הפוסט הזה מספר על המסע של חבר טוב וקורא הבלוג, כפיר, שהקיף לאחרונה את העולם עם כרטיסי בונוס בלבד. תכנון הלו״ז היה יצירתי והתוצאה הסופית מרשימה. לפניכם המסלול, העלויות ועוד…


כפיר נוסע לחו״ל לעיתים תכופות במסגרת עבודתו. בדר״כ לאירופה, אך לפעמיםגםליעדים רחוקים יותר בארה״ב ואסיה. הוא מקפיד לצבור מיילים לשלושה מועדוני תעופה: אקזקיוטיב קלאב (בריטיש), מיילס אנד מור (לופטהנזה ושות׳) והנוסע המתמיד (אלעל). הוא מחזיק בסטטוס פלטינום במועדון של אלעל ובסטטוס ברונזה במועדון של בריטיש.

כמו כן, כפיר מחזיק בכרטיס האשראי הממותג פלייקארד-פרימיום בעזרתו הוא צובר נקודות לחשבון באלעל (ולסטטוס) ובכרטיס האשראי הממותג של מיילס אנד מור מבית כאל בעזרתו הוא צובר מיילים לחשבון בלופטהנזה (ומונע מהמיילים הקיימים לפוג תוקף – הטבה משמעותית למחזיקי הכרטיס).

כפיר: מטרת הנסיעה הייתה להגיע לחתונה של חבר קרוב בהוואי ובאותה הזדמנות לטייל קצת ביעד המרוחק והפופולרי. ביקשתי את עזרתו של ליאור בתכנון הטיסות לטיול, במיוחד כי רציתי להשתמש במיילים ולחזור לארץ בדרך הארוכה מעל האוקיינוס הפסיפי. בדרך חזרה הספקתי לביקור קצר בהונג-קונג.

לכפיר היו היתרות הבאות: 

אקזקיוטיב קלאב: קרוב ל-15,000 אוויוס
מיילס אנד מור: קרוב ל-80,000 מיילים
הנוסע המתמיד: קרוב ל-3,000 נקודות

מכיוון שפגשתי את כפיר בארה״ב לטובת הטיול בהוואי יכלתי לעזור עם כמה אלפי מיילים של אמריקן בהם השתמשתי כדי לרכוש עבור שנינו כרטיסי בונוס לטיסות בין האיים עם הוואיאן איירליינס שהיא שותפה של אמריקן אבל לא בברית OneWorld.

הפרק הראשון: מת״א להונולולו

באופן טבעי התחלנו מבדיקת העלות של כרטיס בונוס מישראל להוואי. רוב מועדוני התעופה מתמחרים את הוואי בנפרד משאר ארה״ב, וכך עושה גם מועדון M&M. לפי המחשבון באתר של לופטהנזה כרטיס בונוס מת״א להונולולו עולה כ-50,000 מיילים באקונומי או 92,000 מיילים בביזנס. מכיוון שרצינו לשמור מיילים לטיסה נוספת ומכיוון שרצינו לטוס ביחד בטיסה של אמריקן מלוס-אנג׳לס להונולולו – בחרנו לחלק את הדרך מת״א להונולולו לשני כרטיסי בונוס שונים: מת״א ללוס-אנג׳לס ומלוס-אנג׳לס להונולולו.

הכרטיס הראשון עלה 40,000 מיילים ו-350$ במסים וכלל שתי טיסות: ת״א לטורונטו עם אייר-קנדה במטוס בואינג 787-800 דרימליינר, וטיסת המשך מטורונטו ללוס-אנג׳לס גם היא עם אייר-קנדה. הטיסה השניה נחתה בשעות הערב ב-LAX.

כפיר בילה לילה במלון של הילטון הסמוך לשדה.

כפיר: המלון של הילטון מקושר היטב לשדה (LAX) בעזרת שירות הסעות, אחת לחצי שעה, לאורך כל שעות היום ועד השעות המאוחרות של הלילה. המלון מציע חדרים הצופים את המסלולים, חדר כושר מרווח, בריכה וג׳קוזי שכ״כ נחוץ אחרי טיסה ארוכה. הלילה נרכש באמצעות 30,000 נקודות של הילטון, במקום התעריף הרגיל שהיה קרוב ל-200$.

הכרטיס השני, לטיסה מלוס-אנג׳לס להונולולו במטוס A321 של אמריקן, נרכש באמצעות אוויוס של בריטיש. כרטיסי בונוס של בריטיש מתומחרים בהתאם למרחק הטיסה ומכיוון שהמרחק בין לוס-אנג׳לס להונולולו הוא 2550 מיילים (כמעט שש שעות בטיסה) הכרטיס עלה 12,500 אוויוס ו-5$ במסים. המועדון הבריטי גובה ככלל היטל-דלק על כרטיסי בונוס אבל זה לא חל על טיסות של אמריקן בצפון-אמריקה.

על אף שכפיר ואני היינו תחת כרטיסים שונים שירות הלקוחות המצוין של אמריקן עזר לי לבחור לשנינו מושבים מועדפים: 11E ו-11D, היחידים במחלקת התיירים שאין מושב שלישי לידם.

אני מחזיק בסטטוס אקזקיוטיב-פלטינום במועדון של אמריקן כך שלפני הטיסה להונולולו יכלנו להנות מטרקלין המחלקה הראשונה של אמריקן (Flagship Lounge). קצת אוכל, קצת שתיה וקצת טעינת מכשירים.

American - LAX Flagship Lounge

American Flagship Lounge, LAX Airport

הפרק השני: לאי הגדול וחזרה

טיסות בין האיים של הוואי הן לא מוצר יקר במיוחד. טיסה בכיוון אחד בין הונולולו (אואהו) לקונה (האי הגדול) עולה בדר״כ החל מ-85$ באתר של הוואיאן איירליינס. אתרי ההזמנות גובים כמה דולרים יותר. ובכל זאת, בחרנו להשתמש במיילים.

להוואיאן איירליינס מספר שותפות וביניהן אמריקן. ואומנם אמריקן לא מאפשרת יותר לרכוש כרטיסי בונוס לטיסה מהיבשת להוואי בטיסות של הוואיאן איירליינס היא כן מאפשרת לרכוש טיסות בין האיים (הידועות בכינוי ״Island Hoppers״) בעלות כמעט סימלית של 5,000 מיילים ו-5$ במסים לכרטיס בכיוון אחד במחלקת התיירים. זמינות המושבים הייתה גבוהה מאוד מספר שבועות לפני הנסיעה ולמעשה היו שני מקומות פנויים על כל טיסה בימים הרצויים לנו.

שתי טיסות, מהונולולו לקונה וחזרה, עלו לכל אחד מאיתנו כ-10,000 מיילים ו-10$ במסים. 

כפיר: הנוף בטיסה עוצר נשימה שכן מסלול הטיסה עובר מעל האי מאווי. מסלול ההמראה בשדה התעופה של הונולולו נמצא על שטח שיובש בתוך המים הצלולים של לגונת פרל-הארבור.

הוואיאן איירליינס מאפשרת לנוסעים לשדרג למושבים מועדפים או למחלקה ראשונה כחלק מתהליך הצ׳ק-אין. בחרנו במושבים המועדפים בשורה הראשונה בעלות של 10$ לנוסע לקטע טיסה. שווה כל דולר בעיניי.

הפרק השלישי: מהונולולו חזרה לת״א בכיוון מערב

החלק הזה של המסע היה חצי מאתגר, אך למזלנו המיילים של לופטהנזה בשילוב הנקודות של אלעל הם הכלים המתאימים ביותר למשימה. בכלל, במקרה זה השימוש בשני כרטיסי בונוס נפרדים הוא הכרחי כי אין כמעט מועדון תעופה בעולם שתנאי כרטיסי הבונוס שלו מאפשרים לטוס מהונולולו לת״א בכיוון מערב במקום מזרח (הדרך הקצרה וההגיונית יותר).

וכאן נכנס לתמונה אחד מכרטיסי הבונוס הכי אטרקטיביים בטבלת המימוש של מיילס אנד מור: הוואי להונג-קונג תמורת 20,000 מיילים בלבד באקונומי או 35,000 מיילים בביזנס. כרטיס מהוואי ליעדים במזרח הרחוק, הסמוכים להונג-קונג, יעלה כ-30,000 מיילים או 52,000 מיילים בהתאמה. ניתן לטוס מהונולולו להונג-קונג עם מספר חברות תעופה מברית סטאר אליינס. אסיאנה, אחת משתי החברות הגדולות בדרום-קוריאה ובעלת דירוג חמישה כוכבים של SkyTrax (אחת משבע בלבד!), היא ככל הנראה הבחירה הטובה ביותר.

כרטיס בונוס במחלקת העסקים עלה 35,000 מיילים ו-96$ במסים. אסיאנה מפעילה מטוסי בואינג 777 בין סיאול להונולולו ומטוסי איירבאס A380 חדשים בין סיאול להונג-קונג – שתיהן כוללות את מחלקת העסקים החדשה והמצוינת של אסיאנה.

Asiana Airlines Business Class Layout

Asiana Airlines Business Class

טיסת ההמשך להונג-קונג היא אחת הסיבות שנבחר כרטיס הבונוס הזה, אך לצערו כפיר לא זכה לטוס ב-A380 בגלל חילופי מטוסים של הרגע האחרון. גם בטיסה מהונולולו לסיאול הוחלף המטוס לאיירבאס A330.

כפיר: השירות ומערכת הבידור האישית באסיאנה מעולים, עם זאת מצאתי את המושבים בטיסה הראשונה פחות נוחים וקצת נוקשים. הקייטרינג מצוין וגולת הכותרת היו לחמים נהדרים שהוקשו עם שמן זית בכל ארוחה. מפתיע שאלעל לא אימצה את העניין הזה מתוקף היותה חברת תעופה ים תיכונית. 

החלפת המטוס בטיסה השניה, שהתעכבה, נבעה מתקלה טכנית ואנשי הקרקע של אסיאנה עברו אדם אדם באופן אישי, התנצלו וביקשו שנקשיב לכריזה כי זה עלול לקחת זמן. בינתיים חזרתי לטרקלין ואח״כ גיליתי שהוקצה לנו מטוס בואינג 777 בשער הטיסה הסמוך . סה״כ עיכוב של שעתיים בשדה שצומצם אח״כ במהלך הטיסה. 

כפיר היה אמור להישאר בהונג-קונג לשני לילות אבל בסוף החליט לקצר את השהות ללילה אחד. הוא השתמש בנקודות של אלעל לכרטיס בונוס במחלקת העסקים מהונג-קונג לת״א. הכרטיס עלה 2000 נקודות ו-71$ במסים.

כפיר: אחת ההטבות של סטטוס פלטינום באלעל הן עמלות נמוכות יותר. בעוד חבר מועדון משלם 60$ על מנת לשנות או לבטל כרטיס בונוס, בעל סטטוס פלטינום (או טופ-פלטינום) משלם רק 10$. לבעלי סטטוס פלטינום יש גישה למוקד שירות לקוחות ייעודי ונהדר שיש לו נגישות למושבים שלפעמים, באתר, נראים כחסומים. 

סיכום העלויות 

כפיר רכש לא פחות משישה כרטיסי בונוס סה״כ וטס בשמונה טיסות שכיסו מרחק מצטבר של 25,515 מיילים מסביב לעולם. בערך חצי ממרחק הטיסה עבר במחלקת העסקים.

הכרטיסים עלו יחדיו 75,000 מיילים של לופטהנזה, 12,500 אוויוס של בריטיש, 10,000 מיילים של אמריקן, 2000 נקודות של אלעל ו-436$ במסים.

כפיר: בטיול הזה חשתי על בשרי את את ההבדל העצום בתחושת הרעננות כאשר טסים במחלקת העסקים. לעיתים הפער מצדיק את הפרש המחיר.  

6 תגובות

  1. מסביב לעולם עם ארבעה כרטיסי בונוס – FlyingOut

    […] דרך אחרת לטוס מסביב לעולם עם כרטיסי בונוס היא פשוט לרכוש מספר כרטיסי בונוס נפרדים בצורה שכל אחד מהם יוצר עצירה אחת בדרך. זה דורש הרבה שיעורי בית והרבה השקעה בחיפוש הטיסות המתאימות, אבל זה יכול להשתלם בענק. בשנה שעברה, לדוגמה, עזרתי לחבר טוב וקורא הבלוג לטוס מסביב לעולם עם שישה כרטיסי בונוס. […]

    הגב
  2. מסביב לעולם עם ארבעה כרטיסי בונוס - FlyingOut

    […] דרך אחרת לטוס מסביב לעולם עם כרטיסי בונוס היא פשוט לרכוש מספר כרטיסי בונוס נפרדים בצורה שכל אחד מהם יוצר עצירה אחת בדרך. זה דורש הרבה שיעורי בית והרבה השקעה בחיפוש הטיסות המתאימות, אבל זה יכול להשתלם בענק. בשנה שעברה, לדוגמה, עזרתי לחבר טוב וקורא הבלוג לטוס מסביב לעולם עם שישה כרטיסי בונוס. […]

    הגב

השאר תגובה