מידע נגיש: וויקיפדיה

כן, טריוויאלי. וויקיפדיה הוא לא אתר מתחום הנסיעות, כמובן, אבל הוא מקור מצוין למידע גם עבור נוסעים. באמצעות האתר תוכלו לענות על שאלות נפוצות כמו:

  • כמה טרמינלים יש לשדה מסוים ואיך ניתן לעבור ביניהם?
  • לאילו יעדים טסה חברת תעופה מסוימת בעבר ובהווה?
  • כמה מקושר שדה מסוים? כלומר, אילו חברות טסות אליו ומאילו יעדים?

הנגשת המידע לשאלות מהסוג הזה יכולה להקל מאוד על מלאכת תכנון הנסיעה ובפרט בהזמנת כרטיסי טיסה. כמובן שהמידע באתר לא תמיד מדויק ב-100% אבל סה״כ כשמדובר בשדות תעופה גדולים וחברות תעופה גדולות הטעויות, אם קיימות, הן מינוריות למדי.

מסלולי טיסה: Great Circle Mapper

האתר הזה הוא המקור הנוח ביותר להצגת מרחקי טיסות ומפות בסיסיות. תוכלו להזין כל מקטע טיסה שתרצו בעולם, או מספר מקטעים, ומיד לקבל את המרחק המדויק ביניהם במיילים או קילומטרים. אבל האתר המשוכלל הזה עושה הרבה יותר והוא יוכל לתת לכם גם מידע מקצועי ומגוון על שדות תעופה, מסלולי טיסה, נהלי בטיחות (ETOPS) ועוד. שחקו עם האפשרויות ע״פ הצורך.

GCM Route - US to HK

חיפוש טיסות: Matrix by ITA

המנוע שמאחורי גוגל-פלייטס, מטריקס של ITA, הוא כנראה מנוע חיפוש הטיסות הטוב ביותר שזמין כיום באופן פומבי ברשת. הוא כולל את רובן המוחלט של החברות בעולם – כל חברות השירות-המלא אבל לא כל חברות הלואוקוסט – והוא מאפשר ספסיפיקציה גבוהה מאוד בחיפוש. אתם יכולים, למשל, לחפש טיסות עם חברות תעופה מסוימות, להגביל קונקשיינים למינימום או מקסימום, לבחור מחלקות כרטוס ועוד. המטריקס הוא רק מנוע חיפוש ולא מקשר החוצה אתרי הזמנות (כמו גוגל-פלייטס) או מאפשר הזמנה ישירות דרכו (כמו אתרי ההזמנות).

ITA Prices for BA, TLV-BOS, July15

הזמנת טיסות: BookWithMatrix

אתר יחסית חדש שמציע לפתור את ׳הבעיה׳ של המטריקס לעיל. בעזרת העתק-הדבק פשוט מתוצאת החיפוש במטריקס האתר הזה מייצר קישורים למספר אתרי הזמנות. לא כל הקישורים עובדים כהלכה אבל סה״כ מדובר במוצר משלים מעולה. נסו אותו.

למצוא מבצעים: FF Bonuses

מטרתו הראשית של האתר הזה היא לפרסם ולקטלג כמה שיותר מבצעים עדכניים של מועדוני לקוחות מכל תחומי הנסיעות: מועדוני תעופה, מועדוני מלונות, מועדוני השכרות רכב, מועדוני כרטיסי אשראי וכו׳. המבצעים מסודרים בצורה נוחה מאוד עם קישורים מתאימים היכן שישנם. את המבצעים הטובים ביותר אני מעדכן בעמוד חדשות ומבצעים כאן באתר.

www.frequentflyerbonuses.com

נתוני טיסות: FlightStats

חברת ניתוח המידע FlightStats אוספת נתוני טיסה כבר מעל לעשור. החברה מנתחת את המידע, מפרסמת את חלקו באופן פומבי בחינם ומוכרת את חלקו לצרכיים מסחריים של חברות אחרות. נתוני החברה הם מקור מצויין לבדיקת הנתונים התפעוליים של חברות תעופה ואפילו מטוסים ספציפיים, למציאת טיסות בזמן אמת ואינספור שימושים נוספים.

בחירת מושבים: SeatGuru

בהחלט לא האתר היחיד ברשת שמציע מפות מושבים של מטוסים מרחבי העולם אבל הוא כנראה הטוב ביותר והמקיף ביותר. ניתן להזמין מספר טיסה ותאריך כדי לגלות איזה דגם מטוס יפעיל את הטיסה (לא איזה מטוס ספציפי). שימו לב שהנתונים באתר לא מעודכנים ב-100% או אפילו קרוב, בטח לא בזמן אמת, וניתן למצוא גם טעויות במפות המושבים השונות. לכן אני ממליץ להשתמש באתר כדרך לוודא את המידע שמופיע באתר חברת התעופה ולא כמקור יחיד.

SeatGuru Website

כרטיסי בונוס: FlyerMiler

האתר הזה יכול להיות התחנה הראשונה של כל נוסע בחיפוש כרטיסי בונוס והוא מתאים במיוחד למי שמחזיק מיילים ונקודות במספר מועדוני תעופה. הפונקציה של האתר פשוטה: בהזנת מוצא ויעד תוכלו לקבל מיד את כמות המיילים או הנקודות הדרושה לכרטיס בונוס במגוון רחב של מועדוני תעופה. שימו לב שהמידע לא מעודכן ב-100% אבל סה״כ כמעט אין שגיאות ושלא כל מועדוני התעופה מופיעים באתר. ישנם אתרים מתחרים המציעים את השירות הזה אבל בינתיים לא מצאתי אחד טוב יותר.

צבירת מיילים: Where to Credit

האתר שיעשה לכם סדר לגבי צבירת מיילים או נקודות. פשוט ביחרו את חברת התעופה ואת מחלקת הכרטוס ותוכלו לדעת מיד כמה מיילים ונקודות (באחוזים) תקבלו בכל מועדון תעופה שאליו ניתן לקרדט את הטיסה. כמה קל – ככה שימושי. האתר גם מציע את האפשרות להזמין את מקטעי הטיסות בכרטיס ולקבל סיכום של המיילים או הנקודות שניתן לצבור מהכרטיס כולו.

Where to Credit Website

שירות לקוחות: טוויטר

בימינו יש חשבון טוויטר כמעט לכל חברת תעופה גדולה, לכל מועדון תעופה (לפעמים במאוחד), לכל מועדון מלונות, לכל קבוצת מלונות, רשת מלונות ואפילו למלונות עצמם. החברות הגדולות מפעילות את החשבונות האלו בדר״כ באמצעות ׳צוות מדיה דיגיטלית׳ שאחראי גם על הפעלת עמודים ייעודיים באתרי רשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם ועוד. מניסיוני טוויטר הוא אפיק מצוין לשירות לקוחות ועל אף שלפעמים יש לי גישה למוקדי שירות ייעודיים ללקוחות מועדפים אני מוצא את עצמי ב-95% מהמקרים פונה למועדוני הלקוחות, לחברות התעופה ולמלונות באמצעות טוויטר.

לסיכום

אני ממליץ לכם לשמור את כל האתרים האלו בקישורים המועדפים בדפדפן האינטרנט שלכם ולנסות אותם. כל האתרים האלו נוחים מאוד לשימוש, גם בפעם הראשונה, והם מספקים מידע בעל ערך רב ובאופן מסודר מאוד.

האם הכרתם את כל האתרים לעיל? האם אתם משתמשים בהם באופן שכיח? מהו האתר המועדף עליכם? כתבו בתגובות!

תגובה אחת

השאר תגובה