באמצע פברואר 2015 הודיעה הייאט על שלושה שינויים במועדון גולד פספורט. האחד – חברי מועדון בסטטוס פלטינום ודיימונד יזכו לגישה חופשית לרשת האינטרנט המהירה ביותר שמציע כל מלון. השני – חברי מועדון בסטטוס דיימונד יקבלו בכל שנה שני שוברי כניסה לטרקליני יונייטד במתנה. השלישי – תוכנית ׳אורח של כבוד׳ במסגרתה יכולים חברי מועדון בסטטוס דיימונד להזמין לילות מתנה לאחרים. כתבתי על שינויים אלו, בקצרה, בפוסט אחר.

 Hyatt Gold Passport Guest-of-Honor Brief

תוכנית ׳אורח של כבוד׳ התחילה את דרכה ב-1 למרץ 2015 ותוקפה נקבע לסוף 2015. התוכנית הייתה למעשה בשלב ניסוי ולא הובטח כי תוארך. ובכן, בימים האחרונים פרסמה הייאט הודעה על הארכת תוקף התוכנית עד לסוף 2016.

האם ניתן להשתמש בנקודות לטובת אחרים?

כמעט כל מועדוני המלונות מאפשרים לחבריהם לממש נקודות עבור לילות בונוס לטובם של אחרים. בדר״כ אין מנגנון מיוחד לעניין וחבר המועדון מזמין את לילות-הבונוס בדרך הרגילה ופשוט משנה את שם האורח בתהליך ההזמנה או מוסיף את שם החבר/בן-המשפחה כאורח שני שיכול לבצע צ׳ק-אין. כך ניתן, הלכה למעשה, לתת במתנה לילות-בונוס לאחרים.

ראוי לציין שמכירת לילות-בונוס או מכירת נקודות אסורה ע״פ תנאי מועדוני המלונות השונים. חבר מועדון שייתפס מוכר אחד מאלו מסתכן בסגירת החשבו שלו ובהקפאת יתרת הנקודות שלו ע״י המועדון.

באופן טבעי חברי המועדון שיש ברשותם יתרת נקודות גדולה כ״כ שהם יכולים להרשות לעצמם להזמין לילות-בונוס עבור אחרים (ללא תמורה) הם בדר״כ חברי מועדון בעלי סטטוס גבוה שמבלים עשרות לילות בשנה במלונות הקבוצה. אך מה הדין כאשר הנקודות נלקחות מחשבונו של חבר מועדון בעל סטטוס אבל ההזמנה על שמו של אדם אחר?

התשובה הפשוטה היא שהמלונות כמעט תמיד יעניקו את ההטבות לפי הסטטוס של האורח עצמו ולא לפי הסטטוס של חבר המועדון ממנו נלקחו הנקודות. באופן עקרוני המשמעות היא דו-כיוונית כי בהחלט אפשרי מצב לפיו חבר המועדון שמימש את הנקודות הוא בעל סטטוס נמוך יותר מהאורח שלו העניק את לילות-הבונוס.

מה מיוחד בתוכנית Guest of Honor של הייאט?

התוכנית מאפשרת לחברי מועדון בסטטוס דיימונד לא רק להעניק לילות-בונוס במתנה לחבריהם ובני משפחתם אלא גם להבטיח שאלו יהנו מאותן הטבות מיוחדות השמורות להם במהלך השהייה!

Hyatt Gold Passport Diamond Status Card

Hyatt Gold Passport Diamond Status

בין ההטבות של סטטוס דיימונד:

  • מתנת הגעה למלון. בדר״כ מדובר בסלסלת פירות, שוקולדים או בקבוק יין – אם כי כל מלון אדון לעצמו.
    – – –

  • שדרוג לחדר הטוב ביותר הזמין בצ׳ק-אין. למעט סוויטות – אם כי כל מלון רשאי לשדרג גם לסוויטות.
    – – –

  • כניסה לטרקלין של המלון ללא קשר לחדר המוזמן. בהיעדר טרקלין האורח יקבל ארוחת בוקר במסעדה.

באמצעות התוכנית המצוינת הזאת יכולים חברי מועדון בסטטוס הגבוה ביותר לצ׳פר את יקיריהם ולתת להם לחוות את חוויית האירוח שלה זוכים הלקוחות הבכירים של הייאט במלונות הקבוצה. כולם מנצחים: חברי המועדון זוכים לפנק את אלו החשובים להם ואולי את לקוחותיהם, האורחים נהנים מרמת אירוח גבוהה יותר ושלל הטבות, והמועדון חושף באמצעות התוכנית עוד אורחים להטבות המיוחדות השמורות ללקוחות הבכירים כדי להגדיל את החשיפה למועדון.

Hyatt Logo
הערך המוסף – הבטחת הטבות למספר חדרים

בסוף השנה שעברה, לפני שהושקה התוכנית, ביקרתי בטוקיו עם שלושה חברים טובים. היינו זקוקים לשני חדרים במלון של הייאט בעיר. אלא שע״פ תנאי מועדון גולד פספורט רק אני ואורח נוסף הרשום בחדר איתי זכאים לשלל הטבות של סטטוס דיימונד בו אני מחזיק – ואז, באותה שהייה בטוקיו, ההטבות האלו לא היו שוות כלום אם לא היו ניתנות לכולנו יחדיו. המלון החליט, לפנים משורת הדין, לתת את כלל ההטבות גם לחבריי בחדר השני והשהייה הייתה מצויינת.

TYOTY_P164
משנכנסה התוכנית לתוקף לא היה עוד צורך לסמוך על טוב ליבם של המלונות.
וכך, במאי 2015, כשביליתי שבועיים באסיה עם הוריי, דאגתי להזמין את החדר שלהם באמצעות נקודות מועדון במסגרת התוכנית ובכך הבטחתי שבכל שהייה הם יהנו מאותן הטבות השמורות לי (ובעיקר שדרוג לחדר וכניסה לטרקלין).

אפקטיבית, אם יתרת הנקודות מספיקה, חברי מועדון בסטטוס דיימונד יכולים כעת להזמין מספר חדרים בכל מלון ולהבטיח שכל האורחים באותם חדרים יהנו מההטבות הרבות.

Hyatt Random Suite

פרטים נוספים

  1. הזמנת לילות-בונוס במסגרת תוכנית GoH לא ניתן לבצע לבד באתרי המלונות אלא יש לפנות לשירות הלקוחות של הייאט. הדרך המועדפת עלי כיום היא באמצעות צוות המדיה הדיגיטלית הזמין בטוויטר ובפייסבוק.
    – – –

  2. לא ניתן להזמין לילות GoH בשילוב כסף ונקודות. אלו לילות-בונוס בנקודות בלבד ע״פ המחיר הרגיל.
    – – –

  3. ההטבה היחידה שלא ניתנת לאורחים בהזמנת GoH היא האפשרות לקבל נקודות בתור מתנת הגעה. חברי מועדון בסטטוס דיימונד יכולים לבחור לקבל בין 500 ל-1000 נקודות מועדון בעת הצ׳ק-אין בכל שהייה.
    – – –

  4. כדאי לדעת שבמהלך 2015 עלו לא מעט תלונות של חברי מועדון בסטטוס דיימונד לפיהן ׳אורחי הכבוד שלהם׳ לא זכו בפועל לכלל ההטבות כפי שהובטח להם. ככל הנראה לא הייתה הדרכה מקיפה מספיק לעובדי המלונות ברחבי העולם ורבים מהם פשוט לא הכירו את התוכנית ואת תנאיה – ולכן לא העניקו בפועל את כלל ההטבות לאורחים כפי שהיו צריכים. לכן, אם אתם חברי מועדון בסטטוס דיימונד ואתם בוחרים להזמין חבר או בן-משפחה לשהייה במתנה – כדאי שתפנו למלון לאחר ביצוע ההזמנה ותוודאו שההטבות יוענקו לאורחים.

4 תגובות

  1. הטבה חדשה ומצוינת: המועדון של הילטון מאפשר העברת נקודות חינמית – FlyingOut

    […] המועדון של הייאט, World of Hyatt, מאפשר העברת נקודות חופשית אבל לכאורה רק לשם מימוש רצוי. כלומר, המועדון לא יתיר סתם העברת נקודות ללא סיבה ובכמות אקראית אבל כן יתיר העברת כמות מדויקת של נקודות לחשבון של חבר מועדון אחר במטרה לממש אותן באופן מיידי בדרך כלשהי. שזה מאוד כמו להגיד שהמועדון מאפשר לחבר מועדון אחד להשתמש בנקודות מחשבונו עבור חבר אחר. בעלי הסטטוס הגבוה במועדון, שהיום נקרא ׳גלובליסט׳, יכולים פשוט להשתמש בתוכנית Guest of Honor.  […]

    הגב
  2. הטבה חדשה ומצוינת: המועדון של הילטון מאפשר העברת נקודות חינמית - FlyingOut

    […] המועדון של הייאט, World of Hyatt, מאפשר העברת נקודות חופשית אבל לכאורה רק לשם מימוש רצוי. כלומר, המועדון לא יתיר סתם העברת נקודות ללא סיבה ובכמות אקראית אבל כן יתיר העברת כמות מדויקת של נקודות לחשבון של חבר מועדון אחר במטרה לממש אותן באופן מיידי בדרך כלשהי. שזה מאוד כמו להגיד שהמועדון מאפשר לחבר מועדון אחד להשתמש בנקודות מחשבונו עבור חבר אחר. בעלי הסטטוס הגבוה במועדון, שהיום נקרא ׳גלובליסט׳, יכולים פשוט להשתמש בתוכנית Guest of Honor.  […]

    הגב

השאר תגובה