השבוע עיינתי באחד העיתונים הגדולים ונתקלתי במודעת פרסום מרגיזה במיוחד של רשת המלונות קלאב הוטל:

הבלופ של מלונות בישראל

וילה בת שלושה חדרים בקלאב הוטל אילת החל מ-133 ש״ח ללילה? נשמע טוב מדי.

כמובן שאף וילה במלון קלאב הוטל באילת לא תמכר תמורת 133 ש״ח ללילה. אבל זה נראה טוב במודעה בעיתון אז מפרסמים.

המחיר הזה, 133 ש״ח ללילה, הוא בעצם ״לאדם ללילה על בסיס לינה לזוג + 3 (או 4) ילדים״. אתם מבינים את גודל ההטעייה?

מילא שאדם אחד לבדו לא יכול לקבל את החדר (וילה) תמורת 133 ש״ח ללילה. אחרי עשרות שנים של חינוך מקולקל כולנו, כישראלים, יודעים לשנן בע״פ את המשפט ״המחיר לאדם בחדר זוגי״. כלומר, הנוסע המתורגל יכול להניח שאם ישכנע את זוגתו להצטרף אליו, לדוגמה, יוכל לקבל חדר ב-266 ש״ח ללילה. אבל לא – קלאב הוטל אילת החליטו לשכלל את השיטה הלאה: בשביל להנות מהמחיר הנקוב, 133 ש״ח ללילה, האורח שלנו יצטרך לא רק לשכנע את זוגתו אלא גם להביא לעולם שלושה (או ארבעה) ילדים וכמובן לשלם על כל אחד מהם. אז המחיר לחדר הוא, בעצם, החל מ-665 ש״ח ללילה (קצת מעל 172$ לפי השער הנוכחי). ללא ארוחות, כמובן.

זה טריק שיווקי מכוער וזול, זה מבצע שבכלל מיועד אך ורק למשפחות עם ילדים וזה צריך להיות אסור ע״פ חוק.

ככה נראה שוק המלונות הישראלי

המלונאים בישראל בוכים שקשה להם. קשה להם עם עלויות האבטחה, הארנונה, הכשרות, התקנות הממשלתיות ועוד. כל אלו, לטענת המלונאים, מעמידים את השוק המקומי בעמדת נחיתות מול התנאים הקיימים בשווקים מתחרים ועל כן מחירי המלונות בישראל גבוהים באופן יחסי.

תנו להם לבכות.

שוק המלונות הישראלי נראה כמו שהוא נראה קודם כל כי הוא מנוהל בצורה לא טובה. המודעה שהראיתי כאן היום מוכיחה שהמלונאים גם דוגלים בהונאות שיווקיות מהסוג הזול ביותר. אם ככה מלונות בישראל בוחרים לפרסם את עצמם – מה הפלא שהרבה ישראלים מעדיפים לנפוש בחו״ל?

תראו לי עוד מדינה בעולם שבה נהוג לפרסם מחירים של חדרי מלון לפי אדם/חדר. נכון שמלונות רבים גובים תוספת ׳החל מהאדם השני בחדר׳, כך שאפקטיבית המחיר לאדם אחד ולזוג באותו חדר הוא שונה, אבל לא כמו בישראל. המינימום לחדר הוא שני מבוגרים? אז תציגו במודעה את המחיר לשני מבוגרים!

לחגיגת הפורענות תוסיפו את העובדה שכל מלון בישראל נותן לעצמו ׳דירוג׳ בכוכבים על פי ראות עיניו – כי אין תקן ואין פיקוח – וכמה גדולה ההפתעה שהגיעה לישראל חברת דירוג בינ״ל אך מכיוון שההשתפות בתוכנית הייתה התנדבותית נרשמו בקושי כמה עשרות מלונות. השאר הבינו שאם ידורגו האמת תצא לאור.

לסיכום

אני חושב שישראל יכולה להיות מדינת תיירות מהמדרגה הראשונה. אוצרות ההיסטוריה שיש לארץ שלנו להציע – ולא רק בהיבט דתי – בשילוב אופי מערבי ומודרני יכולים למשוך תיירים רבים מכל העולם.

אבל בשביל שזה יעבוד אנחנו צריכים תשתית בריאה לתיירות. אנחנו צריכים תחבורה ציבורית נוחה וגם ידידותית לדוברי אנגלית, אנחנו צריכים דירוג מלונות כפוי ע״פ סטנדרט בינ״ל, אנחנו צריכים נוכחות גבוהה יותר של מותגים מוכרים ואנחנו צריכים גם אמת בפרסום. קצת, לפחות. כשבית עסק כותב ״החל מ-133 ש״ח״ ומתכוון בעצם ל״החל מ-665 ש״ח״ זה מראה כמה ברצינות הוא לוקח את הלקוחות שלו.

רשת קלאב הוטל לא המציאה את הבלופ השיווקי הזה אבל היא בהחלט לוקחת אותו צעד אחד קדימה.

השאר תגובה