מסיבות טובות שאולי יפורטו במועד אחר הייתי צריך להיות היום בהונג-קונג, ולחזור לישראל בעוד כשבועיים מבייג׳ינג. זו המסגרת – ואז נותרה המשימה למצוא דרך נוחה להגיע להונג-קונג ודרך נוחה לחזור מבייג׳ינג.

לפני מספר חודשים אלעל יצאה במבצע חריג לרכישת כרטיסי בונוס במחלקת העסקים. במסגרת המבצע כרטיס מת״א לבנגקוק, למשל, עלה סה״כ 900 נקודות ו-160$ בתוספת כספית. לפי ערך ריאלי של 30 סנט לנקודה מגיעים לעלות כוללת של בערך 450$ לטיסה של עשר שעות במחלקת העסקים. אין ספק שמדובר בשערוריה, ואין ספק שניצלתי את ההזמנות להזמין לי כרטיס על אף סלידתי המוצהרת מטיסות אלעל.

כדי לחזור מבייג׳ינג העדפתי להשתמש במיילים של מועדון LifeMiles ולטוס בדרימליינר של לוט (החברה האירופית הראשונה שקיבלה את ה-787) לוורשה ומשם לארץ עם טורקיש דרך איסטנבול – הכל במחלקת העסקים. נכון, זו לא הדרך הישירה ביותר אבל לפחות דרך נוחה למדי והזדמנות טובה לנסות את הדרימליינר הפולני (שאגב, נחת בנתב״ג מספר פעמים כבר באופן כמעט אקראי).

LOT Airlines Boeing 787-800 Dreamliner

LOT Airlines Boeing 787-800 Dreamliner

 ואז באו ההולנדים…

באמצע מרץ פרסמתי פוסט שהתחיל בצמד המילים ״עסקת השנה״. האחיות KLM ואייר-פראנס פרסמו תעריפים של פחות מ-1200$ מת״א למספר יעדים בסין במחלקת העסקים. אני אומנם נמנע מלטוס בברית SkyTeam כמו מאוכל רחוב בהודו – אבל קשה להתווכח עם מחיר כ״כ נמוך.

בבדיקת התאריכים גיליתי שיש מושבים פנויים במחיר הנמוך בכל התאריכים הרלוונטיים לי. ומכיוון שהטיסות עוברות באמסטרדם בשני הכיוונים – החלטתי שזו תהיה גם הזדמנות מצוינת לעצור לביקור חטוף בהולנד, ואין זמן טוב יותר לבקר באמסטרדם מאשר ב-27 לאפריל. בתאריך זה נחגג ׳יום המלך׳, היום שבו נולד המלך הנוכחי של הולנד, ואמסטרדם חוגגת כמו שרק אמסטרדם יודעת לחגוג. ואם קראתם בתוך המשפט הזה את המילה ״סמים״ אז לא טעיתם, אבל, לא מכריחים אף אחד.

מסלול הטיסה שבחרתי נראה כך:

ת״א-אמסטרדם (עצירה לחמישה ימים),

אמסטרדם-צ׳נגדו (עצירה לעשרה ימים),

צ׳נגדו-בייג׳ינג (עצירה לחמישה עשר ימים),

בייג׳ינג-אמסטרדם-ת״א.

GCM Map TLV-AMS-CTU-PEK-AMS-TLV

תנאי הכרטיס כללו מגבלה לשהייה מקסימלית של 30 ימים ביעד, ואכן הגעתי למקסימום. תנאי הכרטיס גם קבעו תוספת מחיר לכל עצירה במסלול – ושתי העצירות שלי (אמסטרדם ובייג׳ינג) העלו את המחיר לאזור 1300$. עדיין – מחיר משוגע לגמרי. בנוסף רכשתי כרטיס בונוס מבייג׳ינג להונג-קונג במחלקת העסקים המצוינת של קתאי פסיפיק (חברת התעופה הטובה בעולם ע״פ SkyTrax).

הלילה שלי בהונג-קונג

הונג-קונג היא ללא ספק העיר האהובה עלי ביותר באסיה. ויש אלף סיבות: העיר מודרנית בצורה קיצונית, המקומיים נחמדים מאוד ומדברים אנגלית מצוינת, הנוף העירוני יוצא מגדר הרגיל, האוכל מצוין, התחבורה הציבורית פנטסטית וזולה להחריד, הרחובות נעימים ולרוב נקיים מאוד… וזה רק קצה הקרחון.

אבל הפעם אני כאן ללילה אחד בלבד. למעשה, בין צ׳ק-אין לצ׳ק-אאוט במלון יש בקושי 14 שעות. חשבתי להזמין לילה במלון מאריוט ליד שדה התעופה (Marriott SkyCity) אבל בסוף לא יכלתי להתאפק מלנסות את המלון המרוחק של הייאט (Hyatt Regency Sha Tin). במחיר של 140$ כולל מסים זו נראתה כמו עסקה טובה למדי.

לצערי לא הספקתי לראות הפעם את סימפוניית האורות המפורסמת.

רשמים לבינתיים

זו הפעם הראשונה שטסתי במחלקות העסקים של KLM ושל צ׳יינה-איסטרן (צ׳נגדו לבייג׳ינג, אתמול). שני המוצרים הפתיעו אותי לטובה ואשתדל לכתוב עליהם ביקורת מסודרת בעתיד הקרוב, אם כי בתחום הזה אני כבר בחובות אדירים לבלוג מהחודשים האחרונים שבהם טסתי במגוון חברות ובמגוון מחלקות שירות.

בצ׳נגדו התארחתי במלון InterContinental Century City שהתברר כבחירה טובה מאוד. הוא ממוקם בדרום העיר, באזור עסקי למדי, כך שאינו מתאים במיוחד לתיירים שרוצים לצאת לרחוב ולהרגיש את העיר… אבל בכל זאת מדובר במלון טוב מאוד שנותן יחס מועדף ללקוחות בעלי סטטוס גבוה.

הטיסה עם קתאי פסיפיק הייתה כצפוי מצויינת מכל בחינה. מחלקת העסקים של החברה עומדת בשורה הראשונה של מחלקות העסקים בעולם, האוכל פנטסטי והשירות מוקפד וברמה הגבוהה ביותר. ולחשוב שברוב המטוסים הרחבים של קתאי יש גם מחלקה ראשונה – וכשאני ויתרתי על מושב בה ברגע האחרון מסיבות טובות אחרות. יש לי עוד מספר טיסות עם קתאי בשבועות הקרובים אז כנראה שאחכה בינתיים עם כתיבת פוסט על מחלקת העסקים של החברה.

Cathay Pacific Business Class Cabin

Cathay Pacific Business Class Cabin

השאר תגובה