אסיאנה-איירליינס, למי שלא מכיר, היא חברת התעופה השניה בגודלה בדרום-קוריאה (אחרי קוריאן). החברה היא אחת משבע חברות תעופה בלבד שזכו לדירוג חמישה כוכבים של SkyTrax (ה-סמכות בתחום). בסיס הפעילות הבינ״ל של אסיאנה הוא שדה התעופה אינצ׳ון בסיאול. השדה המשני של העיר, גימפו, מהווה את בסיס הפעילות שלה לטיסות פנימיות.

הנה עובדה מעניינת: קו התעופה העמוס ביותר בעולם נמצא בדרום-קוריאה בין סיאול לג׳אג׳ו (עיר הנופש של המדינה). בקו הזה יש בממוצע יותר מ-200 טיסות יומיות (!) ותעבורה שנתית של מעל 10 מליון נוסעים. זה לא רחוק ממספר הנוסעים שעוברים בשנה שנתב״ג.

שדה התעופה אינצ׳ון בסיאול הוא אחד משדות התעופה המעוטרים בעולם. אולי זה מה שקורה כששדה אחד מהווה בסיס פעילות עיקרי של שתי חברות תעופה גדולות שאחת מהן שותפה בברית הראשונה בגודלה בעולם (Star Alliance) והשניה בברית השניה בגודלה בעולם (SkyTeam).

אסיאנה, איתה הגעתי ואיתה עזבתי, מפעילה בשדה מספר טרקלינים – חלקם לנוסעי מחלקת העסקים (ובעלי סטטוס בברית) וחלקם לנוסעי המחלקה הראשונה. אסיאנה, כמו חברות תעופה טובות אחרות באסיה, עדיין מפעילה מחלקה ראשונה בצי שלה (ובמיוחד במטוסי ה-A380 החדשים שקיבלה לאחרונה).

Asiana Business Class Lounge 2

טרקלין העסקים אליו נכנסתי נראה טוב מאוד. הוא ענק, וזה אומנם חיסרון, אבל הוא כולל מגוון מספק בהחלט של מקומות ישיבה, עיצוב מעניין, ריהוט איכותי וכאמור – גם פסנתר כנף. מבחינת היצע האוכל והשתיה הטרקלין הזה במצב מביש כמעט, קל וחומר בהיותו טרקלין אסייתי. בעיה נוספת היא העדר כמעט מוחלט של שקעי חשמל ברחבי הטרקלין. סה״כ אני נותן לטרקלין הזה ציון בינוני וגם זה בחסד. 

הנה כמה תמונות…

Asiana Business Class Lounge 3Asiana Business Class Lounge 4Asiana Business Class Lounge 5

השאר תגובה