אם לא ידעתם: רשת מלונות אינטרקונטיננטל מפעילה מועדון לקוחות ייחודי בשם ‘אמבסדור׳ שפועל במקביל אך בנפרד ממועדון IHG Rewards. שנת החברות הראשונה במועדון עולה 200$ אך ישנן מספר אפשרויות לחידוש החברות. באיזו כדאי לבחור?

מועדון אמבסודר – למי זה טוב?

מעצם היותו מועדון פרטי של רשת אינטרקונטיננטל המועדון מקנה לחבריו הטבות אך ורק במלונות הרשת. ההטבות כוללות שדרוג מובטח לחדר (קטגוריה אחת לפחות), צ׳ק-אאוט מאוחר (שעה 16:00), מתנת הגעה (בדר״כ סלסלת פירות) עיתון יומי ועוד. בנוסף, חברי המועדון מקבלים אחת לשנה – עם ההצטרפות למועדון או עם חידוש החברות בו – שובר המקנה לילה שני חינם בסופ״ש בכל מלון של הרשת. פוטנציאלית השובר הזה לבדו שווה יותר מעלות חידוש החברות במועדון.

החברות במועדון, אם כן, כדאית בעיקר למי שמתארח במלונות אינטרקונטיננט מספר פעמים בשנה. אך החברות יכולה להיות כדאית גם עבור שהייה מזדמנת אחת במידה והשובר מנוצל באותה שהייה. כדאי לדעת שלערכת החבר בדר״כ לוקח מספר שבועות להגיע בדואר – לפעמים אפילו מספר חודשים – והשובר הפיסי נדרש במלון על מנת לקבל את הלילה בחינם.

כאמור החברות במועדון היא שנתית – מחודש ההצטרפות, לא קלנדרית – ולכל חבר מועדון יש ׳שנת חברות׳ שונה. הצטרפות למועדון עולה 200$ אך לפעמים מוצעת לחברי מועדון IHG Rewards תמורת 32,000 נקודות מועדון.

ישנו סטטוס חברות שני, גבוה יותר, בשם רויאל-אמבסדור שניתן ל-1% מכלל חברי המועדון בעלי נפח הפעילות הגבוה ביותר. בתנאי המועדון לא מופיעים קריטריונים מחייבים להשגת הסטטוס הזה והוא ׳בהזמנה בלבד׳. בפועל ידוע שהסטטוס הזה דורש מעל 60 לילות בשנה במלונות קבוצת IHG שלפחות 20 מהם ברשת אינטרקונטיינטל – אם כי השמועות אומרות כי הקריטריון עתיד להשתנות בקרוב והסטטוס יוענק על בסיס הוצאה כספית כללית ולא ע״פ מספר לילות.

אפשרויות לחידוש החברות במועדון

כשמתקרב סיום שנת החברות מקבל חבר המועדון מכתב המזמין אותו לחדש את חברותו במועדון. שלושת האפשרויות הן:

Options for IC Ambassador Renewal

חידוש תמורת 150$. מזכה ב-10,000 נקודות במועדון IHG Rewards.

חידוש תמורת 200$. מזכה ב-15,000 נקודות במועדון IHG Rewards והטבה של 10% החזר במימוש נקודות למשך שנת החברות הנרכשת (עד למקסימום שנתי של 100,000 נקודות בהחזר).

חידוש תמורת 24,000 נקודות מועדון IHG Rewards. מזכה ב-5,000 נקודות חזרה.

איזו אפשרות היא האטרקטיבית ביותר?

הדרך הפשוטה היא לתת לנקודות של IHG Rewards שווי כספי כדי להעריך את מרכיב הנקודות ביחס לעלות החידוש בכסף. אני מעריך נקודות של המועדון ב-6$ ל-1,000 נקודות – אבל – כדי להפוך את המבחן לריאלי יותר אתן להן ערך נמוך במעט של 5$ ל-1,000 נקודות. מדוע? משום שהשאלה האמיתית צריכה להיות ״באיזה מחיר אהיה מוכן לקנות נקודות בהנחה שאין לי צורך מיידי בהן?״. ספקולטיבית לא אקנה נקודות ב-6$ ל-1,000 אבל כנראה שאסכים לקנות כמה עשרות אלפי נקודות במחיר של 5$ ל-1,000 בלבד.

ההטבה של 10% החזר במימוש נקודות היא סימן שאלה בפני עצמה. הערך שלה תלוי בכמות הנקודות שימומשו במשך שנים-עשר חודשים עתידיים. ההטבה יכולה להיות שווה בין 0$ (אם לא מומשו נקודות כלל) ל-500$ (אם מומשו מליון נקודות). חבר מועדון שמתארח במלונות קבוצת IHG באופן מזדמן למדי יכול להגיע למימוש שבין 50,000 ל-100,000 נקודות בשנה ומכאן שההטבה הזאת תהיה שווה עבורו בין 25$ ל-50$ בלבד.

Ambassador 10% Rebate

לפי שווי הנקודות הנ״ל האפשרויות לחידוש הן:

  1. לשלם 150$ ולקבל נקודות בשווי 50$. סה״כ עלות ריאלית: 100$. 
  2. לשלם 200$ ולקבל נקודות בשווי 75$ והטבה בשווי לא ידוע. סה״כ עלות ריאלית: 125$ בקיזוז שווי ההטבה. 
  3. לשלם נקודות בשווי 120$ ולקבל נקודות בשווי 25$. סה״כ עלות ריאלית: 95$.

לכאורה האפשרות השלישית היא הטובה ביותר בהנחה שיש בחשבון לפחות 24,000 נקודות פנויות למימוש. היא בוודאי טובה יותר מהאפשרות הראשונה אבל לא בהכרח טובה יותר מהאפשרות השניה. התשובה, אם כן, תלויה בערך הניתן להטבת ההחזר.

אני, לדוגמה, מימשתי בשנת החברות הנוכחית מעל 200,000 נקודות. לא מספר דמיוני אבל כנראה מעל הממוצע. כלומר עבורי ההטבה הנ״ל שווה לפחות 20,000 נקודות מועדון שלהן אני נותן שווי ריאלי של לפחות 100$.

בחישוב פשוט נקודת האיזון נמצאת במימוש של 60,000 נקודות בשנה. במימוש כזה ההטבה תיצור החזר של 6,000 נקודות שלהן שווי ריאלי של 30$ לפחות. לכן – אם אתם צופים שתממשו לפחות 60,000 נקודות בשנת החברות שלכם עדיף לכם לשלם 200$ עבור חידוש החברות. אם אתם צופים לממש פחות נקודות עדיף לכם להיפרד מ-24,000 נקודות.

לסיכום

לחברות במועדון אמבסדור יכול להיות ערך רב אפילו לאורחים מזדמנים ברשת אינטרקונטיננטל. בניצול מחושב של ההטבות ניתן להצדיק בקלות רבה את עלות ההצטרפות או עלות חידוש החברות.

ניתן גם להצטרף למועדון במעמד הצ׳ק-אין באחד ממלונות הרשת ויש שאומרים שזו אפילו דרך ׳לסחוט׳ שדרוג מפנק או צ׳ופרים לאותה שהייה. מלונות הרשת מקבלים מענקים מהמועדון על הצלחתם ברישום חברים חדשים ועל כן משתלם להם, לרוב, לתת יחס מיוחד לאורח שמוכן לשלם את ה-200$ עבור הצטרפות למועדון.

אני בעצמי חבר במועדון אמבסדור מזה כמה שנים ומחדש את החברות בכל פעם תמורת 200$ כדי לשמור על ההטבה המעניקה לי החזר של 10% במימוש נקודות. בממוצע אני מממש מעל רבע מליון נקודות בשנה כך ששווי ההטבה עבורי מעל 125$.

8 תגובות

  1. דו״ח מועדוני לקוחות אישי חצי-שנתי – FlyingOut

    […] במועדון IHG Rewards אני פחות או יותר באמצע הדרך לסטטוס פלטינום אבל זה קל יחסית כשלילות-בונוס נספרים לסטטוס (מה שלא נכון אצל הילטון או אצל הייאט). מאמין שאחדש את סטטוס פלטינום עד סוף השנה אם כי זה הדבר האחרון שמעניין אותי. את החברות שלי במועדון אמבסדור חידשתי החודש תמורת 200$. […]

    הגב
  2. חמישה דברים שאולי לא ידעתם על מועדון המלונות IHG Rewards – FlyingOut

    […] בחידוש חברות בתוכנית אמבסדור ניתן לבחור באחת מבין שלוש…: חידוש תמורת 200$, חידוש תמורת 150$ (האפשרות הסטנדרטית) וחידוש תמורת 24,000 נקודות של מועדון IHG Rewards. אלו שבוחרים באפשרות הראשונה, היקרה ביותר כביכול, מקבלים את ההטבה הייחודית להחזר של 10% על מימוש נקודות במהלך שנת החברות שלהם ועד למקסימום החזר של 100,000 נקודות. שווי ההטבה הזו, אם כן, תלוי במספר הנקודות שאתם צופים לממש בשנה שאחרי חידוש החברות. […]

    הגב

השאר תגובה