

האימייל השני הציג את המבצע החדש: האפשרות להעביר בחינם מיילים לחברי מועדון אחרים, לזמן מוגבל, כביכול לכבוד תקופת החגים. המבצע מיועד רק לבעלי סטטוס גבוה במועדון והוא בתוקף עד ה-28 לדצמבר.

MileagePlan Elite Transfer Miles 2

למה המבצע הזה מעניין?

משום שהעברת מיילים או נקודות בין חברי מועדון היא אפשרות שמועדוני תעופה רבים לא מציעים כלל ואלו שכן מציעים דורשים על כל עמלה די גבוהה.

האפשרות להעביר מיילים או נקודות היא מסחטת כסף רצינית עבור מועדוני התעופה משום שהפעולה עצמה לא עולה אפילו סנט, שהרי מדובר בפעולה דיגיטלית בלבד, ומועדון התעופה לא צריך להנפיק מיילים או נקודות חדשים כך ש׳החוב׳ שלו לחברי המועדון נשאר בדיוק כשהיה. מועדוני תעופה מרשים לעצמם לדרוש עמלה גבוהה על הפעולה רק משום שהם יודעים שהחלופה של אותם חברי מועדון היא רכישת מיילים או נקודות וזה יקר אף יותר.

מעולם לא נתקלתי במועדון תעופה שהציע העברת מיילים או נקודות בחינם. אפילו לתקופה מוגבלת ואפילו רק לבעלי סטטוס. זה מה שהופך את המבצע החדש של מועדון MileagePlan לכ״כ חריג ומעניין.

מהן המגבלות של המבצע?

תנאי המבצע קובעים שכל חבר מועדון בעל סטטוס גבוהכל סטטוס גבוה, לא רק MVP Gold 75K – יכול להעביר בתקופת המבצע עד מקסימום של 40,000 מיילים לשלושה חברי מועדון שונים לבחירתו. ניתן להעביר מיילים בכפולות של 1,000 בלבד.

המבצע בעצם חוסך את עמלת ההעברה הרגילה שהיא 10$ לכל 1,000 מיילים בתוספת עמלת ביצוע של 25$ לכל פעולה (ללא קשר למספר המיילים המועברים).

MileagePlan Elite Transfer Miles 3

עבור מי כדאי המבצע?

כל חבר מועדון יכול ממילא להשתמש במיילים שלו על מנת לרכוש כרטיס בונוס על שם נוסע אחר (שיכול להיות חבר מועדון ויכול גם לא). כלומר, לכאורה, אין הגיון אמיתי בפתיחת חשבון נוסף והעברת המיילים הדרושים לכרטיס בונוס אליו רק כדי שאותו נוסע יוכל לרכוש בעצמו כרטיס בונוס דרך חשבונו החדש. משזה נאמר, כשהעברת המיילים היא חינמית זה דווקא פתרון אלגנטי יותר בבחינת ׳קח את הכסף וקנה בעצמך׳.

ניצול טוב יותר של המבצע יהיה להעברת מיילים לחשבון שיש בו כבר יתרת מיילים מסוימת אך לא יתרה מספקת לכרטיס בונוס רצוי. כך ניתן להעביר לחשבון את ההפרש הדרוש ולהבטיח שימוש טוב יותר למיילים שכבר נצברו בו.

אם המבצע היה פתוח לכלל חברי המועדון, או היה מאפשר גם העברת מיילים בחינם אל חשבונות של בעלי סטטוס גבוה ולא רק החוצה מהם, אז היכולת לנצל אותו הייתה גבוהה משמעותית כי כך מספר חברי משפחה אחת, לדוגמה, היו יכולים אפקטיבית לאחד את היתרות שלהם ליתרה אחת גדולה ושימושית הרבה יותר.

תגובה אחת

  1. תום

    המועדון של Qantas מאפשר להעביר מיילים בחינם לבן משפחה. אופציה שימושית מאוד לאחד מיילים לחשבון אחד ולהתקדם לעבר כרטיס בונוס.

    הגב

השאר תגובה