מרבית הוראות הבטיחות המוכרות מעולם התעופה משרתות למעשה מטרות אחרות לגמרי מבטיחות הנוסעים. רוצים לדעת מה באמת אומרים לכם? תרגמתי עבורכם כתבה ישנה אך מצחיקה ומשכילה!


בוקר טוב גבירותיי ורבותיי. אנחנו שמחים לקבל אתכם לטיסת וריטס איירוויס, חברת התעופה שאומרת לכם את כל האמת כמו שהיא. אנא וודאו שאתם חגורים, שגב המושב שלכם ישר ושמגש האוכל מקופל. אצלנו בוריטס איירוויס הבטיחות שלכם היא מעל הכל. טוב, האמת, זה לא בדיוק נכון: אם זה היה נכון המושבים של המטוס היו פונים אחורה, כמו במטוסים צבאיים, כי תצורה זו בטוחה יותר במקרה של נחיתת אונס. אבל אז אף אחד לא היה רוכש מאיתנו כרטיסים והיינו פושטים רגל.

צוות הדיילים מצביע עכשיו על יציאות החירום. זה השלב שבו כדאי לכם להקדיש תשומת לב, אז הפסיקו לרגע את הסודוקו והקשיבו: ידיעה מוקדמת של מיקום יציאת החירום הקרובה מגדיל דרמטית את הסיכוי לשרוד במידה ונצטרך לפנות את המטוס במקרה חירום. כמו כן, הישארו חגורים כל עוד אתם ישובים במושב אפילו אם הנורה המורה על הידוק החגורות כבויה. זאת כדי שתהיו מוגנים יותר מהסיכון של כיסי אוויר, הפרעת טיסה נדירה אך מסוכנת מאוד שיכולה לגרום לנזק רב. דמיינו את עגלות השירות הכבדות קופצות באוויר ופוגעות בתאי האיחסון כדי לקבל מושג באיזה סיכון מדובר. אנחנו לא רוצים להפחיד אתכם. בכל זאת, הישארו חגורים.

חליפת ההצלה שלכם נמצאת מתחת למושב אבל בבקשה אל תנסו להוציא אותה עכשיו. למעשה, אל תטרחו בכלל להבין איפה היא. במקרה של נחיתה על מים יתרחש נס חסר תקדים כי מספר הפעמים בהיסטורייה של התעופה שמטוס רחב-גוף נחת בהצלחה על מים הוא אפס. המטוס הזה מצויד במגלשות חירום מתנפחות שהופכות לסירות הצלה, לא שזה משנה הרבה. בבקשה הסירו נעלי עקב לפני השימוש במגלשות אלו. באותה מידה אנחנו יכולים לבקש מכם להסיר גם קסדות חלל וחגורות אנטי-גרביטציה כי עצם האיזכור של השימוש במגלשות כסירות הצלה נכנס עמוק לתחומי המדע הבדיוני.

אנא כבו את כל המכשירים הסלולריים כי הם עלולים להפריע לפעילותן התקינה של מערכות הניווט של המטוס. או לפחות ככה סיפרו לכם עד עכשיו. הסיבה האמיתית שבגללה מוטב לכבות מכשירים סלולריים היא שהם מפריעים לפעילותן של רשתות סלולריות על הקרקע, אבל, זה נשמע הרבה פחות משכנע. ברוב הטיסות מושארים בטעות מספר מכשירים סלולריים פועלים ואם זה היה מהווה סיכון אמיתי הרי שלא היינו מאפשרים להעלות את המכשירים האלו למטוס ממילא, אם תחשבו על זה. נהיה חייבים להגיד את האמת בעניין הזה בשנה הבאה כשנציג את האפשרות לבצע שיחות במהלך הטיסה בכל מטוסי הצי שלנו. בנקודה הזאת הרווח הצפוי מהתעריפים המוגזמים שנדרוש על השירות הזה יעלים לחלוטין את כל דאגות הבטיחות שהיו לגבי המכשירים הסלולריים.

בערוץ 11 במערכת הבידור שלנו תוכלו לצפות בוידאו רצוף בתמונות אבסטרקטיות, מוזיקה נעימה ברקע וקריין שיסביר מגוון תרגילים שניתן לבצע כדי להפחית את הסיכון לקרישי דם ברגליים. אנחנו מודעים לעובדה שמדובר בסרטון מתיש ומשעמם, אבל הוא לא נועד להיות מהנה אלא נועד להגביל את האחריות המשפטית שלנו בתביעות.

ברגע שנגיע לגובה שיוט נשמח להציע לכם ארוחה קלה ומשקאות. ״משקאות״ זו מילה שנשמעת הרבה יותר טוב מ״שתייה״, נכון? אחת המטרות של חלוקת הכיבוד היא להכריח אתכם להמשיך לשבת במושב, היכן שהסיכוי שלכם לגרום נזק לעצמכם ולאחרים קטן יותר. אנא דאגו לצרוך אלכוהול בכמות סבירה – כזאת שתגרום לכם להיות נינוחים וישנוניים אבל לא גסים ופרועים. משזה נאמר, אנחנו תמיד יכולים להוריד את איכות החמצן במטוס ולגרום לכם להיות רדומים מספיק.

אחרי ההמראה, החלק המסוכן ביותר של הטיסה, הקפטן יעלה במערכת הקריזה ויגיד מספר מילים או בקול כ״כ חלש שלא תוכלו להבין דבר או בקול כ״כ חזק שיעיר גם את המתים. אז אנא שבו בניחותא ותהנו מהטיסה. אנחנו יודעים שיש לכם את האפשרות לבחור בין חברות תעופה ואנחנו מודים לכם שבחרתם לטוס עם וריטס איירוויס אשר חברה בברית תעופה שאתם בכלל לא מבינים איך פועלת וכוללת אוסף של חברות תעופה זרות שעל רובן מעולם לא שמעתם. צוות הדיילים, אנא וודאו שזכרנו לסגור את הדלתות של המטוס. סליחה, התכוונתי: אנא העבירו דלתות למצב אוטומטי ובדיקה חוזרת.

תודה לכם שטסתם עם וריטס איירוויס.

– – – – – – –

הכתבה המקורית פורסמה במגזין האקונומיסט. והנה הקישור.

השאר תגובה