אני אוהב את מדריד, ואוהב את שדה התעופה שלה בראחס (MAD). הוא מודרני, נוח להתמצאות ובדר״כ לא עמוס. כביתה של איבריה הוא מציע פינוקים מיוחדים לנוסעים בעלי סטטוס גבוה בברית OneWorld שבראשם המסלול המהיר לבידוק הביטחוני וטרקלין הדגל של איבריה שהוא בעיניי אחד הטובים באירופה.

יתרון נוסף של השדה במדריד, אם כי יתרון זה לא נזקף ישירות לזכותו, הוא קיומם של מלונות זולים רבים בסביבה הקרובה שמציעים הסעות חינם מהשדה ואליו. כמה זולים? אפשר למצוא מלונות של רשתות בינ״ל גדולות ומוכרות כמו קראון פלאזה, פולמן, הולידיי-אין ונובוטל – כשבדר״כ כל אלו מתומחרים מתחת ל-60 יורו ללילה עבור החדר הזול ביותר.

אבל לדעת רבים המלון הטוב ביותר ליד שדה התעופה של מדריד הוא מלון הילטון. גם הוא מציע הסעות חינם מהשדה ואליו, באופן מתבקש, אבל הוא לא זול כמו מתחריו. המלון של הילטון בדר״כ דורש מעל 120 יורו ללילה עבור החדר הזול ביותר, ובתאריכים מסוימים אף מעל 200 יורו. ואם אתם חושבים שהמלון לא מצליח למלא את החדרים שלו – אז אתם טועים.

שני לילות ליד בראחס

מוקדם יותר החודש כתבתי על תעריף מוזל במיוחד של איבריה לטיסות מת״א למדריד: החל מ-215$ בלבד לכרטיס הלוך/חזור בטיסות ישירות. כולי תקווה שחלק מקוראי הבלוג ניצלו את ההזדמנות כדי לבנות לעצמם חופשה במדריד. התעריף המוזל הוצע למשך עשרה ימים בלבד כתגובה להודעה של חברת אייר-אירופה על כניסתה לשוק הטיסות הישירות בין ת״א למדריד (לצד אלעל ואיבריה).

למזלי הצלחתי לנצל בעצמי את התעריף המוזל, ואומנם תוכניות הנסיעה המלאות טרם התגבשו נראה שאדרש לבלות שני לילות ליד שדה התעופה של מדריד.

החלטתי לבחור במלון הילטון כעדיפות ראשונה, ולהשאיר את מלון קראון פלאזה כברירת מחדל תודות לתעריף מיוחד שהוא מציע הכולל 5,000 נקודות לחברי מועדון IHG Rewards. כהערת שוליים: התעריף הזה יקר רק ב-15 יורו מהתעריף הגמיש הרגיל וב-18 יורו מתעריף AAA, אבל הנקודות האלו נספרות לטובת מניין הנקודות הדרושות לסטטוס גבוה במועדון.

Crowne Plaza Madrid Airport Rates

מלון הילטון, בתאריכים הרצויים לי, ביקש לא פחות מ-129 יורו עבור לילה בחדר הזול ביותר. היה אומנם תעריף לא-גמיש זול יותר אבל אני לא ממליץ להשתמש בתעריפים לא-גמישים להזמנה חודשים מראש ובחזקת קל וחומר אם תוכניות הנסיעה לא התגבשו לגמרי. כרגיל במלון הזה, לא הוצעו תעריפים מוזלים תחת הקוד של נבחרות הספורט האמריקניות (גמיש) או תחת הקוד העסקי הכללי (לפעמים גמיש).

וכאן נכנסת לתמונה תוכנית ה-BRG של הילטון

אם אתם לא מכירים את תוכנית ה-BRG של הילטון אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט הזה. ואח״כ לקרוא על אחד הניסיונות שלי, שדווקא לא צלח.

ביצעתי הזמנה בתעריף הגמיש הרגיל (Easy Cancellation) לשני הלילות הדרושים לי במחיר של 129 יורו ללילה. כמובן שהילטון לא מחייבים את כרטיס האשראי במעמד ביצוע ההזמנה. אין ספק שעם כל חיבתי למלון הזה, בו שהיתי מספר פעמים בעבר, הוא לא שווה בעיניי 129 יורו ללילה לאור החלופות הקיימות.

אח״כ ביצעתי חיפושים באתרים של קיאק והוטל-קומביינד. אלו שני המקורות שאני מוצא כנוחים ביותר להשוואת מחירים למלונות, כשהשני מתמחה בעיקר בהשוואה בין אתרי הזמנות אירופיים קטנים יותר כך שהוא לעיתים רבות מציג תוצאות טובות יותר למלונות באירופה. אפשרויות טובות נוספות הן גוגל-הוטלס והאתר הגרמני של קיאק (לפחות כשמחפשים מחירים למלונות באירופה).

לילה ראשון: תעריף נמוך יותר באתר Getaroom

אתר Getaroom הוא אתר הזמנות אמריקני מוכר שעולה במקרים רבים כאתר הזול ביותר בתוצאות של קיאק. האתר גם מציע תעריפים נמוכים מיוחדים בלעדית דרך קיאק, אבל בדר״כ דרושה הרשמה לקיאק על מנת לראות אותם – ומעצם כך תעריפים אלו פסולים לטובת בקשות BRG. אתר Getaroom מתמחר ומחייב תשלום, כברירת מחדל, בדולרים אמריקניים אבל מאפשר להציג את המחירים גם במטבעות אחרים. ניסיתי להציג את המחיר ביורו אבל משום מה האתר סירב במקרה הספציפי הזה, כשהמחיר בדולרים אמריקניים היה 87.78$. זה מתורגם, כיום, לבערך 78.5 יורו.

Hilton Madrid Airport Rates on Getaroomמדיניות הביטול, שהיא בדר״כ המכשול העיקרי להצלחת בקשות BRG, הייתה דווקא חיובית למדי.  האתר איפשר לבטל את ההזמנה עד תחילת היום שלפני יום הצ׳ק-אין. כלומר, חצות שבין יום ראשון ליום שני אם הצ׳ק-אין מתבצע ביום שלישי. מדיניות הביטול הגנרית של הילטון קובעת ״Cancel 1 day prior to arrival״ וזו כמעט שאלה של פרשנות האם הכוונה היא שמותר עדיין לבטל ביום שלפני יום הצ׳ק-אין או שחובה לבטל לפני היום הזה. בבקשת ה-BRG, כמובן, טענתי לנוסח המחמיר יותר אשר זהה למדיניות הביטול של אתר ההזמנות.

הבקשה אושרה. המחיר הסופי ירד ל-35.20 יורו בלבד (אחרי 50$ הנחה). חיסכון של 72.7% מול המחיר המבוקש של המלון.

BRG'd Rate for Hilton Madrid Airport

לילה שני: תעריף נמוך יותר באתר HotelTravel

HotelTravel הוא אתר הזמנות קטן יחסית ופחות מוכר שעולה בעיקר בתוצאות של אתר השוואת המחירים HotelCombined. האתר מדגיש בתהליך הרכישה שההזמנות דרכו מאומתות בזמן אחת, תנאי של כל תוכניות ה-BRG, והוא מציג את המחיר במגוון רחב של מטבעות. המחיר ללילה המבוקש היה 72.96 יורו בלבד – כמעט חצי המחיר מול האתר של הילטון.

Hilton Madrid Airport Rate on HotelTravel

מדיניות הביטול זהה לזו שהוצגה באתר Getaroom ושוב הדגשתי בבקשת ה-BRG שלמעשה מדובר בתנאי ביטול זהים לאלו המופיעים באתר הילטון.

הבקשה אושרה. המחיר הסופי ירד ל-32.11 יורו בלבד (אחרי 50$ הנחה). חיסכון של 75.1% מול המחיר המבוקש של המלון.

לסיכום: חיסכון של מעל 190 יורו

תוכנית ה-BRG של הילטון אטרקטיבית מאוד לשהיות קצרות וזולות – ובמיוחד למלונות בצפון-אמריקה. מדוע? משום שע״פ תנאי התוכנית מלונות במצפון-אמריקה לא מורידים את המחיר ב-50$ נוספים אלא משווים את המחיר הנמוך שנמצא ושולחים לאורח בדואר, לאחר השהייה, כרטיס מתנה של אמקס בסך 50$.

מניסיוני ׳המוקש׳ הכי גדול בבקשות BRG של הילטון הם תנאי הביטול של ההזמנה. אם מדובר בהזמנה גמישה הרי שגבול הביטול חייב להיות זהה – אפילו אם אתר ההזמנות דורש את התשלום מראש לעומת האתר של הילטון שמאפשר להקים הזמנה ללא חיוב מוקדם (כמקובל בשוק). במידה ומדובר בהשוואת תעריפים לא-גמישים חשוב לוודא שאתר ההזמנות לא דורש חברות (שם משתמש וסיסמה) ומציע אישור מיידי על ההזמנה (Instant Confirmation).

השאר תגובה