בשנת 2014 טסתי כמעט 200,000 מיילים וביליתי מעל 120 לילות במלונות. הנה פוסט שכתבתי לקראת סוף השנה שעברה. כתוצאה מכך אני מחזיק כיום בסטטוס גבוה במועדונים של אמריקן (אקזקיוטיב פלטינום), טורקיש (עילית קארד), הייאט (דיימונד), הילטון (גולד), אינטרקונטיננטל (פלטינום אמבסדור) וקרלסון (גולד).

חלק מהמועדונים האלו מציעים הטבות אטרקטיביות ושימושיות במיוחד שפרושן חיסכון ניכר בהוצאות ושדרוג חוויות הטיסה והשהייה במלונות. מבין כל אלו – הנה השלוש הטובות ביותר בעיניי:

American Logoהזמנה וביטול של כרטיסי בונוס ללא עמלה

אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר במועדון AAdvantage של אמריקן. הסטטוס הזה מעניק לי פטור כמעט מכל עמלה קיימת – ובפרט מהעמלה לביטול כרטיס בונוס (150$). לפחות כל עוד אני אחד הנוסעים על הכרטיס – גם אם לא היחיד. כלומר, ההטבה הזאת מאפשרת לי להזמין ולבטל כרטיסי בונוס ככל שארצה ללא הגבלה ממש עד העלייה למטוס.

באופן תיאורתי אני יכול להזמין כרטיס בונוס במחלקה הראשונה של בריטיש מלונדון לניו-יורק, להיכנס לטרקלין היוקרתי את בריטיש בהית׳רו (חדר הקונקורד), לעשות טיפול בחינם בספא אלמיס המפורסם בשדה ואז לבטל את הכרטיס ולקבל חזרה את כל הכסף ששילמתי עבור מסים ואת כל המיילים שמימשתי. לא שאעשה דבר כזה או אמליץ לאחרים – אבל התיאוריה במקומה.

בפועל, ההטבה הזאת שימושית מאוד. אני מנצל אותה כדי להזמין לפעמים כרטיסי בונוס ספקולטיביים לנסיעות שהצורך בהן עדיין לא וודאי – מתוך ידיעה שיש לי אפשרות לבטל את הכרטיסים בקלות ולקבל חזרה את כל ההוצאה. בכך הופכים כרטיסי הבונוס האלו לכרטיסים הגמישים ביותר שניתן לרכוש, ומכאן שלפעמים עדיף להשתמש במיילים אפילו שכרטיס בכסף אינו יקר במיוחד.

Hyatt Regency Danang Resort Suite

Hyatt Regency Resort Danang – Regency Suite

עד עשרים ושמונה לילות בסוויטה

אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר במועדון Gold Passport של קבוצת המלונות הייאט. הסטטוס הזה, בעיניי, הוא הטוב ביותר בתעשייה. הסטטוס הזה מגיע עם ארבעה שוברי שדרוג שנקראים ״Diamond Suite Upgrade״ או בקיצור DSU. השוברים האלו מאפשרים לשדרג כל חדר שהוזמן באמצעות כל תעריף סטנדרטי (שתקף לצבירת נקודות) לתוך סוויטה מלאה. כל שובר תקף לשהייה אחת על עד שבעה לילות רצופים. כל מלון מגדיר לאיזו סוויטה ניתן לקבל שדרוג, ומכאן שהשימוש בשוברים האלו הוא תלוי מקום פנוי, וישנם מספר מלונות שבחרו שלא להשתתף בתוכנית בכלל.

במלון הממוצע סוויטה מלאה תעלה בערך 200$ ללילה יותר מהחדר הזול ביותר. מכאן שלכל שובר יש פוטנציאל שווי של כמעט 1500$. אם כי בפועל, מניסיוני, השוברים האלו מנוצלים לשהיות של שלושה או ארבעה ימים בלבד ולפעמים אפילו לשהיות של לילה בודד – שכן לשובר יש תוקף ועדיף לנצל אותו בצורה לא מיטבית מאשר לא לנצל אותו בכלל.

לדוגמה: מוקדם יותר השנה, לדוגמה, לקחתי את הוריי לטיול של שבועיים במזרח אסיה שבמהלכם שהינו בארבעה מלונות של הייאט. השוברים האלו איפשרו לי לדאוג שהוריי יקבלו סוויטה בשלושה מבין ארבעת המלונות האלו (הרביעי, המלון המצוין של הייאט בקיוטו, לא משתתף בתוכנית).

AAdvantage EXP Card and Tags

לטוס במחלקת העסקים בחינם

עם השגת הסטטוס הגבוה ביותר במועדון של אמריקן, שנקרא Executive Platinum או בקיצור EXP, מקבל חבר המועדון לא פחות משמונה שוברי שדרוג שנחשבים לטובים ביותר בתעשייה. שמם המלא הוא ״Systemwide Upgrade Certificates״ אך הם ידועים גם בקיצור SWU ובשם eVIP. השוברים האלו תקפים אך ורק לטיסות המשווקת ומופעלות ע״י אמריקן עצמה ומאפשרים לשדרג כל כרטיס טיסה למחלקת השירות הבאה. כלומר, ממחלקת התיירים למחלקת העסקים או ממחלקת העסקים למחלקה הראשונה – ללא תוספת תשלום כלשהי.

לפני חודשים רבים כתבתי פוסט על השוברים האלו.

בינתיים יש לי הצלחה טובה מאוד בשימוש בשוברים האלו. אומנם ברוב המקרים השדרוג מתקבל רק בסמוך למועד הטיסה, אפילו רק במסגרת 24 שעות, אבל הצלחה בכל זאת. אני מעריך שלכל שובר כזה יש שווי ריאלי של מעל 500$ בקלות, מה שמעניק להטבה כולה שווי ריאלי של מעל 4000$.

אגב, ניתן להשתמש בשוברים האלו גם כדי לשדרג אחרים – אפילו כשאינם טסים יחד עם בעל החשבון.

4 תגובות

השאר תגובה