החופש החמישי, מתוך האמנה הבינ״ל לתעופה אזרחית, מאפשר לחברות תעופה להפעיל טיסות נון-סטופ בין שני יעדים שנמצאים מחוץ למדינת הבית שלהן. בפועל המשמעות היא ביצוע טיסות המשך מיעדים רחוקים ליעדים רחוקים יותר. אתם מוזמנים לקרוא עוד על החופש החמישי בפוסט שכתבתי במרץ 2015.

אחד היתרונות של טיסות חופש חמישי הוא שטיסות אלו בדר״כ מבוצעות ע״י מטוסים רחבי-גוף המציעים, בין השאר, מחלקות פרימיום בינ״ל ברמה גבוהה. וזו בעצם הזדמנות מעניינת לנסות את המחלקות האלו במחיר נמוך יחסית. אז הנה חמש דוגמאות מעניינות שאת חלקן ציינתי כבר בעבר בפוסטים שונים:

קו: ניו-יורק (JFK) לטורונטו (YYZ) 

חברת תעופה: TAM Airlines

חברת התעופה הברזילאית מפעילה טיסות ישירות מסאו-פאולו לניו-יורק במטוסי בואינג 767-300ER. אותם מטוסים ממשיכים מניו-יורק לטורונטו – מהלך שמונע מהם חנייה ארוכה ויקרה בניו-יורק במהלך שעות היום. כך TAM יכולה להציע נחיתה בשעות הבוקר המוקדמות והמראה בשעות הערב.

המטוסים האלו כוללים מושבי מיטה-שטוחה במחלקת העסקים בתצורת 2X1X2 ייחודית או תצורת 2X2X2 סטנדרטית. אבל מכיוון שזו טיסה של 365 מיילים בלבד אני בספק אם מישהו יילך לישון.

כמה יעלה התענוג במחלקת העסקים? החל מ-100$ לכיוון טורונטו, החל מ-140$ לכיוון ניו-יורק.

קו: מדריד (MAD) לפרנקפורט (LAN)

חברת תעופה: LAN Airlines

החברה האחות של TAM מדרום-אמריקה מפעילה טיסות ישירות מסנטיאגו למדריד במטוסי בואינג 787-800 דרימליינר חדשים. אותם מטוסים ממשיכים ממדריד לפרנקפורט. באופן מעניין מאוד הטיסות האלו נחשבות לבינ״ל, כלומר מחוץ לאזור שנג׳ן, על אף שהן פנים-אירופיות.

מטוסי הדימליינר של LAN כוללים מושבי מיטה-שטוחה במחלקת העסקים בתצורת 2X2X2.

כמה יעלה התענוג במחלקת העסקים? החל מ-225$ לכרטיס הלוך/חזור ממדריד לפרנקפורט.

קו: בנגקוק (BKK) להונג-קונג (HKG)

חברת תעופה: Emirates

כמו לכל מקום אחר גם לבנגקוק אמירטס מפעילה טיסות ישירות במטוסי איירבאס A380 ענקיים. המטוסים האלו ממשיכים משם להונג-קונג. אמירטס היא לא החברה היחידה שמפעילה טיסות חופש חמישי בקו הזה ובין השאר פועלות בו גם קניה איירוויס, רויאל ג׳ורדניאן, סרי-לנקן איירליינס ואתיופיאן איירליינס.

במטוסי ה-A380 של אמירטס מחלקת עסקים גדולה למדי עם מושבי מיטה-שטוחה. במחלקה זו שמונה מושבים בשורה – בדומה למחלקה שמציעה בריטיש איירוויס – כשלכל מושב יש גישה ישירה למעבר.

כמה יעלה התענוג במחלקת העסקים? החל מ-390$ לכרטיס הלוך/חזור מבנגקוק להונג-קונג.

קו: מינכן (MUC) למנצ׳סטר (MAN)

חברת תעופה: Singapore Airlines

סינגפור איירליינס מפעילה מספר קוי חופש חמישי כשהמפורסם ביותר הוא בין פרנקפורט לניו-יורק (הפך למבוקש במיוחד לאחר שהחברה הפסיקה לטוס נון-סטופ מסינגפור לניוארק בסוף 2013). הטיסות למינכן, ומשם למנצ׳סטר, מופעלות ע״י מטוסי בואינג 777-300ER.

סינגפור איירליינס מציעה את אחת ממחלקות העסקים הטובות בעולם בתצורת 1X2X1.

כמה יעלה התענוג במחלקת העסקים? החל מ-520$ לכרטיס הלוך/חזור ממינכן למנצ׳סטר.

קו: אמסטרדם (AMS) ללונדון-גטוויק (LGW)

חברת תעופה: Garuda Indonesia

גארודה היא אחת משבע חברות תעופה בלבד שמחזיקות בדירוג חמישה כוכבים של SkyTrax (האחרות: אול-ניפון איירוויס, אסיאנה איירליינס, קתאי פסיפיק, היינאן איירליינס, קטאר איירוויס וסינגפור איירליינס). החברה אולי פחות מוכרת לישראלים משום שבסיסה באינדונזיה – אבל נחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות ביותר באסיה ובעולם בכלל. גארודה מפעילה טיסות ישירות לאמסטרדם במטוסי בואינג 777-300ER שממשיכים אח״כ ללונדון.

המטוסים כוללים את מחלקת העסקים החדשה של החברה שבה מושבי מיטה-שטוחה בתצורת 1X2X1.

כמה יעלה התענוג במחלקת העסקים? החל מ-350$ לכרטיס הלוך/חזור מאמסטרדם ללונדון.

3 תגובות

השאר תגובה