הכל התחיל כשנדרשתי לכרטיס הלוך/חזור מת״א לאוסלו בחודש מרץ. בשל הנסיבות אין לי גמישות בתאריכים ולכן ציפיתי שכל כרטיס שאמצא יהיה יקר יחסית. שקלתי להשתמש במיילים לרכישת כרטיסי בונוס, אבל זה בדר״כ לא משתלם בין ת״א לאירופה.

מצאתי כרטיס נוח של לופטהנזה דרך פרנקפורט במחלקת כרטוס K ובמחיר כולל של 315$ בלבד. לופטהנזה מפעילה שלוש טיסות יומיות מפרנקפורט לת״א במטוסי A321 למורת רוחם של הנוסעים התכופים של הקבוצה והברית. מטוסים אלו נוחים פחות מקודמיהם בקו ובין השאר לא מציעים מערכת בידור אישית. אבל המחיר אטרקטיבי, השעות נוחות והנחתי שעם מושב מועדף אוכל לעבור בקלות רבה טיסה של קצת פחות מחמש שעות.

לאחר ביצוע ההזמנה נכנסתי חזרה לאתר של לופטהנזה כדי לבחור מושבים מועדפים. רוב חברות התעופה מאפשרות גישה חינמית למושבים אלו כבר משלב ביצוע ההזמנה לנוסעים בעלי סטטוס גבוה מספיק במועדון התעופה של החברה או במועדוני תעופה בברית שבה היא שותפה. אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר בברית סטאר אז הנחתי שעל אף מחלקת הכרטוס הנמוכה אוכל לבחור מושבים מועדפים. להפתעתי לא הייתה לי כל אפשרות לבחור מושבים – רגילים או מועדפים – באתר החברה.

קבוצת לופטהנזה מפעילה מוקד שירות לקוחות בישראל שפועל חמישה ימים בשבוע בין השעות 8:30 בבוקר ועד 17:00 אחה״צ. המוקד הזה לא מסוגל לעזור בכ-ל הנושאים, ובפרט אין לו כל נגיעה לנושאים הקשורים למועדון התעופה Miles&More, אבל לאחר שלוש שיחות עם נציגות שונות של המוקד אני שמח לכתוב שהמענה מהיר ואדיב במיוחד. לצערי התשובה שקיבלתי מהמוקד היא שלא ניתן לבחור מושבים מראש עם כרטיס במחלקת כרטוס K (ומספר מחלקות כרטוס נוספות) אפילו לבעלי סטטוס גבוה. 

תקראו לי מפונק אבל לא היה לי נוח עם המחשבה על ארבע טיסות ללא מושבים מוזמנים מראש.

פתאום הגיעה אלעל…

בשבוע שעבר עדכן אותי אחד מקוראי הבלוג על מבצע השוואת-סטטוס של אלעל לחברי הייטק-זון. מכיוון שהמבצע רלוונטי לי הגשתי בקשה, קיבלתי סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד ומיד אחרי שהתהליך הושלם בהצלחה פרסמתי על כך פוסט בבלוג.

אני אומנם לא נוסע תכוף של אלעל, ולמען האמת בקושי נוסע לא תכוף של החברה, אבל סטטוס גבוה בהחלט משנה את מידת הכדאיות שלי לטוס אלעל בשנה הקרובה. עכשיו, עם סטטוס טופ-פלטינום, יש לי גישה למושבים מועדפים בחינם, כניסה לטרקלין המחלקה הראשונה בנתב״ג לפני כל טיסה, צבירת נקודות בונוס ועוד.

El-Al Top-Platinum Status Brief 

במסגרת מבצע כרטיסי בונוס שמתקיים עד ה-29 לפברואר ניתן לרכוש כרטיסי בונוס ליעדים רבים בהנחות משמעותיות. מחזיקי כרטיס האשראי הממותג של אלעל, פלייקארד, נהנים מהנחות גדולות עוד יותר. היעד הזול ביותר במבצע הנוכחי הוא פרנקפורט כשכרטיס בונוס בכיוון אחד מת״א לפרנקפורט עולה למחזיקי כרטיס האשראי רק 10 נקודות ו-89$ במסים (תוספת מזומן כלולה). בעת הזמנת הכרטיס יש אפשרות לשלם 60$ מתוך התוספת הכספית תמורת 120 נקודות נוספות כך שהכרטיס עולה בפועל 130 נקודות ו-29$ בלבד. יעדים אטרקטיביים במיוחד במסגרת המבצע: ציריך (כולל בטיסות קודשייר עם סוויס במטוסי A330), מילאן, ונציה, וינה, רומא, בריסל ועוד.

השלב הבא: ביטול והזמנה

לופטהנזה מאפשרת לבטל כרטיסי טיסה במסגרת 24 שעות מרגע רכישתם ללא קנס. המדיניות הזאת לא מפורסמת בריש גלי אבל חיה וקיימת. שיחה קצרה למוקד שירות הלקוחות של קבוצת לופטהנזה וביקשתי לבטל את הכרטיס שרכשתי. הטיפול בבקשה היה מהיר וקיבלתי מיד מייל שמאשר את ביטול ההזמנה לאלתר.

הזמנתי כרטיס בונוס של אלעל לפרנקפורט תמורת 130 נקודות ו-29$. הזמנתי בנוסף טיסת המשך של SAS מפרנקפורט לאוסלו במחיר 80$. SAS, נושאת הדגל של סקנדינביה, שותפה גם כן בברית סטאר כמו לופטהנזה אבל היא כן מאפשרת לנוסעים בעלי סטטוס גבוה בברית לבחור מושבים מועדפים בכל טיסותיה מרגע ביצוע ההזמנה – וכך עשיתי. הסטטוס שלי בברית גם יאפשר לי להיכנס לאחד הטרקלינים של הברית בשדה התעופה של פרנקפורט.

סה״כ שילמתי 130 נקודות של אלעל (~ 50$ בשווי ריאלי) ו-109$. עסקה טובה מספיק בעיניי, וטיסת SAS תזכה אותי במעט מיילים לאחד החשבונות שאבחר בברית סטאר. חשוב לשים לב שיצרתי כאן קונקשיין לא-מוגן בין שני כרטיסים נפרדים כך שאיחור אפשרי של טיסת אלעל יכול לגרום לי לפספס את טיסת ההמשך. זה סיכון שאני מוכן לקחת, לאור הנסיבות, וזה סיכון שחייב לקחת כל מי שמעוניין ליצור קונקשיין דומה.

תגובה אחת

השאר תגובה