פרסי פרדי נוסדו ע״י רנדי פיטרסון, אגדה חיה בתחום ואחד מאבות תשתית המדיה לנוסעים תכופים, והם מוענקים אחת לשנה מאז 1988. ב-2015 לא פחות מ-3.2 מליון נוסעים תכופים, כולל עבדכם הנאמן, הועילו לתת דעתם על מועדוני הלקוחות השונים בתחומי התעופה והמלונות כך שהתוצאות אמורות לשקף את המגמות האמיתיות בשוק. על זה אפשר להתווכח.

הפרסים חולקו במסגרת טקס שהתקיים במוזיאון דלתא לתעופה באטלנטה ובו נכחו נציגים של מרבית מועדוני הלקוחות שמכבדים את עצמם ברחבי העולם. הייתי שמח לדעת שלפחות חלקם הגיעו לשם עם כרטיסי בונוס.

למען סקירת התוצאות אציין כל פרס בנפרד ואוסיף מעט רשמים. לא אתייחס לכל זכייה. הפרסים מוענקים בשיטה אזורית כשמפת העולם מחולקת לשלושה אזורים: צפון ודרום אמריקה (ייקרא להלן ״אמריקה״), המזרח התיכון, אסיה ואוקיאניה (ייקרא להלן ״אסיה והפסיפיק״) ואירופה ואפריקה (כך ייקרא).

מועדון הלקוחות הטוב ביותר

כצפוי מועדון AAdvantage זכה לפרס באזור אמריקה. כיום, אחרי שאמריקן רכשה את יו-אס איירוויס,  זהו מועדון התעופה הגדול ביותר בעולם (ההערכה היא מעל 100 מליון חברי מועדון) והוא נחשב ע״י נוסעים תכופים רבים לטוב ביותר בעולם.

American Plane

מועדון הלקוחות של קבוצת מאריוט, Marriott Rewards, הפתיע בענק והצליח לנצח מועדונים טובים הרבה יותר ממנו באמריקה ובראשם המועדונים של קבוצת הייאט וסטארווד החביבות על נוסעים תכופים במיוחד. אני לא אגיד שהמועדון של מאריוט גרוע, כי הוא לא, אבל הפרס הזה לא מגיע לו.

באירופה ואפריקה מועדון התעופה Flying Blue (אייר פראנס ו-KLM) הצליח לנצח את היריב הגדול שלו מועדון התעופה Miles&More (קבוצת לופטהנזה) וכמו כן מועדונים גדולים אחרים כמו Executive Club (בריטיש) ו-Miles&Smiles (טורקיש).

המבצע הטוב ביותר של מועדון לקוחות

מועדון התעופה של חברת אוויאנקה, LifeMiles, זכה בפרס באזור אמריקה תודות למכירות המיילים הקבוצות שלו במסגרתן ניתן לקבל בונוס של 100% על המיילים הנרכשים. בהזדמנות אחת ב-2014 הוצע אפילו בונוס של 200% ללקוחות מסוימים – ולהערכתי זה המבצע שזיכה את המועדון בפרס. לא תאמינו כמה נוסעים תכופים בעולם כיום מחזיקים חשבון פעיל במועדון עם יתרת מיילים גבוה במיוחד (לפעמים מליונים) מבלי שפעם אחת רשמו טיסה כלשהי לזכותם.

Purchase LifeMiles 2X1

ההפתעה הגדולה הגיעה מאזור אסיה והפסיפיק שבפרס זכה לא אחר ממועדון הנוסע המתמיד של אלעל. מי היה מעלה על דעתו שהמועדון הזה יקבל פרס כלשהו, ואני לא יודע בזכות איזה מבצע הוא זכה לקבל את הפרס.

יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שאלעל זוכה באחד מפרסי פרדי.

#123

המועדון הטוב ביותר למימוש נקודות

בעניין זה ישנם שני פרמטרים עיקריים: רמת הזמינות של המושבים או החדרים שאותם ניתן לרכוש בנקודות – ואפשרויות מימוש נוספות של נקודות מלבד המימוש הקלאסי של מושבים או חדרים.

כצפוי מועדון SPG הוא המנצח הגדול על אף שמשום מה הצליח להפסיד למועדון IHG Rewards באזור אירופה ואפריקה. לנקודות של IHG Rewards יש אומנם שימושים אפשריים מלבד חדרים במלונות, אבל אלו מניבים ערך נמוך מאוד לנקודות ולכן לא כדאיים. כמו כן, כל מלון בקבוצת IHG מגביל את מספר החדרים שאותם ניתן לרכוש בנקודות, לפעמים עד כדי אפס חדרים בלילה מסוים, בעוד מלונות של קבוצת סטארווד מחוייבים לאפשר לחברי מועדון SPG להזמין בנקודות כל חדר רגיל שעדיין זמין במלאי.

SPG Moments

המועדון הטוב ביותר לנוסעים תכופים לבעלי סטטוס 

מועדון AAdvantage זכה גם בפרס זה בקלות באזור אמריקה. המועדון נחשב למוביל בעולם כיום, ובפרט הסטטוס הגבוה ביותר שלו – אקזיוטיב פלטינום – זוכה לסל הטבות שאין שני לו בתעשייה. לא אתפלא אם בשנה הקרובה נראה צמצום משמעותי בהטבות של סטטוס זה (וזה יהיה מצער עבורי כי אני מחזיק בסטטוס הזה).

AAdvantage Executive Platinum Tags

מבין מועדוני המלונות ניצח מועדון Gold Passport של הייאט מול יריבו הגדול מועדון SPG. הסטטוס הגבוה ביותר במועדון של הייאט, דיימונד, דורש כ-25 שהיות או 50 לילות בשנה קלנדרית ונחשב ע״י רבים לסטטוס העילית הטוב ביותר בתעשייה – אם כי יש לו מספר מתחרים גדולים כמו סטטוס פלטינום-50 של SPG וסטטוס רויאל-אמבסדור של מלונות אינטרקונטיננטל.

המועדון של הייאט ניצח גם באזור אסיה והפסיפיק, ובצדק מוחלט לאור היחס המצוין שמעניקים מלונות באסיה ובתת-היבשת ההודית לאורחים בסטטוס גבוה, אבל באזור אירופה ואפריקה ניצח מועדון SPG (בעיקר כי הנוכחות של הייאט באזור זה אפסית).

Hyatt GP Diamond Card

קפיצת המדרגה

מדובר בפרס משני שניתן למועדוני תעופה ומלונות, בדר״כ קטנים יחסית, שהרשימו במידת השיפורים שנערכו בהם בשנה האחרונה והם צפויים אף להשתפר בעתיד.

בקטגוריית מועדוני התעופה באזור אסיה והפסיפיק חלקו את הפרס לא אחרות מאשר אלעל וסעודיה. מסתבר שנציגי חברת התעופה סעודיה עלו ראשונים לקבל את הפרס שלהם, ירדו מהבמה, ואחריהן עלתה נציגה של אלעל.

השאר תגובה