כל מי שטס לחו״ל למשך שבוע ומעלה כנראה היה צריך להתמודד עם שאלת הכביסה. האם לכבס בעצמו? האם להשתמש בשירותי המלון? האם למצוא מכבסה? הנה כמה רשמים שלי, וסיפור אחד עדכני.

אפשרות ראשונה: להשתמש בשירותי המלון

אין ספק שזו האפשרות הקלה ביותר ולרוב המהירה ביותר. פריטים שיימסרו בשעות הבוקר במלונות גדולים יוחזרו כמספר שעות אח״כ נקיים, יבשים ומקופלים. כבר קרה לי שפריטים חזרו אלי תוך פחות משעתיים – אפילו בלי ששילמתי על שירות מהיר.

הבעיה? שירותי כביסה במלונות הם דבר יקר בצורה לא פרופורציונלית לעלות האמיתית של השירות למלון ו/או לשירותים אחרים במלון. כמה יקר? מלון חמישה כוכבים בעיר גדולה יכול בקלות לגבות מעל 20$ רק עבור כביסה לפריט כמו מכנס ג׳ינס או חצאית. אתם יכולים לסגור את הפה עכשיו, אבל זו אכן מציאות קצת משוגעת.

למה שירותי כביסה כ״כ יקרים? כי הם בדר״כ מיועדים לקהל לקוחות שבוי שישלם עבורם בכל מקרה. תחשבו על אותם אנשי עסקים שהתלכלך להם המכנס בארוחת ערב אחת וחייבים שיהיה נקי לפגישת עסקים בערב הבא. הם גם זקוקים לשירות איכותי ומהיר, גם אין להם את הזמן לכבס בעצמם או לחפש מכבסה מקומית וגם לא משלמים את חשבון החדר בעצמם ממילא – אז כמה באמת משנה להם המחיר?

לפעמים מלונות מציעים שירותי כביסה בחינם לפריט אחד או שניים ללקוחות מסוימים: בעלי סטטוס גבוה במועדון של המלון, אלו שהזמינו תעריף עסקים יקר, אורחים בחדרי הקלאב או הסוויטות וכיוצ״ב. אם אתם עלולים להימנות על אחת מהקבוצות האלו כדאי בהחלט לברר על האפשרות במהלך הצ׳ק-אין או אפילו לפני ההגעה למלון. אני מנצל את ההטבה הזאת לעיתים כדי לכבס פריטים גדולים יחסית כמו מעיל, מכנס או חולצה עדינה (כאלו שלא אכבס לבד בחדר).

אפשרות שניה: לכבס לבד בחדר

הבעיה מתחילה עם אבקת הכביסה. נוסעים תכופים נוטים לטוס לחו״ל מבלי לשלוח כבודה, כלומר עם טרולי בלבד, ואני מאמין שרובם, כמוני, לא נלהבים לארוז בתיק האישי שלהם אבקה לבנה בתוך שקית. אני מעדיף לא למצוא את עצמי בתא מעצר תאילנדי עם הסבר מאולתר. מזל שכל מכולת, אפילו ובמיוחד בעולם השלישי, מציעה למכירה אבקת כביסה.

בחדרים מסוימים אפשר למצוא שני כיורים, בחדרים מסוימים יהיה חוט כביסה במקלחת או באמבטיה, בחדרים מסוימים תהיה מרפסת חשופה לשמש. בהיעדר כל אלו – מתחילים האילתורים, וזה לא תמיד נוח.

באופן אישי אני מכבס בדרך זו רק פריטים פשוטים. 

במלונות שמיועדים למשפחות, לשהיות ארוכות ולפעמים גם במלונות מקטגוריות אחרות (כמו מלון של רשת גארדן-אין שבו ביקרתי לאחרונה בהאנוי) ניתן למצוא חדר כביסה שהשימוש בו הוא זול מאוד או חינמי לאורחי המלון. כמובן שבמידה וזה בנמצא – זו האפשרות הנוחה ביותר.

אפשרות שלישית: מכבסה מקומית

זו האפשרות האהובה עלי ביותר משום שאין בה טירחה והיא לרוב זולה מאוד. אפילו למדתי להכיר מספר מכבסות ליד מלונות שאני חוזר אליהם באופן קבוע.

לא יודעים איך למצוא מכבסה? אפשרות אחת היא פשוט לחפש בגוגל מפות, או בחיפוש הרגיל של גוגל כשהתוצאות לפעמים מובילות לפורומים באינטרנט שבהם נשאלה השאלה בעבר. אפשרות אחרת היא פשוט לשאול את הקונסיירג׳ במלון על המכבסה המקומית. ואל תרגישו לא נעים, גם אם אתם במלון חמישה כוכבים ונראה לכם שכולם מסביב מליונרים שלא מודאגים מעלויות הכביסה המשוגעות של המלון – תהיו בטוחים שצוות הקונסיירג׳ נשאל את השאלה הזאת כמה פעמים ביום.

אני ממליץ לטפל בנושא הכביסה בהקדם האפשרי. מכבסות מקומיות לרוב מסוגלות להחזיר פריטים כבר באותו היום, ואולי בתשלום נוסף, אבל כדאי לצפות לאיחור אפשרי ולא לקבוע מועד איסוף שהוא ברגע האחרון מבחינתכם. כבר עמדתי פעמיים בסיטואציה שבה מסרתי מספר פריטים לכביסה מתוך ידיעה בעייתית שאולי לא אראה אותם יותר לעולם – אבל לא הייתה ברירה ממש.

והסיפור: איך עשיתי כביסה השבוע בצ׳ונגצ׳ינג

השבוע התארחתי במלון Crowne Plaza New North Zone Chongqing. מלון חדש יחסית שממוקם בין מספר שכונות יוקרה בצפון העיר צ׳ונגצ׳ינג במרכז סין, וצמוד למספר מגרשי גולף לא גדולים במיוחד. המלון סה״כ נעים, מציע שירות טוב למדי אבל כאמור במיקום לא תיירותי בכלל.

על אף העובדה שמדובר בסין, מדינה שבה כוח העבודה זול מאוד, המלון מכוון בעיקר לנוסעים עסקיים עם תקציב בריא ולכן מרשה לעצמו לגבות מחירים גבוהים למדי עבור שירותי הכביסה. משכך, ובהיעדר רצון מצידי לכבס פריטים רבים בחדר (שדווקא כולל מרפסת יפה), החלטתי למצוא לי מכבסה מקומית.

שאלתי את הקונסיירג׳. ציפיתי לקבל כתובת, להתחמש בפתק עם הכיתוב הרלוונטי בסינית (כי אחרת אין סיכוי לקבל שירות) ולקחת מונית למכבסה (המוניות בסין זולות מאוד). אלא שהקונסיירג׳ חשב אחרת והוא הודיע לי בשמחה שיש מכבסה מקומית שאיתה עובד המלון והוא מבקש לקחת אותי אליה בעצמו ברכב של המלון. זה – שירות.

חמש דקות אח״כ חזרתי ללובי עם תיק מלא בגדים ואכן קיבלתי ממנו ליווי צמוד למכבסה. התשלום היה 110 יואן (~70 ש״ח) עבור יותר מעשרים פריטים שונים, וגם זה בגלל שמדובר במכבסה שמשרתת בעיקר שכונות יוקרה ולכן המחירים בה גבוהים מאוד. יש להניח שמכבסה מקומית אמיתית במרכז העיר הייתה דורשת שליש המחיר הזה אבל זאת כמובן לא הייתה אפשרות ריאלית מבחינתי.

צוות הקונסיירג׳ אפילו התעקש שיחזור לאסוף את הפריטים בעצמו ביום למחרת, וכך קרה. 

לפעמים כביסה היא פשוט לא בעיה.

תגובה אחת

השאר תגובה