חדשות

בשנה שעברה הודיעה יונייטד על כוונתה לפתוח קו טיסות נון-סטופ בין סן-פרנסיסקו לת״א כנראה שבעקבות בקשות חוזרות ונשנות של קהילת ההייטק הישראלית. הלו״ז כולל שלוש טיסות שבועיות והטיסה הראשונה המריאה מת״א ב-1 לאפריל. מסתבר שהביקוש עלה בצורה דרמטית על התחזיות. לכבוד עונת הקיץ עשתה יונייטד עוול גדול ללקוחותיה והודיעה כי במשך שישה שבועות יוחלף המטוס שישרת את הקו מהמטוס החדיש ביותר בצי של החברה – בואינג 787-900 – למטוס מיושן יותר – בואינג 777-200 – תחת טענה מפוברקת של ׳צרכים טכניים׳ אך מסיבה אמיתית שבמטוס המיושן יש יותר מושבים. החודש הודיעה החברה כי לאור הביקוש היא תפעיל החל מאוקטובר טיסה יומית מסן-פרנסיסקו לת״א.

United Boeing 787

מניית אלעל השלימה ראלי חסר מעצורים ב-2015 כשעלתה במאות אחוזים. אנליסטים מעריכים כי מחיר היעד של המניה עדיין גבוה ממחירה הנוכחי בעשרות אחוזים וממליצים ללקוחות לרכוש ומהר. אני לא בטוח שלחברה יש אופק חיובי כ״כ, אבל, אני לא אנליסט של מניות. ביום חמישי האחרון פרסמה אלעל את דו״ח הרבעון הראשון של 2016 ובו נרשם הפסד מצטבר של מעל 21 מליון דולר שגרם לירידה של מעל 10% במחיר המנייה באותו יום מסחר. בית ההשקעות אלטשולר שחם ניצל את ירידת מחיר המנייה ורכש מניות בהיקף של 3.5 מליון ש״ח והוא כעת מחזיק ב-5.1% מכלל מניות החברה ועבר למעמד של בעל עניין.

Etihad New First Class Lounge AUH - Check-In Desk

בשעה טובה, אחרי עיכובים רבים, נפתח טרקלין המחלקה הראשונה החדש של אתיהאד איירוויס בשדה התעופה של אבו-דאבי. הטרקלין היוקרתי כולל שלל פינוקים לקהל הלקוחות המצומצם שיזכה להיכנס אליו ובין השאר אפשר למצוא בו מרכז ספא (טיפולים בחינם), מסעדת שף, חדר כושר, מכון יופי ומספרה, חדר סיגרים, בר אלכוהול עשיר במיוחד ועוד – הכל בשטח של קרוב ל-1700 מ״ר. עברתי באבו-דאבי מוקדם יותר החודש בין שתי טיסות במחלקה הראשונה של אתיהאד איירוויס אבל לא היה לי זמן לנסות את טרקליני החברה בשדה. בביקור הבא, בהמשך השנה, אדווח כאן בבלוג על הטרקלין החדש ואנסה להשוות אותו לטרקלין המחלקה הראשונה הפנטסטי של קטאר איירוויס בשדה התעופה של דוחא.

Transavia Plane on the Ground

טרנסאוויה, חברת הלואוקוסט של החברות-האחיות אייר-פראנס וק.ל.מ, תפתח מספר קוי טיסה חדשים וביניהם קו ממינכן לת״א שיחל לפעול ב-30 לספטמבר. שימו לב לשעות הטיסה האטרקטיביות במיוחד ולמחירי הכרטיסים הנמוכים יחסית. בכך תהפוך טרנסאוויה לחברת התעופה השישית שמפעילה טיסות ישירות בין ת״א למינכן אחרי אלעל, לופטהנזה, ישראייר (שכר), ארקיע (שכר) ו-TUIfly. טסתי עם טרנסאוויה בסוף החודש שעבר לאמסטרדם וסה״כ יצאתי מרוצה.

Alitalia 2016 New Uniforms

אלאיטליה משיקה מדים חדשים לצוותי הטיסה שלה. לפעמים נדמה כאילו החברה האיטלקית מתחרה באופן מתמיד עם אייר-פראנס בתחרות ׳למי יש יותר שיק׳. אולי כתגובה הודיעה אייר-פראנס לפני מספר ימים, בצעד מאוד לא מרגש ומאוד רלוונטי רק לאלפיון העליון, על השקת פיג׳מות חדשות לנוסעי המחלקה הראשונה שלה להן היא קוראת ״חליפות שינה״ (ומעודדת את הנוסעים לקחת אותן הבייתה כמזכרת לאור איכותן הגבוהה).

עדכונים

בסוף החודש הצעתי לכם לקבל בחינם שנת חברות במועדון Leaders Club של קבוצת מלונות היוקרה LHW. ההרשמה שלי התקבלה בהצלחה מספר ימים לאחר פרסום הפוסט. מה איתכם?

Leaders Club - Welcome Letter

בתחילת החודש כתבתי שהילטון מציעה סטטוס גולד בחינם לכמעט ארבעה חודשים ומסלול מהיר כדי לשמור אותו הלאה. מספר קוראים כתבו לי שהם ביקשו וקיבלו בהצלחה את הסטטוס הזה – אז מזל טוב להם ולכל שאר הקוראים שקיבלו את הסטטוס המצוין הזה בחינם. סטטוס גולד של הילטון כולל הטבות משמעותיות מאוד כמו שדרוגים במלונות הקבוצה, כניסה לטרקלינים במלונות או ארוחת בוקר במסעדת המלון, בונוס נקודות, לילה חמישי בחינם במימוש נקודות ועוד. אני עצמי מחזיק כרגע בסטטוס דיימונד של הילטון כך שלא ניצלתי את ההצעה הנוכחית.

לפני שבוע נפתח רשמית מלון לונדון-האוס בשיקגו (בתמונת הפוסט). המלון שייך לרשת קיוריו (Curio) של קבוצת המלונות הילטון. כתבתי בעבר על המלון הזה ועל הבניין ההיסטורי שבו הוא שוכן. בתאריכים אקראיים שבדקתי מחירי החדרים במלון שפויים לחלוטין והוא עכשיו קפץ לראש רשימת המלונות שאני מעוניין לנסות בשיקגו. ואם אתם לא מעוניינים להתארח במלון – לפחות תוכלו לקפוץ לראות את הבר שנפתח על הגג של המלון ומציע נוף מדהים של שיקגו.

באמצע החודש המלצתי על מבצע לטיסות במחלקת תיירים-פרימיום של אלאיטליה. בינתיים התעדכן התעריף וכעת כרטיס הלוך/חזור לניו-יורק, לדוגמה, מתחיל ממחיר של ~ 1000$ לעומת 1200$ כפי שפרסמתי באותו הפוסט. התעריף החדש הוא ליציאות עד תחילת דצמבר. אחד מקוראי הבלוג, עומר, כבר דיווח שרכש כרטיס במסגרת המבצע והוא עתיד לקבל סטטוס גולד במועדון התעופה FlyingBlue לאחר מכן. מזל טוב עומר ותהנה בניו-יורק!

רשות ה-TSA האמריקנית, זו האחראית בין השאר על סידורי הביטחון בשדות התעופה בארה״ב, ממשיכה לטפח את המוניטין השלילי שכבר יש לה. כעת מעריכים בארה״ב שבקיץ הקרוב צפויים תורים ארוכים במיוחד לבידוק הביטחוני בשדות תעופה מרכזיים בארה״ב וממליצים לנוסעים להגיע מוקדם מהרגיל לשדה. אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט שכתבתי בנושא.

מבצעים

חברות התעופה אמריקן, בריטיש, איבריה ופינאייר מקיימות יחד שיתוף פעולה הדוק לטיסות מעל האוקיינוס האטלנטי. יש לכך יתרונות עצומים לנוסעים ובזכות שיתוף הפעולה הזה, לדוגמה, מצאתי את עצמי במחלקה הראשונה של בריטיש לאחרונה. עד ה-31 ליולי מציעים מועדוני התעופה של החברות האלו בונוס נקודות לטיסות בין אירופה לארה״ב – הרשמה מראש נדרשת. הנה הקישורים: AAdvantage (אמריקן), Executive Club (בריטיש) ו-FinnairPlus (פינאייר). המבצע במועדון של איבריה כנראה מוגבל לחברי מועדון שקיבלו את ההצעה במייל ואין עמוד מבצע. שימו לב לתנאי המבצע המופיעים בקישורים.

הירשמו למבצע הקיץ של מועדון Marriott Rewards. הוא לא אטרקטיבי, כאמירה כללית, אבל אם אתם מתכננים ממילא להתארח במלונות הקבוצה הקיץ – למה לא לצבור נקודות בונוס.

קבוצת המלונות סטארוורד מציעה עד 50% הנחה על מלונות באזורי אסיה והפסיפיק ואפילו הנחה נוספת לחברי מועדון SPG. להזמנה עד ה-5 ליוני בלבד ולשהיות עד ה-31 לאוקטובר. זיכרו להירשם למבצע הקיץ של מועדון SPG כדי לצבור עוד נקודות יקרות מאוד לשהיות עד ה-31 ליולי.

הזדמנות אחרונה לרכוש מיילים של מועדון LifeMiles בפחות מ-15$ ל-1,000 מיילים (בונוס של 125%). המבצע מסתיים ב-3 ליוני.

הזדמנות אחרונה לרכוש נקודות של הילטון ב-5$ ל-1,000 נקודות בלבד (בונוס של 100%). זה יכול  להשתלם במימוש – במיוחד אם יש לכם סטטוס גבוה במועדון.

תגובה אחת

  1. עומר

    מעדכן שהמחיר עלה, לא יודע בדיוק לאן, אבל המבצע היה עד יום ראשון.
    התקשרתי לאלאיטליה לבחור מושבים והכרטיס בסדר גמור. המתנתי מעל שעה לנציגה… לא נראה שזה משהו יוצא דופן…

    הגב

השאר תגובה