התור המהיר החדש נמצא מימין לאזור הבידוק הביטחוני, מאחורי העמדה של התשאול הביטחוני לנוסעים ללא כבודה. כלומר, אין צורך לעבור את הדיילות בכניסה אל תוך האולם.

הגעתי לנתב״ג בשעת בוקר מוקדמת לקראת טיסה לאמסטרדם במחלקת העסקים של KLM (לא משהו מלהיב במיוחד). חשבתי שאמצא את נתב״ג יחסית ריק בשעה כ״כ מוקדמת. אז חשבתי. הקומה השלישית הייתה עמוסה למדי – אבל העומס הזה, כך חשבתי, לא רלוונטי עבורי משום שאני טס עם כבודת יד בלבד וכמובן שביצעתי צ׳ק-אין באפליקציה בדרך לשדה. אז המשכתי ישירות לכיוון אולם הבידוק הביטחוני, כרגיל.

ואז חשכו עיניי: תור של בערך שלושים נוסעים שכולם מחכים לעמדת התשאול הביטחוני של הנוסעים ללא כבודה. לא שבאמת מדובר באסון גדול – אבל מי שרגיל להתמש בעמדה הזאת יודע שבדר״כ לא מחכים בה יותר משלושה אנשים… אז לראות שלושים אנשים בתור ארוך זו הפתעה רצינית.

אלא מה?

יש עמדה נוספת – רק לנוסעים במחלקות הפרימיום. יש אפילו שלט קטן שמלמד על זה. ואז הבנתי שכל אותם שלושים נוסעים שעומדים בתור טסים במחלקת העסקים, ובעצם בעמדת התור המהיר אין אף אחד. תענוג!

לתור המהיר יש מכונת שיקוף אחת שעומדת לרשותו בלבד, לרבות שלושה בודקים ביטחוניים, והמכונה נמצאת מחוץ לאולם הבידוק הביטחוני. ראוי לציין שנוסעים ללא כבודה שאינם זכאים לשימוש בתור המהיר לא מורשים להשתמש במכונה הזאת – אפילו כשאין בה תור. או לפחות כך זה היה באותה שעה.

כשהגעתי לעמדה הצגתי את הכרטיס באפליקציה. זה הספיק, אם כי מאוחר יותר אגלה שזה לא מספיק בשער הטיסה (KLM אומנם מאפשרת לקבל את הכרטיס באפליקציה לטיסות יוצאות מישראל, אבל תחנת ת״א לא יודעת לקרוא ברקוד ממכשיר סלולרי). שלושת הבודקים הביטחוניים נראו משועממים למדי כי כנראה שאין להם הרבה ׳לקוחות׳ בניגוד לשאר עמדות השיקוף. חצי דקה אח״כ והייתי בצד השני של מכונת השיקוף, ומשם במסדרון מיוחד שמוביל לחלקו האחורי של אולם הבידוק הביטחוני.

לסיכום

התור המהיר בנתב״ג עובד מצוין, וכולי תקווה שהוא ריק מתור גם בשעות עומס אחרות כפי שחוויתי אני. העובדה שהתור חיצוני לאולם הבידוק הביטחוני הכללי היא ברכה, וכמו כן טוב שאין ׳חלטורות׳ לפיהן שולחים למכונה זו גם נוסעים אחרים. יעילות היא דבר חשוב בשדה תעופה בינ״ל, אבל מתקני-פרימיום חייבים להישאר בסטנדרט מסוים – ואם יש משהו שנתב״ג לא מצטיין בו אלו שירותי קרקע לנוסעי מחלקות הפרימיום (ובדגש על מצב הטרקלינים המביך).

4 תגובות

השאר תגובה