קבוצות המלונות סטארווד מנהלת קרוב ל-1200 מלונות ברחבי העולם המעסיקים יחדיו מעל 180,000 עובדים. הכנסות הקבוצה ב-2015 צפויות להסתכם בקרוב ל-6.5 מליארד דולר. בין המותגים המובילים בקבוצה: שרתון, סנט רג׳יס, לה-מרידיאן, ווסטאין, W ועוד. סטארווד, כמו הייאט, נחשבת לקבוצה קטנה אך איכותית במיוחד ומנהלת את מועדון הלקוחות SPG (ר״ת: Starwood Preferred Guest) שנחשב, כמו המועדון של הייאט, למוביל בתעשייה.

כבר חודשים רבים שסטארווד מדברת על מיזוג. כלומר, על מכירתה לקבוצת מלונות גדולה ועשירה ממנה. מספר קבוצות התעניינו באפשרות הרכישה לאורך החודשים האחרונים. בתחילת השנה הייתה זו קבוצת ווינדהם (בערך 7700 מלונות) שחשבה לעשות מעשה, בחודשיים האחרונים הייתה זו קבוצת IHG (בערך 4800 מלונות) שעשתה את הרעש ולפני שבועיים זה נראה כאילו נחתמה העסקה דווקא עם קבוצת הייאט (בערך 500 מלונות בלבד). המנכ״ל של סטארווד אמר כבר מזמן שהוא צופה כי מכירת הקבוצה תסתיים עוד ב-2015.

בלוגרים ומומחים אחרים בתחום כבר החלו לפרסם פוסטים ומאמרים על האיחוד הגדול בין סטארווד להייאט. לאיחוד כזה יש הרבה הגיון – ומצד שני הרבה חוסר הגיון. אבל סטארווד מנסה להימכר ולא מנסה לתקן את העולם, אז הגיון בצד.

ואז הגיעה קבוצת מאריוט וגנבה את ההצגה.

בכל סאגת המכירה של סטארווד בחודשים האחרונים לא דובר על מאריוט כרוכשת פוטנציאלית אמיתית.

עד הסופ״ש האחרון הייתה קבוצת המלונות מאריוט אחת מהקבוצות הגדולות בענף המלונאות כשהיא מנהלת מעל 4300 מלונות ברחבי העולם. לקבוצה מועדון לקוחות בשם Marriott Rewards שאליו רשומים כמעט 55 מליון חברים (רובם לא פעילים, או כמעט ולא פעילים). זאת לעומת בערך 20 מליון חברים במועדון SPG של סטארווד.

וכעת, אחרי עסקת ענק של 12.2 מליארד דולר, הפכה מאריוט לקבוצת המלונות הגדולה בעולם מבחינת הכנסות שנתיות כשהיא מנהלת מעל 5,500 מלונות ברחבי העולם.  Starwood and Marriott Merger in Numbered

פתרון מעניין לחוסר מעוף

אני נמנע ממלונות של קבוצת מאריוט. לא כי הם גרועים במיוחד אלא כי יש בקבוצה הזאת משהו מאוד משעמם. תחשבו על פיצה איטלקית אמיתית בלי תוספות – היא פשוטה למדי, טעימה למדי, משרתת בדיוק את המטרה שלשמה נבראה וסה״כ נותנת תמורה טובה לכסף. אבל לשבת במסעדה איטלקית ולאכול פיצה בלי תוספות זה לכל הפחות חסר מעוף ולכל היותר פשע אמיתי.

המלונות של מאריוט תמיד נתנו לי תחושה שהם עושים הכל כמו שצריך – אבל בלי קסם, בלי טעם אישי, בלי להיות יוצאי דופן. כאילו שכל מטרתם היא למשוך את אותם אורחים שפשוט רוצים מיטה ללילה ולא יותר. הרי נודה על האמת – רוב האורחים במלונות לא רואים במלון כחלק מהחוויה שלהם בטיול אלא כשאמצעי להשגת המטרה.

סטארווד היא בדיוק לא מאריוט. סטארווד היא קבוצת מלונות בגודל בינוני, לא גדולה כמו מאריוט ולא קטנה כמו הייאט, שחרטה על דגלה להוביל, לחדש ולעשות הכל בדרך שלה. כמובן שגם לסטארווד יש מלונות משעממים רבים, בעיקר של רשת שרתון, אבל רוב מלונותיה הם ברמה גבוהה יחסית, מציעים שירות מעל הסטנדרט ונוהגים לכלול טעם מקומי בעיצוב ובחוויה. אני מתכוון לרשתות המובילות של הקבוצה כמו ווסטאין, לה-מרידיאן וסנט רג׳יס. וכמובן מלונות מקומיים מיוחדים הנכללים במסגרת אוסף מלונות היוקרה של הקבוצה (The Luxury Collection).

כלומר, סטארווד היא אוסף תוספות יוקרתיות ומעניינות לפיצה האיטלקית בעלת המתכון העתיק שהיא מאריוט. וזה, פוטנציאלית, מתכון למסעדה טובה מאוד.

מה אפשר לצפות בחודשים הקרובים?

ע״פ הפרסום הקבוצות צופות שהליך המיזוג יושלם עד אמצע 2016 בהנחה שיינתנו כל האישורים הרלוונטיים ע״י הרגולטורים. אפשר להניח, אם כך, שאיחוד מועדוני הלקוחות של הקבוצות והשינויים המתבקשים ייכנסו לתוקף לא לפני סוף 2016. הצפי, נכון לעכשיו, שמועדון SPG יילך לעולמו וייבלע לחלוטין בתוך מועדון Marriott Rewards.

בשלב זה אני לא רוצה להוסיף ספקולציות נוספות. כולי תקווה שחברי מועדון SPG ייפגעו מעט מאוד בתהליך המיזוג – למרות שאני בעצמי כמעט ולא מבלה במלונות קבוצת סטארוורד ויש לי יתרת נקודות נמוכה למדי במועדון SPG.

4 תגובות

  1. חדשות תיירות: חמש כותרות לחודש ספטמבר – FlyingOut

    […] בנובמבר 2015 הודיעה קבוצת מאריוט על כוונה לרכוש את קבוצת … (הקטנה ממנה בערך פי ארבע במספר המלונות). המיזוג ראה עליות וירידות, בעיקר לאור הצעה סינית מתחרה, אך לבסוף ניתנו כל האישורים הרגולטוריים והמיזוג הפך רישמי. […]

    הגב
  2. הכותרות שעשו לנו את השנה – FlyingOut

    […] בנובמבר 2015 הודיעה קבוצת מאריוט על כוונה לרכוש את קבוצת … (הקטנה ממנה בערך פי ארבע במספר המלונות). המיזוג ראה עליות וירידות, בעיקר לאור הצעה סינית מתחרה, אך לבסוף ניתנו כל האישורים והמיזוג הפך רישמי. […]

    הגב
  3. הכותרות שעשו לנו את השנה - FlyingOut

    […] בנובמבר 2015 הודיעה קבוצת מאריוט על כוונה לרכוש את קבוצת … (הקטנה ממנה בערך פי ארבע במספר המלונות). המיזוג ראה עליות וירידות, בעיקר לאור הצעה סינית מתחרה, אך לבסוף ניתנו כל האישורים והמיזוג הפך רישמי. […]

    הגב

השאר תגובה